Aardappel anders bewaren?
maandag 11 oktober 2010 om 15:08
Hallo,
Ik kon het nergens anders terug vinden, Daarom vraag ik het hier even.
Weet iemand hoe lang je aardappel anders kunt bewaren?
Ik ga vanavond namelijk een aardappel anders schotel maken, Maar aangezien ik alleen ben hou ik een halve schotel over.
Zou ik dit woensdag nog kunnen eten?
En hoe kun je het beste een kogelbiefstuk bakken? Ik wil hem medium gebakken hebben, alleen mislukt het vaak bij mij~!
alvast bedankt.
Ik kon het nergens anders terug vinden, Daarom vraag ik het hier even.
Weet iemand hoe lang je aardappel anders kunt bewaren?
Ik ga vanavond namelijk een aardappel anders schotel maken, Maar aangezien ik alleen ben hou ik een halve schotel over.
Zou ik dit woensdag nog kunnen eten?
En hoe kun je het beste een kogelbiefstuk bakken? Ik wil hem medium gebakken hebben, alleen mislukt het vaak bij mij~!
alvast bedankt.
maandag 11 oktober 2010 om 15:13
Tot woensdag bewaren is geen probleem, mits je de schotel koelt uiteraard.
Hoe je je biefstuk moeten bakken is moeilijk te zeggen per forum. Hangt vooral van de dikte af. Je kunt bakken of grillen. Bakken kan in bijvoorbeeld roomboter, croma of olie met een klontje boter. Laat bij bakken de boter goed heet worden en dan zo'n 3 minuten (afhankelijk van de dikte dus) per kant bakken. Wel de het vuur lager zeten als je het vlees in de pan hebt gedaan.
Bij grillen. De grilpan goed heet laten worden, biefstuk invetten met olie en zo'n 3 minuten per kant grillen.
Of de biefstuk echt lekker wordt is afhankelijk van de kwaliteit van het vlees.
Hoe je je biefstuk moeten bakken is moeilijk te zeggen per forum. Hangt vooral van de dikte af. Je kunt bakken of grillen. Bakken kan in bijvoorbeeld roomboter, croma of olie met een klontje boter. Laat bij bakken de boter goed heet worden en dan zo'n 3 minuten (afhankelijk van de dikte dus) per kant bakken. Wel de het vuur lager zeten als je het vlees in de pan hebt gedaan.
Bij grillen. De grilpan goed heet laten worden, biefstuk invetten met olie en zo'n 3 minuten per kant grillen.
Of de biefstuk echt lekker wordt is afhankelijk van de kwaliteit van het vlees.
maandag 11 oktober 2010 om 15:14
maandag 11 oktober 2010 om 15:28
Ik vroeg me al af, hoe je je aardappel dan normaal gesproken bewaard, als je het nu anders wil doen...
Aardappel Anders eten we eigenlijk niet bij mij thuis, biefstukjes tot een paar maanden geleden wel (en over een week of 5 weer).
Arteman maakt eigenlijk altijd de biefstukjes klaar. Wat hij doet, is het vlees kort bakken en dan laten doorgaren in aluminiumfolie.
Aardappel Anders eten we eigenlijk niet bij mij thuis, biefstukjes tot een paar maanden geleden wel (en over een week of 5 weer).
Arteman maakt eigenlijk altijd de biefstukjes klaar. Wat hij doet, is het vlees kort bakken en dan laten doorgaren in aluminiumfolie.
maandag 11 oktober 2010 om 15:42
maandag 11 oktober 2010 om 16:07
Aardappel anders ken ik niet, maar klaargemaakte ovenschotels moet je mi wel een paar daagjes in de koelkast kunnen bewaren.
Tip voor de biefstuk:
-Rauw: hou duim en wijsvinger tegen elkaar van dezelfde hand. Als het vlees dezelfde "vering" heeft als je muis van je hand (stuk onder de duim aan binnenkant hand) is ie rauw.
-Medium, zelfde als voorgaande, maar dan duim en middelvinger tegen elkaar.
-doorbakken: zelfde als bovenstaande alleen dan duim en ringvinger tegen elkaar
(zwart: hou duim en pink tegen elkaar )
Tip voor de biefstuk:
-Rauw: hou duim en wijsvinger tegen elkaar van dezelfde hand. Als het vlees dezelfde "vering" heeft als je muis van je hand (stuk onder de duim aan binnenkant hand) is ie rauw.
-Medium, zelfde als voorgaande, maar dan duim en middelvinger tegen elkaar.
-doorbakken: zelfde als bovenstaande alleen dan duim en ringvinger tegen elkaar
(zwart: hou duim en pink tegen elkaar )
Nope
dinsdag 12 oktober 2010 om 12:41
Ik maak het het liefst zelf. Even meer werk, wel een stuk lekkerder. En dan naar dit recept:
http://www.kayotic.nl/blog/kays-potato-gratin
http://www.kayotic.nl/blog/kays-potato-gratin
donderdag 14 oktober 2010 om 10:55
Blij dat ik ff ging googelen, anders had deze topic er 2 keer gestaan 
Ik ga vandaag ook aardappel anders eten, ben ook alleen. En morgen wil ik de rest opeten.
Alleen ik doe het met aardappelschijfjes (die verpakte) in de koekenpan bakken en later de aardappel anders erbij. Dit kan je toch ook gewoon de volgende dag opwarmen?
Aardappel anders is zoooo lekker en nu zijn de ook nog in de aanbieding voor een euro
Ik ga vandaag ook aardappel anders eten, ben ook alleen. En morgen wil ik de rest opeten.
Alleen ik doe het met aardappelschijfjes (die verpakte) in de koekenpan bakken en later de aardappel anders erbij. Dit kan je toch ook gewoon de volgende dag opwarmen?
Aardappel anders is zoooo lekker en nu zijn de ook nog in de aanbieding voor een euro
vrijdag 15 oktober 2010 om 19:02
quote:ansari schreef op 14 oktober 2010 @ 17:30:
ik heb me wel eens afgevraagd of dat lekker was, maar nooit gekocht. Jullie klinken enthousiast, dus ik ga het denk ik toch eens proberen. Waar is die aanbieding?
Die met de C.... Met Tineke Schouten (haar krijg je er niet bij hoor )
(ik wil geen reclame maken, dus weet niet of ik de volledige naam mag geven)
ik heb me wel eens afgevraagd of dat lekker was, maar nooit gekocht. Jullie klinken enthousiast, dus ik ga het denk ik toch eens proberen. Waar is die aanbieding?
Die met de C.... Met Tineke Schouten (haar krijg je er niet bij hoor )
(ik wil geen reclame maken, dus weet niet of ik de volledige naam mag geven)
dinsdag 19 oktober 2010 om 11:25
Twijfelmeid, ik heb even de ingredienten op internet bekeken, en denk dat je het veel lekkerder zelf kan maken, door een basis van een paar gekopte eieren flinke scheut melk of room, peper, zout, wat nootmuskaat en andere specerijen die je lekker vindt en dan de ingredienten van de desbetreffende variant toevoegen (zoals ham en kaas). Er zit ook overal ui-extract door, dus een gesnipperd gefruit uitje is ook een goed idee erbij.