Ik behang nog een keer... wat te doen met de kat X-D?

12-10-2010 20:21 52 berichten
Ik wordt er gek van.... mijn kat klimt steeds tegen het plafond omhoog via een bepaalde wand in mijn woonkamer, ik heb denk ik al voor de 4e keer ofzo dat stukje opnieuw behangd..... muur is nu ook weer kaal, een dezer dagen ga ik weer behangen. Maar dan....

hoe zorg ik er voor dat de kat nu eindelijk eens echt van mijn behang afblijft?
Alle reacties Link kopieren
Azijn doet wonderen, katten hebben een hekel aan de lucht.

dus of doekje of bakje (met de azijn) daar neerleggen waar hij wil klimmen.

Maar wel een knappe kat: tegen het plafond omhoog klimmen.
Serieus, jou kat klimt via het behang naar het plafond....en dan???
ja, en dan hangt ze daar, vol trots 'kijk mij eens'

echt als het niet zo frustrerend was was het best grappig.
Muren verven ipv behangen?
The time is now
Het is erg grappig het is opmerkelijk dat ze steeds hetzelfde stukje muur gebruikt. Je zou bijna zeggen dat je daar een stuk tapijt tegen de muur aan zou spijkeren.
Ik zou hem erachter plakken.
ze blijft even hangen en als ik dan op sta (met plantenspuit in de aanslag), springt ze vrolijk naar beneden en smeert hem.
quote:Aubrey schreef op 12 oktober 2010 @ 20:29:

Het is erg grappig het is opmerkelijk dat ze steeds hetzelfde stukje muur gebruikt. Je zou bijna zeggen dat je daar een stuk tapijt tegen de muur aan zou spijkeren.Ik heb het overwogen, maar vond dat altijd zo lelijk (maar iedere keer die vellen behang die er bij hangen is nou ook niet echt mooi).
quote:germanwings schreef op 12 oktober 2010 @ 20:37:

[...]

Ik heb het overwogen, maar vond dat altijd zo lelijk (maar iedere keer die vellen behang die er bij hangen is nou ook niet echt mooi).Ik ken jouw inrichting verder niet maar als je op dat stuk een loper of zo zou kunnen bevestigen is het een mooi extra speeltje voor de poes. Anders misschien de meubels verplaatsen, of (tijdelijk) een stuk metaal of plastic daar plaatsen waar ze dan toch niet tegenop komt.
Het is naast onze balkondeur en ik denk dat ze daar mss omhoog klimt omdat ze dan denkt naar buiten te kunnen (deur heeft ook een kiepstand die wel wel eens open hadden.

Heb er al aluminiumfolie tegen aan gehad, maar zodra ik dat weg haal gaat ze weer omhoog.
quote:germanwings schreef op 12 oktober 2010 @ 20:42:

Het is naast onze balkondeur en ik denk dat ze daar mss omhoog klimt omdat ze dan denkt naar buiten te kunnen (deur heeft ook een kiepstand die wel wel eens open hadden.

Heb er al aluminiumfolie tegen aan gehad, maar zodra ik dat weg haal gaat ze weer omhoog.Dan is die azijn tip van Jala het proberen waard.
Ja, azijn wil ik zeker gaan proberen. Zou het helpen als ik dat stuk muur nu alvast een keer een 'verfbeurtje' met azijn geef zodat die stank er goed in blijft zitten? Kan toch moeillijk lappen azijn op mijn behang gaan plakken? En een bakje eronder, dan springt ze volgens mij zo naar 1m hoogte en denkt 'mij stoort dat bakje daar onder niet'
Iets glads neerhangen? Of geen behang met relief?
Rest van de woonkamer heeft hetzelfde relief behang, en het is een huurhuis dus ik heb niet echt zin om de hele woonkamer opnieuw te behangen.
quote:DeWareJacoba schreef op 12 oktober 2010 @ 20:34:

Ik zou hem erachter plakken.Dit ja, of de kat wegdoen.
Mijn kat klom steeds in de gordijnen en heeft 2 paar vitrages vernielt. Ik heb voor hem op een andere plek 4 krabplankjes boven elkaar hangen en daar klimt ie een paar keer per dag in.

Wel leuk om te zien zo'n kat die tegen de muur oprent.
quote:DeWareJacoba schreef op 12 oktober 2010 @ 20:34:

Ik zou hem erachter plakken.:Rofl:
Je moet er rekening mee houden dat azijn ook een niet al te prettige geur is voor mensen. Tenminste...dat lijkt me.

Zijn er geen sprays in de handel die katten vies vinden en die mensen niet ruiken? Dan zou je daar de muur mee kunnen impregneren.
babado, op 2 meter afstand staat een plafondhoge krabpaal.... maar nee, het moet die muur zijn......

En trust me, ik zou haar er maar al te graag achter willen plakken...
Heb een keer kattenweghoudspray van de dierenwinkel gehad, dat had weinig effect.

Echt, ik wordt er zo moedeloos van....
Dan zou ik de plankjes op de dezelfde muur hangen.
Een kunstwerk maken met prikkeldraad.
Misschien helpt het als je de muur inwrijft met peper. Een van mij katten krabt altijd onder de bank en als ik dat stuk ingewreven heb met peper dan doet hij het een paar maanden niet meer. Succes!
Fotootje...?

*van de poes op 't plafond, niet vd kale muur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven