* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
hey hey,

wat een rust hier zo...iedereen druk aan het werk??

ik heb voor vandaag afgesproken dat ik een halfuurtje later begin kan ik zoë thuis nog even bv geven. ze heeft vannacht weer van 22 tot 9 uur geslapen. heerlijk ik moet er wel aan wennen dat ze dan zo laat nog wakker is. maar ze ligt nu al weer vanaf 10 te slapen. ik moet haar denk ik straks wakker mkn voor de voeding en dan hop haar weg brengen en gaan niksen op het werk. iedereen is geld aan het uitgeven aan kadootjes want het is echt zo stil op het werk. ach ja kan ik de arbo dingen ff bij gaan werken.

Punkertje: sleep = waste is niet aan mij besteed ik vind heerlijk om lekker lang in bed te liggen. ik ga zelfs na de eerste voeding (op) bed weer verder slapen....erg he

wat is chica een kleine krachtpatser zeg. ik merk aan zoë al dat resultaat heeft ze zit echt een stuk steviger.

Marit: File is zeker zonde van de tijd. maar ja je komt er zo moeilijk onderuit. werkt rijstebloem niet bij haar laatste flesje want zoë doet het daar echt goed op.

als zoë op haar buik draait dan is zo gefrustreert dat ze niet meer terug kan draaien. ze spugt dan ook best wel wat. op de kov hadden ze haar na de fles gewoon laten liggen en ze lag echt heel zielig te jammer. thuis heb ik 1 van de 2 boxkleden dubbel liggen dat ze niet om kan draaien. wat zouden jullie doen haar op de buik gewoon laten liggen??

groetjes marianne
.

pff, wat een drukke werkweek heb ik gehad zeg. En volgende week wordt helemaal leuk: 1 cursusdag + 3 dagen werken + 1 'heisessie'dag. Gewoon 5 dagen werken dus .

Vandaag een rommeldagje, al ben ik niet helemaal relaxt, merk ik. Beetje hyperventilatie. Niet door Laura hoor, maar door alle zakelijke en privé drukte.

Morgen naar m'n schoonfamilie (vakantiefoto's kijken). Zondag thuis en dan 5 dagen buffelen ! , ik zal weinig tijd hebben om hier te verschijnen.

Ehm, wat verder nog beleefd.....

Afgelopen maandagavond naar 'Alles is Liefde' geweest. Echt lachen. Typisch NL humor. Hou ik van.

En Laura die de hele week ontzettende luieruitslag heeft, het arme skaapje. Die lekkere spekbillies zijn helemaal open. Grote wonden. Ik vind dat zoooooo zielig .... Ik laat haar nu 's avonds even in d'r nakie in de box liggen (kraammatrasje eronder ), zodat het even kan 'drogen'. Poeder en zalf smeren doen we ook. Kan met tandjes te maken hebben, maar 'k voel nog niets.

En gisteravond kreeg ze van de Sint (vriendin) een nieuw rompertje in haar schoen ! Een hele stoere tijgerprint met roze biesjes

Zo, dat waren m'n belevenissen in a nutshell.

En nou..... jullie !

Nachtdier Punkertje, sleep = waste . Nou, bij mij niet hoor. Ik lig er 's avonds vaak al om 21.30 uur in, maar ja, mijn (electr.) wekker gaat om 06.00 uur.

Marianne, wat jammer dat Zoë moet stoppen met groente/fruit. Groeide ze te snel? Zoë zou ik zelf niet te lang op haar buik laten liggen, anders lijkt het mij zielig. Helaas toch in de buurt blijven en haar af en toe terug draaien.

Marit, bedoel je 's NACHTS 12 uur en 4 uur? Hoop 't niet voor je.

Grappig om vanmorgen 'ineens' je stem te horen via Skype. Ik wist plotseling niet meer wat ik tegen je moest zeggen . Gaan we nog een keer doen hè? Skypen er hier meer personen?

Peetje, gefeliciteerd met Femke haar 4 maanden vandaag. En? Heb je woensdag gestadt of gepoetst? Ik wist 't wel... Knap dat je het nog volhoudt met dat gekolf. In jouw periode had ik er al sc...t genoeg van.

CatpowerrrrrrrT, wat ben je toch een lekker vrolijk wijffie. Allemaal leuke dingen gedaan, lees ik. Fijn dat je zo goed door 1 deur kan met je schoonfamilie. Toch handig.... Hoe ist met Jonathan's tand? Is ie er al verder door? Die bijverschijnselen hoeven ze dus niet te krijgen. Nou, Laura doet 't omgekeerd: wel bijverschijnselen, maar geen tand .

Metis, hier hetzelfde qua geloof en opvoeding. Ik ben ook chr. opgevoed, maar ben niet praktiserend. (Jane-man = RK opgevoed). We willen Laura niet dopen, maar wel naar een school sturen met òf chr. òf RK onderwijs. En wij willen ook zeker het geloof in de opvoeding meenemen, dmv een kinderbijbel enzo. Ik vind dat bij de algemene ontwikkeling horen. Wat ze er later zelf mee doet, moet ze zelf weten.

Ik heb de site over Rapley ook nog gelezen. Leuk dat je dat wilt gaan doen. Ik heb het idee dat 't niets voor mij is, 'kweenie. Ik doe het, geloof ik, toch liever snel met een groentepureetje en een lepeltje, haha. Jane-man en ik zijn allebei afschuwelijke alleseters en tijdens de BV heb ik ook alles gegeten (maar dan ook ECHT alles; niets laten staan; ook geen uien, kool e.d.). Dus als het goed is, heeft Laura al kennisgemaakt met alle smaken. Hopelijk helpt dat in haar eigen smaakontwikkeling.

Utregmeissie, wat geef je veel BV mee aan de crèche Kolf je dat elke dag of haal je uit de vriezer? Knap hoor !!! Ik kolfde ook vaak 4 à 5 x per dag, idd. om gallisch van te worden. Jammer dat je je nog niet zo toppie voelt. Hoe gaat het nu? Goed dat je hulp zoekt.

Emmetje, hoe ist met Salomé's slaapgedrag? Het kan goed zijn dat ze die aan het wijzigen is. Heeft Laura 2 weken geleden ook gehad. Ineens onrustig en vreemd slaapgedrag. En nu slaapt ze heel anders: 's morgens 1 uur, tussen de middag 2 uur en in de namiddag nog 1 uurtje. Ineens heeft ze dat ritme te pakken, gek kind. Het kan dus goed zijn dat jij ook ineens een ander ritme ziet.

DD, Malar, Ongeduldje, Tinok, alles kits?

Laura hoor ik wakker worden. Ze krijgt zo zelfgemaakte appel-/perenmoes. Kleine vreetzak.

Fijn weekend alvast !!

Zoen, Jane
~ hey hey,

hey jane wat heb jij het druk zeg.....zou voor mij niks zijn. probeer je wel zo ver het kan een beetje je rust te nemen. ben je nu wel helemaal van de bv af?? hier word het ook steeds minder ik moet toch regelmatig na de bv een flesje geven.

Arme laura ik hoop dat het snel over is....

punkertje: hoe laat heeft chica haar laatste voeding??

ff wat anders ik zit met het volgende....ik heb een hele leuke collega die nu zwanger is.... zij is heel makkelijk met gezellig doen met mensen. ze heeft ook een vrienden kring waar je u tegen zegt. op de praktijk kent iedereen haar. ik heb nu dat ik weer ben gaan werken pas 1 vaste klant die echt serieus heeft door gevraagd hoe het met mij en de kleine was terwijl zij van heel wat patienten kadootjes krijgt. ik kan hier zo jaloers op zijn. ik heb ook echt wat doet zij wat ik dan niet heb gedaan. de ene keer heb ik zo iets van stel je niet aan maar aan de andere kant ik help de zelfde patiente net zo goed als zij het doet. ik wilde dit gewoon is van me afschrijven....sorry voor de forumvervuiling.

nu snel mijn bedje in want ik ben moe en heb het koud

groetjes marianne
Môgge,

Marianne, wat vervelend wat je schrijft over je collega. Ik snap dat wel. Het is nooit leuk om in de schaduw van iemand anders te moeten staan. Wat ikzelf altijd probeer te doen in soortgelijke situaties is mezelf bedenken waar IK beter in ben. Zij is misschien heel vlot en populair, maar haar leven is vast geen walhalla. Er zijn vast dingen die jij beter op de rit hebt in het leven. Hey, niet iedereen kan hetzelfde zijn, denk ik dan maar.

Ik ben helemaal van de BV af ja. Ik heb al een week niet meer gekolfd. Gisteravond, toen ik naar bed ging, voelde ik nattigheid, klikte het licht aan. Ja hoor....lekkende tieten. Nou ja zeg..... nu nog? Gek toch? Er zal nog wel een restje in zitten dan. Was BIJNA geneigd om voor de lol de kolf erbij te pakken om te kijken of er nog iets uit komt, maar heb het gelukkig niet gedaan, hihi.

Jammer dat jouw productie terugloopt. Je zou het nog kunnen opkrikken door vaker te kolven, maar ja. Als je daar geen zin meer in hebt is bijvoeden met de fles toch ook prima? Krijgt ze toch nog BV binnen. Ik maak nu bij Laura de laatste vriezerrestjes op 's ochtends. Ze heeft net een flesje BV gehad. Ik heb nog 5 voedingen in de vriezer, dus het is eerdaags op.

Laura heeft vannacht geslapen van 19.00 uur tot 07.00 uur. Net gevoed en ze zat alweer in haar oogjes te wrijven. Ik heb haar dus nu weer op bed gelegd en ja hoor, ze slaapt weer. NIET TE GELOVEN. Nou, ze kan het wel gebruiken, want vanmiddag gaan we naar schoonfamilie met 5 andere kleine kinderen, dus daar zal ze wel geen oog dicht doen.

Fijne dag !
goedemorgen!

jeetje Jane, ik had gisteren niet begrepen dat je aan het hyperen was joh!

Wel grappig om je zo in het echt te horen, paste eerst even niet bij het beeld wat ik van je had!

(ik ben zó flexibel..heb mijn beeld al bijgesteld)

Ik bedoelde helaas wel 12uur en 4uur 'snachts !

Gelukkig is 12uur een eenmalig iets geweest. Dat 4uur is helaas herkenbaar.

Afgelopen nacht ben ik er om half5 en om 6uur uit geweest, maar toen kon ik haar om 8uur uit bed pakken (was ze wakker aan het spelen!)

Dus vandaag weer totaal ander ritme...ik ben benieuwd.

Marianne, ik snap goed hoe het voelt als een collega zo veel meer aandacht krigjt hoor!

Ik heb dat bij bijv. het binnenkomen van een vergadering.

Ik zeg gewoon hallo en krijg 'normaal' hallo terug te horen.

Vlak na me komt dan een popie-jopie-iemand binnen en die wordt gewoon door een collega op de schouders geslagen!

Dat hóef ik niet, maar toch voel ik me dan beetje een grijze muis ofzo.

Vanmiddag gaan we naar de bestrating voor in de tuin bestellen, eindelijk!

De hovenier is geregeld en in waarschijnlijk de tweede week van januari wordt de tuin hier voor een deel onder handen genomen!

Nu maar hopen dat het dan niet vriest...en het dus door kan gaan.

Hallo allemaal,

een lange afwezigheid van mij. Maar ik ben echt druk. Vijf dagen school en dan in het weekend verslagen maken. Mijn pauzes zijn wanneer ik aan het kolven ben. Ja ik geef nog steeds borstvoeding, maar ik moet me er wel echt toe zetten om vol te houden. En het kolven is het niet het ergste, maar Guy wordt nog steeds wakker 's nachst.

Ik wilde eigenlijk vragen of jullie nog tips hebben. Want die nachten niet doorslapen en dan om 5.15 opstaan dat hou ik niet lang vol.

Guy gaat 's avonds om 19.00 slapen om 23.00 wordt hij wakker en is dan niet te sussen met zijn speen. Dus even aan mama's borst voor vijf minuutjes en dan is hij stil. Nu zou het niet erg zijn als hij daarna lekker door slaapt, maar dan wordt hij wakker om 4.00. En daarna slaapt hij meestal door tot negen. Pfffffff die gebroken nachten.

Marianne ik las dat jij rijstenbloem in de fles doet. Welke is dat en wat voor merk? Misschien moet ik dat ook een proberen. En wie heeft er nog wat tips???? Moet ik de laatste borstvoeidng anders vervangen door flesvoeding zou hij daar langer op slapen. Ik weet het niet iemand nog tips????

Guy heeft nu ook zijn eerste tandje gekregen. Zo schattig. Nou ik ga eten en vanavond heel vroeg mijn bed in.

Sorry voor mijn egoistische berichtje.

Liefs van een vermoeide Tinok
hey tinok ik doe van nutrix in haar fles. ze slaapt er echt goed van. ik doe het alleen als ze aan haar laaste bv niet genoeg heeft en ik dan toch een extra flesje geef. als je dat wil kan je die laaste voeding om 23.00 vervangen door een fles en dan kan je man/vriend (ik weet het ff niet meer) hem geven. ik vind wel erg knap dat je nog steeds door gaat met de bv. jeetje ook al een tandje de jongens lopen voor op de meiden daar lijkt het op.

Marit: en hebben jullie wat moois uit gezocht?? ilse is ook al aan het rommelen met haar tijden....als ze straks maar weer een ritme heeft. en over die collega moest ik gewoon ff van me af schrijven.

Jane: was het leuk vanmiddag naar schoon fam. en heeft laura nog wat geslapen daar of was het daar veelste leuk voor. het lijkt wel of er iets in de lucht hangt want zoë slaapt ook zo ontzettent veel.

ik denk dat wel raar voor je zal zijn geen bv meer. de ene kant wil wel stoppen maar dat intieme momentje van ons 2 wil ik nog ff niet missen.

mijn vader heeft van middag een elektrische kachel op gehangen in zoë d'r kamer. kunne we haar weeer badderen in haar eigen kamer in plaatst van huis kamer. scheeld heel wat troep wat we elke dag moeten verslepen.

groetjes marianne
Hoi meiden,

Pfff, ik loop al weer mijlen ver achter. Carlijn is verkouden en eist tamelijk veel tijd op. 't Is niet heel ernstig of zo, ze heeft geen koorts maar voelt zich ........................................................................................

Enkele uren later.

Ze voelt zich dus duidelijk niet lekker en kan vooral moeilijk slapen. Werd net ook weer wakker en ik kom er nu pas aan toe mijn stukje af te schrijven. Het is zo sneu, niezen, snotteren en een volle neus. Als ze wakker is is ze verder goed te genieten, drinkt ook goed. Zoals ze dan naar je kan lachen met die waterige oogjes. Maar goed, 's nachts wel vier keer eruit om haar te troosten en weer in slaap te helpen. Dan krijg je zo'n klef, plakkerig wangetje vol met snot en tranen tegen je aan...

CP, leuk idee om 's avonds met z'n drietjes te spelen. Dat met dat kontje omhoog doet Carlijn ook trouwens waarbij ze natuurlijk haar armpjes niet goed kan coordineren en dus op d'r suffert terecht komt. Dat Jonathan al een tandje heeft, hij is de eerste hier volgens mij. Heb je trouwens dit weekend weer zo'n weekend.

Metis, wij willen ook gaan Rapleyen (na het Ria Blommen en het Sonja Bakkeren ). Vind het alleen verschikkelijk irritant dat (bijna) alle informatie die je kan vinden er vanuit gaat dat je borstvoeding geeft en zelfs gezegd wordt dat het alleen kan met borstvoeding. Voel me gewoon niet goed bevonden door die instelling. Alsof de zaak nu al verloren is ofzo, bovendien vindt ik het niet realistisch, verreweg het merendeel van de vrouwen geeft met zes maanden nou eenmaal geen BV meer en pas dan kun je met de methode beginnen. Maar goed, genoeg gezeverd, de methode zelf spreekt me erg aan en ik wil het dan ook zeker gaan doen, al of niet in combinatie met "gewoon" gepureerd eten.

Jane, jeetje zeg wat ga jij een drukke week tegemoed, heel veel sterkte! Wil "Alles is liefde" ook nog gaan zien, ben benieuwd of dat gaat lukken. Wilde nog wat zeggen maar het is me ontschoten.

Marianne, heel herkenbaar dat buikdraaien. Ik draai Carlijn uiteindelijk wel terug maar niet te snel, ze moet tenslotte ook leren weer terug te draaien. Dat probeer ik te oefenen dus haar naar iets te laten kijken zodat haar hoofdje omhoog en opzij gedraaid is, als ze dan vergenoeg komt rolt ze ahw vanzelf weer teug. Vervelend trouwens dat je je zo voelt tav je collega. Ik kan het me voorstellen hoor. Het klinkt een beetje alsof jij wat gereserveerder bent dan zij naar patienten toe waardoor zij waarschijnlijk toegankelijker overkomt. Dat betekent natuurlijk niet dat zij beter is op wat voor manier dan ook.

Tinok, waarom geef je om 23.00 niet gewoon een volledige voeiding? Erg knap trouwens dat je nog steeds BV geeft, respect!

anoniem_46964 wijzigde dit bericht op 24-11-2007 20:07
Reden: Nog even een berichtje voor Tinok toegevoegd
% gewijzigd
Hey Malar, wat vervelend dat Carlijn verkouden is en zich zo rot voelt!

Wat kan je dan eigenlijk weinig doen voor haar he?

Tinok, wat ontzettend knap dat je kunt volhouden !

Wat Malar ook al zegt; waarom niet om 23uur een kunstvoeding?

Of...ander idee...ná op-één-na-laatste bv een beetje kv nageven en dan eens zien of ze niet gewoon doorslaapt!?

Hier geven we ook rijstebloem (nutrix van nutricia) in de laatste fles,

maar of dat nou echt helpt?

Ze blijft echt maar rond 5:30-6:00 wakker worden!

Wel kan ik vol goede moed zeggen dat ze al twee ochtenden met speentje rond 6uur blijft slapen tot 8uur !!!!

Wie weet gaat ze het nu toch langzaam aanleren om niet al om 6uur wakker te worden?

Hoe doen jullie dat met kdv?

Geven ze daar evt. om 8uur ook het eerste flesje?

Waarom niet eigenlijk he?

vandaag regenachtig thuis-zit-dagje

misschien nog stukje lopen en de regenhoes proberen!

Hallo,

P. en ik zijn ziek, P. is wat grieperig en ik heb vanaf vanochtend kwart voor acht al 4 keer overgegeven. Komt héééél erg slecht uit, want morgen hebben we de crematie van m'n oma. Ze is afgelopen woensdagmiddag uiteindelijk gestorven. Het had ook niet veel langer moeten duren, want m'n opa kon er helemaal niet meer tegen.

We kunnen Femke gelukkig naar de creche brengen, dan hoeven we haar niet mee te nemen.

Maar ja, dan moet ik morgen niet meer over hoeven te geven. Nou ja, ik ga daar gewoon van uit.

P. is natuurlijk errug zielig nu hij ziek is, tsja, mannen...

Femke slaapt ook best veel de afgelopen dagen. Gisteren heeft ze uitgeslapen tot 8 uur. Daarna heb ik haar rond kwart over negen in bed gelegd en heeft ze vervolgens geslapen tot 13:00 uur! Vervolgens kwam ze weer om 17:00 uur, 19:00 uur en om 00:15 uur. Maar voor de laatste voeding hebben we haar wakker gemaakt, ik was op de bank in slaap gevallen en werd dus pas om twaalf uur wakker. Eén voeding minder dan normaal en ze heeft tot 7 uur geslapen, haar "normale" tijd eigenlijk.

Nou, tot zover, even een ego-berichtje van mij.

groetjes, peetje
Och peetje,

gecondoleerd met het verlies van je oma

wat ontzettend vervelend dat je dan juist nu ziek bent!

Houd moed, dat overgeven kan toch niet nog tot morgen duren?

Nu maar hopen dat je morgen wel beetje energie hebt weer om zo'n zware dag door te komen.

Hoe is het met je opa?

sterkte vandaag en morgen

Goeiemorgen allemaal!

Fijn weekend gehad allemaal?

Peetje, allereerst gecondoleerd, maar ik begrijp dat het voor je oma (en opa) het beste is zo. Ik hoop dat je je wat beter voelt zodat je er met je hoofd een beetje bij bent met de begrafenis. Fijn dat Femke naar kdv kan, je hebt al genoeg aan jezelf met zulke dingen.

Marit, Ilse nog steeds aan het spoken? Wat vervelend. Kun je een beetje tot je rust komen?

Tinok, goed van je te horen, jammer dat je zo vermoeid bent. Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit soms Wat de anderen ook zeggen, misschien kun je Guy een flesje geven om 23.00, misschien slaapt hij dan wat langer.

Catpower, trotse mama en terecht hoor! Knappe vent die Jonathan. Heeft hij zijn schoen al gezet?

Punkertje, spannend deze week. Hoe is het verder, heeft de Sint'koorts al toegeslagen in huize Punk?

Malar, wat zielig he, zo'n ziek kleintje. Gaat het alweer wat beter met Carlijn (en met jullie nachtrust )

Metis, al spierpijn van de Wii? Wij krijgen hem volgend jaar bij contractverlenging van de telefoon, heb er nu al zin in en ik ben helemaal geen gamer, maar het lijkt wel leuk.

Jane, bezige bij, jemig je gaat een drukke week tegemoet. Kun je je rust een beetje pakken? Hoe is het met Laura, is er al een tandje doorgebroken?

Diddle, leuk weekend gehad?

Marianne, kan me goed voorstellen hoor, van die collega, maar ja niet iedereen is het hetzelfde, het is maar werk moet je denken.

Ik heb het echt mega druk, dingen regelen voor ons huis, werk noem maar op. Salomé heeft af en toe een pieperdagje tussendoor, volgens mij gaat de ontwikkeling haar te snel soms, of soms juist te langzaam. Ze wil van slaapschema veranderen, maar dat lukt haar niet zo goed, soms slaapt ze de hele dag en soms bijna niet. Nouja, het maakt mij niet uit, als ze s nachts maar slaapt

Haha, ik heb van het weekend nog gelachten trouwens, mannetje was op stap geweest met een vriend, heel gezellig, laat thuis natuurlijk. Maar ik heb zondag zijn jas, broek en schoenen moeten poetsen (vrijwillig hoor), zat allemaal modder op. Wassie gevallen haha, hij wordt oud.

Nou ik ga weer even druk aan het werk, misschien tot later!
anoniem_5927 wijzigde dit bericht op 26-11-2007 08:32
Reden: kleurtje vergeten, staat wel zo gezellig
% gewijzigd
Oh en nog even iets, ik ben maar gestopt met de pil. Ik heb nog niet getest, heb al 3 weken in totaal een raar gevoel in mijn onderbuik/schaambeen. Ik zal niet zwanger zijn, maar het leek me beter maar even te stoppen met de pil en andere maatregelen te treffen. Even alles op regel krijgen, volgens mij is het goed op hol, ben sinds vorig weekend gestopt (nu een week dus) en ik heb nog geen doorbraakbloeding gehad. Hopelijk komt dat snel, anders zal ik de dokter maar eens moeten bellen.
.
Hallo ik meld me ook weer es!

Peetje, ook namens mij gecondoleerd. Klintk alsof het toch wel het 'goede' moment zo is. Ik hoop dat je je tijdig een beetje fit voor de begrafenis voelt!

Jane, sterkte!!! met deze bikkelweek!!! pfoeeeeh lijkt me heftig hoor!

Emmetje, ik hoop dat de boel nu snel hormonaal een beetje op orde komt.. maar je hebt er zo weinig over te zeggen he?

Tinok, ik zou ook zeggen, om 23 uur een volledige BV geven . Dat doe ik ook, en daarmee houdt Fiene het de nacht vol, en niet als ik t niet doe!

Ongeduldje, ben jij er ook nog?

Marianne, net als de anderen hier herken ik dat jaloezie gevoel best wel. Op mijn vorige werkplek kregen we op gegeven moment een interimmanager en mijn collega deed meteen errug joviaal tegen dr en pakte haar eigenlijk helemaal in. Ik daarentegen keek de kat uit de boom, waardoor ik op gegeven moment een soort rol kreeg waarvan ik dacht ' maar zo ben ik helemaal niet!" Ik herken de neiging om mezelf met anderen te vergelijken maar als ik dat doe, denk ik ook maar ik moet mezelf helemaal niet vergelijken! iedereen is toch evenveel waard en jij hebt toch zeker jouw kwaliteiten!!

Hier is Fiene al dagen uit haar hum. Of het nou regeldagen zijn, of toch een tand ( die ik overigens niet zie) , ik weet het niet. Maar wat kost het energieeee... Wel mooi dat Utregjochie gister ook eens merkte dat ie zo niet aan zijn werk toe kwam met Fiene erbij. Vandaar ook weinig geforumt.Met mij gaat het een beetje op en af. Ik ben heel erg blij dat ik morgen kan spuien bij het Riagg en dan kijken we even verder wat of hoe.

Nog een vraagie: hoe oud kan een kindje in de Babyjogger van de kinderwagen? pas als ze helemaal zelfstandig kunnen zitten?

Ik stop maar weer es, Fiene wil aaaaaaaandacht!!

ik ben verliefd !

ze schaterlacht !

éindelijk !!!!!

Jáááááá

het is haar weer eens gelukt! om 6:30uur pas wakker !

(geen schaterlachje meer te horen trouwens, dat dan weer niet)

Willen jullie hier eens jullie eet/slaap schema neerzetten?

hier nu al 4 dagen alsvolgt:

07:45 fles 1

+- 10:00 fruit

10:15 slapen (wisselend qua duur)

11:45 fles 2

13:00 slapen (wisselend qua duur)

15:45 fles 3

17:30 toch maar weer slapen

19:30 wakker maken voor fles 4 en daarna bad/wassen

vooral dat al gaan slapen rond 17:30 om haar vervolgens uit diepe slaap wakker te moeten maken vind ik lastig!

Is het een idee om rond die tijd groentehap te gaan geven en dan rond 18:30 de laatste fles al ?

(dan maar 3flessen??)

hey hey,

hier ff snel zoë haar eet/slaap schema.

heel simpel ligt er aan hoe laat ze wakker word daarna 4 of 5 voedingen met 3 uur tussen tijd. laatste voeding is altijd tussen 18.00 en 20.00 en dan slaapt ze tot de volgende ochtend. ze krijgt af en toe is een liga. ze slaapt normaal tot uur of 11 's ochtends en 2 uurtjes overdag en altijd van 17.30 tot badje. hier is nooit een dag het zelfde. ze gaat altijd voor haar laatste voeding in bad.

marit: als ilse het kan hebben 3 flessen....gewoon doen. bij zoë ging dat nog niet daarom weer alleen melkvoedingen. we gaan met 6mnd weer is op nieuw proberen.

nu eerst weer naar het cb en dan weer lekker zwemmen.

groetjes marianne
Marit, Ilse is toch al bijna 6 maanden? Als ze dan goed fruit en groente eet kun je proberen de flessen iets te rekken zodat ze met 3 flessen en groente en fruit uitkomt. Dan merk je snel genoeg of Ilse daar tevreden mee is.

Ons schema is grofweg:

half 8 wakker maken en fles geven

daarna badje

half 9 weer in bed

slapen tot ongeveer 11 uur

tussen 11 en 11.30 weer een fles

rond half1/1uur weer naar bed

rond half 3 weer een fles

rond 16 uur hapje groente of fruit soms wat later, het ligt er een beetje aan, we gebruiken het fruit hier als middel om de laatste fles te verlaten.

rond 18/18.30 laatste fles en

rond 19 uur naar bed

Marit, wat stoer, een schaterlach. Ik doe al een tijdje mijn best bij Carlijn maar 't wil er nog niet echt van komen. (Je moet je voorstellen dat ik me in allerlei rare bochten wring waarbij Carlijn breeduit lacht maar tot een schaterlach wil het niet komen. )

Het schema van Carlijn met een dringende vraag eraan vast

Afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt kan alles een half uurtje eerder of later plaatsvinden

7.00 wakker, eerste fles

wassen of in bad en aankleden, spelen in de box

8.30 naar bed hopelijk tot de volgende fles, soms korter

11.00 fles, twee uur wakker en spelen

13.00 naar bed, wederom hopelijk tot de volgende fles, meestal tot 14.00/14.30

Indien nodig om te rekken een wandeling voor de volgende fles

15.00 flesje, wakker tot

16.30, 45 min slapen (soms wat langer, soms wat korter)

19.00 flesje, voorlezen en naar bed

23.00 wakker maken voor laatste fles

En dan nu mijn vraag!!! Ik durf de laatste fles eigenlijk nog niet gewoon te laten vervallen. Ik ben nu wel bezig deze fles meer bij de nacht te betrekken door het donker te houden en luier niet te verschonen, daardoor drinkt ze al iets minder 's nachts maar desondanks ook nog wel eens een volle fles. Volgens het CB kan het pas rond 5 maanden omdat ander de suikerspiegel te laag wordt 's nachts. Kan ik ongestraft en zonder problemen es proberen de fles van 23.00 niet te geven? Ze krijgt nog geen bijvoeding en is nog (net) geen 5 maanden (8 dec pas) is de periode van 19.00 uur tot 7.00 uur niet te lang voor een baby om zonder voeding door te komen. Merken we dat vanzelf wel of kan het gevaarlijk zijn? Wat kan ik verwachten.

(Marit, help!)

Als ik hem dan laat vervallen, hoe pak ik dat aan? Afbouwen of gewoon niet meer geven? dan overdag meer aanbieden en haar zelf laten bepalen hoe veel ze neemt? Of moet ik toch wachten tot ik begin met bijvoeding?

*Nou zeg, dat gaat weer lekker, ik dacht dat ik de onzekere dagen achter me had gelaten. *

Hey Malar, ik zou het gewoon proberen, Salomé slaapt hier al sinds augustus van 19 tot half 8. Ben alleen bang dat je het niet kunt afbouwen, maar ja dat weet ik ook niet zeker. Probeer het een keer als je lekker uitgeslapen bent of als je weet dat je overdag rustig aan kunt doen zodat je bij kan tanken als het nodig is.

Malar..laat vallen die fles !!!!

(niet letterlijk natuurlijk )

als Carlijn op een gewoon gewicht zit kan ze zeker wel 12uur zonder voeding hoor.

Die suikerspiegel-schommeling is alleen in de eerste prille weken iets om rekening mee te houden.

Drinkt ze overdag de flessen helemaal leeg?

Hoe veel geef je?

Maak evt. wat meer zodat ze echt kan pakken wat ze wil op dat moment.

Wat je kan doen is tussen de 3e en 4e voeding starten met fruit/groente zodat je de laatste fles meer richting 19:30uur kan geven. (als ze dat met wakker blijven redt?)

Hier hebben we paar weken terug gewoon die laatste voeding niet meer gegeven, en dat ging gewoon goed!

Het ging zelfs goed toen ze 2 weken terug de 4e fles niet dronk!

Tip: probeer het wel voor een vrije dag!

stel het gaat niet helemaal zoals je hoopt...

Net naar de winkels gewandeld,

en bij het kruidvat hele leuke bijtringen/bijtbeestjes gehaald !!!

hihi, wat een verschillende schema's

ik denk dat ik gewoon maar even doorga zoals het nu gaat...

het zal zich vanzelf wel wijzen als de 3e fles langzaam later komt!

Marit, vertel vertel, kga ook zo naar de winkels op zoek naar bijtdingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven