Kat dood gereden

28-09-2010 11:42 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik reed vanochtend op een vrij drukke kruizing toen ik ineens voor me op de weg een kat kronkelend weg zag lopen. Een klein rood autootje reed ervoor; ik vermoed dat deze de kat heeft aan gereden. Deze reed gewoon door.....

Ik ben een stukje verder omgedraaid omdat het me niet lekker zat en had mijn mobiel al in de aanslag om de dierenambulance te bellen. Auto aan de kant gezet, kat lag op de stoep. Dood.

Ik knielde erbij en heb de kat op het gras gelegd. Kwam meteen een man aangelopen, die de eigenaar bleek te zijn. Hij keek mij heel kwaad aan en ik legde hem uit dat IK niet degene was die zijn kat had doodgereden...inmiddels kwam zijn vrouw het huis uit en zij werd helemaal hysterisch bij het zien van de dode kat.

Man ging naar binnen en kwam terug met een doos en legde de kat er in.

Hij heeft niks meer tegen mij gezegd; ik heb hem nog over zijn rug geaaid en " sterkte" gezegd. Teon ben ik terug naar mijn auto gelopen.

Weet niet precies wat ik hiermee wil zeggen....voel me ontzettend rot. Bijna schuldig, al weet ik niet waarom...
quote:Titsandwits schreef op 28 september 2010 @ 14:57:

[...]

Deze kat was nog helemaal intact. En al lag ze open, had ik haar nog aan de kant gelegd.

Er over heen rijden zou ik zeker niet kunnen...

Volgens mij kun je het centrale nr van de politie bellen (0900 8844) en dan kunnen ze je doorverbinden met de DA. Tenminste, dat was het enige wat ik kon bedenken op dat moment.

@Theepotje; nee het was helemaal niet eng omdat ze nog warm was. Er was niks aan haar te zien.

het akelige aan een dood dier vind ik wel altijd de "blik" in de ogen...zo leeg....je kunt zien dat het leven er uit is zeg maar.

Ik heb trouwens mijn eigen kat flink geknuffeld....

Er nog een keer overheen rijden mag ook niet dan bega je een misdrijf.

Ook mag je voor een huisdier 112 bellen dat stond laatst nog in de krant.

Zometeen komt er een appart alarmnummer ik geloof 114.

En beste To jij hebt prima gehandeld zo zou iedereen moeten handelen.

Eigenlijk ook het kenteken nog kunnen noteren dan had de eigenaar daar zn agressie op los kunnen laten.

(dit niet ivm het aanrijden maar ivm doorrijden)

Deze was wellicht geschrokken en vandaar die reactie naar jou.
Welk misdrijf zou je dan begaan, volgens jou?
Is dat echt een misdrijf dan?

Hmmm volgens mij is het meer een kwestie van wel of niet KUNNEN....Ik kan het iig niet, al weet ik dat het soms veel zieliger is om het dier te laten lijden. Ik heb van de zomer ook een versufte merel van de weg af gehaald en in de struiken gezet. Iedereen zei dat ik er beter over heen had kunnen rijden, maar dit voelde beter. Ben later gaan kijken en toen was ie weg. Iedereen zei " ja ha ha vast door een kat opgegeten" maar in mijn beleving was ie weer fit weggevlogen...
quote:Celeone schreef op 01 oktober 2010 @ 15:22:

Welk misdrijf zou je dan begaan, volgens jou?

Nee je mag niet met opzet een kat doodrijden,lijkt mij logisch.

Of het is omdat het andermans eigendom is.

Eerlijk gezegd weet ik niet precies onder welke wet het valt maar heb er in het verleden een keer iets mee te maken gehad op mn werk.

Ook mag iemand van de dierenambulance de kat niet doodmaken.

Hierover moet toch de dierenarts beslissen.
.
quote:Hummeltje_ schreef op 28 september 2010 @ 21:20:

Boeit me niet.

Ik vind het niet normaal om, ook nadat TO gezegd had dat zij het níet was, dan je bek dicht te houden. Dát is respectloos.Takes one to know one...
Ik kreeg 2 uur geleden een telefoontje van de dierenambulance.

Onze poes van 10 maanden is doodgereden en gevonden door een voorbijganger.

Ik ben nog in shock, maar ik moet wel gaan nadenken of ik haar nog wil zien.

Ze is aan 1 kant "toonbaar" , heeft iemand ervaring hiermee?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Geen ervaring ermee

maar sterkte! Lijkt me vreselijk

toch zou ik wel gaan als ik in jouw schoenen zou staan
Dank je, ik wil haar wel graag zien, maar ik ben ook bang dat het een heel naar beeld op m'n netvlies achterlaat.

Heb ook geen idee hoe dat verder in z'n werk gaat nl.
Ben je nog naar de dierenambulance geweest?

Hoe gaat het nu?
quote:Tickel schreef op 11 oktober 2010 @ 22:54:

Ik kreeg 2 uur geleden een telefoontje van de dierenambulance.

Onze poes van 10 maanden is doodgereden en gevonden door een voorbijganger.

Ik ben nog in shock, maar ik moet wel gaan nadenken of ik haar nog wil zien.

Ze is aan 1 kant "toonbaar" , heeft iemand ervaring hiermee?

Ik heb het gehad. Mijn kat kwam niet thuis (was een binnenkat die even op het terras mocht) dus ik de dierenambulance gebeld. Ze hadden wel een kat gevonden die verdronken was maar die voldeed niet aan mijn beschrijving. Maar ze twijfelde dus vroeg of ik toch wilde komen kijken of het mijn kat was. Zijn koppie was aan een kant ingeslagen en ze hadden een halve dag nodig om hem toonbaar te maken. Dus na uren wachten ik erheen. Helaas was het mijn kat. Maar wat een verschrikkelijk gezicht was het. Ik ben daar helemaal ingestort.

In jouw geval, ik zou dus nu met mijn ervaring zeggen, niet gaan kijken. Maar dat is persoonlijk. Ik vind het zo erg dat ik nu alleen dat nare beeld heb van mijn kat. En ik kan nog janken bij het idee wat zijn laatste momenten geweest moeten zijn.

Sterkte
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:shoppen schreef op 12 oktober 2010 @ 08:46:

Ben je nog naar de dierenambulance geweest?

Hoe gaat het nu?

Ik ga straks naar de dierenambulance om afscheid te nemen en de crematie te regelen.

Heb nog wel gesproken met een mevrouw van de DA omdat ik toch bang ben dat het gruwelijk beelden op mijn netvlies achter laat.

Ze verzekerde me dat ze haar zo zouden neerleggen dat je het echt niet kan zien.
Sterkte... ik moet er niet aan denken. Ik heb 2 binnenkatten die alleen soms op t balkon mogen... (de een is blind dus springt niet ergens op. en de pers heeft geen interesse in het balkon), maar dan nog... het idee dat er iets zou gebeuren met 1 van hen....

Ik zou ook gaan kijken... afscheid nemen, zeker weten (gezien hebben) dat het jou beestje is..... Voor mij heeft het veel waarde om afscheid te kunnen nemen.
Heb net afscheid genomen van onze lieve poes.

Toen ze haar binnen brachten in een mandje brak ik wel in een gierende huilbui uit, want ze was het toch écht.

Voordat ik haar gezien had leek het allemaal een beetje onwerkelijk, ondanks de chip.

Ze hadden de helft van haar kopje wel afgedekt, dus verder was er niets te zien van de aanrijding.

Ben wel blij dat ik toch even afscheid heb genomen en gekeken naar onze hummel van 8 maanden.

Ze word gecremeerd en uitgestrooid over zee.

In een eerdere post stond 10 maanden, maar ik had gister wat last van hersenverweking.
Voortaan kat bij je houden. het is erg genoeg je huisdier te verliezen. En verlies als gevolg van aanrijding vind ik nog veel onverteerbaarder. Sterkte!
Ja baas...........en bedankt hoor!
Tickel, hartverscheurend je verhaal. Krijg het er koud van.

Wat vreselijk om je hummel zo te moeten verliezen, zo jong nog.

Heel erg veel sterkte met je grote verlies
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:iones schreef op 12 oktober 2010 @ 18:21:

Voortaan kat bij je houden. het is erg genoeg je huisdier te verliezen. En verlies als gevolg van aanrijding vind ik nog veel onverteerbaarder. Sterkte!

Iones, sorry hoor, misschien bedoelde je het niet zo, maar wat een nare opmerking is dit. Alsof Tickel hier iets aan heeft....

Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Thnx Soulcats, maar laat maar hoor.

Ik ben me nl zeer bewust van het feit dat het mijn eigen keuze is dat ik mijn katten buiten laat, en dat daar risico's aan kleven.

Ondanks dit verdrietige einde ben ik nog steeds van mening dat mijn katten het fijn vinden buiten.
Ik begrijp je Tickel en ik laat het verder...

Fijn dat je toch nog even afscheid hebt kunnen nemen van je poes.

Nogmaals sterkte
Ik vraag me af of je katten een aanrijding buiten ook fijn vinden.... maar goed, nou ben ik natuurlijk, weer bot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven