Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Het menu van gister is ivm drukte doorgeschoven naar vandaag; gebakken aardappeltjes, kipkrokant schnitzel en doperwten. Gister was het een turkse pizza met groente.
erwtensoep,gekregen en gemaakt door mn buuf (lief he)
Oh lekker Desteny! En lief inderdaad!
quote:Cherise1981 schreef op 11 oktober 2010 @ 16:55:

Oh lekker Desteny! En lief inderdaad!idd erg lekker en kei-lief.ik maak ook wel eens lekkers voor hun.
Denk dat ik voor de verandering eens iets bestel ipv uit eten ga.

Er wordt nog steeds geklust in mijn huis en ze zijn ook nu nog bezig. Heb geen zin meer om zo nog boodschappen te doen en te koken. Heb trek.

Het goede nieuws is dat ik van vrienden gisteren een portie homemade pisang goreng heb gekregen. Dus daar kan ik iets van nemen om de ergste trek te stillen. En dan even bedenken wàt ik ga bestellen.
Hier vanavond een restje Sweet Soy Pork uit de vriezer met zilvervliesrijst erbij. Jaren geleden dat ik dat laatste gegeten heb, maar was eigenlijk best lekker. Komt goed uit, want van de dok moet ik witte rijst en normale pasta's zoveel mogelijk vermijden. Dus alles vanaf nu maar volkoren etc.
We hebben hier nog niet echt iets gegeten en weet ook niet of dat nog gaat gebeuren want ik voel me niet zo lekker.

Craagje: hoe maken jullie paddenstoelen bouillon?
Beterschap Ruza!
Vervelend Ruza. Hopelijk knap je snel op.

En hoop ook dat jij een 'dieet' vindt waarbij je minder last hebt Winnie.

Het wordt hier Thais. Groene curry met tofu en inktvis met pepers in oestersaus. Ze moeten wel een beetje gaan opschieten, want ik val bijna om.
Ik maak niet vaak dingen met paddestoelen omdat manlief het niet lust maar alsik het maak: bak gemengde paddestoelen, bak kastanje champs snijden, uitje fruiten, champs aanbakken, water erbij en bosje Italiaanse kruiden en trekken maar! Vervelend trouwens dat je niet lekker bent!

Winnie, hopen dat een aangepast dieet wat verlichting geeft!

GB zijn de werklui nog lang bezig denk je? Kan me voorstellen dat het irritant is al die mensen in je huis!

Hier vanavond stamppot met rode ui, snijbonen en rauwe witlof met wat uitgebakken spekjes in honing erbij. Niet uitermate culinair maar best lekker op de maandagavond!
Ik wil eigenlijk alleen eens proberen hoe het gaat als ik meer vezels binnenkrijg. Als ik zie welke dingen allemaal klachten kunnen veroorzaken, dan geloof ik niet dat ik die dingen allemaal uit mijn eet-patroon wil schrappen...
Hier gebakken ei met kaas op bruin brood.

Paddestoelenbouillon haal ik uit een blokje van de AH.
Couscoussalade met een lamskarbonaadje.
Winnie, ik zal er wel overheen gelezen hebben..maar wat wil je precies met je dieet bereiken?

Bedankt voor de beterschaps wensen allemaal! En suuz bedankt voor je recept!
Sabbb ik heb inderdaad als kok gewerkt.

In lunchrooms maar ook in een luxe restaurant.

Werk nu (sinds vandaag ) weer bij de broodjeshoek van Het Grootste Warenhuis van Nederland

Vandaag heel snel pasta gegeten.

We moesten boodschappen doen en nu heb ik last van maagzuur.

Heb ik vaker de laatste tijd na pasta.

Beterschap Ruuz .

Wel eten hoor!!
Ben al een paar weken benauwd tijdens en na het eten. Heb astma en dit gaat vaak gepaard met darmproblemen. Dus heb nu medicatie gekregen om dit op te lossen, maar moet ook meer volkoren producten gaan eten ivm de vezels... En tsja wil ook flink wat kilootjes afvallen.
Aii winnie, dat klinkt niet fijn. Hoop dat het helpt. Maar vezelrijk voedsel is hartstikke lekker hoor

Kuzu, las net ook al in het Leven topic. Hoe was je eerste werkdag? Vervelend, maagzuur. Heb er zelf de laatste tijd ook een beetje last van.
Hahaha ja ik heb ook geen hekel aan vezelrijk voedsel hoor. Eet best veel groente, fruit zou iets meer kunnen. En eet maar geen witbrood meer (vind ik heerlijk in het weekend... vers gebakken broodje met beleg erop... gekookt eitje erbij). Dus nu alleen nog maar donker volkoren. En volkoren pasta en zilvervliesrijst.

We komen er wel. Eerst maar eens zorgen dat die benauwdheid minder wordt.

Vervelend dat jullie last hebben van maagzuur!!

Komt het misschien door te snel eten ofzo?
Maar kun je niet gewoon 1 dag in de week die heerlijke witte brokdjes eten? Of is dat geen goed idee?
Hmmm geen idee. Wil op zich wel van mijn klachten af komen.

Dus als dat betekent geen wit brood dan moet dat maar... Maar goed, eerst maar eens kijken of de medicijnen voldoende hulp bieden.
Oh men, jullie kletsen zoveel. Ik kan echt niet forummen overdag. Ga zo even bijlezen.

Het belangrijkste: (m)eet ladies, jullie hebben mail.

Ik heb pasta met zalm en champies op. De brunch gister was heerlijk met allemaal koude schotels, veel vis, quiches. Mjum
Hahaha erg he Koreveen. Ik kan overdag ook niet op het forum, dus het is een heel bij-gelees 's avonds.

Zal zo mijn mail even checken.
Lieve dames, kunnen jullie meedenken? Ik heb komend weekend familieweekend en dan moet ik vrijdag iets mee nemen voor op het buffet. Vorig jaar had ik bv een quiche gemaakt. Nu wil ik graag wat anders wat wel origineel is... Ook graag thuis klaar te maken en hooguit daar even op te warmen....

Alvast bedankt voor het meedenken!
Moet het zoet of hartig zijn Cherise?
Mijn moeder heeft tamme kastanjes(en heerlijke olijven) meegenomen uit griekenland...maarja, wat kun je maken met kastanjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven