Ik ben zo bang... deel 5

31-07-2010 10:15 3032 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar. En van honden houden is een vereiste :-)

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 4: Ik ben zo bang... deel 4
Ben zo blij laptop doe nu prima. 6 weken gen computer wel mobiel echt ware ramp. Erg he maar dit is zo belangrijk jullie. Want mis dat dan julie het luisteren. Naar lieve goede mensen. Anders rak ik wat rot in mijn hart. Dan heb weining zin klink raar maar enige ik heb. En zo belangrijk. Ach vondt zo erg mijn jongste zo te zien. Later zei hij huilde wel voelde je wel he mamma. Zei natuurlijk huil mijn kinderen wie van drie dan huil mijn hart ook. Meestal denk had ik het maar. Maar zie prima eruit gelukkig. Zo luonto je heb toch ook wat rust genomen. Kapot moe lees. Tja moet soms gebeuren he. Wel fijn weer gedaan is dan he.
Zo, lekker rustig is het hier geweest van het weekend. Hopen dat dat komt omdat iedereen van het lekkere weer aan het genieten was. Vandaag hier nog steeds mooi (alleen werk ik nu, dus heb ik er niks aan )

Bo, ik denk aan je en stuur warme-voeten-en-soepele-handen-hoop naar je!

Liefs allemaal!

Goedemorgen lieve dames.

Wat een opluchting zeg, ik ben blij dat ik wakker ben, 'k heb het gelukkig maar gedroomd, brrrrrrrr

Hoe is het vanmorgen Bo? ik hoop weer een stuk beter dan gisteren, want dan heb je nog een hele week voor de boeg om bij te tanken.

Ik ga zo weer sporten en daarna boodschappen doen. Ik denk dat ik vanmiddag wel een uurtje in de zon kan zitten op het balkon. De wind staat op de andere kant vandaag. tot vanmiddag!
Lieve Bo, hoe is het met je handen? Gaat het langzaam weer een beetje beter?

Anita wat fijn dat je er weer bent. Lastig hé zonder computer of Internet. Ik weet er alles van. Ik hoop dat het bij ons vanavond weer is aangesloten. Ik mis jullie best wel. En op de mobiel is niet echt handig.

Brr. Vingers tussen deuren is erg pijnlijk. Ik krijg er de kriebels van als ik er alleen al aan denk.

Milaatje spannend zeg, een nieuwe baan. Gefeliciteerd. Je zit nu misschien al in Barcelona. Geniet ervan.

We hebben gisteren de boot winterklaar gemaakt. Het was erg gezellig op de club. Er waren zeilwedstrijden. Veel Duitsers. En we hebben een andere ligplaats aangevraagd. Nu ligt er een te grote boot langs onze boot en is uitvaren best wel spannend. Het is millimeter werk. Er kan nog geen hand tussen onze boot en die van de buurman. Toen we het de steigercommissie lieten zien, vonden zij dat ook. En wij hebben zo'n lomp stalen geval, die niet zo heel makkelijk manoeuvreert. Om botsingen te voorkomen krijgen we dus een andere plek. (Fijn want we hebben nu nr. 13 en ik ben niet bijgelovig, maar toch). Bij het verplaatsen botsten we al tegen een andere boot en er bleek een royale spijker uit de steiger te steken die een flinke kras op de boot na liet. Je zou bijna bijgelovig worden.

Ik ga straks eens op mijn gemak bijlezen en reageren. (als het hier een beetje rustig blijft tenminste).

Ben al aan het werk.
Goedemorgen :-)

Ach, mijn arme handen... ze zijn nog steeds niet opgeknapt; die oxaliplatine vinden ze echt niet leuk. De krampen zijn minder, maar het gevoel in de vingertoppen is echt heel rottig en pijnlijk, zeker als ze ook maar een beetje koud worden. En het ergste vind ik dat ik niet kan breien nu; dat koken gevaarlijk wordt vanwege mijn moeilijke grip op de messen en dat alles zo ontzettend veel moeite kost nu.

Maar goed. De zon schijnt, Ro is lekker met de hondjes het bos in en ik ga er weer een fijne dag van maken.

Anita, je bent weer online en ik ben er heel blij om

We hebben je gemist, net zo veel als jij ons!

Zoebie, aha, de boot winterklaar gemaakt dus! Het was gisteren misschien ondanks de zon ook wel koud om echt het water op te gaan.

Blij voor je dat je een andere ligplaats krijgt; als je minder dan 5cm manoeuvreerruimte hebt... dan wordt het wel erg moeilijk.

Joe begint ons langzaam gek te maken: hij wil niet meer binnen slapen maar buiten en hij wordt dus elke twee uur wakker en begint dan bij de deur te janken (en als dat niet helpt te blaffen). Hij is letterlijk de hele dag al buiten, maar hij wil er nu ook slapen.

Ro heeft het hok af, maar we vinden ze nog te klein om ze 's nachts buiten te laten, dus nu gaan we een andere oplossing bedenken. Het rare is dat Sam helemaal niet zo is, die vindt alles best :-) als hij maar comfortabel kan liggen!

Gelukkeling, lekker vij vandaag dus :-) Geniet van het zonnetje, de wind is koud maar als je uit de wind zit kun je alvast voorbruinen voor je reis (dat komt er nu snel aan hè?).

Ingmagh, sterkte op je werk weer vandaag. Stoer hoor, dat je het allemaal trekt met dat gedoe rond de vriendin van de eigenaar. Ik hoop zo dat er binnenkort een fantastische andere baan voor je in het verschiet ligt!

Luonto, het was een boeRenmarkt, geen boeKenmarkt :-)

Dus alleen wat eetbaars gekocht inderdaad.

Norre, jahaaa, Ro is zo happy als een hond met vier eh... worsten, ja

Phoehee, heb je eigenlijk zin om weer te gaan werken, of zou je ook nog best even fulltime thuis willen blijven als dat kon?

En Sjur, hoop dat jij en Sjurman een lekker zonnig en productief weekendje gehad hebben :-)
Bo wat een gekke Joe dat hij buiten wil slapen. Dat is toch niet normaal. Zeker niet nu de winter eraan komt. Is een bench misschien toch een oplossing voor Joe. Saar ligt graag in de bench als hij moe is. Dan gaat ze er zelf al in.

Het is zeker niet leuk, moet er niet aan denken dat Saar om de twee uur begint te blaffen dat hij buiten wil. Gekke hond.
Hoi!

Bo wat shit van je handen, ze zijn toch de basis van bijna alles wat je wilt doen. Maar je smaak is wel oké toch of wordt dat door de misselijkheid verpest?

Kan Joe als hij ouder is wel goed buitenslapen? En tot welke temperatuur? Wat is fijn voor hem dat hij bij jullie is gekomen met jullie tuin. En niet ergens op een flat.

Ik wil wel weer werken maar ik ga toch eens uitkijken naar wat anders. Mijn baas is een soort van manisch en mijn salaris net boven minimum. Terwijl ik (inmiddels) wel werk doe waarvoor ik HBO geschoold ben.
Mmm Border Collies op een flat is niet zo'n goed idee. Ze hebben wel wat meer ruimte nodig dan een balkonnetje. Ze kunnen ook best heel veel kou hebben. En toch is het een vreemde gang van zaken dat Joe zo graag naar buiten wil 's nachts.
Joe vindt vanaf het begin buiten leuker dan binnen.

Maar dat trekt hij nu steeds meer door naar de nacht; hij ligt dan prinsheerlijk in de luwte ergens te slapen. Binnen slaapt hij hoogstens 1.5 uur door, buiten vindt hij het blijkbaar heerlijk.

Overdag wandelt hij vaak naar binnen, om even gedag te zeggen en te knuffelen, maar ook dan is hij het liefste buiten.

Hij is ook erg waaks, alle geluidjes en elke voorbijganger heeft hij in de gaten. Ik heb sterk het idee dat hij het niet fijn vindt om binnen te zijn 's nachts omdat hij dan dus "zijn terrein" niet meer in de gaten kan houden.

Ro is nu bezig de nog te verbouwen ruimte aan de zijkant van het huis leeg te maken. Die ruimte heeft een deur naar de tuin en die kan 's nachts open blijven omdat de rest van het huis nog afgesloten is van die ruimte (die ooit de keuken gaat worden).

We zetten daar een oude bank in en zijn mand, en vannacht gaan we kijken hoe hij het vindt om daar te slapen. Het is daar beschutter dan buiten en toch kan hij dan de tuin in wanneer hij wil.

Phoehee, ik ben nog steeds af en aan misselijk, en mijn smaak is niet zoals normaal. Ik ben een zoetekauw ineens :-) en dat is gek want dat ben ik niet.

Ik hoop dat je trouwens een leuke andere baan vindt, als je gaat zoeken! Is er in jouw sector veel vraag momenteel, of niet?
Oh Bo wat een goed idee. Als hij ergens uit de wind kan liggen is dat voor een Border al genoeg. Sommige zijn nu eenmaal liever buiten en ik zie al voor me dat Saar precies hetzelfde gaat worden. Die vind het niets dat de deur 's avonds dicht is ivm de kou. Maak je niet al te bezorgd als het kouder wordt. Ze wennen erg snel aan de kou.

Ik ga nu naar huis. In de hoop dat Internet het weer is gaan doen.
Gek is dat hè Zoeb, dat dat zo verschilt per hond. Sam vindt het heerlijk binnen :-)

Maar joe is helemaal in zijn nopjes met zijn nieuwe eigen kamer

Hij is op de bank gaan liggen daar en mooie jongen die hem daar weer vanaf krijgt!

Ik denk echt dat hij beter af is daar, hij werd niet gelukkig van binnen slapen blijkbaar.
Ik heb lekker net in het zonnetje de spruitjes schoongemaakt, ik vind het een rotwerkje, maar het lijkt me veel erger als je zulke zere handen hebt dat je het niet eens kunt. Bo wat jammer dat je niet kan breien en koken, allebei zulke fijne dingen om te doen. Kunnen we daar niet iets op vinden? want je bent er nog niet vanaf. Heb je goede handschoenen? om te beschermen en warm te houden? Doen dikke rubberhandschoenen misschien iets voor je bij het koken? En assistentie van Ro natuurlijk voor de lastige snij/schilklusjes.

Jammer dat Joe zo onrustig is, het is een echte waakhond! Maar wat Zoebie zei, hem in de bench doen is misschien een optie, als hij helemaal niet naar de deur kan, houdt hij misschien op met proberen. Het lijkt me zo koud voor hem 's nachts, zeker daar bij jullie, ook al kan hij wel naar binnen. Gekke hond!

Wij gaan op 2 november vliegen dus dat duurt nog wel even.

we hebben er veel zin in, het was een lange (best zware) zomer hier, maar nu lijkt alles weer de goede kant op te gaan.

Ik ga de spruitjes aanzetten, mijn man zal zo wel thuis komen.

tot vanavond
o je hebt zijn kamertje al klaar
goedemiddag dames

Bo, wat worden die honden van jouw toch verwend. Het zijn wat dat betreft net katten denk ik. Die zoeken ook hun eigen fijne plaats. Wat jammer dat je niet kan breien en koken

Phoehee, misschien is het inderdaad wel tijd voor een nieuwe baan met een goed salaris en een mooie lease-auto

Leo met Maddie is alles goed. Ze heeft pluk onder de poot, Tazz moppert soms nog wat maar geeft het langzaam op.

Aniet, fijn je weer te lezen

En ingh, hoe was het vandaag

Hier was het weer druk druk, maar naar morgen stopt dat echt (beloof ik)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Its leuk hè zo'n bijdehand beestje, nu al ingeburgerd!

Phoehee wanneer moet je weer beginnen? Het lijkt me ook heel moeilijk om voor de eerste keer Okkie weg te brengen, ik hoop dat hij niet huilt, want dan voel je je helemaal verdrietig. Ik weet het zelfs nog van zo lang geleden, ik voelde me echt raar en dat was nog gewoon de kleuterschool dus tja....

Ing het zal wel even duren voor je weer relaxed zit op je werk, ik voel me ook altijd lekkerder als mijn leidinggevende er niet is, lang leve het weekend!

Heb je al een idee welke richting je uit wilt? het onderwijs zei je dat niet pas geleden?

Zoebie, hoe deed Jan dat met die zere handen? hij had niet dezelfde chemo toch? dit is wel vreselijke rotzooi hoor. Als het nou ook werkt is het nog tot daaraan toe, dan doe je het tenminste ergens voor, ik hoop het zo.
Dag allemaal, Bo, hoefde je vandaag niet? Dacht voor het slapen gaan kom ik nog even kijken hoe het gegaan is. Maar je praat niet alsof je vandaag in het ziekenhuis bent geweest?

Rare Joe, ik hoop dat ie het in jullie bijgebouw naar z'n zin heeft.

Leo, beo-voorvrouw, tel ze die zegeningen, maar je mag ook stil staan bij de dingen die niet zo'n zegen zijn. Ik hoop dat jullie eruit komen vrouw.

Poehee, ik denk dat het al bijna weer zover is en dan Okkie naar het kdv. Lijkt me heel raar voor je.

Gelukkeling wat klink je heerlijk huiselijk met je spruitjes

Hier wordt het langzaam weer donderdag en start de tweede ronde. De eerste ronde ben ik best goed doorgekomen, een paar dagen ziekig en nu donderdag toch maar het infuus tegen de misselijkheid, ik word daar altijd een soort zombie van, maar het helpt wel. En dan maar zien of ik weer zo snel herstel. Donderdag eerst bloedprikken, wachten, wachten, wachten, spoelen, infuus 1, 2 en 3 en daarna spoelen en naar huis. Ik hoop maandag weer te gaan werken, heb wel een thuiswerkdag ingepland.
Milaatje, nu vergeet ik jou helemaal te feliciteren met je nieuwe baan.
Was gisteren best van streek. Van lieve collega man overleden. Werd zo effe bij gezegd tijdens werk. Liever toch pauze voor wordt gebruikt. Nu echt slag. Ben ook blij weer ochtend snel wat kan lezen en schrijven. Dat mijn gedachte weer kan uitte. Ik zag kouder was Spuka wens je ook veel goeds. Bah zo zwaar toch he Robo je zal best zien waar je honden fijn voelen. Gelijk dat gevoel volg. Liefs iedereen. Nu snel op fiets naar werk maar weer. Was mandag middag vrij ging niet door teveel ziek waren zucht. Maar goed is niet anders..
Ha lieve Robo, wat rot dat je je handen nu zo slecht kan gebruiken. Niet fijn om je zo afhankelijk te voelen :( Leuk om te horen dat Joe meteen zijn nieuwe woonruimte heeft betrokken
Ga in therapie!
Er is niet veel veranderd bij jou Anita, nog steeds ren je jezelf voorbij. Het is geen schande hoor om nee te zeggen, je had wel plannen kunnen hebben, die had je waarschijnlijk ook, maar voor jezelf zet je ze zo opzij. Is dat wel echt nodig?

Ik kon het ook niet eerst, maar ik ben door schade en schande wijs geworden. Het wordt ook wel makkelijker, want ze vragen je op het laatst niet meer als je het ook echt niet meer doet.

Spuka morgen alweer, ik wens je heel veel sterkte en ik hoop je hier te lezen om te horen hoe het is gegaan

En ja! ik ben, wat eten koken betreft, heel huiselijk, ik sla nooit een dag over en kook het liefst 7 dagen in de week. Restaurantje mag ook hoor! maar nooit iets halen, dat doe ik nooit.

Lieve Bo, ik blijf het vragen, Hoe gaat het? ik hoop dat je ietsjes beter in je handen bent, want verdorie ik gun je het zo om lekker te kunnen doen waar je zin in hebt zonder pijn. Hoe was Joe vannacht? lag hij bevroren op de stoep?
O jee waar issen jullie nou?
Voor ik het vergeet Mila: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Kun je er wat over vertellen, of is dat niet handig ivm privacy? Ik hoop in ieder geval voor je dat je het erg naar je zin zult hebben.

Bo, hoe is het vandaag? Heb je nog zo'n last van je handen en voeten, ondanks alle sokken en warme baden? Gatverjakkie, wat een nare bijwerking! Gelukkig begint het eten je (iig 's avonds) wat meer te smaken. Je gaat momenteel voor zoet hè? Heb je je bestelling stroopwafels, speculaas en pepernoten al doorgegeven aan de Frankrijkgangers? Ik wil het ook met alle liefde naar je opsturen, als je je adres wil geven? (als het goed is heb je mijn mailadres nog, en anders via een pb, àls je tenminste wil!)

Hoe beviel het Joe,de puber, in zijn nieuwe kamer? Heeft hij daar wel lekker liggen slapen?

Inmiddels is er bekend dat er met het hart van mijn moeder niets mis is (phieuw! dat was een hele opluchting kan ik verklappen!), maar dat ze wel nog een maag-darmonderzoek moet krijgen om te zien of ze misschien ergens "lekt", want ze heeft ondanks staalpillen nog steeds bloedarmoede.Het is dus nog niet helemaal klaar... Maar vandaag ben ik in ieder geval even met haar naar buiten geweest. Even de provinie in en bij een appelboomgaard sap gedronken (electra lag eruit, koffie lukte ff niet ) en een punt appeltaart gegeten. Was gezellig, een ouderwets moeder-dochter-moment!

Vanmiddag ga ik nog wat rommelen (er valt nog zàt te rommelen!) en dan gaan sjurman en ik vanavond naar schoonpapa, die is gister geopereerd. Leeftijdsgebonden mannenkwaal zeg maar, alles is goed gegaan. En ik hoop dat ik dan het ziekenhuis (ook al is het dan als bezoeker) even niet meer van binnen hoef te zien!

De volgende twee weken is sjurman vrij. Eerst nog even bij de marathon van A'dam aan de slag, maar daarna kunnen hier de handen uit de mouwen...Hij gaat dan druk aan het timmeren voor bergruimte in de woonkamer. Ondertussen ga ik de kamer witten, planken gronden en aflakken en dan schiet het hartstikke op. De extra berging is inmiddels gehuurd, dus daar kunnen we langzamerhand ook wat spullen naartoe gaan brengen. Nog 12 nachtjes, and counting
Goedemorgen oh nee, middag :-)

Druk ochtendje gehad vanochtend.

Joe heeft supergoed geslapen in zjn eigen "kamer"; dat werkt dus veel beter. Sam vindt het niet leuk om alleen binnen te zijn, dus dat kijken we nog even aan, hoe we dat doen. Maar er was tenminste geen gebalf vannacht!

Spuka, ik hoef pas maandag en dinsdag weer; maar jij dus overmorgen al? Neem dat infuus tegen de misselijkheid maar hoor, tenminste, ik kies liever voor suf dan voor zo'n nare weëe misselijkheid... ik ben zelf ook nog steeds misselijk.

Ik hoop ook dat je maandag weer aan de slag kan, dat verzet je zinnen tenminste een beetje!

Anita, wat naar om zo'n bericht zo even tussendoor te krijgen. Kan me voorstellen dat je er door van slag was. En je werkt weer hartstikke veel, lees ik; blijf op jezelf passen hoor want ik kan me nog al te goed herinneren hoe moe je was, een paar maanden terug.

Its, vertel, heb je het vandaag écht minder druk? Of nog steeds aan het hollen? En hoe gaat het met je kitten en de volwassen katten?

Gelukkeling, ik zou best graag wat willen halen qua eten af en toe, maar ze hebben hier geen snackbar dus dan gaat het over (niks lekkerder dan friet met kaassoufflés en kroketten soms . Dus ja, ik kook eigenlijk ook altijd (of Ro, die kan ook goed koken al toont hij dat niet vaak).

Zoebie, ik lag me vannacht toch zorgen te maken over de kou, maar Joe heeft er overduidelijk geen enkele last van. Zo'n jong beestje nog, en dan al zo robuust, ik sta er wel van te kijken. Maar ze hebben dan ook ineens een superdikke en mooie vacht gekregen, echt heel mooi. We moeten binnenkort met Sam terug naar de dierenarts, om te kijken of zijn tweede bal is ingedaald. Als dat niet het geval is laten we hem castreren, om het risico op nare ziektes uit te sluiten.

Hoe is het met Saar? En met haar gekke oortje? Dat is na het doorkomen van de tansjes weer goedgekomen hè?

Ik moet even wat telefoontjes plegen (mijn paspoort verloopt en ik moet 'm verlengen binnenkort) en wat dingen regelen, maar mijn handen werken tenminste enigszins mee vandaag.
Ha gelukkig daar was je! , geen gekke dingen dus :-) fijn!

Dat het ietsjes beter gaat met je vingers, daar ben ik blij om, je hebt het er maar druk mee, kan je paspoort via de post, of moet je naar het consulaat? want dat is minder....

Ik mis de frietkraam hier nooit, al deed ik dat in Frankrijk best wel!

Vooral de kroketjes! friet maak ik gewoon zelf, en kroketten eet ik alleen als we op pad zijn en ergens iets voor de lunch eten ofzo. een keer per jaar

Fijne middag allemaal, ik ga weer op de thee bij mijn moeder.
Ach lieverd zorgen om Joe en de kou. Ze liggen van nature altijd buiten. Wij hebben er binnen honden van gemaakt. En je zult zien dat zijn vacht nog dikker wordt als hij vaker buiten is. Wel fijn dat het vannacht goed gegaan is. Wat een verschillende karakters hebben ze. Ongelofelijk dat het broers zijn. Ik vind het wel leuk. Die verschillen tussen Saar en Sedi.

En Saar is erg lief aan het worden. Zo af en toe nog wel de standaard streken, maar ze worden steeds minder. Graven vind ze geweldig. De tuin lijkt wel een maanlandschap.

Ik heb dus nog steeds geen internet. Had gehoopt dat het gisteren weer oké was. Nu maar hopen dat het wel vandaag is.

Gelukkig kan ik op het werk nog op je topic.

En het is een beetje rustiger aan het worden, dus dat scheelt. Ik moet tot 9 uur.

Saar is helemaal verliefd op Siep. Hij likt ook steeds niet erg zachtaardig Siep's kop. En Siep laat het gelaten toe, tot hij het echt genoeg vind en dan haalt hij uit, zonder nagels dus veel helpt het niet. Saar is erg hardleers wat Siep betreft. Ze vind het beest veel te leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven