electraleverancier vraagt waarborgsom
woensdag 6 oktober 2010 om 11:46
goedemiddag allen,
binnenkort ga ik verhuizen. Ik huur nu inclusief ( al jaren ) , in mijn nieuwe woning huur ik exclusief dus ik heb electra en water aangevraagd bij de energiemaatschappij-en.
Nu krijg ik een verzoek van de electra leverancier dat ik een waarborgsom moet gaan betalen ( 400 euro ). ze mogen dit doen want het staat in hun voorwaarden.
Mijn vraag aan jullie is: is dit normaal?
Ik ga dadelijk met ze bellen om e.e.a. te vragen.
opmerking: aangezien ik al jaren inclusief huur heb ik dus geen achterstanden bij enig energie bedrijf.
binnenkort ga ik verhuizen. Ik huur nu inclusief ( al jaren ) , in mijn nieuwe woning huur ik exclusief dus ik heb electra en water aangevraagd bij de energiemaatschappij-en.
Nu krijg ik een verzoek van de electra leverancier dat ik een waarborgsom moet gaan betalen ( 400 euro ). ze mogen dit doen want het staat in hun voorwaarden.
Mijn vraag aan jullie is: is dit normaal?
Ik ga dadelijk met ze bellen om e.e.a. te vragen.
opmerking: aangezien ik al jaren inclusief huur heb ik dus geen achterstanden bij enig energie bedrijf.
anoniem_12119 wijzigde dit bericht op 06-10-2010 14:34
Reden: privacy
Reden: privacy
% gewijzigd
woensdag 6 oktober 2010 om 12:15
quote:kitty elastic schreef op 06 oktober 2010 @ 12:12:
vreemd.. ik had net de klantenservice aan de lijn. volgens hun is het heel normaal dat dat gebeurd als je ergens ngatief geregistreerd staat. Nu sta ik dat niet, maar ik moet het wel zelf aantonen dat het niet zo is..
wat een gedoe weer..Dan laat je hun weten dat je wel een andere leverancier zoekt aangezien het NIET gebruikelijk is om een waarborgsom te vragen, voor jou keuse zat meid.
vreemd.. ik had net de klantenservice aan de lijn. volgens hun is het heel normaal dat dat gebeurd als je ergens ngatief geregistreerd staat. Nu sta ik dat niet, maar ik moet het wel zelf aantonen dat het niet zo is..
wat een gedoe weer..Dan laat je hun weten dat je wel een andere leverancier zoekt aangezien het NIET gebruikelijk is om een waarborgsom te vragen, voor jou keuse zat meid.
woensdag 6 oktober 2010 om 12:37
quote:poldervrouw schreef op 06 oktober 2010 @ 12:35:
het kan zijn dat er op jouw adres een wanbetaler heeft gewoond en dat ze daarom een waarborgsom vragen.
Dat zou idd kunnen. Maar goed TO, ik lees dat je je ergens anders hebt aangemeld dus ik neem aan dat alles nu geregeld is (zonder waarborgsom)?
het kan zijn dat er op jouw adres een wanbetaler heeft gewoond en dat ze daarom een waarborgsom vragen.
Dat zou idd kunnen. Maar goed TO, ik lees dat je je ergens anders hebt aangemeld dus ik neem aan dat alles nu geregeld is (zonder waarborgsom)?
Ik ben mijn eigen bananenschil
woensdag 6 oktober 2010 om 18:17
Ik heb er dus wel van gehoord, al maanden geleden. Eneco bijv. checkt via EDR creditservices de kredietwaardigheid van een nieuwe klant. EDR kijkt naar nieuwe klant, oude bewoner en/of buurt en geeft een advies over de te verwachten kredietwaardigheid. Als er in een wijk veel wanbetalers zijn vragen ze nieuwe aanmelders om een zekerheidsstelling. Voor sommige mensen is die borg echt een drempel om te verhuizen. Je zal van bijstand leven en eventjes 400 Euro moeten neerleggen.
woensdag 6 oktober 2010 om 18:57
quote:Kakelvers schreef op 06 oktober 2010 @ 18:17:
Ik heb er dus wel van gehoord, al maanden geleden. Eneco bijv. checkt via EDR creditservices de kredietwaardigheid van een nieuwe klant. EDR kijkt naar nieuwe klant, oude bewoner en/of buurt en geeft een advies over de te verwachten kredietwaardigheid. Als er in een wijk veel wanbetalers zijn vragen ze nieuwe aanmelders om een zekerheidsstelling. Voor sommige mensen is die borg echt een drempel om te verhuizen. Je zal van bijstand leven en eventjes 400 Euro moeten neerleggen.Dan zit Eneco uiteindelijk zonder klant, de klant kan kiezen wie ze wil.
Ik heb er dus wel van gehoord, al maanden geleden. Eneco bijv. checkt via EDR creditservices de kredietwaardigheid van een nieuwe klant. EDR kijkt naar nieuwe klant, oude bewoner en/of buurt en geeft een advies over de te verwachten kredietwaardigheid. Als er in een wijk veel wanbetalers zijn vragen ze nieuwe aanmelders om een zekerheidsstelling. Voor sommige mensen is die borg echt een drempel om te verhuizen. Je zal van bijstand leven en eventjes 400 Euro moeten neerleggen.Dan zit Eneco uiteindelijk zonder klant, de klant kan kiezen wie ze wil.
woensdag 10 juli 2013 om 19:22
Ik heb het nu aan de hand bij Oxxio. Zit in WSNP en huur al jaren onder, na scheiding en verkoop koopwoning. Nu dan straks een eigen huurwoning via woningbouwvereniging. Ben dus nieuwe klant. Krijg net mail, mag ¤400 waarborgsom dokken anders gaat het hele feest niet door. Heb de algemene voorwaarden van allerlei energieleveranciers al doorgenomen en er staat overal dat het mag helaas. Bij internet en tv leveranciers trouwens ook, dat wordt nog leuk , maar goed, zonder tv en internet vind ik nog altijd minder erg dan zonder gas en licht.
Ik denk dat het komt doordat ik in het insolventieregister sta.
Heb nu een andere leverancier geprobeerd. Wordt vervolgd.
Ik denk dat het komt doordat ik in het insolventieregister sta.
Heb nu een andere leverancier geprobeerd. Wordt vervolgd.