Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
HELP! Weet iemand of je goed kunt haken met een 5 naald en 3.5/4 garen van de wibra? Gaat dat? Heb namelijk een heel mooi kleed gezien, maar heb geen garen voor haaknaald 5 (die je hoort te gebruiken voor dit kleed). Hopelijk krijg ik snel antwoord, dan kan ik vanavond al beginnen.... (ik weet dat ik gewoon een proeflapje kan haken, maar dit vind ik makkelijker )
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Amandroe,

geen flauw idee, maar ik denk dat het aardig los gaat worden......
Ik heb het wel eens gedaan en werd idd wat losser maar niet schrikbarend.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Nu bedenk ik mij dat ik mijn eerste uitlje met haaknaald 2,5 heb gehaakt. voor het 2e uiltje per ongeluk haaknaald 3 gebruikt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die laatste toch minder mooi vind. Ook de gaatjes zijn iet groter waardoor de vulling er op sommige plaatsen uitpiept...... En dan heb je nog maar 0,5 verschil.
Even de familie op de foto.

Wat leuk ishetdanechtzomoeilijk!

Heerlijk he, die kleurtjes.

Die oogjes he, die de blauwe grote uil heeft, zijn dat plakdingen of met zo'n 'oogje' die je met een steekje vastzet aan het wit.

Lijkt me toch een stuk makkelijker dan de french knot, want ik heb altijd losse draadjes daarvan die er uit piepen.
Leuke uiltjes!

Wat een werk is de lucybag zeg. Hij is bijna af. Ben bezig met de hengsels, dan nog de bloemen, de hengsels vastzetten en de tas voeren :-)
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Mag ik even mopperen hier. Ik was al druk met breien en naaien. En nu moet ik ook nog leren haken. Dat is allemaal jullie schuld

(Ik wil ook zo'n uiltje. Maar laat ik eerst beginnen met steken opzetten)
Ik ben er weer .

Ik heb even een foto van mijn uiltjes voor de mobile gemaakt. Ik heb er nu 4 van de 7 af. Maar ik ben door mijn oogjes heen, dus even geen uiltjes. Nu ben ik aan die deken met katten begonnen.

Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Yam, heb je al een haaknaald mt 3 gevonden? Ik heb er tig, dus ik stuur er zo eentje op. Als je dat wilt, pm me dan aan de overkant.
Ik heb een Amerikaans patroon waarbij je met Size I (5.5mm) moet werken. Is dat vergelijkbaar met een Nederlandse haaknaald? En zo nee, waar kan ik dan een lijstje vinden van nl/amerikaanse naalden?
quote:Flauwegeit schreef op 11 oktober 2010 @ 11:59:

Ik heb een Amerikaans patroon waarbij je met Size I (5.5mm) moet werken. Is dat vergelijkbaar met een Nederlandse haaknaald? En zo nee, waar kan ik dan een lijstje vinden van nl/amerikaanse naalden?Dat is een 5,5 mm haaknaald. Deze zijn niet overal te koop, maar bij bijvoorbeeld deze webwinkel wel. Of je pakt een haaknaald 5 of 6. Ik heb wel eens iets gehaakt met een 3,5 naald ipv een 3,75 mm naald.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik heb het eerste van de 12 vakken van mijn kattendeken af. De foto is niet zo heel duidelijk. De kleuren zijn rood en paars.

Die is leuk zeg! De uiltjes ook trouwens.
quote:Sun lover schreef op 11 oktober 2010 @ 16:41:

[...]

Dat is een 5,5 mm haaknaald.Dank je wel!
Ik kan jullie nergens vinden op Ravelry

Nou ééntje heb ik gezien, dame met een mutsje..was dat sunlover?
Hey Chatterly, je bent er weer
Dames, bedankt. Jullie hebben mij aangestoken

Wat een prachtige dingen komen hier voorbij.

Ik heb het boekje " Minihondjes haken " en " Haken, alle steken verzameld" gekocht. Nu ben ik begonnen aan mijn eerste hondje. Ik heb de kop al net zo vaak uitgetrokken als gehaakt Nu heb ik een vraagje voor jullie: wat voor oogjes gebruiken jullie, opplak, aannaai, of veiligheidsoogjes. En waar kopen jullie deze. Bij mij in de buurt zijn ze niet te koop, dus ik dacht aan een online-winkel, maar welke. Ik zit al een paar uur te zoeken op het wereldwijdeweb

Bij de één hebben ze alleen wiebeloogjes en bij de andere weer alleen bruine oogjes enz. Ik wil gewoon alles in één.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
quote:maylea schreef op 12 oktober 2010 @ 10:27:

Dames, bedankt. Jullie hebben mij aangestoken

Wat een prachtige dingen komen hier voorbij.

Ik heb het boekje " Minihondjes haken " en " Haken, alle steken verzameld" gekocht. Nu ben ik begonnen aan mijn eerste hondje. Ik heb de kop al net zo vaak uitgetrokken als gehaakt Nu heb ik een vraagje voor jullie: wat voor oogjes gebruiken jullie, opplak, aannaai, of veiligheidsoogjes. En waar kopen jullie deze. Bij mij in de buurt zijn ze niet te koop, dus ik dacht aan een online-winkel, maar welke. Ik zit al een paar uur te zoeken op het wereldwijdeweb

Bij de één hebben ze alleen wiebeloogjes en bij de andere weer alleen bruine oogjes enz. Ik wil gewoon alles in één.

Alvast bedankt voor de antwoorden.Ik gebruik veiligheidsoogjes en koop ze altijd op Etsy bij verkoopster 6060
Maylea, achterin het boekje 'minihondjes haken' staat de link naar hobbyboutique Monique.. Zij heeft alle oogjes/neusjes e.d. die in dat boekje gebruikt worden.
Bedankt!!

Had ik maar eerst hier gevraagd, dan had ik nu niet zo'n last van m'n schouder/arm gehad

Maar wel een goede les voor de volgende keer

Ik ga maar even een vergelijkend warenonderzoek doen.
Hoezo last van je schouder/arm???
Ik heb ongeveer 50 uiltjes in alle kleuren van de regenboog gemaakt vandeweek en deze uitgedeeld in het verpleeghuis waar mijn moeder nu aan het aansterken is. Iedereen was zeer enthousiast en ik heb, naast degene die ik zelf uitdeelde, ook een aantal als 'vondeling' op andere afdelingen neergelegd, met alleen de cryptische omschrijving dat ik een kind ben van de dame van afdeling *piep* die in een botsautootje rijdt. Mijn moeders rolstoel lijkt nogal op een botsauto sinds we hem 'gepimpt' hebben.
quote:niekes schreef op 12 oktober 2010 @ 12:28:

Hoezo last van je schouder/arm???Ik ben de hele ochtend op de computer aan het zoeken geweest naar ogen
Ohhh jee! Heb je nu achter in het boekje gekeken (ik heb hem uit de bieb, vandaar dat ik het weet)?

Ik gebruik de kleinste oogjes ook voor de uiltjes, trouwens...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven