Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Ibi, sterkte!
quote:mocy schreef op 04 oktober 2010 @ 23:31:

Anders bel ik je werk wel even en met mij nog velen hier denk ik.

Met zulke uitspraken moet je heel voorzichtig zijn he

(ontzettend flauw... I know)

Ibi en HiH heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
IBI,ik lees hiet niet altijd mee,maar wil nu toch even jou en je man heel veel sterkte wensen met de komende transplantatie..

LB
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Benieuwd hoe het vandaag gaat IBI
ik ook ben heel benieuwd hoe het met jullie is.

heel veel sterkte morgen voor de transplantatie.
Zijn vandaag bezig geweest met het inpakken. Zijn wat zenuwachtig voor de komende opname er hangt natuurlijk ook zoveel van af.

Morgen heb ik gelukkig vrij en vrijdag wel weer werken.

Morgen om 11.00 moeten we ons melden mijn oom brengt ons. Heb hem de complete serie van toen was geluk geen gewoon gegeven zodat hij daar wat te doen heeft. Engelse tv kan hij nog niet goed kijken de ondertitteling dus dit is beter.

Liggen nu in bed wachtende op wat komen gaat.
IBI, heel veel kracht toegewenst de komende opname. Ook voor HIH!

Ik hoop van harte dat het goed mag gaan!
Heel veel sterkte gewenst. Wat een spannende tijd zal dit voor jullie zijn! Hoop dat alles voorspoedig verloopt.
Lieve IBI, ik wens jullie zoveel sterkte!!
IBI, ik wil je héél erg veel succes, sterkte en kracht wensen de komende weken. Ik denk aan jullie!
Ibi, sterkte voor jullie morgen
heel veel sterkte
Sterkte en succes
Grief is just love with nowhere to go
Ieb en Hih heel veel sterkte denk aan jullie
hey ibi, ik kwam even kijken hoe het met jullie ging, is de opnamen door gegaan? Nou ja, heel veel sucses de komende tijd en ik brand een extra kaarsje voor jullie
Nou de chemo is vannacht begonnen. Tot onze verbazing ligt hij de eerste paar dagen op een 2 persoonskamer. Wat een crime weg privacy, weg samen tv kijken, weg samen op bed liggen, weg samen huilen, weg lekker lang douchen voor hem enz enz. Gewoon nooit bedacht wat een geluk hij gehad heeft altijd alleen te hebben gelegen.

Gisteravond even een enorme huilbui gehad toen ik alleen naar bee ging. Had ik niet verwacht omdat het een geplande opname was.

Vanavond gaat onze hond naar een forumster. Nu ik wat vaker in het familiehuis ga slapen kan hij gewoon niet thuis blijven.

Ben de forummer enorm dankbaar maar vind het wel heel moeilijk dat ik nu helemaal alleen thuis kom.

Het circus is al met al weer in volle gang.
Heel veel sterkte IBI
Veel sterkte voor jullie beiden, IBI.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heel, heel veel sterkte.
@ikbenikenbenertrotsop

Wat een heftig verhaal

Ik heb je verhaal niet volledig gelezen en haak dus ook eigenlijk in op de laatste pagina.

Hoe staat het er nu voor?

Ik ben er zelf helaas ook bekend mee (vader), was een zware en moeilijk tijd. Toch putte ik wel kracht en humor uit sommige dingen die er gebeurde. Mijn vader lag dan voor zijn chemokuur in het ziekenhuis een paar dagen/weken (is lang geleden), en mijn vader was echt een kettingroker, maarja; in het ziekenhuis mag natuurlijk niet gerookt worden. Toen ging m'n pa toch gewoon stiekem in de wc roken, met het infuus aan z'n lijf hangend en op een stoel staand onder de ventilatie van het toilet? Dat was dan altijd wel mooi om te zien, hoe moeilijk dat soms ook lijkt.

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat en hoe het er allemaal voorstaat..

Lees dat het gelukkig alleen voor de eerste paar dagen is, die gedeelde kamer. Kan me voorstellen dat dat behoorlijk rauw op je dak valt. Heel veel sterkte samen.
dubbel
hou jullie taai,ik duim mee!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven