Musicals
woensdag 6 oktober 2010 om 16:14
Naar welke ben jij laatste geweest en wat vond je er van?
Gisteren ben ik naar ' We will rock you' in het Beatrix theater in Utrecht geweest. Een aantal stand-ins speelden (hoewel Charly Luske het ontzettend leuk was als FiFi) De verhaallijn vond ik minder..... de humor wel leuk! Beide zowel de eerste als tweede helft werd het pas aan het eind leuk moet ik zeggen, met wat meer show-dans-publieksopwarmertjes.
Opzich leuk, maar zou er normaal gesproken geen 55-65 euro voor neertellen.
Ben benieuwd of iemand nog aanraders/afknappers heeft !
Gisteren ben ik naar ' We will rock you' in het Beatrix theater in Utrecht geweest. Een aantal stand-ins speelden (hoewel Charly Luske het ontzettend leuk was als FiFi) De verhaallijn vond ik minder..... de humor wel leuk! Beide zowel de eerste als tweede helft werd het pas aan het eind leuk moet ik zeggen, met wat meer show-dans-publieksopwarmertjes.
Opzich leuk, maar zou er normaal gesproken geen 55-65 euro voor neertellen.
Ben benieuwd of iemand nog aanraders/afknappers heeft !
woensdag 6 oktober 2010 om 16:49
quote:calvijn1 schreef op 06 oktober 2010 @ 16:21:
Ik heb een hekel aan Nederlandse musicals.
Vind het altijd zo net niet
Mee eens, al moet ik zeggen dat ik Joseph wel weer leuk vond, tegen alle verwachtingen in. Nederlandse musicals missen net dat ene waar je kippenvel van krijgt bij een echte kwaliteitsoptreden. Er mist energie. Er mist volume. Er mist sfeer.
Ik viel in slaap bij Tarzan. Evita was ook al een bejaardenshow. Nee, voor de echte musicalervaring moet je toch even een ticket boeken naar Londen.
Ik heb een hekel aan Nederlandse musicals.
Vind het altijd zo net niet
Mee eens, al moet ik zeggen dat ik Joseph wel weer leuk vond, tegen alle verwachtingen in. Nederlandse musicals missen net dat ene waar je kippenvel van krijgt bij een echte kwaliteitsoptreden. Er mist energie. Er mist volume. Er mist sfeer.
Ik viel in slaap bij Tarzan. Evita was ook al een bejaardenshow. Nee, voor de echte musicalervaring moet je toch even een ticket boeken naar Londen.
woensdag 6 oktober 2010 om 16:51
quote:eefje1980 schreef op 06 oktober 2010 @ 16:31:
@biol die lijkt mij ook zo mooi, les miserables, speelde die vier jaar geleden dan nog?
Ik zie net dat het 2007/2008 geweest moet zijn...
Was toen met Rene van Kooten, Celine Purcell, nurlaila Karim enzo... echt zoooo mooi..
Ik had geen idee wat ik me ervan voor moest stellen, maar zat op de voorste rij en was echt onder de indruk..
@biol die lijkt mij ook zo mooi, les miserables, speelde die vier jaar geleden dan nog?
Ik zie net dat het 2007/2008 geweest moet zijn...
Was toen met Rene van Kooten, Celine Purcell, nurlaila Karim enzo... echt zoooo mooi..
Ik had geen idee wat ik me ervan voor moest stellen, maar zat op de voorste rij en was echt onder de indruk..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 6 oktober 2010 om 16:53
quote:calvijn1 schreef op 06 oktober 2010 @ 16:38:
[...]
Dat is mijn afkeer denk ik
Dat ze bestaande toppers gaan vertalen in het Nederlands.
Net zoals bij Mama Mia.
Ik vond het ook vreselijk... zo eindigde 1 liedje ineens met een broodje bal of patatje met ofzoiets... achterlijk gedoe.. Nee geef mij dan maar de look a like band van Queen.. daar ben ik vorig jaar ook geweest en dat was echt tof!
Overigens speelt die schreeuwerige pia douwes mee in We will Rock you en daar vind ik ook niks aan.. bleh.
[...]
Dat is mijn afkeer denk ik
Dat ze bestaande toppers gaan vertalen in het Nederlands.
Net zoals bij Mama Mia.
Ik vond het ook vreselijk... zo eindigde 1 liedje ineens met een broodje bal of patatje met ofzoiets... achterlijk gedoe.. Nee geef mij dan maar de look a like band van Queen.. daar ben ik vorig jaar ook geweest en dat was echt tof!
Overigens speelt die schreeuwerige pia douwes mee in We will Rock you en daar vind ik ook niks aan.. bleh.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 6 oktober 2010 om 17:06
Bizar dat men hier zo enthousiast is over Tarzan. Ik vond het een slechte musical! Platte verhaallijnen, matig gezongen en de muziek was wel heel erg muzak voor in de lift. Bij de Drie Musketiers had ik hetzelfde gevoel, wat een uit de geld zak klopperij!
Les Miserables daarentegen vond ik een heel ander verhaal, die is wel goed. Ben vier weken geleden in New York naar the Phantom of the Opera geweest en dat was echt waanzinnig mooi.
Les Miserables daarentegen vond ik een heel ander verhaal, die is wel goed. Ben vier weken geleden in New York naar the Phantom of the Opera geweest en dat was echt waanzinnig mooi.
woensdag 6 oktober 2010 om 17:24
Cats 3x
Phantom of the Opera 1x NL 1x NY
Miss Saigon 2x NL 1x Londen
Aida
Elisabeth 2x
Saturday Night Fever
Tommy (Londen)
Fame (londen)
Cabaret 2x
Joseph
Lion King
Tarzan
5 years
3 Musketiers
Jesus Christ Superstar
Rembrandt
All shook up/Love me tender
En dan ben ik er van één nog de naam kwijt en vergeet vast nog wat. Maar I love musicals! Miss Saigon en Aida zijn absoluut favoriet, die mogen nog wel eens terugkomen.
Phantom of the Opera 1x NL 1x NY
Miss Saigon 2x NL 1x Londen
Aida
Elisabeth 2x
Saturday Night Fever
Tommy (Londen)
Fame (londen)
Cabaret 2x
Joseph
Lion King
Tarzan
5 years
3 Musketiers
Jesus Christ Superstar
Rembrandt
All shook up/Love me tender
En dan ben ik er van één nog de naam kwijt en vergeet vast nog wat. Maar I love musicals! Miss Saigon en Aida zijn absoluut favoriet, die mogen nog wel eens terugkomen.
woensdag 6 oktober 2010 om 17:46
Ik hou ook totaal niet van (Nederlandse) musials, niet alleen omdat de songteksten vertaald worden (brrr), maar vooral omdat er zo ontzettend overdreven in wordt geacteerd.
Met hele overdreven gebaren en met totaal onnatuurlijk uitgesproken zinnen. Tenenkommend slecht vind ik dat.
En als ze dan ook nog eens opeens gaan zingen vind ik het al helemaal vreselijk.
Nee, het kan mij niet bekoren.
Met hele overdreven gebaren en met totaal onnatuurlijk uitgesproken zinnen. Tenenkommend slecht vind ik dat.
En als ze dan ook nog eens opeens gaan zingen vind ik het al helemaal vreselijk.
Nee, het kan mij niet bekoren.
woensdag 6 oktober 2010 om 17:52
woensdag 6 oktober 2010 om 17:53
quote:iris1969 schreef op 06 oktober 2010 @ 17:46:
Ik hou ook totaal niet van (Nederlandse) musials, niet alleen omdat de songteksten vertaald worden (brrr), maar vooral omdat er zo ontzettend overdreven in wordt geacteerd.
Nee, het kan mij niet bekoren.Het lucht me allemaal wel enigszins op dit te lezen, ik dacht dat ik de enige was die zo over musicals dacht...
Nee, het kan mij niet bekoren.Het lucht me allemaal wel enigszins op dit te lezen, ik dacht dat ik de enige was die zo over musicals dacht...
woensdag 6 oktober 2010 om 17:53
woensdag 6 oktober 2010 om 17:55
quote:Kastanjez schreef op 06 oktober 2010 @ 17:06:
Ben vier weken geleden in New York naar the Phantom of the Opera geweest en dat was echt waanzinnig mooi.
Ben daar vorig jaar heen geweest! Ik vond hem ook geweldig. (ook lekker over the top, die limousine's na afloop!)
Ben in Nederland verder naar Saturday night fever geweest. Vond ik matig. (Vooral de eerste helft deed mee beetje denken aan zo'n eindmusical van de lagere school)
Aida vond ik wel erg mooi. En 3 musketiers vond ik ook wel aardig.
Ben vier weken geleden in New York naar the Phantom of the Opera geweest en dat was echt waanzinnig mooi.
Ben daar vorig jaar heen geweest! Ik vond hem ook geweldig. (ook lekker over the top, die limousine's na afloop!)
Ben in Nederland verder naar Saturday night fever geweest. Vond ik matig. (Vooral de eerste helft deed mee beetje denken aan zo'n eindmusical van de lagere school)
Aida vond ik wel erg mooi. En 3 musketiers vond ik ook wel aardig.
woensdag 6 oktober 2010 om 18:00
woensdag 6 oktober 2010 om 18:01
Ik zal hier maar niet mijn musicallijst neerplempen, want die is langer dan die van Tikker
De laatste die ik heb gezien was Dans der Vampieren in Antwerpen, kende de Duitse versie al, maar de BE versie vind ik geweldig! Jammer dat het ensemble soms slecht te verstaan is maar dat is een probleem met het geluid in de Stadsschouwburg en ligt niet aan de zangers...
De musical die ik het meeste heb gezien is Les Misérables... 14x...
De slechtste die ik ooit gezien heb is Tita Tovenaar in het Efteling theater. Sindsdien ben ik heel selectief geworden in met wat ik wil zien. Als iets me niet trekt, ga ik ook niet. Zoals Crazy Shopping bijvoorbeeld.
De laatste die ik heb gezien was Dans der Vampieren in Antwerpen, kende de Duitse versie al, maar de BE versie vind ik geweldig! Jammer dat het ensemble soms slecht te verstaan is maar dat is een probleem met het geluid in de Stadsschouwburg en ligt niet aan de zangers...
De musical die ik het meeste heb gezien is Les Misérables... 14x...
De slechtste die ik ooit gezien heb is Tita Tovenaar in het Efteling theater. Sindsdien ben ik heel selectief geworden in met wat ik wil zien. Als iets me niet trekt, ga ik ook niet. Zoals Crazy Shopping bijvoorbeeld.
woensdag 6 oktober 2010 om 19:14
Iris, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik ben een liefhebber van beide, opera en musicals, en andere mooie muziek, van heavy metal tot reggae wat dat betreft. Alles heeft zo zijn charme. Sommige musicals zijn zo charmant dat ik echt niet snap hoe je zoiets kunt zeggen. Neem de ogenschijnlijk simpele maar geniale Joseph and The Amazing Technicolor Dreamcoat. Niks bombastisch aan en het is zooi ontzetten mooi, zowel qua muziek, als de originele Engelse tekst, originaliteit, verhaal, humor, noem maar op. Alleen de titel al.
Musicals zijn zeker geen imitatie van opera, ze komen gewoon allebei voort uit het plezier dat de mens beleeft aan zingende en dansende mensen met een goed verhaal.
Musicals zijn zeker geen imitatie van opera, ze komen gewoon allebei voort uit het plezier dat de mens beleeft aan zingende en dansende mensen met een goed verhaal.
woensdag 6 oktober 2010 om 20:47
Het gewone volk had ook z'n opera's Iris. Mozarts Die Zauberflöte bijvoorbeeld. En opera's zijn op hun beurt een variatie/ontwikkeling op liturgische drama's en dergelijke. Je kunt dus niet stellen dat musical een slap aftreksel is van opera. Ze hebben beiden hun bestaansrecht (en tijdsgeest).
Maar goed, je vindt zang en dans met verhaal niet leuk, dat is duidelijk niet jou smaak. Ik wilde alleen een geschiedkundige fabel rechtzetten
Maar goed, je vindt zang en dans met verhaal niet leuk, dat is duidelijk niet jou smaak. Ik wilde alleen een geschiedkundige fabel rechtzetten