Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd. Niet dat zoeken naar tamme kastanjes nu nog zin heeft, gok ik, maar kun je die nou eten? Hoe bereid je ze dan?

Over champignons/paddenstoelen: ik heb net bij de action zo'n champignonnenkweekbak gekocht voor 3 euro geloof ik. Ben gewoon benieuwd of dat nou werkt. Als dat zo is ga ik ook nog even de kastanjechampignon halen, we eten namelijk één of twee bakjes champignons per week.

En op de website van genoeg staan een aantal, lijkt tenminste, interessante documentaires en televisieprogramma's. Nu het toch herfst is...
Geen idee Himalaya & Fez. Ik zie wel eens blikken tamme kastanjes in de supermarkt en vraag me eigenlijk ook altijd af wat je ermee doet en hoe het smaakt. Nog nooit gegeten dus (toch maar eens proberen)

Hoe dan ook: volgens mij is dit wel een klassiek recept:

http://www.smulweb.nl/925886/koken/rece ... anje-puree
ik koop na de kerst (want dan zijn ze opeens heel zichtbaar in de ah) altijd blikjes kastanjepuree, met 50% korting. Zijn heel lang houdbaar en maak er taart van.
Ben trouwens in blijde verwachting (nee niet zwanger, dat zou niet des vreks zijn ).

Ik heb geboden op een paar schoenen op MP en voor 16,50 (incl verzending) komen ze mijn kant op. Ik heb ze net even gegoogled en nieuw kosten ze 100 euro. Toen ik de ad nog even nakeek zag ik staan dat ze ongedragen waren (schaam me bijna dat ik zo laag geboden heb. Bijna hoor, ik ben tenslotte een vrek).
Wij roosteren de tamme kastanjes......maak een kruisje in de korst met een scherp mesje en rooster ze dan in een (oude) koekenpan boven een vuur (wij doen het in de openhaard :-))

ze garen dan langzaam. Je kunt ze dan nog warm afpellen en eten, ze smaken nootachtig, wel lekker.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
In de moderne tijden snijd je ze in, en gaan ze een minuutje in de magnetron.

Waarschijnlijk krijg ik wel weer een tas vol van mijn collega, die kent iemand met een boom.
Heel, heel, heel erg lekker als je de foto ziet die op de cover van de Delicious stond..

Ik moet het alleen nog steeds een keer maken.

http://www.ah.nl/kookschr ... t?id=235315&userid=147205
quote:Starshine schreef op 12 oktober 2010 @ 21:59:

Toen ik de ad nog even nakeek zag ik staan dat ze ongedragen waren (schaam me bijna dat ik zo laag geboden heb. Bijna hoor, ik ben tenslotte een vrek).Onzin hoor, de verkoper had het bod toch ook niét kunnen accepteren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hebben jullie al gebruik gemaakt van de gratis Paradontax bij het Kruidvat?

Ik heb gisteren een gratis tube gehaald. Ga morgen naar de andere Kruidvat bij mij in de stad, dus heb ik wat op voorraad.

Klik hier voor de kortingsbon

Deze maand ga ik écht vrekken. Vriendlief had deze maand erg weinig, waardoor mijn rekening is geplunderd. Maar dat gaat deze maand anders haha
quote:himalaya schreef op 13 oktober 2010 @ 08:51:

[...]

Onzin hoor, de verkoper had het bod toch ook niét kunnen accepteren?precies, daarom voelde ik me al bijna schuldig
Ik geef mezelf hier even een schouderklopje omdat ik vind dat ik de laatste tijd goed bezig ben. Ik heb alleen maar noodzakelijke dingen gekocht en dan ook nog zo goedkoop mogelijk (Lidl, Hema, aanbiedingen). Ik heb me laatst ook nog aangesloten bij dit topic: Een maand niet shoppen - lees: kijken, kijken maar nie kopen

Het vrekken is dan inmiddels een noodzakelijk kwaad, maar ik begin het toch ook als een soort sport te zien.
Zo, een nieuw topic en alweer veel geschreven zeg!

Ik ben even wat drukker geweest, dus weinig bijdragen de laatste tijd. Leuk, over die kastanjes. Ik zie ze vaak in Duitsland/Belgie bij van die kraampjes, maar heb ze nog nooit geproefd.

Vrekken gaat redelijk. Nadat mijn man afgelopen weekend ruig aan het shoppen ging, heb ik deze week de rem er maar op gezet. Goed aan de hand van het menu een boodschappenlijst samenstellen en je eraan houden.

