Hoe roestende wasmachine te voorkomen?
zaterdag 9 oktober 2010 om 15:32
Hallo, ik ben alweer toe aan mijn derde wasmachine in vijf jaar. Ik heb een kleine badkamer waar de wasmachine staat. Elke keer raakt de machine binnen een paar maanden verroest door het water dat er onder komt, zeker als de kinderen gedouched hebben is het een waterballet. Helaas heb ik geen mogelijkheid om de wasmachine ergens anders neer te zetten.
zaterdag 9 oktober 2010 om 15:40
Dat is wel erg snel roesten. Wat voor machines koop je eigenlijk?
Ik heb mijn wasmachine ook in de douche, ik maak er zelf ook altijs een ballet van, ik mik mijn benen zelf op de wasmachine om ze te scheren. Na 2 jaar zelfs nog geen spatje roest te bekennen.
Misschien kun je er een soort van wegklapbaar scherm voor monteren? Zo 1 die bij de grond ook goed afsluit. Die kun je dan voor het douchen voor de wasmachine klappen, zodat het water daar niet kan komen.
Ik heb mijn wasmachine ook in de douche, ik maak er zelf ook altijs een ballet van, ik mik mijn benen zelf op de wasmachine om ze te scheren. Na 2 jaar zelfs nog geen spatje roest te bekennen.
Misschien kun je er een soort van wegklapbaar scherm voor monteren? Zo 1 die bij de grond ook goed afsluit. Die kun je dan voor het douchen voor de wasmachine klappen, zodat het water daar niet kan komen.
zaterdag 9 oktober 2010 om 15:45
Ik heb de afgelopen twee keer ook een erg goedkope gekocht, omdat ik het zo zonde van mijn geld vindt, ook die duurdere ging roesten. Ik ben niet zo heel technisch, dus een scherm ervoor monteren zie ik niet helemaal zitten haha.
Ik had al aan zo'n lekbak gedacht, maar dan verzamelt al het water zich daar in...
Op blokjes?? Ik heb meestal 1600 toeren, want geen droger, dan trilt 'ie zo van de blokjes af ben ik bang.
Ik had al aan zo'n lekbak gedacht, maar dan verzamelt al het water zich daar in...
Op blokjes?? Ik heb meestal 1600 toeren, want geen droger, dan trilt 'ie zo van de blokjes af ben ik bang.
zaterdag 9 oktober 2010 om 16:20
Ik heb elke dag het raampje open, alleen niet als het inregent of als ik onder de douche sta. Ik heb even zitten googlen en kent iemand zo'n soort systeem: http://kunststoffen.nedco ... rhoger-met-lade-hout.html (sorry, ik weet niet hoe ik een plaatje kan plakken)
anoniem_3618 wijzigde dit bericht op 09-10-2010 16:31
Reden: nieuwe url
Reden: nieuwe url
% gewijzigd
zaterdag 9 oktober 2010 om 16:29
zaterdag 9 oktober 2010 om 16:34
quote:Artpiraat schreef op 09 oktober 2010 @ 16:26:
Wasmachines leven langer met een paar deurstoppers eronder.
Tegenwoordig heb ik er een die de grond niet raakt, maar mijn vorige machine moest ik een stuk van de grond liften met een paar driehoekige deurstoppers.De wasmachine die ik nu heb staat ook op 2 kleine potjes, dat is de wasmachine zelf dus. Ik heb daar speciaal opgelet, omdat ik al eerder een roestende wasmachine had, maar deze op kleine pootjes is zelfs nog sneller gaan roesten.
Wasmachines leven langer met een paar deurstoppers eronder.
Tegenwoordig heb ik er een die de grond niet raakt, maar mijn vorige machine moest ik een stuk van de grond liften met een paar driehoekige deurstoppers.De wasmachine die ik nu heb staat ook op 2 kleine potjes, dat is de wasmachine zelf dus. Ik heb daar speciaal opgelet, omdat ik al eerder een roestende wasmachine had, maar deze op kleine pootjes is zelfs nog sneller gaan roesten.
zaterdag 9 oktober 2010 om 16:37
quote:bio schreef op 09 oktober 2010 @ 16:10:
En staat jouw zanussi op ptjes, kan er water onder komen?
Er bestaan rubberen doppen (dempers) om de poten van je wasmachine in te zetten.
Hiermee voorkom je ook dat je machine direct op de natte vloer staat.
Deze bijvoorbeeld
Zie net een goedkopere
En staat jouw zanussi op ptjes, kan er water onder komen?
Er bestaan rubberen doppen (dempers) om de poten van je wasmachine in te zetten.
Hiermee voorkom je ook dat je machine direct op de natte vloer staat.
Deze bijvoorbeeld
Zie net een goedkopere
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 9 oktober 2010 om 17:30
Kun je je wasmachine niet ergens anders neerzetten (zolder/schuur)? Ik heb 8 jaar geleden toen ik ging samenwonen een wasmachine gekocht en die doet het nog steeds, geen spoortje van roest maar hij staat dan ook niet in de badkamer. Staat heel de badkamer blank dan, als je kinderen hebben gedoucht? Dan zou ik daar inderdaad iets aan doen. Je kinderen kunnen ook leren zich te gedragen onder de douche/in bad.
zondag 10 oktober 2010 om 14:36
quote:bio schreef op 09 oktober 2010 @ 16:34:
[...]
De wasmachine die ik nu heb staat ook op 2 kleine potjes, dat is de wasmachine zelf dus. Ik heb daar speciaal opgelet, omdat ik al eerder een roestende wasmachine had, maar deze op kleine pootjes is zelfs nog sneller gaan roesten.
Heb je ook een Zanussi?
Ik heb dit roestprobleem namelijk met een Zanussi gehad. Ik heb de levensduur nog wel een beetje kunnen rekken met de houten deurstoppers, maar hij is al met al niet lang meegegaan.
[...]
De wasmachine die ik nu heb staat ook op 2 kleine potjes, dat is de wasmachine zelf dus. Ik heb daar speciaal opgelet, omdat ik al eerder een roestende wasmachine had, maar deze op kleine pootjes is zelfs nog sneller gaan roesten.
Heb je ook een Zanussi?
Ik heb dit roestprobleem namelijk met een Zanussi gehad. Ik heb de levensduur nog wel een beetje kunnen rekken met de houten deurstoppers, maar hij is al met al niet lang meegegaan.