Mijn nekt kraakt zo!

donderdag 7 oktober 2010 om 20:58
donderdag 7 oktober 2010 om 21:50
ik heb er ook last van.. net of er een soort van zand in mijn nek zit (kraakt erg) en soms als ik echt mijn nek op een bepaalde manier beweegt knakt hij (en dat kan iedereen horen) de ene keer doet het geen pijn andere keer wel.... verder heb ik geen rare hoofdpijnen (in het verleden wel regelmatig migraine gehad, misschien ligt het daaraan?)

vrijdag 8 oktober 2010 om 21:21
klink voor mij ook bekend.
Als het is sinds je 8 uur achter een buro werkt klinkt het mij als een verkeerde houding. Ook ik kraak/knak regelmatig. als ik 'smorgens wakker word is het eerste wat ik doe rechtop zitten en mijn hoofd opzij. Lucht altijd erg op. Kan geen kwaad volgens fysio. Volgens hem was het juist goed omdat het betekent dat je nek niet 'vast' blijft zitten. Irritant blijft het wel.
Als het is sinds je 8 uur achter een buro werkt klinkt het mij als een verkeerde houding. Ook ik kraak/knak regelmatig. als ik 'smorgens wakker word is het eerste wat ik doe rechtop zitten en mijn hoofd opzij. Lucht altijd erg op. Kan geen kwaad volgens fysio. Volgens hem was het juist goed omdat het betekent dat je nek niet 'vast' blijft zitten. Irritant blijft het wel.
maandag 11 oktober 2010 om 14:04
Van het "kraken" hebben we (min- of meer) allemaal last. Alleen we letten er niet op en merken het dus niet.
Maar als het je één keer is opgevallen dan ga je er op letten.
Je denkt dan al snel aan allerlei (slijtage) problemen.
In de meeste gevallen is er niets aan de hand.
Probeer er niet meer op te letten.
Krijg je pijn, of kan je het hoofd niet meer goed naar links of rechts bewegen ga dan wel naar de huisarts. Met draai-testjes aan hoofd en nek kan hij voelen of er verder wat aan de hand is.
Maar als het je één keer is opgevallen dan ga je er op letten.
Je denkt dan al snel aan allerlei (slijtage) problemen.
In de meeste gevallen is er niets aan de hand.
Probeer er niet meer op te letten.
Krijg je pijn, of kan je het hoofd niet meer goed naar links of rechts bewegen ga dan wel naar de huisarts. Met draai-testjes aan hoofd en nek kan hij voelen of er verder wat aan de hand is.