(Eerst naar de Aldi, dan pas naar Appie)

Afgelopen weekend mijn kledingkast uitgemest en er ligt nu een stapeltje klaar waarvan ik weet dat ik het via MP kan verkopen.

Morgen gaan we gratis ontbijten bij Intratuin.

Je kreeg hier bij de krant allerlei kortingsbonnen, waaronder voor 4 pers. gratis ontbijtje. (Moet je natuurlijk niet van alles gaan kopen daarna....). Rest van de bonnen schoot niet op, was allemaal 2e gratis enzo, dingen die je niet van plan was te gaan doen, dus die bonnen moeten de papierbak in.

En op zaterdag kunnen we weer voordlig koffiedrinken bij V&D. Er lag weer een vel bonnen bij de folders, 2 koffie voor ¤ 2,50.
ik weet niet of het overal zo is, maar als je bij ons bij de Hema voor 10 euro koopt, mag je op vertoon van je kassabon gratis koffie halen in de cafetaria.
Als je je gratis inschrijft als Ikea-familylid heb je altijd de koffie gratis.
Ja, was vanavond even bij IKEA met mijn pa...het restaurant is echt spotgoedkoop met gratis refill etc..

2 cappucino en twee taartpunten overheerlijke zwiterse Daimtaart of zoiets...voor 4,20. Daar heb je bij een gewoon cafe bij wijze van spreken niet eens een verse muntthee voor.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:moppetoet schreef op 13 oktober 2010 @ 20:21:

Als je je gratis inschrijft als Ikea-familylid heb je altijd de koffie gratis.maar voor de Ikea moet ik 40 km rijden eerst
13 kilometer.

Maar dan ga ik ook meteen de stad in (Groningen), want de Ikea zit vlakbij de winkel waar ik Moppekinds te kleine kleren inbreng (even kijken of er wat op de centjeskaart staat, en of er nog iets leuks hangt), en dan ben ik ook zo in de binnenstad.
quote:Starshine schreef op 13 oktober 2010 @ 19:33:

ik weet niet of het overal zo is, maar als je bij ons bij de Hema voor 10 euro koopt, mag je op vertoon van je kassabon gratis koffie halen in de cafetaria.Nog nooit van gehoord, weet iemand of dit bij elke Hema zo is?
@Mieshka: goed bezig hoor!!!

Hier ook goed gevrekt, moest ook wel want het spaargeld was op, maar nu heb ik een mega rekening van de apk gehad, dus helaas...maar sta door mijn gevrek nu niet in de rode cijfers dus dat is het begin!

We zijn ons huis aan het renoveren (lees slopen en opnieuw bouwen) dus naast de vaste lasten komen er allerlei kleine uitgaven bij momenteel.
O ja van de Hema weet ik ook niet, maar onze Hema heeft geen cafetaria.
@BrEkster: om het vrekken vol te houden met al die uitgaven, zou ik wel een potje 'leuk' maken per maand. Daarvan mogen jullie dan uit eten, naar de bios of dagje sauna. Om maar iets te noemen. Dan hoef je je niet schuldig te voelen over het geld waar je ook een paar potten verf, behangerslijm en een gipsplaat voor had kunnen halen. Het vrekken moet wel leuk blijven!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Poppy86, heb jouw tip opgevolgd en was helemaal verbaasd dat het lukte. Kost normaal 3,99.
@mocy Goed gevoel he, bijna ¤4,- gespaard voor tandpasta.. normaal geef ik dat er echt niet voor uit..
Hier ook een Ikea famliy lid! Echt leuk, ff bakkie doen voor niks.

Vind die ontbijtjes ook wel leuk, of zijn die er niet meer.

Ben je op tijd in de winkel en je hebt goedkoop lekker een ontbijtje. Ik hou trouwens al die family acties in de gaten.

Zo hebben we ooit veel bespaard op 't laminaat voor de zolder. Scheelde iets van 3 of 5 euro per meter.

Ikea is wel zo'n zaak waar je sterk in je schoenen moet staan met al die hebbedingetjes. Maar daar heb ik mijn man voor.....
Ik heb me vandaag toch een goede vrek actie gehad: ik was op zoek naar een lekkere warme winterjas, dus ik al een aantal x de stad ingeweest, maar niets gevonden. Vanavond bij mn ouders voor het weekend (woon op kamers) en ging is kijken bij een grote sportzaak, en jawel achterin de winkel een outlet gedeelte (nja meer een hok met echt zooooveel kleding). En daar hadden ze echt goede en mooie winterjassen hangen, voor 60% korting!! Dus mn nieuwe jas was nu maar 50 euro terwijl hij normaal 130 kost :D.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven