Gezondheid alle pijlers

Mijn nekt kraakt zo!

07-10-2010 20:33 11 berichten
Hoi als ik mijn rondjes draaid met mijn nek dat kraakt het echt onwijs. Dit is sinds kort, verder heb ik geen last van m'n nek ofzo maar ik vraag me toch af of dit normaal is?
Alle reacties Link kopieren
Mijn nek kraakt ook ontzettend erg. Ik heb wel constant last van mijn nek, tot het punt dat ik er hoofdpijn van krijg en er kotsmisselijk van word. Ga regelmatig naar de fysio en deze zegt dat het gekraak niks bijzonders is en dat het geen kwaad kan.
Als ik van links naar rechts draai met mijn nek: krak krak krak krak.. Klinkt zo irritant!
Nou klinkt niet goed, letterlijk.. Ga eens bij een kraker langs om eea recht te zetten
Ik kraak ook (en vaak hoofdpijn). Maar ja, mss kraakt iedereen wel, maar waarom zou je het proberen als je geen hoofd- of nekpijn hebt?
ik heb er ook last van.. net of er een soort van zand in mijn nek zit (kraakt erg) en soms als ik echt mijn nek op een bepaalde manier beweegt knakt hij (en dat kan iedereen horen) de ene keer doet het geen pijn andere keer wel.... verder heb ik geen rare hoofdpijnen (in het verleden wel regelmatig migraine gehad, misschien ligt het daaraan?)
ik heb nooit hoofdpijn (ja is een keer als ik verkouden bent ofzo) maar heb het sinds kort. wat wel veranders is dat ik nu 8 uur per dag achter het bureau zit en nu 2x per week intensief sport, daarvoor sporte ik ook wel maar niet zo intensief
klink voor mij ook bekend.

Als het is sinds je 8 uur achter een buro werkt klinkt het mij als een verkeerde houding. Ook ik kraak/knak regelmatig. als ik 'smorgens wakker word is het eerste wat ik doe rechtop zitten en mijn hoofd opzij. Lucht altijd erg op. Kan geen kwaad volgens fysio. Volgens hem was het juist goed omdat het betekent dat je nek niet 'vast' blijft zitten. Irritant blijft het wel.
Mijn fysio zegt altijd het kraken kan geen kwaad maar je moet op gaan passen als dat niet meer zo is.

(zelf heb ik al jaren nekklachten en ben al diverse malen geopereerd ennnnnn die man heeft/had in mijn geval gelijk)
Van het "kraken" hebben we (min- of meer) allemaal last. Alleen we letten er niet op en merken het dus niet.

Maar als het je één keer is opgevallen dan ga je er op letten.

Je denkt dan al snel aan allerlei (slijtage) problemen.

In de meeste gevallen is er niets aan de hand.

Probeer er niet meer op te letten.

Krijg je pijn, of kan je het hoofd niet meer goed naar links of rechts bewegen ga dan wel naar de huisarts. Met draai-testjes aan hoofd en nek kan hij voelen of er verder wat aan de hand is.
Verrek ik heb het ook, het klinkt als een handmatige koffiemolen, nooit eerder opgevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven