Werk & Studie alle pijlers

de baas

10-10-2010 09:10 34 berichten
Ik werk bij een organisatie met meerdere eigenaren. Redelijk groot bedrijf met zo'n 150 medewerkers. Afgelopen week vond één van de eigenaren het nodig om schoonheid tegen me te zeggen en later nog terug te bellen dat ik er zo stralend uitzag vandaag. Leuk in de kleren enzo....Tevens vindt hij het moeilijk om in mijn ogen te kijken. Hij zit meestal wat meer naar beneden te staren, zeg maar. Vreselijk gewoon.

Helaas is dit wel het haantje onder de eigenaren en als je hem tegen je hebt kun je het gewoon vergeten. Nu heb ik besloten om te gaan solliciteren, want in zo'n omgeving wil ik gewoon niet werken (+ baan is ook niet leuk), maar moet ik hier nu iets van gaan zeggen? Ik ben redelijk verlegen en ik wil ook graag in alle rust solliciteren. Ben bang dat als ik hier nu iets van ga zeggen het leven me zuur wordt gemaakt. Waar ik nog het meest van baal is de studieschuld die ik nu heb en dankzij hem lekker kan terugbetalen. Had eigenlijk gehoopt het nog even uit te zingen tot de schuld verjaard zou zijn.

Zou je er iets van zeggen of over je heen laten gaan, solliciteren en wegwezen?
Alle reacties Link kopieren
zodra je een nieuwe baan hebt er wat van zeggen, de reden waarom je weggaat. tegen hem, maar zeker ook tegen de rest van je bazen, is hij nu helemaal......
Ik werk in 'n voornamelijk mannenbedrijf en hier zijn sekse gerichte opmerkingen aan de orde van de dag. Vind dat men tegenwoordig wel heel erg snel seksuele intimidatie roept. Zou gewoon meedoen en 'ha lekker ding' terug zeggen.
Ik zou eerst rustig gaan solliciteren en als je wat anders hebt dan meld je toch aan je leidinggevende dat je weggaat? In dat gesprek zou ik dan toch even aankaarten wat o.a. de redenen van vertrek zijn. Heb je 't wel gezegd maar kan je toch eerst rustig wat anders zoeken.
quote:elninjoo schreef op 10 oktober 2010 @ 09:13:

Ik werk in 'n voornamelijk mannenbedrijf en hier zijn sekse gerichte opmerkingen aan de orde van de dag. Vind dat men tegenwoordig wel heel erg snel seksuele intimidatie roept. Zou gewoon meedoen en 'ha lekker ding' terug zeggen.Ik noem het geen seksuele intimidatie. Ik voel er gewoon niet prettig bij.
Ik zou proberen om jouw ergenissen te verpakken in een pakpapiertje van humor.

Dus.......................

De volgende x dat meneer weer naar beneden kijkt zou ik iets zeggen van:"Joehoe ik ben hier hoor" en dan mezelf laten zakken op zijn ooghoogte....................dan krijgt hij echt wel in de gaten dat jij het doorhebt dat hij naar je borsten (?) zit te kijken ipv in jouw ogen.

Bij 'haantje' werkt humor prima. De confrontatie aangaan is verloren zaak, daar is hij namelijk een 'haantje' (en de baas) voor: hij zal vechten voor zijn gelijk en dat zal jij dus per definitie altijd verliezen.................want hij is baas.

Succes, ook met solliciteren.
quote:elninjoo schreef op 10 oktober 2010 @ 09:13:

Ik werk in 'n voornamelijk mannenbedrijf en hier zijn sekse gerichte opmerkingen aan de orde van de dag. Vind dat men tegenwoordig wel heel erg snel seksuele intimidatie roept. Zou gewoon meedoen en 'ha lekker ding' terug zeggen.If you can't beat them, join them
Is maar goed dat je niet bij hetzelfde bedrijf als ik werkt.

Antwoord op je vraag, niks zeggen. Solliciteren en het dan vertellen als je dat dan nog wilt.
Cum non tum age
Eens met Elninjoo en Schilderspalet.

Je zou volgende keer zomaar weer in aanraking kunnen komen met zo'n figuur. Ga je dan weer solliciteren?
Is het zijn schuld dat jij een studieschld krijgt omdat jij jezelf niet hebt aangeleerd wat assertiever te zijn, of op een andere manier met zijn opmerkingen om te gaan?

Of vond je je baan gewoon al niet meer leuk en is dit het excuus dat het voor jezelf een reden geeft om te mogen wisselen van baan?

Hmm.. Nou ja, los van je baas, is denk ik in stilte verder solliciteren altijd een goede optie. Er valt immers toch nog niks echt concreets te vertellen?
..popcorn?
quote:Tuorrebout schreef op 10 oktober 2010 @ 09:10:

Ben bang dat als ik hier nu iets van ga zeggen het leven me zuur wordt gemaakt. Waar ik nog het meest van baal is de studieschuld die ik nu heb en dankzij hem lekker kan terugbetalen. Had eigenlijk gehoopt het nog even uit te zingen tot de schuld verjaard zou zijn. Dat is wel heel kort door de bocht. Zou je hem niet eerst onder vier ogen vertellen dat je schrikt van zijn opmerkingen en dat je het fijn zou vinden als hij wat minder joviaal zou doen?
Ik vind dat je jezelf wel heel erg in de slachtofferrol plaatst. Hij maakt een opmerking en jij reageert met 'dankzij hem moet ik nu mijn studieschuld terug betalen'. Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is dat geheel je eigen keus. Je kunt namelijk ook anders met deze situatie omgaan.

Humor zou ik zeker niet doen, want als je er een spelletje van maakt dan kun je er zeker van zijn dat zo iemand wil blijven spelen. Een rustige en beheerste reactie in de trant van 'bedankt voor je compliment, maar zou je dat niet meer willen zeggen want ik voel me daar erg onprettig bij' werkt waarschijnlijk het beste.
Ws hebben jullie wel gelijk... wat nummerzoveel zegt past beter bij me dan de humor aanpak.
Ik werk tussen alleen maar mannen en wordt de hele dag met schoonheid,lekker ding enzo aangesproken.Als je in mijn beroep elke keer dat mannen je zo noemen een andere baan zou moeten zoeken,bleef je solliciteren!

Je zou kunnen proberen zelf wat assertiever te worden,sommige bazen(lees mannen) proberen zo dames uit,om te kijken waar haar grenzen zijn.Als je 1 keer een grote bek(lees adremme opmerking) teruggeeft is het vaak over!
2 x hoeft niet
Ik heb het wel vaker meegemaakt in bedrijven met mannen, maar dan was het gewoon één van de mannen. Die kon ik wel aan... dan sta je op gelijke voet. Nu is het één van de eigenaren en dan heb ik er toch moeite mee.

Daarbij is het dus echt een enorme haan. Als je hem tegen je hebt dan is het ook echt mis. We zijn allemaal wel eens getuige geweest van uitbarstingen van hem: schreeuwen, mensen uitschelden, tegenover andere collega's iemand compleet voor gek zetten. Daar heb ik moeite mee.
Het zal wel aan mij liggen, maar wat heeft je studieschuld hier mee te maken? Die moet je toch sowieso terug betalen, of je baas nu naar je borsten kijkt of niet?
Gewist.

Het modereerbeleid]van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:sassafras schreef op 10 oktober 2010 @ 10:37:

Het zal wel aan mij liggen, maar wat heeft je studieschuld hier mee te maken? Die moet je toch sowieso terug betalen, of je baas nu naar je borsten kijkt of niet?Ach ja.. ik baal gewoon van alles. Dingen erbij halen is natuurlijk zinloos.
Studieschuld die verjaard? Dat snap ik even niet.
quote:Tuorrebout schreef op 10 oktober 2010 @ 09:10:

Nu heb ik besloten om te gaan solliciteren, want in zo'n omgeving wil ik gewoon niet werken (+ baan is ook niet leuk), maar moet ik hier nu iets van gaan zeggen? Nee, natuurlijk hoeft dat niet.
quote:Tuorrebout schreef op 10 oktober 2010 @ 10:41:

[...]

Ach ja.. ik baal gewoon van alles. Dingen erbij halen is natuurlijk zinloos.Dat bedoel ik niet, ik bedoel het echt letterlijk.... wat maakt het nu uit waar je werkt voor het terugbetalen van je studieschuld? Is er iets veranderd in de regels of zo? In mijn tijd, ver in de vorige eeuw, moest je gewoon terug betalen en maakte het niet uit waar je werkte.
Helemaal eens met Elninjoo en Daffyduck! Ik werk ook op een afd met veel mannen en dan moet je echt een dikkere huid kweken tegen dit soort opmerkingen en je grenzen leren aangeven. Bij mij worden deze opmerkingen ook gemaakt en soms gaat er eentje net ff te ver en daar zeg ik dan wat van, ook tegen mijn manager want hij doet er ook weleens aan mee. Soms zeg ik er op een serieuze toon wat van, soms met humor. Beide werkt.

En die link met je studieschuld begrijp ik ook niet.
Ik denk dat ze met studieschuld bedoelt dat ze een studie heeft gevolgd die werkgever heeft betaald. Wanneer je binnen een aantal jaar het bedrijf betaald moet je het terug betalen.
quote:Turkooiss schreef op 10 oktober 2010 @ 11:06:

Ik denk dat ze met studieschuld bedoelt dat ze een studie heeft gevolgd die werkgever heeft betaald. Wanneer je binnen een aantal jaar het bedrijf betaald moet je het terug betalen.dat bedoel ik inderdaad en zoals eerder gezegd: dingen erbij halen is zinloos, maar ik baal gewoon van de situatie. Dus dat van studieschuld bij mijn wg moet ik er niet bij halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven