November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Q, buiten ging ze helemaal los hoor Zat ze heerlijk te krijten en naar het rumoer om dr heen te kijken.

Scuba, wat zeg je nou eind november???? Ik ga dat niet redden hoor. Tussen verjaardag en sint in. We kunnen ook de verjaardagen af gaan;-)

Morgen lekker vrij, maar moet nu toch het huishouden eens gaan doen.

Hebben jullie net ook greys gekeken!! Dat is toch ook geen einde, hoop wel dat we volgende week nog een vervolg krijgen, anders ga ik toch echt ff wat downloaden.
Hahaha, zul je altijd zien! Langer blijven is inderdaad de oplossing, als ze eenmaal over de drempel heen is, doet ze gewoon gezellig mee. Maar ja, daar hadden we de tijd helaas niet voor.

O, jammer dat je er niet bij kon zijn inderdaad. En Ibbel en Vana ook natuurlijk, jammer dat jullie er niet waren. Snel in de herkansing dan maar.

November zit toch altijd vol bij iedereen, met verjaardagen?

Misty, ik kijk bijna geen series, maar je maakt me wel vreselijk nieuwsgierig met je opmerking van greys.
Hihi ik moest ook wel lachen om eind november... Mijn meisje is dan 8 november, schoonloeder 15 nov, neefje 21 nov, Raf 28 nov en dan is mijn zusje nu uitgerekend van de tweede op 26 nov. Voor mij dus ook echt geen optie hoor.

Ik kijk ook nooit series maar ben nu ook wel benieuwd!

En Scuba is het slaaprecord verbroken?

Beterschap voor Elfje.

Ja ik vond het ook jammer dat je er niet bij kon zijn O. Hopelijk volgende keer wel en dan in een gezondere toestand!
Ik hoop in januari weer een beetje up en running te zijn, dus graag januari! Ik heb gisteren (een deel van) de zolder opgeruimd. En ik heb me daar toch nog 3 vuilniszakken kleertjes (zowel jongens als meisjes) gevonden. Hopelijk kan ik jullie daar in januari nog een plezier mee doen.

Ik hoop volgend jaar weer avonden te hebben. Kan ik ook eens series kijken
Jullie hebben als het goed is mail.
Is al ingevuld!!
Jullie zijn snel!
Ingevuld

Series kijken, wat is dat? Nu ben ik ook wel benieuwd!

Ik kom de laatste tijd weinig aan tv kijken toe, series al helemaal niet. Vind ik ook altijd gelijk weer zo'n verplichting.
Ik heb hem ook ingevuld maar het is nog zo ver weg dat het nog niet eens in mijn agenda staat Heb dus overal maar Ja ingevuld haha.

Vriend is weer thuis. Heeeerlijk haha. Nacht was minder, Muk weer veel wakker maar Puk ook een paar keer. Misschien hadden ze in de gaten dat vriend thuis kwam ofzoiets. Ze slapen tegenwoordig wel een stuk langer hoor. Tot uurtje of 7, heerlijk is dat.
Ingevuld!

Scuba, wat goed dat ze goed slapen! Mijn kindjes zijn juist de afgelopen 2 weken weer steeds vroeger. Het is nu ca. 5.30. En we zijn alvast begonnen met ze dagelijks iets later naar bed te brengen, zodat straks, over 2 weken, de wintertijd niet helemaal roet in het eten gooit. Tja, het is niet altijd zoals je het plant

Ik heb gisteren een nieuwe laptop gekocht. Wat een mooi ding, maar direct een dure sony. Deze zal dan op termijn onze desktop moeten gaan vervangen. Maar nu ben ik met mijn duffe anti depressiva hoofd aan het proberen of ik een netwerk aan de gang krijg. Helaas lukt dat nog niet erg. Ik vrees dat ik onze externe harde schijf zal moeten gebruiken om bestanden over te zetten. Heeft iemand nog tips hoe het wel kan?
Scuba, wat fijn dat vriend er weer is. En 7 uur klinkt goed!

O; slim om nu alvast te beginnen met later naar bed brengen. Je kunt ook een cross kabel kopen/maken en deze tussen je computers hangen, dan kun je door mappen te delen bestanden zo over zetten. En natuurlijk hebben we nog interesse in jouw kleertjes!! Waarschijnlijk kom ik voor mijn werk ergens komende maand wel in O city, dus als je het aankan vind ik het wel leuk dan even bij je op de koffie te komen.

Hier eindelijk goed nieuws....Elfje haar ooronsteking is geklapt vannacht. Eindelijk, na 1 hele week een ziek elfje is weer bijna haarzelf. Wat een smerige rotzooi is daar uitgekomen zeg, en wat veel...ik snap goed dat ze veel pijn heeft gehad als ik dat zie.
O, don't ask. Succes .

Lala, fijn dat het weer beter gaat met Elfje, maar wat sneu ook! Daar moet ze echt veel last van hebben gehad!

Ik ga dadelijk even naar De Mail kijken. Eind november gaat het niet worden, 20 november verjaardag Tessje, 27 november weekend weg en dan is het alweer sinterklaas.

Bedankt voor de complimenten over Stannetje. Het is ook gewoon echt een Bolle Blije Baby. Nu niet trouwens, want hij is voor het eerst ziek. Ik heb hem eind van het de ochtend opgehaald op het kdv. Hij heeft daar zijn maagje al leeggespuugd en heeft koorts. Is helemaal witjes en heel zielig. Nu ligt hij even in zijn bedje te slapen, maar hij wil het liefst op mij hangen.
Arm stannetje....hopelijk knapt hij snel weer op. Beterschap!
En onderweg van het kdv naar huis kotste Tessje de auto onder. Ziekenboeg dus hier. En het komt zo NIET uit. Komt het nooit natuurlijk, maar nu helemaal niet. Ik heb morgen een dag vrijgenomen samen met een vriendin om te gaan wandelen en High Tea-en. Daar had ik zo ontzettend veel zin in, een dagje ontspannen. En wat nog veel zieliger is, Tessje gaat morgen definitief over naar de 3+ groep en mag daarom morgen trakteren. Daar heeft ze het al een week over. Ze heeft net ook verzekerd dat ze morgen weer beter is, want ze wil dus persé naar het kdv. Laten we het maar hopen.
Scuba; 7 uur wakker is al een stuk beter. Maarja, doorslapen zou toch ook wel fijn zijn. Als je de oplossing ervoor hebt, dan hoor ik het wel .

O; Windows heeft standaard een Easy Transfer programma waarmee je met de meeste laptops tegenwoordig met een standaard netwerkkabel tussen de laptops data en instellingen over kan zetten. Misschien is dat een handige optie?

Lala; hopelijk is Elfje nu weer snel de oude. Oorpijn lijkt me zo pijnlijk, bah.

Tess; beterschap met Stannetje en Tessje. Hopelijk is Tessje morgen inderdaad weer beter. Als Stannetje nog ziek is, gaat dan je dagje niet door? Zul je altijd net zien he, kan me voorstellen dat je baalt dan.
Suzaa, dank voor de tip. Ik heb mijn hersens maar niet gepijnigd en gewoon onze externe harde schijf aan het werk gezet. Ging ook best snel.

Tess, wat vervelend zeg! Hopelijk kan Tessje vandaag toch lekker naar het kdv en tracteren. En die arme Stan moet ook maar snel weer beter worden.

Lala, elfje moet inderdaad veel pijn gehad hebben. En dat een week lang, brr. Gelukkig gaat het nu beter.

Al die zieke kindjes, afkloppen zeg! Ik heb alleen een Nelis die 's nachts 1 of 2 keer zo'n hoestbui heeft dat ik denk dat hij er in blijft. Dat had hij vorige winter ook de hele winter, dus het zal een seizoenskwaal zijn van mijn mannetje.

Het later naar bed brengen heeft tot nu toe geen effect. Ik vrees toch dat met de wintertijd de kinderen heel vroeg zijn. In combinatie met het feit dat er grote kans is dat manlief er juist in de eerste week van de wintertijd al alleen voor staat, is dat wel extra vervelend. Want er wordt spoed achter mijn nieuwe grote stap gezet. Er zijn mensen die er zo tegen het einde van het jaar tegenop zien en dus plaats maken voor degenen die wel haast hebben Ik droom er echt al van dat ik tegen de tijd dat Nelis 2 jaar wordt, ik alles weer een beetje op de rit heb. Zou het waar zijn?
Tuurlijk is het waar O de vraag is alleen wat noem jij allemaal op de rit hebben

Fijn dat het al zo snel mogelijk zou zijn. Heb je het alvast maar gehad en is het ook weer sneller achter de rug. Maar zit je dan met de feestdagen ook daar of kom je wel af en toe naar huis?
Lijkt me een mooi streven O; met jouw instelling gaat het zeker lukken!

Hier weer een baggernacht achter de rug met Suzoon; dus ik ben niet op mijn best vandaag. Ik vermoed dat er weer een setje kiezen op komst is. Beiden zijn ook aan het hoesten en verkouden dus dat helpt ook niet echt.

Is je dagje met vriendin doorgegaan Tess?
Oja; grappig, we reden laatst langs het IJsselmeer. Suzy achterin de auto: "kijk een oceaan"! Waar haalt ze het vandaan (ik vermoed van Dora ). Ze is nu bij papa op schoot letters aan het typen. Sta er versteld van hoeveel letters ze al kent, vooral de eerste letters van de naam van haarzelf, Suzoon, papa, mama, ooms en tantes zitten er al best goed in. Blijkbaar heeft dat meer haar interesse dan getallen, tellen is nog steeds een wirwar (1,3,4,6,7..).
O, spannend! En heel fijn dat er actie wordt ondernomen!

Dagje ging niet door. Stannetje had vanochtend nog koorts. Hij knapte in de loop van de middag heel erg op, maar toen was het al te laat natuurlijk. Het spugen van Tessje was wel eenmalig gelukkig, dus die kon vandaag afscheid nemen van haar oude groep en naar haar nieuwe groep op het kdv. Die nieuwe (3+) groep ziet er zo leuk uit!!! Net een kleuterklasje. Het was ook helemaal goed gegaan, volgens de leidsters alsof ze er altijd al was geweest.
Ah, Tess, wat jammer! Heb je meteen een nieuwe datum kunnen plannen? Wel lekker dat Tessje wel haar afscheid heeft kunnen doen en nu op haar plek is in de nieuwe groep.

Suzaa, leuk is dat he, die letterherkenning. Ik merk het bij Neeltje ook. Nelis begint zelfs al, hij wil constant het alfabetliedje van Grover horen

Wisten jullie trouwens al dat ons mannetje toch wel zijn zusje achterna gaat? Hij is dol op voetballen en tv kijken, daarin is hij een echte vent. Maar hij is 20 maanden en telt volledig goed tot 15........

Suzaa, nu al kiesjes? Nelis heeft nu "al" 8 tanden, maar kiezen zijn echt nog niet in aantocht.

Lala, je bent zeker welkom om kleertjes te komen neuzen. Ik moet ze nog wel uitzoeken, jongens en meisjes zitten door elkaar in een vuilniszak gepropt. Ik ga ook maar als doelstelling zetten voor de aankomende periode dat ik eens wat netter word
haha..doe maar rustig aan hoor! Volgens mij hadden we jouw kleertjes (meisjes) tm 86 vorige keer al gehad. Sterker nog Elfje loopt regelmatig in kleertjes van Neeltje rond (maat 80) en we hebben nog wat voorraad wat nog te groot is.

Over tanden trouwens, Elfje heeft alle kiezen al en daarnaast 8 tanden. Het is wachten op de hoektanden en dan zijn wij bij Elfje voorlopig klaar. Die laatste 4 kiezen komen pas rond de 2e verjaardag, dus dat duurt nog even. Wel lekker als die fase achter de rug is.

Wat leuk dat Tessje al naar de 3+ groep is. Ze doen op zo'n groep ook weer heel andere dingen dan bij de kleintjes. Alissa gaat ook binnenkort, heb het even tegen gehouden omdat ik de juf van de huidige groep zo goed vind, maar zodra ze 3 is moet ze toch echt naar boven (bij ons is het op de bovenverdieping, alleen dat al vinden de kindjes geweldig, als je groot bent mag je boven gaan spelen )

Lekker rustig weekendje voor de boeg, met hopelijk mooi weer, dan kunnen we morgen lekker naar de efteling.
Laat de kiezen maar komen inderdaad, hebben we dat ook weer gehad. Suzoon heeft nu 4 kiezen volgens mij.

Pff die Nelis al tot 15 tellen, echt knap. Daar heeft Suzy zelfs nog moeite mee.

Suzy en Suzoon zitten op een verticale groep, dus gaan niet naar andere groepen. Ze zitten niet op dezelfde groep trouwens. Heeft Suzoon ook even rust .

Balen Tess dat je dagje in het water viel. Zulke dagjes zijn al zo spaarzaam en broodnodig voor je energie. Hopelijk kun je het snel alsnog inhalen.
Hihi, lala, als de "laatste" kiezen rond 2 jaar moeten komen, heeft nelis nog 4 maanden om zijn mond te vullen. Dat wordt nog wat. Ik hoop het niet, dan zit manlief door de week met slapeloze nachten. Laat hem maar lekker even wachten met die kiezen.

Hier ook een verticale groep voor de kinderen. Ze zitten bij elkaar in het kleine, eengroeps kinderdagverblijfje.

Ik weet ondertussen dat we hier in het zuiden geen wachtlijsten hebben voor school of bso, dus die beslissingen kunnen we uitstellen tot het voorjaar. Even wat druk van de ketel. Lekker!
Mijlpaal voor Suzoon, hij kan sinds gisteren loslopen! Nog wel als een dronkemannetje, maar hij en wij zijn apetrots. Afgelopen nacht ook gelijk een stuk beter geslapen, dus we zijn helemaal blij.

Basisschool zijn hier volgens mij geen wachtlijsten, maar moet echt nodig gaan informeren en kijken welke school we nou willen. Ben er nog niet uit.

Oh Lala, ben jaloers dat jij zo dicht bij de efteling woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven