Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
kaarsje brand nog steeds voor jullie

Vandaag een slechte dag bij HIH. Heel veel overgeven, buikpijn enz. Hij begint nu echt ziek te worden van de chemo. Moeilijk om te zien omdat hij, op het oog, gezond opgenomen werd.

Er is nu gezegd dat de eerstvolgende vrije 1 persoonskamer voor hem is. Hij ligt wel bij een hele aardige vrouw waar ik ook veel mee praat. Ze is ook werkzaam in de zorg dus dat is al een veelbesproken onderwerp.

Ben nu in het familiehuis. Slaap er nu nog 1 nachtje. Wat een rust geeft dat zeg!
quote:thesecret schreef op 08 oktober 2010 @ 14:00:

@ikbenikenbenertrotsop

Wat een heftig verhaal

Ik heb je verhaal niet volledig gelezen en haak dus ook eigenlijk in op de laatste pagina.

Hoe staat het er nu voor?

Ik ben er zelf helaas ook bekend mee (vader), was een zware en moeilijk tijd. Toch putte ik wel kracht en humor uit sommige dingen die er gebeurde. Mijn vader lag dan voor zijn chemokuur in het ziekenhuis een paar dagen/weken (is lang geleden), en mijn vader was echt een kettingroker, maarja; in het ziekenhuis mag natuurlijk niet gerookt worden. Toen ging m'n pa toch gewoon stiekem in de wc roken, met het infuus aan z'n lijf hangend en op een stoel staand onder de ventilatie van het toilet? Dat was dan altijd wel mooi om te zien, hoe moeilijk dat soms ook lijkt.

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat en hoe het er allemaal voorstaat..

Bedankt dat je jouw verhaal ook deelt. Hoe is het nu met je vader?
hee lieve IBI, weer eens even een voor jou en HIH.
Iebs, een dikke voor jullie
Ibi en HIH heel veel sterkte
Sterkte
IBI, hebben jullie een beetje kunnen slapen en hoe voelt HIH zich vandaag?

Het lijkt me inderdaad moeilijk om te zien hoe hij snel al last krijgt van de bijwerkingen vooral zoals je schrijft hij 'op het oog gezond' daar binnenkwam van de week.

Het worden spannende dagen voor jullie, dus ik hoop oprecht dat je ook een beetje goed op jezelf let/voor jezelf zorgt.

Fijn dat jullie hond even elders kan zijn. Ik snap dat het voor jou lastig is om in een leeg huis te komen maar de forumster waar hij nu is neemt je hondenzorg met liefde even van je over.

En, al lijkt het wat vreemd in zo'n topic/bericht toch even een

IBI, van mijn voor jou aangemaakte MY-account heb ik net van de stortingen weer 5 nachten naar mijn gewone rekening overgemaakt. Neem aan dat het er morgen op staat. Dan maak ik het gelijk aan je over en ben je in elk geval verzekerd van wat extra nachten in de buurt van HIH te zijn.

We keep in touch!

En ik voel me bijna een collectant en sorry, wil niet bedelen maar 'stukjes nacht' blijven welkom. Meer info: mail me op thee39@hotmail.com

IBI ik geef jullie allebei een
IBI

Spannende dagen weer
A dirty mind is a joy forever
IBI, 5 nachten net weer aan je overgemaakt!

Wat een topforum dit!

Sterkte IBI en HIH in deze spannende dagen.
Sterkte de komende dagen IBI! Ik duim voor jullie dat alles goed gaat
Ik kan het gelukkig vanaf nu weer volgen op internet. Moet morgen nog even terug lezen. Maar iig heel veel sterkte, het gaat zo te zien woensdag door. Hopelijk daarna snel voorspoedig. Nog even kiezen op elkaar. Hou vol. XXX
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Morgen de transplantatie alweer... wat een spannende dagen voor jullie in het verschiet. Ik duim en hoop voor HIH en jou dat het allemaal soepeltjes verloopt.
Heel veel sterkte en succes morgen. Ik zal een kaarsje voor jullie branden!
Hij heeft veel bijwerkingen van de bestraling maar morgen is DE dag dus we houden de moed erin. Het gaat om 11 uur gebeuren en ongeveer twee uur duren. Ik, en zijn broer mogen er gewoon bij zijn. Toch spannend.

Heel erg bedankt voor de nachten heb er gelijk weer 2 gereserveerd voor volgende week. Jullie zijn geweldig!
Heel veel sterkte en succes morgen. Wat zal het spannend worden de komende dagen. Ik duim voor jullie.
Iebs wat spannend!

In gedachten ben ik bij jullie.

Morgen de grote dag...

Ik duim en brand kaarsjes voor jullie.

Heel veel sterkte en kracht de komende dagen.

.
Sterkte voor HIH morgen, ik zal duimen dat alles goed gaat. Liefs xxx
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heel veel sterkte voor je man lieve ibi. Denk je ook een beetje aan jezelf. Super dat je nu dicht in zijn buurt kan zijn.
lees al heel lang mee, draag jou en HIH een warm hart toe, zal aan jullie denken morgen! take care
En ik ga ook heel hard duimen voor jullie morgen!
IBI en HIH heel heel heel veel sterkte.

Ik duim hard mee
A dirty mind is a joy forever
Post weinig, maar denk veel aan jullie. Succes morgen

Thee; heb je mijn mail toevallig gezien? Antwoord verwacht ik niet direct hoor, maar gezien je goede spamfilter.
when you wish upon a star...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven