Geld & Recht alle pijlers

Even klagen

13-10-2010 10:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat ik er even zin in heb...

Is weer zover, mijn bewindvoerder heeft alwéér geen leefgeld uitbetaald.. Zit je dan lekker...Niet op gerekend en dus ook geen boodschappen doen vandaag

Zo onzinnig.. Maar toch
Bewindvoerder. Leefgeld.

Nou, das kut. Kun je 'm niet bellen?
Klacht indienen.
Tja, als het wéér gebeurt, dan kun je er in het vervolg misschien beter wél rekening mee houden dat dit tot de mogelijkheden behoort.

Kun je in ieder geval boodschappen doen.

Bellen die hap.
Heeft die bewindvoerder geen internetbankieren?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee want op woensdag zijn ze nooit bereikbaar. Wel al mail gestuurd of hij spoedbetaling kan doen dus ben benieuwd.Gelukkig red ik me nogeen dag of 2 en zijn er geen afspraken buiten de deur..

Schijnt dat heel veel gezinnen met deze problemen te kampen hebben bij deze bewindvoerder. Hij is in februai nog op tv geweest bij knelpunt ivm oplichting, maar helaas zat ik toen al onder hun ''vleugels''

Ben idd bezig met een klacht bij de rechtbank, en hoop dat ik snel kan wisselen, naar wel een betrouwbaar bureau..
Ik heb dat toen gezien op tv. Echt schrijnend.

Ik neem aan dat je kort geding ben gestart tegen hem, anders gaat het veelste lang duren en van de lucht kan niemand leven.

Succes
Kan je rechter commisaris niks voor je doen?
Ah know`t, tha shunt
Inderdaad heel snel de rechtbank aanschrijven en vragen om een wisseling van bewindvoerder. Ik heb bij een bewindvoerder gewerkt en daar was de afspraak dat salarissen (of wat daarvan overbleef) binnen 2 dagen, maar bij voorkeur dezelfde dag werden doorbetaald. Maar goed wij draaide daar elke dag de bankafschriften uit. Als hij dat niet doet, dan zal hij pas later zien dat er geld binnenkomt.
Geen ervaring mee, krijg braaf elke maand mijn loon. Wee de gebeente van mijn baas als het niet op die rekening staat.
Het gaat hier niet om een baas bloemetje. TO is onder bewind gesteld (schuldsanering denk ik), waardoor alle inkomsten eerst naar een bewindvoerder gaan. Deze dient dit na aftrek van bepaalde bedragen door te storten aan TO.
Poeh da's kut. Ik dacht even te komen klagen dat mijn studie zoveel tijd opslokt....maar ik ga zwijgen....viva afsluiten en boeken openslaan. Sterkte bbibi!
Klopt gizz, ik ben idd onder bewind gesteld ivm voorheen gemaakte schulden. Ik heb zelf vrijwillig beschermings bewind aangevraagd.

Mijn moeder is ook jarenlang werkzaam geweest in de bewindvoering, dus van haar weet ik eea. Gelukkig weet ik ook waar ik in de toekomst op moet gaan letten.

Afschriften.. wat zijn dat? *kuch* Krijgt elke clieent bij deze bewindvoerder maar ééns in de drie maanden..Kindergeld (ik heb twee van 10, een eentje van 3) Heb ik altijd maar 70 á 90 euro voor gekregen pér kind, pér kwartaal.. Schandalig gewoon. Na veel zeuren heeft hij een tijdje terug 450 over gemaakt en gelukkig staan ze er weer alledrie keurig op.

Zojuist heb ik een reactie gehad op mijn mail, en er is een betaling onderweg die zal morgen binnen zijn, gelukkig. Volgens hun vanwege saldo te kort, maar ook dit klopt niet want elke 12e van de maand staat mijn geld keurig bij hun op rekening. Daar teken ik zowat voor..

Een hoop werk nog, maar ik hoop zodra mijn klacht bij de rechtbank binnen is, dat het balletje zo snel mogelijk begint te rollen
Ps: Schulden worden nog niet afbetaald, want ik zit nog niet in de WSNP. (Mijn bewindvoerder doet er al een dik jaar over, om mij in de stabilisatie fase te krijgen..) Klopt ook weinig van zou je zo denken

Wat ik hoop, is dat als er mensen zijn zoals ik en die ook zulke vorm van hulp nodig hebben, laat je in hemelsnaam goed informeren.. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd, toen ik hem op tv zag verschijnen, met zijn zogeheten malifide bureau.. Achteraf blijkt ook, hij is niet ingeschreven bij de KVK
Nou als ik dat zo hoor, dan denk je ook wel 2x na voordat je zoiets vrijwillig doet. Je schiet er zo ook niks mee op.

Kun je er niet achter komen of hij je ook oplicht; dan zou ik mooi aangifte doen bij de politie.

Edit: En als hij niet bij de KVK is ingeschreven, mág hij dat werk uberhaupt wel doen? Als dat niet mag, dan is dat toch genoeg reden om te kunnen overstappen?

En evt ook hiervan aangifte doen? Of kan dat niet?
TO, ik zou toch eens kijken of je niet beter af bent in de WSNP. Je schulden worden dan afgelost, en in principe (als alle schuldeisers akkoord gaan) ben je er in drie jaar klaar mee. Nu ben je al een jaar bezig en niets verder. Op basis van je inkomsten krijg je dan een bepaald bedrag, de rest wordt gebruikt om te sparen voor jouw aflossing. De curator/bewindvoerder moet dit ook aan de rechtbank rapporteren. ik weet niet of dit nu het geval is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven