incestlook

07-10-2010 21:55 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was ik in een plaatsje op de Veluwe ergens in Nederland en het viel mij op dat veel mensen zo op mekaar lijken qua uiterlijk. Zijn er NL nog andere plaatsen/gebieden waar mensen een incestlook hebben?
Als dat je bedoeling is, dan komt dat niet zo over. Ik vermoed dat je deze toelichting hebt bedacht nadat je hebt gemerkt dat je mensen shockeert met je woordkeuze.
quote:Boro schreef op 07 oktober 2010 @ 22:10:

[...]

Incest uit de taboesfeer halen doe je niet door gezellie te gaan praten over "de incestlook".

Incest uit de taboesfeer halen doe je door een podium te geven aan slachtoffers van incest. Liever gebruik ik te term survivor, of overwinnaar, omdat ik mezelf gelukkig niet meer als slachtoffer zie. Maar er zijn wel heel veel vrouwen én mannen die dat nog wel zijn \ voelen. En dan gezellie gaan babbelen over dorpen met een incestlook is gewoon eigenlijk heel erg dom.Mooi verwoord!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
owwww het is vrijbuiter weer, geef ze een kinderdagverblijf was het toch?
OMG! Wat een kortzichtigheid!
quote:Boro schreef op 07 oktober 2010 @ 22:10:

[...]

Incest uit de taboesfeer halen doe je niet door gezellie te gaan praten over "de incestlook".

Incest uit de taboesfeer halen doe je door een podium te geven aan slachtoffers van incest. Liever gebruik ik te term survivor, of overwinnaar, omdat ik mezelf gelukkig niet meer als slachtoffer zie. Maar er zijn wel heel veel vrouwen én mannen die dat nog wel zijn \ voelen. En dan gezellie gaan babbelen over dorpen met een incestlook is gewoon eigenlijk heel erg dom.Amen!
...
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-10-2010 22:18
Reden: Nee, ik heb toverstaf gebruikt.
% gewijzigd
quote:vrijbuiter schreef op 07 oktober 2010 @ 22:08:

[...]

Ik zou niet weten waarom? Iedereen die zich een beetje verdiept in de Nederlandse geschiedenis van bepaalde 'gesloten' gemeenschappen die weet toch dat in die contreien huwelijken gesloten werden tussen broers en zussen ? 't Zou interessant zijn wanneer dit uit de taboesfeer gehaald werd.

Dat meen je nog serieus ook he...?

Iedereen die zich een klein beetje in de nederlandse taal verdiept weet het verschil tussen incest en inteelt.
Verder volledig eens met Boro.
Gefeliciteerd !

De onbeholpen-lompe-zelfs kwetsend op te pakken-topic-titel-award voor deze week dit jaar gaat naar vrijbuiter.
quote:vrijbuiter schreef op 07 oktober 2010 @ 22:08:

[...]

Iedereen die zich een beetje verdiept in de Nederlandse geschiedenis van bepaalde 'gesloten' gemeenschappen die weet toch dat in die contreien huwelijken gesloten werden tussen broers en zussen ? 't Zou interessant zijn wanneer dit uit de taboesfeer gehaald werd.je lult uit je nek, of je leeft nog in de 18e eeuw.
Stressed is just desserts spelled backwards
Van mij mag hier wel een slotje op, onnodig kwetsend.
Ik heb je overigens getoverstaft. Dat je het even weet dat ik het was.
Jemig Vrijbuiter...hoe kortzichtig kun je zijn....
quote:Maleficent schreef op 07 oktober 2010 @ 22:20:

Ik heb je overigens getoverstaft. Dat je het even weet dat ik het was.Ik heb even meegestaft.
Eens met iedereen, behalve Vrijbuiter.
quote:Sunemom schreef op 07 oktober 2010 @ 22:15:

[...]

Dat meen je nog serieus ook he...?

Iedereen die zich een klein beetje in de nederlandse taal verdiept weet het verschil tussen incest en inteelt.

Ik waag dat te betwijfelen , Er waren ook in de NL geschiedenis , gedwongen/gearrangeerde huwelijken zoals die er nu ook nog zijn in bepaalde landen o.a. rond het middellandse zee gebied. Natuurlijk is dat incest ,alleen wordt dat als inteelt beschouwd.

Incestlook is mischien een rotwoord, zoals er vele nare woorden zijn voor degene die daar mee te maken hebben of hebben gehad.

Ik kan niet in het hoofd van alle forummers kijken. Voor degene die zich gekwetst voelt. sorry dat spijt mij
Ja, dat vind ik echt.
Inteelt impliceert nog een vrijwillig karakter, incest heeft deze connotatie niet, daarom is jouw woordkeuze zeer ongelukkig gekozen.
Bedenk een andere titel en open er dan een topic over op Mode & Beauty. Deze gaat op slot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven