snorbrommer/scooter vraagje

26-07-2010 17:49 26 berichten
ik heb sinds een jaar een snor scootertje waar ik heel erg blij mee ben.

maar er vallen mij een paar dingen op.

jonge 'scooteraars' die rijden echt allemaal (denk ik) op opgevoerde brommers/scooters, ze hebben echt allemaal de spiegels eraf, en , daar snap ik echt de logica niet van, de jongere meiden die hebben hun voeten niet op de gewone 'voetending' maar op die achterste zeg maar, zodat ze met de benen schuin naar achter zitten (??????)

dat opvoeren snap ik nog wel, al vind ik dat zwaar dom,

maar die laatste 2 dingen snap ik echt niet.

veiligheid interesseert ze denk ik geen biet en het zal wel met stoerheid te maken hebben, maar kan iemand me de logica ff uitleggen?

zo'n ding heb je toch als vervoersmiddel?

ik zelf doe als het regent en in de winter een helmpie op mijn knar.

zal ook wel heel erg dom zijn maar goed

doen meer mensen dit???

volgens mij is dit een hele domme topic maar goed....

dan maken we er maar een brommertjestopic van of zo....
Spiegels op je scooter staat "ouwelullerig", en heyy..als jonge chick moet je er toch een beetje stoer bij zitten achterop toch?

Wie gebruikt nou die standaard voetensteun! Ben je gek!
Alle reacties Link kopieren
En dat helmpje neeeeeeeeeej dan had ik wel een scooter gekozen... Zucht die ouwe lui ook;-)

Mijn man had laatst een snorbrommertje geleend (heeft zelf een scooter maar was kapot) mooi dat hij de helm opdeed, de vliegjes smaakten niet lekker.......
quote:Missphoebe schreef op 26 juli 2010 @ 17:49:

ze hebben echt allemaal de spiegels eraf, en , daar snap ik echt de logica niet van, de jongere meiden die hebben hun voeten niet op de gewone 'voetending' maar op die achterste zeg maar, zodat ze met de benen schuin naar achter zitten (??????)

Mij eerlijk gezegd nog niet opgevallen hoor!

quote:Missphoebe schreef op 26 juli 2010 @ 17:49:

ik zelf doe als het regent en in de winter een helmpie op mijn knar.

zal ook wel heel erg dom zijn maar goed

doen meer mensen dit???Nee, ik heb juist een snorscooter genomen om geen helm op te hoeven. In de winter en regen rijd ik er vrijwel niet op. Maar ik kan wel begrijpen dat je dan een helm draagt. Want als ik soms op rechte lange stukken op z'n max rijd (35-38km/u), denk ik ook wel eens: Er moet geen onverwacht los steentje liggen...
quote:Xander68 schreef op 26 juli 2010 @ 18:02:

Spiegels op je scooter staat "ouwelullerig", en heyy..als jonge chick moet je er toch een beetje stoer bij zitten achterop toch?

Wie gebruikt nou die standaard voetensteun! Ben je gek!

I know, ik maak weer druk om niks.....
Voeten naar achter? Ik zit keurig met m'n beentjes naast elkaar. Scooter is iets opgevoerd en die spiegels vind ik handig én leuk.

Alleen mijn haar ziet er nooit uit na een ritje; helemaal verwilderd.
die van mij is dus niet opgevoerd.... vriend weet niet hoe het moet en ik ga echt niemand anders aan mijn lieve scootertje laten rommelen........ (en bovendien als je dat ding in de prak rijdt en hij is opgevoerd dan vergoeden ze dus niks.......)

die spiegeltjes is idd. ook niet stoer, maar die dingen zijn zo handig.... heb toch echt geen zin om achterom te kijken (die kids doen dat waarschijnlijk ook niet, lekker veilig.......)
Als je brommer is opgevoerd, ben je dus altijd de snelste, en kun je door niemand worden ingehaald. Dan zijn je spiegels overbodig
Ik kijk ook wel in die spiegels of m'n haar nog goed zit

Vind je die spiegels niet stoer Miss? Ik vind ze juist zo leuk bij het geheel passen.

De zaak waar we die scooter hebben gekocht hebben hem ook opgevoerd.
quote:Missphoebe schreef op 26 juli 2010 @ 19:15:

die van mij is dus niet opgevoerd....Mijne is ook niet opgevoerd. De 'vario ring' is er alleen vanaf, anders kun je temet geen fietser inhalen. Een snorscooter mag 35-38km/u. Ik ben er probleemloos van de rollerbankcontrole mee af gekomen.
Volgens mij zijn spiegels tegenwoordig wel hip toch !

Ik zou ze er in ieder geval wel op laten zitten.. :D
t boeit me niet eens of die spiegels cool zijn,

ze zijn vooral erg praktisch...

vind veiligheid toch iets belangrijker dan stoer zijn....

en als die kids met hun opgevoerde brommertjes met hun kop tegen een boom knallen zijn ze denk ik wat minder stoer.....

dan doe ik toch liever een helmpie op...

ok de vario-ring dus of hoe dat ook heet?? maar waar zit dan ding dan (ben erg technisch.... ) en kan je die er zo afhalen of is daar toch wat meer kennis voor nodig?

en daar wordt oom agent dus niet boos om??

delhi:
Ach linkerspiegel is tegenwoordig verplicht geloof ik behalve dan op oude modellen.

Geen scooter voor mij, die kappen gaan toch stuk of vol met krassen. Neemt niet weg dat ik ieder die trots is op zn scootertje dit gun hoor.

Tja veel jonge mensen denken niet aan auto's die aan komen schieten e.d. anticiperend rijden doen sommigen niet aan.

Tja als er iets onverwachts gebeurd zijn de gevolgen groot eigen schuld dikke bult als dat zo is he.

Maar niet alleen die jongeren ook die dertigers en veertigers die tegenwoordig op zo' n ding zitten. Velen kunnen niet goed rijden. En met goed rijden bedoel ik anticiperend rijden, blijven opletten en inhouden bij bepaalde situaties.

Ach laat ze maar denk ik.

Als ik wil crossen doe ik dat niet op de weg maar cros in het bos.
quote:Missphoebe schreef op 26 juli 2010 @ 22:03:

ok de vario-ring dus of hoe dat ook heet?? maar waar zit dan ding dan (ben erg technisch.... ) en kan je die er zo afhalen of is daar toch wat meer kennis voor nodig?

en daar wordt oom agent dus niet boos om??

Om die vario-ring eraf te halen moet je wel wat sleutelen, dus ik zou het door je scooterdealer laten doen of een handige buurjongen.

En Oom Agent wordt niet boos op de rollerbank, hoewel je je natuurlijk wel aan de verkeersregels moet houden en niet met 35 km/u door de woonwijk mag crossen.
quote:viva1973 schreef op 26 juli 2010 @ 22:25:

[...]

En Oom Agent wordt niet boos op de rollerbank, hoewel je je natuurlijk wel aan de verkeersregels moet houden en niet met 35 km/u door de woonwijk mag crossen.

niet? he wat flauw zeg...

ik laat die huppeldepring trouwens lekker zitten, niet iedere dealer doet het, het is namelijk wettelijk niet toegestaan.

nog een nadeel is dat de verzekering dan dus niet meer geldig is.

als je een ander onverhoopt aanrijdt/schade toe doet e.d. dan kan dat financieel grote gevolgen hebben.

ik heb met betrekking tot verkeer het een en ander meegemaakt, en zeg daarom niet meer zo snel dat dat mij vast niet overkomt.....

misschien vraag ik het nog wel ff na, maar dit heb ik dus erover gelezen...
2 x hoeft niet, klote verbinding...... (excusez les mots....)
In het merendeel van de situaties heb je geen problemen met de verzekering als de varioring is verwijderd. Je scooter wordt alleen onderzocht als een ongeluk te maken met dat je te snel reed. En dan is er zelfs ook nog een % toleratie bij de remspoor-controle.

Het verwijderen van de varioring wordt gedoogd, anders zou je op de rollerbank al beboet worden.

Maar goed; ieder moet het natuurlijk voor zich weten.
Die helm maakt je haar plat, de wind brengt er alleen maar volume in (lang haar).

Een opgevoerde brommer is sneller en brengt je dus sneller waar je moet zijn.

Tieners zijn vaak van mening dat je overal dood aan kan gaan en dat de kans dat ze tegen een boom rijden met de brommer tamelijk klein is. Beetje zelfde type redenatie van de meerderheid van de volwassenen die rookt.

Jij bent toch ook een tiener geweest ooit? Deed jij toen nooit iets stoms?
Toen ik een jaartje of 17 was had ik ook een scooter, met helm. Die spiegels vond ik reuze handig, want ik had een hekel aan achterom kijken omdat je je hoofd niet zo ver kan draaien met een helm op. Ik droeg dus ook een helm, en dat had als voordeel, afgezien van de veiligheid, dat mijn haar niet helemaal in de klit raakte door de wind en dat bij regen mijn haar kurkdroog bleef. En mijn voetjes stonden gewoon netjes waar ze hoorde, dus dat hele ''schuin naar achtere'' snap ik niet. Maar goed, ik zal wel weer hopeloos ouderwets zijn, dat was ik al toen ik een puber was, ik deed nooit mee aan de zogenaamd ''stoere dingen'' ;)
Ik was niet stoer hoor, alleen eigenwijs
nee sprookjesbos dat snap ik dus ook niet. maar goed ik realiseer me dat ik me weer erger/druk maak aan en over dingen die iedereen lekker zelf moet weten.

ik ben in ieder geval heel blij met mijn niet-stoere scootertje...

of ik nou heul veul blijer zou worden als dat ding 3 km sneller gaat door die pokke ring vraag ik mij af.

lieve neerlandaise; meen je dat nou echt?? worden die dingen

sneller van opvoeren???? ik dacht dat ze dan konden vliegen nou goed

vivaenz: heb het nog ff nagekeken, het is niet toegestaan om de varioring te verwijderen. de overheid laat die dingen er verplicht inzetten dus zou niet logisch zijn.

kijk het na zou ik zeggen.......

grtz een niet-stoere scootergirl :-)
quote:Missphoebe schreef op 27 juli 2010 @ 17:12:

vivaenz: heb het nog ff nagekeken, het is niet toegestaan om de varioring te verwijderen. de overheid laat die dingen er verplicht inzetten dus zou niet logisch zijn.

Ik schreef niet dat het wettelijk wel/niet is toegestaan, maar op de rollerbank krijg je er geen problemen mee als je met de snor 38km/u haalt en met je verzekering in principe ook niet. Dus door hen wordt het tot op zekere hoogte gedoogd.

En het maakt mij verder ook niet uit. Maar ik heb die ring juist express laten verwijderen om harder te kunnen dan een fietser.
quote:viva1973 schreef op 27 juli 2010 @ 17:59:

[...]

Ik schreef niet dat het wettelijk wel/niet is toegestaan,

ok, misverstandje dan.......

denk wel dat het een beetje te maken heeft met het humeur van Oom agent...

mijn vriend had wel een hele goede rede om die ring lekker te laten zitten.inamelijk dat ik tegen mijn ouders toch mijn kop niet zou kunnen houden. ik ben een nogal eerlijk persoontje, en kan absoluut niet liegen/dingen achterhouden. die ring eraf is toch een soort van opvoeren.

(en dan zou ik echt 2 flippende ouders hebben...)

nu ben ik een volwassen meid en zou je kunnen zeggen dat mijn ouders niet zo overbezorgt moet zijn, maar ik heb jaren geleden een nogal ernstig auto-ongeluk gehad (buiten mijn schuld) waaraan ik blijvend letsel heb overgehouden (vandaar dus ook die helm)

dat mijn ouders dus over mij in het verkeer wat bezorgder zijn is niet heel erg raar.
Weet iemand ook waar je de wettelijke regels kan vinden voor snorscooters? Ik heb pas geleden een snorscooter gekocht en ik dacht dat ze dezelfde regels hadden als een fietser maar soms is het een beetje onduidelijk en als je op een (officieel) fietspaadje (maar ook wandelpad) scooterd dan kijken sommige wel erg "vreemd" (boos) op want ja, je rijd met 25 à 30km p/u wel harder dan de fietser. En ik kan op internet nergens iets over de wettelijke regels vinden.
Verkeersregels snorfiets
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven