Knutselen met peuters

12-10-2010 15:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga rond sint maarten een activiteit doen met de peuters op het kinderdagverblijf waar ik stage loop. Een andere stagaire gaat al lampionnen maken, dus ik moet iets anders zien te verzinnen.

Maar nu was het idee om een papieren tasje te gaan versieren met stift/stickers etc, zodat ze hier hun opgehaalde snoepjes in konden bewaren. Nu ben ik vanmiddag óveral geweest, maar nergens papieren tasjes kunnen vinden (en ook niets wat erop lijkt). Dus nu weet ik helemaal niks meer...

Iemand misschien een idee waar ik dit kan vinden, of hoe ik 't wel kan doen?

Of andere sint maarten activiteiten met peuters zijn ook welkom!

(Ik denk waarschijnlijk weer veelste moeilijk, want het moet dan weer echt leuk zijn etc etc, dus kost weer errug veel tijd..)
Action verkoopt papieren tasjes, Xenos ook. Zit wel een print op. Als je ze effen wilt, heb je die wel bij groothandels als www.overtoom.nl Moet je dan waarschijnlijk wel even via je werkgever doen, aangezien ze niet aan particulieren verkopen.
Vraag een plaatselijke bakker of de groenteboer (op de markt) meestal hebben die wel van die papieren zakken.
Zijn linnen tasjes niet een idee? Die kun je mss wel bij de hobbywinkel krijgen. Is ook nog 'es aardig in het kader van het milieu (al zal dat die peuters een worst zijn natuurlijk).
Kun je zelf geen tasjes maken van papier?
Bij de lokale friettent misschien? Hier hebben ze "kortere" tasjes dan de standaard maten dus da's nog handig ook voor de peuters met kortere pootjes.....

Maar vaak staat daar wel een printje op.

Succes ermee in ieder geval!
BIj een uitgebreide kantoor of papierwinkel kun je die wel vinden

Link

In welke stad woon je?
Bij het kdv van mijn zoon hadden ze vorig jaar lampionnen van lege melkpakken. Is natuurlijk ook een prima formaat voor een snoep tasje/ mandje als je de pakken halveert.
Wel een goed idee van Mac, waarom tasjes kopen, terwijl je gewoon een verpakking kan recyclen! Ik zou wel voor een grote verpakking gaan, van wasmiddel of cornflakes, anders kan je niet zoveel snoep ophalen
Opgehaalde snoepjes? Voor peuters?

Mijn bijna-driejarige gaat echt nog niet langs de deuren voor snoepjes. Doen zulke jonge kinderen dat op andere plekken wel?
Mijn dochter is vorig jaar kort na haar 3e verjaardag wel langs geweest. Komt ook omdat ze een prachtige lampion had gemaakt. We zijn bij 3 huizen geweest. Onze buren en de buren daarnaast en toen vond ze het genoeg.
Misschien hebben ze bij een natuurwinkel wel gewone bruine papieren tasjes zonder opdruk?
Misschien gewoon van wit karton? Een kortonnen vel dubbel vouwen. Zijkantjes vastnieten. Hengels eraan (muizentrappetjes) en dan versieren die boel. Dan kun je het zo groot en zo klein maken als je wilt.
quote:Miffy schreef op 12 oktober 2010 @ 15:52:

Mijn bijna-driejarige gaat echt nog niet langs de deuren voor snoepjes. Doen zulke jonge kinderen dat op andere plekken wel?Ja hier wel en die snoepjes heb ik zelf opgegeten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Miffy schreef op 12 oktober 2010 @ 15:52:

Mijn bijna-driejarige gaat echt nog niet langs de deuren voor snoepjes. Doen zulke jonge kinderen dat op andere plekken wel?Ja hoor. Jommetje was nog geen 2 toen ie met grote zus mee ging. Op de creche knuselen ze een lampion en gaan ze overdag met de grotere kindjes bij wat - vooraf gevraagde! - huizen langs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven