Weekendje weg duitsland?

08-10-2010 14:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Over 2 weken willen we (2 volwassenen & baby) een weekendje weg naar duitsland maar.... ik ben al vanaf gisteren aan het zoeken op internet en dat wil nog niet zo lukken.

Voorkeur gaat naar een huisje met een prive jacuzzi, maar een vakantiepark (ben ik overigens nog nooit naar toe geweest) mag ook. We willen voornamelijk relaxen, lekker eten, lezen, heel klein beetje winkelen, wandelen en het zou leuk zijn als er een zwembad in de omgeving is!

Heeft iemand een leuke suggestie?
Hochsauerland?

Wat is de maximale reisafstand?
Dat maakt niet zo veel uit als het maar niet oost duitsland is!
Huisjes nabij Cochem aan de Moezel, is van Roompot vakanties. Erg luxe en ruim volgens mij.

Of park Hambachtal, mooier zwembad maar oudbollerige huisjes.

En meld je aan op aktievandedag.nl. Komen hele leuke dingen voorbij!
http://www.traum-ferienwo ... 65d7b3039c86b971da6f5d44e

http://www.traum-ferienwo ... 65d7b3039c86b971da6f5d44e

Op deze site staan nog veel meer vakantiehuizen, je kunt zoeken op allerlei kenmerken (deze twee hebben whirlpool/zwembad).

Wat ik zelf een leuk park vind is Kronenburger See, in de Eifel. Redelijk klein park, op een heuvel met mooi uitzicht, leuke vrijstaande bungalowtjes, compleet ingericht. Geen jacuzzi's volgens mij, wel een zwembad op het park. In de buurt zitten een aantal kleine Duitse stadjes zoals Gerolstein, Prüm en Blankenheim. En je kunt er mooi wandelen om het meer, of in de bossen in de omgeving.
..
Ik ga even kijken op de site!
Moezeldal!!

Cochem zelf is inderdaad erg leuk, maar ook Bernkastel-Kues. En als je een auto bij je hebt kun je eigenlijk overal langs de Moezel terecht.

Er zijn een hoop particuliere huisjes in die richting te krijgen, google maar eens. Vaak nog niet eens duur ook.
668, the neighbour of the Beast
Ik zou niet voor een Roompothuisje bij Cochem gaan hoor. Roompot is stervensduur én je kunt in het Moezeldal overal voor een paar rotcenten een particulier huis huren.

En ze hebben een zwembad in Cochem, ook al.
Particulier huis hebben wij onlangs gedaan. Maar ik had de indruk dat TO graag wat meer faciliteiten heeft.
quote:MadreMia schreef op 08 oktober 2010 @ 14:27:

Of park Hambachtal, mooier zwembad maar oudbollerige huisjes.

En meld je aan op aktievandedag.nl. Komen hele leuke dingen voorbij!Afgelopen zomer geweest, vond het een leuk park in mooie omgeving (wandelen). Huisjes waren inderdaad wat veroudert maar het zwembad was er echt super! En het was niet duur, hadden via bungalows.nl geboekt waar heel veel aanbiedingen stonden.
In de omgeving van Trier is het leuk vakantie houden.

(Eifelgebied)
Trier is leuk inderdaad!
.
anoniem_112154 wijzigde dit bericht op 08-10-2010 14:36
Reden: 1x is zàt!
% gewijzigd
quote:MadreMia schreef op 08 oktober 2010 @ 14:34:

Particulier huis hebben wij onlangs gedaan. Maar ik had de indruk dat TO graag wat meer faciliteiten heeft.Niet echt hoor, als er maar een supermarkt en wat restaurantjes in de buurt zijn. Wat ik wel graag wil is luxe faciliteiten in het huisje! Sauna, jacuzzi etc.
Is er een site voor particuliere huisjes?
Bad Bentheim? Niet ver weg, bij een leuk plaatsje en volgens mij hebben ze er ook een mooi zwembad/een spa. Roompot heeft daar geloof ik luxe huisjes.

Privéhuisjes kun je vinden via bijvoorbeeld Belvilla, Topic Travel, etc.
Een particulier huis ligt vaak in een stad of dorp, waardoor je al die dingen die TO wil (kunnen winkelen, wandelen e.d) vaak dichter bij hebt dan op een park, wat vaak minder centraal ligt.

En er zijn juist ook hele luxe particuliere huizen te vinden, in vind een parkhuisje nooit zo feestig
@marels particulier huis spreekt me ook meer aan maar op welke site kijk je dan?
http://www.sunparks.nl/NL ... NPVkfOpw6QCFVEsDgod6WxKDw

Wij wilden volgende week weer gaan met dochter van 3 en babytweeling van 7 maanden, maar alles blijkt volgeboekt. Heel erg jammer.
Ja, dat vind ik echt.
En Trier is ook leuk, ja, maar daar ga je meer naar toe om te shoppen / dingen te bezichtigen, toch? Ik had meer het idee dat TO voor luxe en rust wil gaan. Dan vind ik de rest van het Moezeldal geschikter
Uhm, je googlet "huis huren moezeldal". Ofzo. Weet het niet precies meer.

Kijk eens op die sites die al gegeven zijn anders?

Ik ga daar altijd met de camper naartoe
De Harz is ook erg mooi maar misschien net wat te ver. Wij hebben op vakantieveilingen daar een hotel gescoord waar je ook de sauna met hottub kan afhuren.
TO, kijk eens op privatvermieter.de, daar vind je ook particuliere huizen.
Jammer, Oost Duitsland is zo mooi! Erzgebirge of Thueringen is prachtig! Maar wel een beetje ver.

De Harz is ook leuk (ja woon er zelf tegenaan) en vanuit Rotterdam precies 560 km. Weet niet hoever je wil rijden? Waar je vandaan komt in Nederland? Je kunt de Brocken op, is ook goed begaanbaar met kinderwagen.
Dit hotel is een aanrader! Ze hebben kamers, appartementen en huisjes. Het is heel goed verzorgd. Wij zaten in een huisje, daarin krijg je ook hotelservice (o.a. handdoeken en badspulletjes). Heel schoon ook.Het hotel ligt aan een mooi meer, waar je omheen kunt wandelen. De huisjes liggen op hetzelfde terrein. Hotel heeft een mooi zwembad, ook met ondiep gedeelte.

Omgeving Trier is super mooi! Bitburg zelf is ook een leuk stadje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven