kat doet/ loopt raar

09-10-2010 22:36 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kat doet raar. Strekt met zijn pootjes, zowel voor als achter. Loopt wankel. Spint wel. Hij reageert erg vertraagd. Hij heeft dit wel eerder gehad. Ik vind het eng, ben zo dol op dat beestje. Ik heb al gegoogled en op het forum gekeken, maar koppel nog geen beschrijving aan wat ik zie. Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft. Iemand ervaring hiermee?
Nee, maar is er geen dierenarts die dienst heeft zodat je even kan overleggen wat te doen?
Ik heb er geen ervaring mee, maar de dierenarts vast wèl.
Hij heeft dit wel eerder gehad schrijf je. En wat heb je toen gedaan dan?

Ik zou de dienstdoende dierenarts bellen.
Dierenarts even bellen zo snel het kan. Het kan niets te betekenen hebben, maar ook iets ergs.

Geen ervaring overigens.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Dienstdoende dierenarts bellen voor advies. Is gewoon gratis en errug makkelijk

Xx
Ik ben ook geen dierenarts maar ik denk misschien iets als epilepsie oid? Ik zou absoluut de dierenarts bellen, met name wankel lopen en versuft reageren zijn zorgelijk.
Klein attackje gehad misschien? Zelf geen dierenarts dus zeker geen oordeel uithalen.

Buurpoes liep ook altijd beetje moeilijk en met de kop scheef.

Strekken van poten kan ik niet plaatsen... Succes!
Stom he, maar ik had niet gedacht dat een dierenarts ook weekenddiensten heeft. Even bellen dus.

Ik was er eerder niet mee naar de dierenarts geweest, want het was na een paar minuten over en je ziet er niets meer van. We hebben net even een filmpje gemaakt. Dat is gemakkelijker dan alleen uitleggen wat er gebeurd is.

Verdere ervaringen zijn nog welkom!
Ik zou er in ieder geval een filmpje van proberen te maken. Kun je laten zienals je naar de dierenarst gaat (en de kat dan opeens nergens meer last van heeft....)

Edit *hihi, niet goed gelezen....je had al een filmpje gemaakt*
Wat dat pootjes strekken betreft, dat doet onze poes ook, heb er nooit aandacht aan geschonken omdat ik denk dat het of een tic is óf ze wil ( enkele malen per dag) haar pootjes strekken.

Ze maakt daarbij een bepaalde trilling als ze haar poot strekt.

Doet ze dit sinds kort of heb je het wel vaker bij hem gezien?

Het vertraagde reageren en het wankel lopen zou me ook een beetje zorgen baren. Ik zou het even aankijken en anders idd gewoon even met de dierenarts bellen/langs gaan.
Ik weet 't niet, maar wil wel even wat zeggen over dat spinnen: spinnen is emotie, toont niet alleen welbehagen.

Ik zou ook even bellen met de dierenarts.
En?
natuurlijk moet je naar een dierenarts, als een kat zich raar gedraagt is er iets aan de hand en is het ernstig. Katten laten niet snel zien dat ze ziek zijn, een spinnende kat is een kat die het naar zijn zin heeft maar ze spinnen ook als ze pijn hebben of stervende zijn
Mijn kat liep gisterochtend ook ineens raar, de middag heeft ze niet meer gehaald. Asap naar de dierenarts.
quote:Eierdoppie schreef op 09 oktober 2010 @ 22:36:

Onze kat doet raar. Strekt met zijn pootjes, zowel voor als achter. Loopt wankel. Spint wel. Hij reageert erg vertraagd. Hij heeft dit wel eerder gehad. Ik vind het eng, ben zo dol op dat beestje. Ik heb al gegoogled en op het forum gekeken, maar koppel nog geen beschrijving aan wat ik zie. Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft. Iemand ervaring hiermee?

Dat een kat spint wil niet altijd zegen dat ie blij is hoor, een kat kan ook spinnen van ongenoegen!

Maar wat zei de DA?
quote:Oestra schreef op 10 oktober 2010 @ 09:14:

Mijn kat liep gisterochtend ook ineens raar, de middag heeft ze niet meer gehaald. Asap naar de dierenarts.
Dat strekken met de pootjes doet mijn hond ook,evenals de andere verschijnselen.Mijn hond heeft een lichte vorm van epilepsie.....

Kan soms een paar uur duren...

Bij twijfel zou ik morgen naar DA gaan...(vandaag kost het al 60euro voor je binnen bent ivm weekend kosten)
Ik heb de dierenarts gebeld gisterenavond. Omdat onze kat verder wel alert is, wel trap loopt, het rare gedrag inmiddels was opgehouden, had de dierenarts het voorstel om komende week naar het spreekuur te gaan. Dierenarts had het over epileptie, dat kan met bloedonderzoek vastgesteld worden.

@Oestra: wat verdrietig zeg. Heb je een idee waardoor hij/zij is overleden? Wat een gemis!
Ik zou zelf niet zo lang wachten en gelijk maandagochtend op het spreekuur gaan zitten. Wankelen is meestal iets met de hersenen en dan kun je er maar beter snel bij zijn.
die kosten mogen geen argument zijn lijkt me
Autopsie moet dat nog uitwijzen vrees ik.
Kosten zijn geen argument in ieder geval. Maandag naar de dierenarts, en nu maar hopen dat het niets ernstigs is.....
Het is eerder epilepsie dan een hersentumor, maar better safe than sorry toch?
Bij dierenarts geweest, er is verder niets geks geconstateerd uit wat ter plekke te onderzoeken was. Er is bloed afgenomen. Uitslag volgt deze week telefonisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven