Entertainment alle pijlers

Musicals

06-10-2010 16:14 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar welke ben jij laatste geweest en wat vond je er van?

Gisteren ben ik naar ' We will rock you' in het Beatrix theater in Utrecht geweest. Een aantal stand-ins speelden (hoewel Charly Luske het ontzettend leuk was als FiFi) De verhaallijn vond ik minder..... de humor wel leuk! Beide zowel de eerste als tweede helft werd het pas aan het eind leuk moet ik zeggen, met wat meer show-dans-publieksopwarmertjes.

Opzich leuk, maar zou er normaal gesproken geen 55-65 euro voor neertellen.

Ben benieuwd of iemand nog aanraders/afknappers heeft !
quote:calvijn1 schreef op 06 oktober 2010 @ 16:21:

Ik heb een hekel aan Nederlandse musicals.

Vind het altijd zo net niet

Mee eens, al moet ik zeggen dat ik Joseph wel weer leuk vond, tegen alle verwachtingen in. Nederlandse musicals missen net dat ene waar je kippenvel van krijgt bij een echte kwaliteitsoptreden. Er mist energie. Er mist volume. Er mist sfeer.

Ik viel in slaap bij Tarzan. Evita was ook al een bejaardenshow. Nee, voor de echte musicalervaring moet je toch even een ticket boeken naar Londen.
Ik heb in ieder geval al in het begint van onze relatie mijn lief laten zweren dat ie me nooit kan verblijden met kaartjes voor een musical. Hij ook weer blij.
quote:eefje1980 schreef op 06 oktober 2010 @ 16:31:

@biol die lijkt mij ook zo mooi, les miserables, speelde die vier jaar geleden dan nog?

Ik zie net dat het 2007/2008 geweest moet zijn...

Was toen met Rene van Kooten, Celine Purcell, nurlaila Karim enzo... echt zoooo mooi..

Ik had geen idee wat ik me ervan voor moest stellen, maar zat op de voorste rij en was echt onder de indruk..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:calvijn1 schreef op 06 oktober 2010 @ 16:38:

[...]

Dat is mijn afkeer denk ik

Dat ze bestaande toppers gaan vertalen in het Nederlands.

Net zoals bij Mama Mia.

Ik vond het ook vreselijk... zo eindigde 1 liedje ineens met een broodje bal of patatje met ofzoiets... achterlijk gedoe.. Nee geef mij dan maar de look a like band van Queen.. daar ben ik vorig jaar ook geweest en dat was echt tof!

Overigens speelt die schreeuwerige pia douwes mee in We will Rock you en daar vind ik ook niks aan.. bleh.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik vind Jamai een hele goede acteur/zanger!
Ik dacht niet van musicals te houden totdat ik een keer vrijkaarten kreeg. Mamma Mia was de eerste waar ik ben geweest. (minste leuke) The Lion King, (machtig mooi) Tarzan en als laatste Amandla Mandela, heel indrukwekkend!
Bizar dat men hier zo enthousiast is over Tarzan. Ik vond het een slechte musical! Platte verhaallijnen, matig gezongen en de muziek was wel heel erg muzak voor in de lift. Bij de Drie Musketiers had ik hetzelfde gevoel, wat een uit de geld zak klopperij!

Les Miserables daarentegen vond ik een heel ander verhaal, die is wel goed. Ben vier weken geleden in New York naar the Phantom of the Opera geweest en dat was echt waanzinnig mooi.
Cats 3x

Phantom of the Opera 1x NL 1x NY

Miss Saigon 2x NL 1x Londen

Aida

Elisabeth 2x

Saturday Night Fever

Tommy (Londen)

Fame (londen)

Cabaret 2x

Joseph

Lion King

Tarzan

5 years

3 Musketiers

Jesus Christ Superstar

Rembrandt

All shook up/Love me tender

En dan ben ik er van één nog de naam kwijt en vergeet vast nog wat. Maar I love musicals! Miss Saigon en Aida zijn absoluut favoriet, die mogen nog wel eens terugkomen.
Wow, jij bent echt fan!
Wil iemand sponseren?
Les Miserables (VS en Londen)

Blood Brothers (London, oersaai)

Mama Mia! (Londen)

Phantom (Londen, geniaal!)

Hairspray (Londen, leuk!)

Joseph (Nederland, leuk!)

Evita (Nederland)

Tarzan (Nederland, saai)

Rembrandt (Nederland, saai)
Ik hou ook totaal niet van (Nederlandse) musials, niet alleen omdat de songteksten vertaald worden (brrr), maar vooral omdat er zo ontzettend overdreven in wordt geacteerd.

Met hele overdreven gebaren en met totaal onnatuurlijk uitgesproken zinnen. Tenenkommend slecht vind ik dat.

En als ze dan ook nog eens opeens gaan zingen vind ik het al helemaal vreselijk.

Nee, het kan mij niet bekoren.
ik houd niet van musicals, dat bombastische zingen blehhhhhhhh. Ik heb het geprobeerd in Londen en in Nederland, van Fiddler on the roof tot Miss Saigon, maar vond er helemaal niets aan.

Ging mee naar: Doe maar, eigenlijk met tegenzin, en die vond ik wel leuk, erg leuk zelfs.
quote:iris1969 schreef op 06 oktober 2010 @ 17:46:

Ik hou ook totaal niet van (Nederlandse) musials, niet alleen omdat de songteksten vertaald worden (brrr), maar vooral omdat er zo ontzettend overdreven in wordt geacteerd.

Met hele overdreven gebaren en met totaal onnatuurlijk uitgesproken zinnen. Tenenkommend slecht vind ik dat.

En als ze dan ook nog eens opeens gaan zingen vind ik het al helemaal vreselijk.

Nee, het kan mij niet bekoren.Het lucht me allemaal wel enigszins op dit te lezen, ik dacht dat ik de enige was die zo over musicals dacht...
Ik hou wel van musicals alleen vindt ik het jammer dat ze soms zo prijzig zijn....nu kijk ik regelmatig op vakantieveilingen en dan valt het weer mee.

Ik ben naar Joseph, tarzan, marry poppins, doe maar, jezus crist superstar, lion king geweest.....

allemaal Super....vooral tarzan en poppins :D
quote:Kastanjez schreef op 06 oktober 2010 @ 17:06:

Ben vier weken geleden in New York naar the Phantom of the Opera geweest en dat was echt waanzinnig mooi.

Ben daar vorig jaar heen geweest! Ik vond hem ook geweldig. (ook lekker over the top, die limousine's na afloop!)

Ben in Nederland verder naar Saturday night fever geweest. Vond ik matig. (Vooral de eerste helft deed mee beetje denken aan zo'n eindmusical van de lagere school)

Aida vond ik wel erg mooi. En 3 musketiers vond ik ook wel aardig.
Weer een Tarzan-fan, ik snap er werkelijk niks van. Wat was er nou leuk aan? Die swingende apen?
Ik ben ooit een keertje naar Aida geweest, wat een lange zit was dat!

Niet te verstaan qua teksten en de hoofdrolspeelster kende duidelijk maar 1 gebaar om al haar passie en ellende uit te beelden, namelijk een omhoog gebalde vuist.

Ik had het moeten turven, want ik kwam vast op 100 keer.

Ik zal hier maar niet mijn musicallijst neerplempen, want die is langer dan die van Tikker

De laatste die ik heb gezien was Dans der Vampieren in Antwerpen, kende de Duitse versie al, maar de BE versie vind ik geweldig! Jammer dat het ensemble soms slecht te verstaan is maar dat is een probleem met het geluid in de Stadsschouwburg en ligt niet aan de zangers...

De musical die ik het meeste heb gezien is Les Misérables... 14x...

De slechtste die ik ooit gezien heb is Tita Tovenaar in het Efteling theater. Sindsdien ben ik heel selectief geworden in met wat ik wil zien. Als iets me niet trekt, ga ik ook niet. Zoals Crazy Shopping bijvoorbeeld.
Maar ik houd ook niet van Marco Borsato, vind ik ook zo vreselijk bombastische zanger.

ook dikke blehhhhhhhhhh
Maar als je helemaal weg bent van Queen en Freddy Mercury, dan valt elke imitatie daar toch bij in het niet?
Ooh ja dat bombastische zingen, beh, breek me de bek niet open .

Eerlijk gezegd vind ik musicals een slap aftreksel van klassieke opera's. Niet dat ik daar nu zo van hou (in tegendeel zelfs), maar musials zijn in mijn ogen een slechte en goedkoop scorende imitatie.
Iris, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik ben een liefhebber van beide, opera en musicals, en andere mooie muziek, van heavy metal tot reggae wat dat betreft. Alles heeft zo zijn charme. Sommige musicals zijn zo charmant dat ik echt niet snap hoe je zoiets kunt zeggen. Neem de ogenschijnlijk simpele maar geniale Joseph and The Amazing Technicolor Dreamcoat. Niks bombastisch aan en het is zooi ontzetten mooi, zowel qua muziek, als de originele Engelse tekst, originaliteit, verhaal, humor, noem maar op. Alleen de titel al.

Musicals zijn zeker geen imitatie van opera, ze komen gewoon allebei voort uit het plezier dat de mens beleeft aan zingende en dansende mensen met een goed verhaal.
Maar ik beleef dus geen plezier aan zingende en dansende mensen met een goed verhaal, sterker nog: ik gruwel ervan.

Volgens mij zijn musials de opera's van het gewone volk en dit bedoel ik niet denigrerend, maar gewoon als een geschiedkundig feit.
Het gewone volk had ook z'n opera's Iris. Mozarts Die Zauberflöte bijvoorbeeld. En opera's zijn op hun beurt een variatie/ontwikkeling op liturgische drama's en dergelijke. Je kunt dus niet stellen dat musical een slap aftreksel is van opera. Ze hebben beiden hun bestaansrecht (en tijdsgeest).

Maar goed, je vindt zang en dans met verhaal niet leuk, dat is duidelijk niet jou smaak. Ik wilde alleen een geschiedkundige fabel rechtzetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven