Hoe roestende wasmachine te voorkomen?

09-10-2010 15:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben alweer toe aan mijn derde wasmachine in vijf jaar. Ik heb een kleine badkamer waar de wasmachine staat. Elke keer raakt de machine binnen een paar maanden verroest door het water dat er onder komt, zeker als de kinderen gedouched hebben is het een waterballet. Helaas heb ik geen mogelijkheid om de wasmachine ergens anders neer te zetten.
Je kan hem ook op vier (rubberen) stoeptegels plaatsen. Dan kan je zelf de hoogte bepalen & zonder problemen op 1600 toeren blijven centrifugeren.
quote:bio schreef op 09 oktober 2010 @ 16:30:

[...]

Dat is wel een goed idee. Zou dat hout alleen wel tegen zoveel water kunnen, ik denk dat het gaat rotten.Je kan hem vooraf toch behandelen met een goede primer/impregneer of beits die je ook voor de schutting gebruikt. Die krijgen ook weer en iwnd te verduren en rotten ook niet met 1 jaar weg!
Pallethout is waaibomenhout...

Die rubbertegels... vraag me af dat stabiel genoeg is of dat je een dansende wasmachine krijgt.

Je zou 's op marktplaats kunnen kijken voor wat resten tuinhout, er zijn vast hopen mensen die na de herinrichting van de tuin deze zomer nog met wat restspullen zitten van de nieuwe schutting of vlonder.
Even reactie van mijn vriend (techneut): een wasmachine mag wel nat worden, maar moet ook kunnen drogen. Als dat niet zo is, gaat het fout. Dus beginnen met ventileren / verwarmen. En dan is het natuurlijk zo, dat wat niet nat wordt, ook niet hoeft te drogen. Dus als je kunt voorkomen dat er water op die machine komt, op welke manier dan ook, dan helpt dat natuurlijk. Wat je altijd wel houdt, is condens die neerslaat uit de (warme) lucht op de (koude) machine. Daar helpt geen spatscherm tegen, maar alleen maar ventileren. De ultieme oplossing is inderdaad om je wasmachine helemaal niet in de badkamer te zetten.
Zoals ik al eerder aangaf zijn wasmachine dempers ideaal!

Geen gekloot met hout oid, gewoon rubberen doppen onder de poten die de trillingen dempen en tevens de poten droog houden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven