Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo tips tegen vet haar

10-10-2010 11:30 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goede shampoo die echt helpt tegen vet haar.

Ik moet nu elke dag mijn haar wassen (wat ook niet goed is, omdat je het dan extra stimuleerd).

Ik heb al heel veel geprobeerd. Ook anti-roos shampoo's.

Wie kan mij helpen?
quote:Erwt schreef op 10 oktober 2010 @ 13:58:

[...]

Bedoel je dat je je haar in een week tijd nog twee keer met water spoelt?

Nee

Ik was mijn haar eens per week en zeep en spoel twee keer (ik heb ook verf in mijn haar, dus moet erg goed spoelen.

Dreft: ja...als het echt heel vies is...dan was ik het met dreft en daarna met shampoo en een maskertje.
Van iedere dag je haar wassen wordt je haar niet vet, het wordt juist schoon, de truc is om niet te veel shampoo te gebruiken en zeker niet te veel conditioner.

En goed uitspoelen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik heb ook vet haar en ik was het iedere dag. Soms best lastig, maar na heel veel verschillende dingen proberen heb ik me erbij neergelegd. Ik heb het ooit eens bij de dokter gevraagd en die zei dat het effect van iedere dag wassen op het vetter worden niet zo groot is, maar dat het net als met een droge, vette of acne huid is. Het is hormonaal bepaald en daar doe je dus niet zo veel aan.
Ik gebruik fructis van garnier, volume restructure. Deze is zonder siliconen en is niet verzwarend. Mijn haar blijft er langer luchtig van en een dag minder snel wassen. En conditioner alleen in de punten en idd niet je hoofdhuid te veel masseren. Ook goed uitspoelen. Als je toch een vet hoofd hebt dan kan je ook een droogshampoo(etos, kruidvat, sephora) gebruiken op je haarwortels. Hier zit soort talk in wat het vet absorbeert en je een redelijk frisse bos hebt met veeeeeeeeeeeeel volume. Ook je haar alleen uitspoelen met water is een optie voor wat frisser hoofd.
quote:Doi schreef op 10 oktober 2010 @ 12:59:

[...]

Wat klinkt dat vies

Ik was mijn haar met gewone milde shampoo van de AH. En was mijn haar eens per week.Klinkt inderdaad heel vies. , maar zo heet het nu eenmaal. Ik zat er wel eens aan te denken om die van Lush te gaan kopen. Aanradertje dus? De naam klinkt in elk geval een stuk beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven