Mode & Beauty alle pijlers

Roaccutane ervaringen

12-06-2009 08:47 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay!

Ik begin volgende week voor het eerst met het slikken van roaccutane 1x per dag 20 mg. voor mijn acné. Ik vind dit enorm spannend, omdat de bijwerkingen er niet om liegen! Ik heb hieronder wat vragen voor mede- roaccutane forumgenoten.

-Wie heeft er ook roaccutane geslikt, hoeveel mg. en hoelang?

-Wat waren jouw ervaringen hiermee?

-Is de acné voorgoed weggebleven na 1 kuur of moest je meerdere kuren ondergaan?

-Welke producten gebruikte je om je gezicht schoon te maken/te verzorgen?

Alvast bedankt!

Betty
Ik heb zelf rosacea met erg veel rode bultjes/ontstekingen. Ik denk er ook over na om roa te gebruiken. Echter ben ik bang dat dit slecht is voor de psyche ( depressies vooral ). Is het eigenlijk ooit bewezen dat roa blijvende? neerslachtigheid kan geven?

Ik ben ooit een keer depressief geweest, vandaar dat dit de bijwerking is waar ik me het meest ongerust over maak.

En weet iemand ook wat de laagst mogelijke dosering van roa is?

Ik weet het gewoon echt niet meer, heb zon lelijke huid en voel er erg ellendig onder. Graag wat ervaringen/adviezen...
Hallo iedereen!!

Het is alweer een poosje geleden dat ik heb gereageerd op dit forum! Ook ik ben ondertussen begonnen met de Roa, sinds vorige week vrijdag ben ik begonnen met 1xdaags 20 mg. Ik moest langzaam beginnen omdat mijn leverfuncties iets te hoog waren, over een poosje hoop ik ook dat ik meer mag gaan slikken, des te eerder ben ik er ook weer vanaf en ik denk dat de werking dan ook beter is! Maar goed..het begin is er.

Ik ben een fanatiek sporter, loop erg veel hard en heb nu echt heel veel pijn in mijn benen tijdens het hardlopen...mijn vraag is of jullie deze ervaring ook hebben en of jullie er ook advies voor hebben? Ik loop ook veel wedstrijden, maar merk gewoon dat ik qua spieren niet op niveau kan blijven, ook vervelend voor mijn trainer...ga het hem maar vertellen denk ik! Ik hoop op tips:)

Verder gaat het gelukkig goed, voel dat mijn gezicht wat droger wordt en wat strammer, het begint wel een beetje te branden maar dit is nog wel te houden! Hopen dat dat zo blijft!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, wanneer kwamen bij jullie de bijwerkingen? En was dat ook al bij 20 mg per dag, of is dit dus nog maar het begin voor mij:S:S Hoop dat ik kan blijven sporten!

Ik houd jullie op de hoogte!

Fijn weekend!

groetjes Krista!
Hallo iedereen!!

Het is alweer een poosje geleden dat ik heb gereageerd op dit forum! Ook ik ben ondertussen begonnen met de Roa, sinds vorige week vrijdag ben ik begonnen met 1xdaags 20 mg. Ik moest langzaam beginnen omdat mijn leverfuncties iets te hoog waren, over een poosje hoop ik ook dat ik meer mag gaan slikken, des te eerder ben ik er ook weer vanaf en ik denk dat de werking dan ook beter is! Maar goed..het begin is er.

Ik ben een fanatiek sporter, loop erg veel hard en heb nu echt heel veel pijn in mijn benen tijdens het hardlopen...mijn vraag is of jullie deze ervaring ook hebben en of jullie er ook advies voor hebben? Ik loop ook veel wedstrijden, maar merk gewoon dat ik qua spieren niet op niveau kan blijven, ook vervelend voor mijn trainer...ga het hem maar vertellen denk ik! Ik hoop op tips:)

Verder gaat het gelukkig goed, voel dat mijn gezicht wat droger wordt en wat strammer, het begint wel een beetje te branden maar dit is nog wel te houden! Hopen dat dat zo blijft!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, wanneer kwamen bij jullie de bijwerkingen? En was dat ook al bij 20 mg per dag, of is dit dus nog maar het begin voor mij:S:S Hoop dat ik kan blijven sporten!

Fijn weekend!

groetjes Krista!
Hallo

Ik zit gisteren even dit hele topic doorgelezen (duurde wel paar uurtjes xD). Ik gebruik op het moment al 8 maanden 30mg.

En ik heb een paar vraagjes, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Ik heb ook last van die branderige roodheid in mijn gezicht bij warmte, stress, sociale dingen enzo echt super vervelend :(

Nou vroeg ik me af jullie hier iets tegen gevonden heb een bepaald crème of een tip hiervoor hebt. Weet jullie hoeveel weken het duurt voordat die roodheid verminderd en hoelang het duurt voordat het weer normaal is zoals voor de roa?

Mijn huid is nu wel glad en schoon, maar ik heb soms (3x per week ofso) van die soort mini puistjes op m’n wangen. Weet niet of het echt puistjes zijn (zit wel beetje talg in) en dat ze zo klein zijn doordat mijn huid zo dun is. Hebben jullie dit ook? Ben bang dat echt puistjes worden als mijn huid weer dikker wordt na de roa.

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen? Alvast super bedankt!
8 maanden Rox? Dat is lang zeg.

Helaas heb ik te weinig ervaring om antwoord op jouw vragen te geven, gebruik het zelf pas sinds gisteren.

Fijn dat je huid zo opgeknapt os.

Hetzelfde geldt voor jou Krista, ik kan daar geen antwoord op geven.

Ik heb inmiddels 4 pillen binnen.

Het lijkt ontzettend snel aan te slaan; ik heb knallende koppijn, rugpijn en mijn lippen staan op springen.

Zou dat komen door mijn hoge startdosering van 2x20mg?
Hallo!

Ik ben nieuw hier, en ook aan de roa in combinatie met Diane 35. Slik nu zo'n 5 weken 30mg per dag. Tot nu toe wordt de acne alleen maar veel erger, heb op mijn wangen en neklijn een vreselijke aanval van grote dikke jeukende bulten, echt erg. Qua humeur word ik hier ook niet vrolijker van, zou het liefst een grote zak over mijn kop trekken en de hele dag binnen blijven. Ben nu 37 en eigenlijk al sinds mijn 14de hiermee bezig.

Wat kan ik nu nog zelf doen, afgezien van afwachten tot de medicijnen aanslaan? Moet ik een hogere dosis vragen? Tot nu toe merk ik alleen de ellende van de bijwerkingen!
quote:Viga schreef op 08 oktober 2010 @ 13:23:

Ik zit jullie goede resultaten te lezen. Wat lijkt me het toch fantastisch om van de pukkels af te zijn. Ik heb ik geen 10 jaar een pukkelvrije dag gehad, nu gaat die komen

De bijwerkingen schrikken me wel een beetje af. Ik lees zo hier en daar over bloedneuzen, exceem en rugpijn. Dat vind ik al best wat maar van de bijsluiter word ik helemaal akelig.

Maargoed; je moet er blijkbaar iets voor over hebben.

Ik start vandaag met 2x20 mg per dag.

Ik weeg 53 kg, dat lijkt me best veel om mee te beginnen. Toch?

Daarnaast heb ik ook de Diane35 erbij gekregen, volgens de derma ondersteunt dat elkaar. Iemand daar ervaring mee?

Vroeger heb ik de diane ook gebruikt maar die werkte helemaal niet.

2 x 20 mg per dag bij 53 kg is inderdaad behoorlijk veel! Zelf ben ik begonnen met 30 mg en na een maand ben ik naar 40 mg gegaan. (ik weeg 57 kg). Als de bijwerkingen te verdragen zijn is een zo hoog mogelijke dosering voor normale acné wel het beste, voor acné rosacea volstaat ook een lagere dosering, maar dan ben je dus wel langer bezig.

Als de diane destijds niets voor je gedaan heeft zal het nu ook geen effect hebben. Het is de roa die zijn werk doet, de diane werd er waarschijnlijk alleen bij gegeven omdat je absoluut niet zwanger mag raken.
quote:moonlight schreef op 08 oktober 2010 @ 20:01:

Ik heb zelf rosacea met erg veel rode bultjes/ontstekingen. Ik denk er ook over na om roa te gebruiken. Echter ben ik bang dat dit slecht is voor de psyche ( depressies vooral ). Is het eigenlijk ooit bewezen dat roa blijvende? neerslachtigheid kan geven?

Ik ben ooit een keer depressief geweest, vandaar dat dit de bijwerking is waar ik me het meest ongerust over maak.

En weet iemand ook wat de laagst mogelijke dosering van roa is?

Ik weet het gewoon echt niet meer, heb zon lelijke huid en voel er erg ellendig onder. Graag wat ervaringen/adviezen...

Ik heb ook rosacea... en daarvoor roa gebruikt, met succes tot op heden!

Depressiviteit is een bijwerking van de roa, maar er zijn ook veel mensen (waaronder ik) die hier niets van merken. Sterker nog, doordat je puistjes verdwijnen, voel je je zelfs vaak beter dan zonder roa! Maar goed, dit zal voor ieder persoon anders zijn, misschien moet je er ook wel aanleg voor hebben. Als je hier bang voor bent kan je ook op een lage dosering beginnen en dan aankijken hoe je je voelt. Ophogen of stoppen kan altijd ook nog!

Alle bijwerkingen van de roa (dus ook neerslachtigheid) zijn reversibel, ze verdwijnen dus als je stopt met de roa.

Om de roa zo optimaal mogelijk te laten werken is de dosering 0,5 mg tot 1 mg per kg lichaamsgewicht. Als je dus 60 kg weegt zou je minimale dosering 30 mg per dag zijn, en de maximale 60 mg per dag.

Er zijn echter ook zat mensen die eerst wat lager beginnen, bijv. 20 mg per dag en dan later evt. ophogen. Hoe lager de dosering hoe langer de kuur duurt omdat je een bepaalde dosering binnen moet krijgen. Bij rosacea volstaat een lage dosering ook, zelfs 10 mg per dag is effectief (al is dit niet vaak bekend bij de meeste dermatologen). Voor normale acné daarentegen is het beter een zo hoog mogelijke dosering te nemen.

Ik zelf ben begonnen op 30 mg, toen een tijdje 40 mg maar toen kreeg ik meer last van roodheid. Daarom ben ik daarna een tijdje op 20 gaan zitten om vervolgens weer op 30 mg uit te komen, wat voor mij het beste werkte.
quote:Krista88 schreef op 08 oktober 2010 @ 23:01:

Hallo iedereen!!

Ik ben een fanatiek sporter, loop erg veel hard en heb nu echt heel veel pijn in mijn benen tijdens het hardlopen...mijn vraag is of jullie deze ervaring ook hebben en of jullie er ook advies voor hebben?

Fijn weekend!

groetjes Krista!

Het is beter om tijdens de roakuur wat te minderen met sporten (staat geloof ik ook in de bijsluiter?). Je kan eerder last krijgen van spier- en gewrichtspijnen, dus ik zou als ik jou was toch niet te veel van je lijf vergen. Overleg het anders eens met je derma?

Bijwerkingen zijn bij iedereen anders. Ik kreeg al vrij snel in de eerste weken last van een droge huid en lippen. Na een maand ofzo kreeg ik wat meer last van roodheid in het gezicht en gloeien, en naarmate ik langer in de kuur zat (richting eind) kreeg ik wat kleine droge exceemplekjes op mijn handen en onderarmen.

Spier- of gewrichtspijnen heb ik nooit gehad.
quote:Roxxxan schreef op 09 oktober 2010 @ 17:30:

Ik heb ook last van die branderige roodheid in mijn gezicht bij warmte, stress, sociale dingen enzo echt super vervelend :(

Nou vroeg ik me af jullie hier iets tegen gevonden heb een bepaald crème of een tip hiervoor hebt. Weet jullie hoeveel weken het duurt voordat die roodheid verminderd en hoelang het duurt voordat het weer normaal is zoals voor de roa?

Mijn huid is nu wel glad en schoon, maar ik heb soms (3x per week ofso) van die soort mini puistjes op m’n wangen. Weet niet of het echt puistjes zijn (zit wel beetje talg in) en dat ze zo klein zijn doordat mijn huid zo dun is. Hebben jullie dit ook? Ben bang dat echt puistjes worden als mijn huid weer dikker wordt na de roa.

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen? Alvast super bedankt!

Die roodheid had ik ook, en het was mijn ergste bijwerking. Ik ben nu 3 maanden gestopt en de roodheid is wel ietsiepietsie minder aanwezig, maar het is er duidelijk nog wel. Je huid moet na het stoppen met de roa nog minimaal een half jaar herstellen (tot die tijd mag je ook niet harsen en laseren) dus ik denk dat de roodheid nog wel diezelfde tijd aan kan houden. Ook was er hier iemand die reageerde op mijn roodheid in dit topic en zij had ook erge last van gloei en roodheid. Het duurde bij haar een jaar voordat het over was... Dit is denk ik ook per persoon verschillend.

Ik heb verder geen tips voor de roodheid dan triggers vermijden (kou buiten, geen alcohol of heet eten, hete drank.) Verder zou je een groene creme (bijv. van Clinique op kunnen smeren) dit camoufleert de roodheid. Of een dun laagje poeder, maar echt maskeren gaat niet goed lukken ben ik bang.

Heb jij overigens acné rosacea of normale acné? Want bij rosacea is roodheid ook een veel voorkomend verschijnsel.

Ik herken wel dat ik soms ineens uit het niets een paar kleine bultjes op 1 plek had zitten. Sta je bijv. 's ochtends op met ineens 4 of 5 kleine puistjes op je wang ofzo, heel vreemd. Na een paar dagen was het dan weer helemaal weg om dan bijv. een week later weer ineens een aantal puistjes te verschijnen op een heel andere plek. (echt een groepje kleine puistjes op 1 plek in je gezicht dus.) Bedoel je dit?

En nog wat andere vragen (want ik herken het op zich wel een beetje);

Had je die puistjes ook op deze manier vóórdat je aan de roa begon? En kreeg je die puistjes nu juist aan het einde van je kuur of heb je die al gedurende de hele kuur?

Hoe lang moet je nog trouwens?
quote:Viga schreef op 10 oktober 2010 @ 00:50:

Ik heb inmiddels 4 pillen binnen.

Het lijkt ontzettend snel aan te slaan; ik heb knallende koppijn, rugpijn en mijn lippen staan op springen.

Zou dat komen door mijn hoge startdosering van 2x20mg?

Yep, het zijn allemaal bijwerkingen van de roa. Als het goed is zal de hoofdpijn de komende tijd weer verdwijnen (dat is alleen in het begin), de rest kan blijven, verergere, maar ook in de loop der tijd minder worden. Afwachten dus. Bij mij hielp het wel tegen de droge huid en lippen om meteen heel goed te smeren, vanaf het eerste moment. Voorkomen is beter dan genezen denk ik maar.

Deze bijwerkingen kunnen komen van je hoge dosering, maar je zou ze evengoed ook gehad kunnen hebben met een lagere dosering. Als de bijwerkingen echt zo erg blijven kan je altijd nog omlaag gaan (want jij zit echt wel op een hoge dosering voor je gewicht!)
quote:wiejoes schreef op 10 oktober 2010 @ 22:20:

Hallo!

Ik ben nieuw hier, en ook aan de roa in combinatie met Diane 35. Slik nu zo'n 5 weken 30mg per dag. Tot nu toe wordt de acne alleen maar veel erger, heb op mijn wangen en neklijn een vreselijke aanval van grote dikke jeukende bulten, echt erg. Qua humeur word ik hier ook niet vrolijker van, zou het liefst een grote zak over mijn kop trekken en de hele dag binnen blijven. Ben nu 37 en eigenlijk al sinds mijn 14de hiermee bezig.

Wat kan ik nu nog zelf doen, afgezien van afwachten tot de medicijnen aanslaan? Moet ik een hogere dosis vragen? Tot nu toe merk ik alleen de ellende van de bijwerkingen!

Als je veel bijwerkingen hebt zou ik de dosering niet verhogen maar eerst even afwachten. Het lijkt erop dat je een uitbraak hebt, veel mensen hebben dat ergens in de eerste weken van de kuur. Als het goed is zou dat in de loop der tijd gewoon weer bij moeten trekken.

Maar het feit dat de bulten jeuken vind ik dan wel weer vreemd. Misschien toch eens contact leggen met je derma?
Zo, iedereen beantwoord, voel me net een dermatoloog...

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!
O ja, visje; hoe was het bij de derma?

En nog even over jouw 'hobbelige' neus bij rosacea. Hoe komt het dan dat dat hobbelig wordt (aangezien het geen puistjes zijn?) En dat was volgens jouw derma wel met laser te behandelen?

Ik geloof dat jij een tijdje terug zei een foto te plaatsen, ik weet niet of je dat nog wil doen? (of via privébericht mocht je het liever niet hier neerzetten?)

Groetjes!
[quote]lizettetje schreef op 11 oktober 2010 @ 12:53:

[...] Reactie Lizettetje

quote]

Mijn huid is normaal gesproken echt een heel klein beetje roder dan normaal. Maar het gaat mij meer om dat ik in bepaalde sociale situaties ineens een gloeiend rood hoofd krijg, zoiets als blozen alleen dan nog 10x erger.

Ik heb/had normale acne. Zo ver als ik weet heb ik geen rosacea.

Het zijn niet echt groepjes puistjes, het zijn er vaak 1 of 2. Van die hele kleine mini puistjes, wel met een klein talgkopje erop. Als de talg eruit is verdwijnen ze zeer snel en ze zitten niet diep, meer in de bovenste huidlaag. Dit had ik voor de roa niet. Ik heb zo ongeveer halfwege de kuur gekregen. In totaal moet ik 9 maanden, tot 27 oktober.

Lizettetje, gebruik jij nu een bepaalde dagcreme of iets anders om je huid te verzorgen? Als mijn huid zo gloeit, heb ik altijd het idee dat ik mijn huid beter moet hydrateren of iets.

En zou het helpen om ongeveer 2 weken na de kuur, onder de zonnebank te gaan? Want ik ben nu echt ontzettend wit. Als ik dan wat bruiner ben zie je die spontane rode hoofd aanvallen ook niet zo.
quote:Roxxxan schreef op 11 oktober 2010 @ 18:36:

[quote]lizettetje schreef op 11 oktober 2010 @ 12:53:

[...] Reactie Lizettetje

quote]

Mijn huid is normaal gesproken echt een heel klein beetje roder dan normaal. Maar het gaat mij meer om dat ik in bepaalde sociale situaties ineens een gloeiend rood hoofd krijg, zoiets als blozen alleen dan nog 10x erger.

Ik heb/had normale acne. Zo ver als ik weet heb ik geen rosacea.

Het zijn niet echt groepjes puistjes, het zijn er vaak 1 of 2. Van die hele kleine mini puistjes, wel met een klein talgkopje erop. Als de talg eruit is verdwijnen ze zeer snel en ze zitten niet diep, meer in de bovenste huidlaag. Dit had ik voor de roa niet. Ik heb zo ongeveer halfwege de kuur gekregen. In totaal moet ik 9 maanden, tot 27 oktober.

Lizettetje, gebruik jij nu een bepaalde dagcreme of iets anders om je huid te verzorgen? Als mijn huid zo gloeit, heb ik altijd het idee dat ik mijn huid beter moet hydrateren of iets.

En zou het helpen om ongeveer 2 weken na de kuur, onder de zonnebank te gaan? Want ik ben nu echt ontzettend wit. Als ik dan wat bruiner ben zie je die spontane rode hoofd aanvallen ook niet zo.

Het rood worden in sociale situaties had/heb ik ook. Normaal zou het niet zo snel gebeuren, maar nu met de roa lijkt het wel of de trigger om rood te worden er 100 x sneller is. Ook dus bij heet eten en hete drank ( of alcohol) treedt de roodheid bij mij op. Het kan ook lang aanhouden (zelfs uren soms), maar ik ben onder normale omstandigheden gewoon 'wit' in mijn gezicht.

Er is helaas weinig aan de roodheid te doen, je kan hooguit proberen de dosering te verlagen, maar ik denk niet dat dat veel uit maakt eerlijk gezegd.

Wel raar dat je die puistjes halverwege de kuur hebt gekregen, je zou juist verwachten dat naarmate je verder in de kuur komt en richting einde gaat (en je dus steeds dichter bij je optimale maximale dosering komt) er ook steeds minder puistjes zouden moeten komen. Want begrijp ik het nou goed dat je eerst volledig van je puistjes af bent geweest en pas na 4/5 maanden roa weer ineens af en toe een puistje kreeg? Vreemd. Heb je dit al aan je derma gevraagd?

Wat betreft dagcreme; ik gebruik de verzachtende creme van eucerin met 5% ureum (tegen droogheid), dat werkt heel goed bij mij.

Het is inderdaad heel verleidelijk om wat bruiner te willen zijn, maar na 2 weken gestopt te zijn is zonnebanken echt not done! Je huid is nl. dunner en brozer geworden door de roa, enheeft na stoppen echt nog een half jaar de tijd nodig om te herstellen. Ik zou dus een half jaar erg voorzichtig zijn met de zon/zonnebank... (en ZEKER niet al na 2 weken onder de zonnebank gaan!)
quote:lizettetje schreef op 11 oktober 2010 @ 19:16:

[...]

Lizettetje, ontzettend bedankt voor je reactie!

Hoe snel na de kuur ging dat rood worden in sociale situatie bij jou weg?

Ik weet niet meer precies hoe het bij mij ging. Volgens mij: eerste 2 maanden ofso had ik nog echt puistjes, 3e maand zag ik het echte effect pas en toen mijn huid echt 2 maanden schoon was zag ik die dingen pas, maar ze zouden er net zo goed al kunnen hebben gezeten en alleen even tijdelijk weg zijn geweest. Maar ik had verwacht dat ik aan het eind echt 100% schoon zou zijn, maargoed je ziet die kleintjes bijna niet en ze verdwijnen best snel weer.

De verzachtende creme van eucerin, is dat een creme die volledig intrekt of een laagje op de huid achterlaat? Bedankt voor de tip, ga ik proberen! Verminderd die creme toevallig bij jou ook het rood worden in sociale situaties? Ik heb namelijk het gevoel dat mijn huid een stuk gevoeliger is voor warmte en temperatuur wisselingen enzo en dat mijn huid daardoor heel droog wordt en die roodheid komt, misschien is dat wel te verhelpen met een creme namelijk..
quote:Roxxxan schreef op 11 oktober 2010 @ 22:15:

[...]

Lizettetje, ontzettend bedankt voor je reactie!

Hoe snel na de kuur ging dat rood worden in sociale situatie bij jou weg?

Ik weet niet meer precies hoe het bij mij ging. Volgens mij: eerste 2 maanden ofso had ik nog echt puistjes, 3e maand zag ik het echte effect pas en toen mijn huid echt 2 maanden schoon was zag ik die dingen pas, maar ze zouden er net zo goed al kunnen hebben gezeten en alleen even tijdelijk weg zijn geweest. Maar ik had verwacht dat ik aan het eind echt 100% schoon zou zijn, maargoed je ziet die kleintjes bijna niet en ze verdwijnen best snel weer.

De verzachtende creme van eucerin, is dat een creme die volledig intrekt of een laagje op de huid achterlaat? Bedankt voor de tip, ga ik proberen! Verminderd die creme toevallig bij jou ook het rood worden in sociale situaties? Ik heb namelijk het gevoel dat mijn huid een stuk gevoeliger is voor warmte en temperatuur wisselingen enzo en dat mijn huid daardoor heel droog wordt en die roodheid komt, misschien is dat wel te verhelpen met een creme namelijk..

Het rood worden is er - na 3 maanden gestopt te zijn - nog steeds. Het lijkt wel iets minder snel op te treden en wat minder lang rood te blijven, maar weg is het nog zeker niet! Het rood worden is echt een bijwerking van de roa; ten eerste is de trigger er sneller om rood te worden (bijv. dus in sociale situaties), maar ook wordt je huid dunner van de roa, waardoor je roodheid eerder ziet. Dat heeft echt gewoon de tijd nodig om te herstellen, je moet het minimaal een half jaar de tijd gunnen, dus helaas zit je nog wel even aan het snel rood worden vast... Als je huid weer hersteld is (lees: dikker is) zou de roodheid ook weer langzaam moeten verdwijnen.

Mijn huid werd door de roa ook heel erg gevoelig voor warmte, zelfs de straling van het computerscherm was reden om een rood gloeigezicht te krijgen! Of iets te dicht bij een verwarming zitten. Of brandende waxinelichtjes op de tafel. Allemaal reden om gloeiwangen te krijgen, echt niet normaal. Dat is nu over, maar rood worden van bijv. kou, of heet eten is er nog wel. Helaas is er niets tegen te doen/te smeren. Het enige wat een klein beetje helpt is het camoufleren met een groene creme (is er ook van eucerin) of een beetje poeder/foundation erop doen. Ik heb dit ook geprobeerd, maar helaas neemt het de echte roodheid niet voldoende weg.

De eucerin creme met 5% ureum is erg goed tegen droogheid en schilfertjes en ik heb niet het idee dat het een laagje achterlaat (niet te dik smeren!). Tijdens de roakuur smeerde ik het 2 keer per dag, nu smeer ik het alleen 's avonds omdat mijn huid niet meer zo droog is. Het is verkrijgbaar bij de apotheek en ze hebben er ook proefjes van, dus wellicht kan je het eerst proberen voordat je de tube aanschaft.

Raar van die plotseling verschenen puistjes...Heb jij het trouwens wel eens aan je dermatoloog gevraagd hoe het kan dat je - na volkomen vrij te zijn geweest van puistjes - weer ineens (mini)puistjes kreeg terwijl je al zo ver in de roakuur zat?

Groetjes!
quote:lizettetje schreef op 12 oktober 2010 @ 12:57:

[...]

Weer bedankt lizettetje! Goed dat je even een uitgebreid verhaaltje neerzet, jij bent serieus één van de weinige die me echt nuttige info geeft, goed bezig!

Ik had voorheen best wel een dikke huid. Ik wordt wel snel rood maar niet zo heel extreem als bij jou van een computerscherm of waxinelichtje. Wel van bijv. de zon, een lamp of een verwarming, Ik merk wel op school, waar echt weinig frisse lucht en vooral droge lucht is, ik echt 3x zo snel een rood hoofd krijg.

Ik heb zojuist het volgende gekocht:

- Eucerin verzachtende gezichtscreme 5% Urea

- Anti-redness corrigerende fluid

- Q10 active oogcontourcreme

Ik hoop dat die producten gaan helpen, reviews op internet zijn best goed, dus ik hoop ook dat het op mijn roa huidje helpt. Die oogcontourcreme heb ik gekocht om mijn wallen te bestrijden. Ik weet niet hoe het bij de andere roa gebruikers is. Maar ik ben best snel moe, soms ga ik 's middags op me bed liggen en slaap ik ineens 2 uur lang, terwijl ik toch wel iedere nacht altijd 8 uur probeer te slapen. Vermoeidheid is ook een bijwerking te zijn. Hebben jullie ook van die wallen?

Ik heb mijn dermatoloog nog nooit gesproken. Contact is altijd verlopen via de huisarts, die heeft een dermatoloog gebeld en uiteindelijk kreeg ik het voorgeschreven. Trouwens, is echt belachelijk hoe weinig huisartsen van roa afweten, ik wist er gewoon meer vanaf en ik kreeg het met moeite omdat ik zo zeurde. Woon in een dorp met 4000 inwoners en ik was de eerste die het voorgeschreven kreeg. De apotheek belde mij nog laatst met de vraag hoelang ik het eigenlijk nog mocht gebruiken, lekker slim. Het had mij een hoop ellende gescheelt als ik een paar jaar geleden al was begonnen.
quote:lizettetje schreef op 11 oktober 2010 @ 13:01:

[...]

Yep, het zijn allemaal bijwerkingen van de roa. Als het goed is zal de hoofdpijn de komende tijd weer verdwijnen (dat is alleen in het begin), de rest kan blijven, verergere, maar ook in de loop der tijd minder worden. Afwachten dus. Bij mij hielp het wel tegen de droge huid en lippen om meteen heel goed te smeren, vanaf het eerste moment. Voorkomen is beter dan genezen denk ik maar.

Deze bijwerkingen kunnen komen van je hoge dosering, maar je zou ze evengoed ook gehad kunnen hebben met een lagere dosering. Als de bijwerkingen echt zo erg blijven kan je altijd nog omlaag gaan (want jij zit echt wel op een hoge dosering voor je gewicht!)

Bedankt voor je antwoord

Jij bent de expert hier ondertussen.

Ik zit nu op dag 6 van de kuur. De bijwerkingen zijn nog steeds niet grappig maar het gaat goed!

Sinds ik ben begonnen heb ik geen nieuwe puistjes meer gekregen! Degene die ik had zijn helemaal uitgedroogd. Droogheid van mijn huid is nog weg te smeren met een crème maar mijn lippen Ik kan geen seconde zonder mijn balsem (waarvan ik nog een goede van zoek).

De beloofde pukkeluitbraak voel ik nog niet aankomen, hoop dat hij weg blijft maar dat zal ijdele hoop zijn

Sinds de Roa heb ik contant ontzettend honger, heb van mijn leven nog niet zoveel gegeten. Komt dat iemand bekend voor?

Ik heb nog wel een vraag; Zijn jullie je normale verzorgingproducten gericht op een vette huid blijven gebruiken?

Ik gebruik nu Normaderm van Vichy maar die droogt ontzettend uit. Aan de ene kant denk ik; da's fijn om eventuele pukkels uit te roeien. Aan de andere kant kan ik extra droogte niet gebruiken.
@Roxxan;

Die roodheid heb ik ook (nu al)

Je zou eens naar de Clinique redness solution lijn kunnen kijken. Daar heb ik goede dingen over gehoord.

De afgelopen dagen was het lekker weer en ik ben even in de zon gaan zitten. Oei, wat een knalrode kop heb ik daar aan overgehouden zeg.
@Roxxan;

Wat raar dat je HA zo moeilijk deed over de Roa.

Mijn derma vertelde dat ze dagelijks Roa voorschrijft en het de normaalste zaak van de wereld is.

Overigens zie ik mijn derma ook niet meer hoor. Ze doet elke maand een telefonisch consult en ik heb voor het komende half jaar al receptjes voor de Roa en bloedprikken meegekregen.
quote:wiejoes schreef op 10 oktober 2010 @ 22:20:

Hallo!

Dat klinkt inderdaad niet fijn, daar zou ik ook iet blij van worden.

Ik zou terug gaan naar de derma en die eens aan zijn mouw trekken. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Na 5 weken zouden de medicijnen toch al enigzins moeten aanslaan.
[quote]Roxxxan schreef op 12 oktober 2010 @ 19:49:

[...]

Weer bedankt lizettetje! Goed dat je even een uitgebreid verhaaltje neerzet, jij bent serieus één van de weinige die me echt nuttige info geeft, goed bezig!

Graag gedaan, hoor!

Ik heb zojuist het volgende gekocht:

- Eucerin verzachtende gezichtscreme 5% Urea

- Anti-redness corrigerende fluid

- Q10 active oogcontourcreme

Ik hoop dat die producten gaan helpen, reviews op internet zijn best goed, dus ik hoop ook dat het op mijn roa huidje helpt. Die oogcontourcreme heb ik gekocht om mijn wallen te bestrijden. Ik weet niet hoe het bij de andere roa gebruikers is. Maar ik ben best snel moe, soms ga ik 's middags op me bed liggen en slaap ik ineens 2 uur lang, terwijl ik toch wel iedere nacht altijd 8 uur probeer te slapen. Vermoeidheid is ook een bijwerking te zijn. Hebben jullie ook van die wallen?

Moeheid is inderdaad ook een bijwerking van de roa, al heb ik daar niet zo heel erg veel van gemerkt. Wallen vielen ook wel mee, alleen had ik wel lang last van vouwen in mijn gezicht na het opstaan! Net een beetje verkeerd op je kussen liggen en dan voor de komende uren (!) van die mooie strepen op je wangen hebben. Het duurde echt een stuk langer voordat het weg trok dan normaal.

Ik heb mijn dermatoloog nog nooit gesproken. Contact is altijd verlopen via de huisarts, die heeft een dermatoloog gebeld en uiteindelijk kreeg ik het voorgeschreven. Trouwens, is echt belachelijk hoe weinig huisartsen van roa afweten, ik wist er gewoon meer vanaf en ik kreeg het met moeite omdat ik zo zeurde. Woon in een dorp met 4000 inwoners en ik was de eerste die het voorgeschreven kreeg. De apotheek belde mij nog laatst met de vraag hoelang ik het eigenlijk nog mocht gebruiken, lekker slim. Het had mij een hoop ellende gescheelt als ik een paar jaar geleden al was begonnen.

Ja, schrikbarend hoe weinig doktoren weten, zelfs dermatologen weten echt maar bar weinig. Ik heb er verschillende gehad en echt, ik snap soms werkelijk niet hoe ze aan hun diploma zijn gekomen...[/quote]
quote:Viga schreef op 13 oktober 2010 @ 12:33:

[...]

Droogheid van mijn huid is nog weg te smeren met een crème maar mijn lippen Ik kan geen seconde zonder mijn balsem (waarvan ik nog een goede van zoek).

Sinds de Roa heb ik contant ontzettend honger, heb van mijn leven nog niet zoveel gegeten. Komt dat iemand bekend voor?

Ik heb nog wel een vraag; Zijn jullie je normale verzorgingproducten gericht op een vette huid blijven gebruiken?

Ik vond het potje van Carmex wel fijn voor mijn lippen, maar ook gewone pure vaseline werkt erg goed en is lekker vet. De tubetjes van aquaphor werken ook heel goed, ze zijn te bestellen op http://www.roaccutanekuur.nl/ Dat is trouwens ook een erg goede site van een vrouw die 3 kuren gedaan heeft, ze heeft een compleet dagboek bij gehouden met foto's.

Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n honger had, maar wel dat ik zomaar een paar kg ben afgevallen terwijl ik normaal at. Helaas zitten ze er nu ik gestopt ben weer aan. ;-(

Zoals in andere posts vermeld gebruikte ik tijdens de roakuur de eucerin creme met 5% ureum voor de droogheid/schilfertjes. Ik denk dat een creme tegen een vette huid en puistjes nu te sterk uitdroogt. Misschien kan je eerst alleen voor de nacht een vettere creme gaan gebruiken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven