Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo allergie

10-10-2010 21:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 3-4 jaar allergisch voor shampoo, ik heb bijna alle shampoo's al gebruikt zoals baby shampoo's met of zonder parfum, guhl gevoelige hoofdhuid, en nu ben ik beland bij dermalin shampoo, een vieze doorzichtige gel zonder geur. Het ging een half jaar goed, maar nu begint m'n hoofdhuid toch weer meer te jeuken :(

Ik heb ook erg snel vet haar, en ik probeer af en toe met droogshampoo het haren wassen nog een dagje uit te stellen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me bijvoorbeeld af of een dermatoloog iets voor me kan betekenen. En of iemand misschien nog een goude tip heeft voor een shampoo.

Alvast bedankt!
http://www.flaironline.nl/site/list_message/681460

http://www.allergieplein. ... ampoo-allergie-t4199.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.allergiewinkel.nl/product/de ... poo/20800/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zarqua! ik zweer erbij, krabte zelf regelmatig mijn hoofdhuid open, zelfs in mijn slaap!
ben je ook allergisch voor cremespoeling?

zo nee, dan zou je ook de CO-methode kunnen proberen:

CO: Condition Only. Je haar wassen door enkel conditioner te gebruiken.

Je maakt eerst je haren nat en dan breng je een lichte conditioner( bv.palmolive basics) aan op je hoofdhuid. Je laat dit minstens 10 minuten inwerken en daarna masseer je de hoofdhuid goed om het vuil en vet goed los te maken. Je moet je haar grondig spoelen, langer als met een shampoo. Daarna breng je een zwaardere conditioner(inecto moisture miracle conditioner, Ultra doux met avocado en galamboter...) aan en laat dit ook nog enkele minuten inwerken, en dan spoel je opnieuw uit.
Dat gaat toch niet werken danivo, TO schrijft dat ze vet haar heeft!
Heb je niet iets van een schimmel oid in je haar? misschien dat niet je shampoo de jeuk veroorzaakt maar een huidprobleem, ik zou zeker een dermatoloog raadplegen.
quote:toetyfroety schreef op 10 oktober 2010 @ 22:12:

Dat gaat toch niet werken danivo, TO schrijft dat ze vet haar heeft!

dat gaat juist heel goed werken tegen vet haar!

de reden dat haar tegenwoordig snel vet wordt, is dat er vrij aggressieve schoonmaakmiddelen in shampoos zitten.

dat maakt dat je hoofdhuid nog beter zijn best gaat doen om talg te produceren.

bij veel mensen helpt het heel goed om dan helemaal geen shampoos meer te gebruiken.

bij mij maakte het qua vetheid geen verschil, moest mijn haar nog steeds om de andere dag wassen.

maar ik vernam wel dat mijn punten veel minder uitgedroogd waren.
Heb je al eens shampoo van Lush gebruikt? Er is een heel topic over hier. (Het is zonder veel toevoegingen)
Ik vind de shampoobars en shampoo van Lush echt niet prettig.

Mijn haar wordt daar enorm dof van. Maar ja elk haar is anders.
Yes to carrots bevalt mij heel goed en ik had ook altijd jeuk en snel schilfers. Is heel erg verminderd nu!
Klachten door cosmetische producten zoals shampoo kun je hier melden: http://www.cosmeticaklachten.nl

Om het aantal en de oorzaak van deze klachten te monitoren heeft het RIVM dit meldpunt ingesteld, in opdracht van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA). Het meldpunt is onderdeel van een driejarig onderzoek.

Alle klachten, groot of klein, kunnen hier worden gemeld. Hoe meer mensen hun klachten melden, hoe meer inzicht we krijgen in de producten of ingrediënten die de klachten kunnen veroorzaken. En hoe beter we klachten op termijn mogelijk kunnen verminderen.
Beste groupie,

Ben je met dit probleem al bij de dokter geweest?

Die kan kijken wat er aan de hand is en je eventueel een medicinale shampoo voorschrijven.

Indien het dan niet overgaat moet je vragen of je doorgestuurd kan worden naar een dermatoloog.

Succes
Misschien shampoo bars van Lush proberen?
Ow ik was dit topic even uit het oog verloren

Heel erg bedankt voor de links, ik heb er heel wat van gelezen, en daarop heb ik besloten baar de dermatoloog te gaan. Die shampoobar van lush heb ik als eens geprobeerd, maar daar werd mijn haar touw van!

Van de huisarts hebik eerder al miconazol shampoo gebruikt, maar dat werkte maar heel kort.

Ik heb woensdag een afspraak met de dermatoloog, en ik ben heel benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven