Peuter goed schoeisel nodig?

12-10-2010 17:47 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 1,5. Ik ben van de week voor winterlaarzen wezen kijken. Volgens mij hebben kleintjes goed schoeisel nodig omdat de voeten nog in ontwikkeling zijn oid. Maargoed; wat een geld zeg!

Nu zie ik ook enige laarsjes op marktplaats staan... Maarja; wel gedragen. Is dat erg? Verder ook prima laarsjes gezien bij de Bristol. Maarja; dat is niet echt kwaliteit.

Kortom; wie kan mij vertellen of kinderen nou wel of geen goed (en dus duur) schoeisel nodig hebben of dat iedereen dit wel denkt maar dat het kul is.

Bedankt alvast!
wel goede schoenen kopen! die voetjes zijn nog zo meegaand, die passen zich aan alles aan, maar gaan dus ook naar slechte schoenen staan.

Het is een flinke kostenpost, 2/3 keer per jaar, ik geef het gelijk toe (mijn zoon heeft nu maat 45 en ik hoop dat het nu eindelijk ophoudt, dat groeien!). Niet op bezuinigen, ze moet zo lang doen met de botjes en het steunweefsel in haar pootjes..
gedragen schoenen= geen goede keuze. De stand van de voet staan dan in de schoen. Op deze leeftijd staan veel kindjes nog met hun voeten wat naar binnen, loopoppervlakte wordt zo vergroot. Een goede stevige contrefort (harde stuk in de hiel) is daarom erg belangrijk in een schoen! Bij gedragen schoenen is de contrefort naar de stand van de voeten van iemand anders gaan staan en hierdoor dwing je je kind ook in deze stand.

Laat je goed voorlichten in de kinderschoenenspeciaalzaak, liefst niet in het weekend want dan staat er vaak veel weekendpersoneel.
Schoenen die gedragen zijn, zou ik niet doen. Schoeisel gaat naar de voeten van de drager staan. Bristol is trouwens niet van slechte kwaliteit, volgens mij. Daar zou ik eerder voor kiezen, dan voor tweedehands schoeisel.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Poeh!

Vandaag voor voor mijn jongste geslaagd voor paar laarsjes bij de Bristol..(Net drie, en maatje 23..)

Voor de oudsten twee (10) heb ik het altijd net zo gedaan, en ze hebben nergens klachten over wbt hun voeten en qua lopen..
Ik zou dan eerder Bristol schoenen kopen dan 2hands. Goede schoenen zijn erg belangrijk!
quote:Turkooiss schreef op 12 oktober 2010 @ 17:54:

Ik zou dan eerder Bristol schoenen kopen dan 2hands. Goede schoenen zijn erg belangrijk!

Ik zou liever wat minder uitgeven aan kleding e.d. en naar een winkel gaan waar ik goed advies krijg! Je kunt dit echt niet zelf, opmeten, voelen en personeel daar heeft van kindervoeten echt geen kaas gegeten. (misschien generaliserend, maar heb verschillende schoenenzaken bezocht)

Kinderschoenen is een vak apart!
Schoenen koop ik voor mijn kinderen en voor mezelf in elk geval altijd nieuw en altijd van leer. Dus geen imitatieleer of plastic (rilt).

De voeten moeten kunnen ademen, die peuters hebben ook zweetvoetjes maar vaak is de geur van hun zweet niet zo sterk en denkt men vaak dat elke dag dezelfde schoenen voor zo'n kleintje niet zo erg is. Tenzij ze vaak op blote voetjes lopen is 2 paar schoenen raadzaam. Daarnaast moet je zorgen voor een goede pasvorm, kinderen zeggen niet zo snel dat schoenen niet goed passen.

De prijs? Tsja, je hebt goedkope en duurdere lederen schoenen, mijn ervaring is dat mijn kinderen met goedkope schoenen veel korter deden dan met wat duurdere schoenen. Daar braken de naden wel eens of lieten ze bij de zool los.

Ik koop dus altijd goede merkschoenen bij een speciale kinderschoenenzaak. Per seizoen ieder 2 paar schoenen van ca. 70/80 euro. Deze blijven er ook mooi uit zien.

En dan zijn er ook nog de mensen die perse hun dreumes op Prada of Bikkembergs willen laten kruipen, ik vind het prima, maar 140 voor een paar schoenen waar ze na 1 seizoen zijn uitgegroeid kan ik niet betalen.

Tweedehands zou ik nooit doen, daar zit dan toch al een vorm van een voet in en joost mag weten hoe hygienisch er met de schoenen is omgegaan. Voor het zelfde geld krijgt je kleintje last van schimmels. Nee, ik koop wel 2e hands kleding maar nooit schoeisel.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ik bezuinig niet op goede schoenen. Voor mijzelf niet, voor mijn dochter niet. Nooit Bristol, Schoenenreus of tweedehands. Tweedehands vind ik niet goed, de anderen spreken mij gewoon niet aan kwa modellen enzo beetje cheapo. Kwaliteit vind ik het trouwens ook niet.

Ik ga gewoon naar een goede kinderschoenenwinkel en koop daar wat nodig is. Piccolino in Den Bosch is één van mijn favoriete en in mijn woonplaats is ook een hele goede met diversiteit in de prijs. Van EUR 55,- tot 100,-
Geen tweedehandsschoenen gaan kopen.

Om de reden die al eerder werd aangegeven.

Naar een goede kinderschoenenzaak gaan en goede schoentjes uitkiezen.

Als je problemen op latere leeftijd wil voorkomen moet je nu even investeren in goede schoenen.

quote:heleen1234 schreef op 12 oktober 2010 @ 17:57:

[...]

Ik zou liever wat minder uitgeven aan kleding e.d. en naar een winkel gaan waar ik goed advies krijg! Je kunt dit echt niet zelf, opmeten, voelen en personeel daar heeft van kindervoeten echt geen kaas gegeten. (misschien generaliserend, maar heb verschillende schoenenzaken bezocht)

Kinderschoenen is een vak apart!

Dat kun je echt wel prima zelf. Voelen of de maat goed is, of het bij de hiel goed aansluit en of de zool op de juiste plaats buigt: waar de voet ook buigt bij het lopen. Je hoeft echt geen peperdure schoenen te kopen hoor. Kijk gewoon bij Scapino bijvoorbeeld naar schoenen met het keurmerk van Dr. Visser. Van Haren heeft Elefanten, die zijn ook goed en zijn er in verschillende breedtematen.

Laat je geen gekkigheid aanpraten hoor, voeten gaan niet naar 'slechte' schoenen staan.
Ben ik niet met je eens Roelfien.

Bij mij was het 4e of 5e paar schoentjes pas geschikt voor mijn dochter terwijl ik echt dacht dat die andere goed zaten. Niet dus helaas. Ook had ze bijvoorbeeld nog een flexzooltje nodig en geen 'echte schoen'.

Onderschat goede schoenen niet, dan maar een paar tientjes meer.
Summerbreeze21, ik vind juist dat dure schoenen worden overschat. Duur betekent niet automatisch goed.
Als de zool maar soepel is en de hiel stevig maakt het echt niet uit of het een dure merkschoen is of niet. Vorige week nog laarzen van shoesme in de handen gehad, echt super slecht maar wel 89 euro.

Kijk eens bij scapino die heeft dr. Visser, is ook een goeie schoen en betaalbaar. Ook de schoenenreus heeft leren schoenen en zijn ook niet zo duur.

Dat allen merk goed is is echt onzin!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ook niet eens met Roelfien.

Mijn moeder heeft jonge kinderen in de stoel gehad met ingegroeide nageltjes en likdoorns door schoentjes die gewoon niet goed zaten.
Merk of geen merk maakt vaak idd niet zo heel veel uit, maar het advies/meten ed dat je in een winkel krijgt wel.
quote:nouschi schreef op 12 oktober 2010 @ 18:06:

Dat allen merk goed is is echt onzin!Zegt ook helemaal niemand! Wél dat je goed advies moet krijgen!
quote:Roelfien schreef op 12 oktober 2010 @ 18:06:

Summerbreeze21, ik vind juist dat dure schoenen worden overschat. Duur betekent niet automatisch goed.

Kinderen kunnen niet aangeven dat schoenen slecht zitten en kunnen dus met pijn rondlopen zonder iets te laten zien.

Dat liever voorkomen dan genezen door naar een goede winkel te gaan.
quote:Whiskers_ schreef op 12 oktober 2010 @ 18:06:

Ook niet eens met Roelfien.

Mijn moeder heeft jonge kinderen in de stoel gehad met ingegroeide nageltjes en likdoorns door schoentjes die gewoon niet goed zaten.Ik heb toch niet gezegd dat ze niet goed hoeven te zitten, juist wel, maar daarvoor hoef je niet naar zo'n peperdure zaak.
Je kunt ook nieuwe schoenen op Marktplaats kopen. Als je een beetje weet welk merk goed zit bij jouw peuter, kun je daar een boel geld mee besparen.
quote:Roelfien schreef op 12 oktober 2010 @ 18:08:

[...]

Ik heb toch niet gezegd dat ze niet goed hoeven te zitten, juist wel, maar daarvoor hoef je niet naar zo'n peperdure zaak.Maar een goede winkel is wel erg verstandig
quote:magica schreef op 12 oktober 2010 @ 18:08:

Je kunt ook nieuwe schoenen op Marktplaats kopen. Als je een beetje weet welk merk goed zit bij jouw peuter, kun je daar een boel geld mee besparen.een merk zegt niks over de pasvorm, een zool bepaalt de leest. Zolen worden door verschillende fabrikanten gebruikt, merken hebben ieder seizoen weer schoenen met een andere leest (zool) dus zonder te passen etc. NIET doen!
quote:summerbreeze21 schreef op 12 oktober 2010 @ 18:08:

[...]

Kinderen kunnen niet aangeven dat schoenen slecht zitten en kunnen dus met pijn rondlopen zonder iets te laten zien.

Dat liever voorkomen dan genezen door naar een goede winkel te gaan.Ik zal je zeggen dat ik voor mijn zoon vorig jaar peperdure schoenen in een speciaalzaak heb gekocht omdat hij snel nieuwe schoenen nodig had en deze heeel graag wilde. Volgens de verkoopster zaten deze goed, maar hij heeft er altijd rot op gelopen, ze deden pijn. Uiteindelijk ben ik maar weer naar Scapino gegaan om schoenen te kopen die wel goed zaten. Geen klacht meer van hem gehad.
Ik ben bij de Schoenenreus echt stukken beter geholpen dan bij de dure winkels. Alle tijd namen ze, dochters voeten werden op papier nagetekend en in de schoenen gelegd. De mooiste raadde ze af etc.

Vorig jaar ook in een dure schoenenwinkel moest kind toch echt naar de ortopeed want oh oh wat stonden de voetjes naar binnen en bladiebla.

Absolute onzin vond de huisarts en heeft de boeken erbij gepakt om een en ander uit te leggen.

dus ook wat service en verstand van zaken betreft,onzin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dure schoenen is inderdaad enorm overschat. Wat laten moeders dat zich toch graag aan praten zeg, voetjes in de groei, doe je kind niks te kort dus koop dure schoenen.

Een schoen is goed als het een stevige hiel heeft en een flexibele zool. Die kun je ook bij de Bristol of Schoenenreus kopen. Ook moet de schoen natuurlijk passen, maar dat lijkt me logisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven