vriend te lief ???
woensdag 13 oktober 2010 om 12:23
Ik heb sinds een tijdje een relatie (eerder 10 jr met iemand die vaak weeg was daarna een jaar alleen).
Met mijn huidige vriend zit ik helemaal op 1 lijn wat betreft vrijetijdsbesteding, toekomstplannen etc en we hebben het erg gezellig.
Maar...Hij is zo ontzettend lief ! Wat zeur je nu zullen jullie denken... maar ik ben gewend zelfstandig te zijn en degene te zijn in de relatie die knuffels uitdeelt enzo. Mijn vriend sms-t/mailt me een paar x per dag om te melden hoe leuk hij het allemaal vindt. En hij zit altijd helemaal te stralen en is knuffelig.
Soms kan ik hier niet zo goed mee omgaan en vind ik hem daardoor niet meer zo aantrekkelijk. Ik mis een bep. uitdaging van het veroveren, die magie, beetje moeite moeten doen, etc
Herkent iemand dit of ben ik gewoon aan het zeuren?
Met mijn huidige vriend zit ik helemaal op 1 lijn wat betreft vrijetijdsbesteding, toekomstplannen etc en we hebben het erg gezellig.
Maar...Hij is zo ontzettend lief ! Wat zeur je nu zullen jullie denken... maar ik ben gewend zelfstandig te zijn en degene te zijn in de relatie die knuffels uitdeelt enzo. Mijn vriend sms-t/mailt me een paar x per dag om te melden hoe leuk hij het allemaal vindt. En hij zit altijd helemaal te stralen en is knuffelig.
Soms kan ik hier niet zo goed mee omgaan en vind ik hem daardoor niet meer zo aantrekkelijk. Ik mis een bep. uitdaging van het veroveren, die magie, beetje moeite moeten doen, etc
Herkent iemand dit of ben ik gewoon aan het zeuren?
woensdag 13 oktober 2010 om 15:03
Blijkbaar is 'geven' en 'nemen' bij jullie niet echt in balans.
Daar kun je het best over hebben vind ik. Niet veroordelend, maar gewoon dat je verteld hoe jij het beleeft dat hij zoveel geeft. Dat het je overweldigt en dat er zo weinig ruimte overblijft om terug te geven.
Het heeft ook met gelijkwaardigheid te maken. Jij voelt je te belangrijk gemaakt waarschijnlijk en daardoor wordt het bijna verstikkend.
Dus je zou kunnen aangeven dat het fijn zou zijn als hij een beetje gast terug neemt zodat er meer ruimte voor jou overblijft om te voelen wat je voelt en ook te 'geven'.
Daar kun je het best over hebben vind ik. Niet veroordelend, maar gewoon dat je verteld hoe jij het beleeft dat hij zoveel geeft. Dat het je overweldigt en dat er zo weinig ruimte overblijft om terug te geven.
Het heeft ook met gelijkwaardigheid te maken. Jij voelt je te belangrijk gemaakt waarschijnlijk en daardoor wordt het bijna verstikkend.
Dus je zou kunnen aangeven dat het fijn zou zijn als hij een beetje gast terug neemt zodat er meer ruimte voor jou overblijft om te voelen wat je voelt en ook te 'geven'.
woensdag 13 oktober 2010 om 15:11
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het Viva forum maar dit onderwerp sprak mij meteen zo aan dat ik besloot om mijn eerste reactie hier achter te laten. Ik ben nu 33 jaar en heb mijn lief ontmoet in 1995, ja we zijn dus al heel lang samen. Mijn vriend is ook heel erg lief en heeft een superzacht karakter. Daarbij is hij ook nog eens een binnenvetter dus ik had vaak het gevoel dat hij te veel voor me deed en overhad. Nu na 15 jaar kan ik wel zeggen dat we een stabiele relatie hebben waar we samen happy mee zijn, ik ben extravert, hij nog altijd introvert, hij is een knuffelbeer en ik moet er echt een bui voor hebben. Nee hij is niet het stoere type waar je hele spannende en extreme dingen van kan verwachten maar daarentegen is hij mijn rots in de branding waar ik altijd op kan vertrouwen en bouwen en die van me houdt zoals ik ben met al mijn min en pluspunten. Dus ik kan uit ervaring zeggen..wees maar blij met die lieve vent.
woensdag 13 oktober 2010 om 15:28
Erg herkenbaar, ik heb sinds kort ook een relatie met een superlieverd. Eentje die alles overlegt en overal achteraan zegt "of als jij iets anders wil is het ook goed". Soms is dat wel eens irritant.
Soms wil ik die sterke vent die me off my feet sweept!
Maar mijn conclusie is: niet zeiken, hij is geweldig.
Het had ook te maken met een lange tijd single zijn van mijn kant, en wennen aan iemand die aan je denkt en rekening met je houdt. Plus: hij kan nog een beetje voorzichtig zijn als je elkaar net kent.
Soms wil ik die sterke vent die me off my feet sweept!
Maar mijn conclusie is: niet zeiken, hij is geweldig.
Het had ook te maken met een lange tijd single zijn van mijn kant, en wennen aan iemand die aan je denkt en rekening met je houdt. Plus: hij kan nog een beetje voorzichtig zijn als je elkaar net kent.
woensdag 13 oktober 2010 om 15:38
woensdag 13 oktober 2010 om 15:59
Hahaa..geef het een paar maanden..dat dacht ik ook met mijn huidige vent.,
We zijn nu bijna 5jr samen,m en hij doet het nog.
sms't mij erg veel, en belt mij ook zo n keer of 2.
En als het mij niet uitkomt, zeg ik het gewoon.
Hij is ook het type knuffelig, ik niet zo.
Draagt mij ook nog steeds op handen.Wil alles voor mij doen.
Oke..hij houdt niet altijd de auto-deur open, da's dan wel weer jammer..
En hij neemt ook nooit bloemen mee, wel chocola.
Zeer zorgzaam..
Hij is niet stoer, maar wel apart..en spannend..
Ik ben blij met mijn vent, en mis het als hij eens n keer niet sms't..
We zijn nu bijna 5jr samen,m en hij doet het nog.
sms't mij erg veel, en belt mij ook zo n keer of 2.
En als het mij niet uitkomt, zeg ik het gewoon.
Hij is ook het type knuffelig, ik niet zo.
Draagt mij ook nog steeds op handen.Wil alles voor mij doen.
Oke..hij houdt niet altijd de auto-deur open, da's dan wel weer jammer..
En hij neemt ook nooit bloemen mee, wel chocola.
Zeer zorgzaam..
Hij is niet stoer, maar wel apart..en spannend..
Ik ben blij met mijn vent, en mis het als hij eens n keer niet sms't..
woensdag 13 oktober 2010 om 16:31
quote:HansHier schreef op 13 oktober 2010 @ 15:38:
[...]
Even offtopic,
Sorry Zamirah, maar in je andere topic geef je de indruk dat die leuke collega ook meer een twijfelende leukerd is dan een doortastende dominante man?
???
Wat heeft het 1 met het ander te maken, en wat zegt dat over mijn mening?
Ik houd iig zeer zeker niet van mannen die zich helemaal naar mij voegen.
Hoe mijn collega hierin is, weet ik ( nog) niet.
[...]
Even offtopic,
Sorry Zamirah, maar in je andere topic geef je de indruk dat die leuke collega ook meer een twijfelende leukerd is dan een doortastende dominante man?
???
Hoe mijn collega hierin is, weet ik ( nog) niet.
woensdag 13 oktober 2010 om 16:41
[quote]Vamonos schreef op 13 oktober 2010 @ 15:28:
Eentje die alles overlegt en overal achteraan zegt "of als jij iets anders wil is het ook goed". Soms is dat wel eens irritant.
quote]
Hij stelt tenminste eerst iets anders voor om te doen, ik heb eens eentje gehad die altijd zei:
'Kies jij maar'
Echt bij alles: Welke film kijken we, wat gaan we eten, wat wil je doen?
Als ik hem dan zei dat hij ook eens iets moest kiezen zei hij: Mij maakt het allemaal niet uit, als jij maar gelukkig bent...
Ok, heel lief, maar het heeft toch maar een maandje geduurd
Eentje die alles overlegt en overal achteraan zegt "of als jij iets anders wil is het ook goed". Soms is dat wel eens irritant.
quote]
Hij stelt tenminste eerst iets anders voor om te doen, ik heb eens eentje gehad die altijd zei:
'Kies jij maar'
Echt bij alles: Welke film kijken we, wat gaan we eten, wat wil je doen?
Als ik hem dan zei dat hij ook eens iets moest kiezen zei hij: Mij maakt het allemaal niet uit, als jij maar gelukkig bent...
Ok, heel lief, maar het heeft toch maar een maandje geduurd
woensdag 13 oktober 2010 om 17:08
quote:Zamirah schreef op 13 oktober 2010 @ 16:31:
[...]
???
Hoe mijn collega hierin is, weet ik ( nog) niet.Misschien heb je gelijk, ik bedoelde dat doortastend zijn en constant zeggen '' wat jou het beste lijkt'' niet goed samengaan. Dit laatste komt op mij gewoon twijfelend over, is het misschien niet. Succes met je collega in elk geval.
[...]
???
Hoe mijn collega hierin is, weet ik ( nog) niet.Misschien heb je gelijk, ik bedoelde dat doortastend zijn en constant zeggen '' wat jou het beste lijkt'' niet goed samengaan. Dit laatste komt op mij gewoon twijfelend over, is het misschien niet. Succes met je collega in elk geval.
woensdag 13 oktober 2010 om 18:23
Deze draad gaat over een vriend die 'te lief' is. Hij sms-t/mailt je een paar x per dag om te melden hoe leuk hij het allemaal vindt. Hij zit altijd helemaal te stralen en is knuffelig.
Je mist nu een uitdaging. Je wilt moeite doen en hem veroveren. Dat kan nu niet en daarom vind je hem niet zo aantrekkelijk.
Elders op het forum het verhaal van een vrouw wiens vriend niets anders doet dan feesten en ... lees zelf maar.
Van een vrouw naar een vent... communicatieproblemen!
Misschien is die man aantrekkelijker voor je.
Je mist nu een uitdaging. Je wilt moeite doen en hem veroveren. Dat kan nu niet en daarom vind je hem niet zo aantrekkelijk.
Elders op het forum het verhaal van een vrouw wiens vriend niets anders doet dan feesten en ... lees zelf maar.
Van een vrouw naar een vent... communicatieproblemen!
Misschien is die man aantrekkelijker voor je.
woensdag 13 oktober 2010 om 18:38
IK heb sinds kort een lieverd
En mijn god wat ben ik blij met hem!
Ja hij smst me een paar keer per dag,ja hij vindt mijn mening belangrijk en ja hij is een ontzettende knuffelbeer.
En toch, toch heb ik geen seconde het gevoel dat ik verliefd ben op een softie
Hij heeft wel degelijk zijn eigen mening, we hebben goeie discussies over zaken waarin we het niet eens zijn maar krijgen daar geen ruzie over...
Wat me heel erg opvalt aan deze "relatie" (tis eigenlijk nog te kort om het zo te noemen) is het respect wat hij me geeft
Ik vind dat niet soft, ik vind het heerlijk!
Ja hij smst me een paar keer per dag,ja hij vindt mijn mening belangrijk en ja hij is een ontzettende knuffelbeer.
Hij heeft wel degelijk zijn eigen mening, we hebben goeie discussies over zaken waarin we het niet eens zijn maar krijgen daar geen ruzie over...
Wat me heel erg opvalt aan deze "relatie" (tis eigenlijk nog te kort om het zo te noemen) is het respect wat hij me geeft
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 13 oktober 2010 om 19:15
quote:Summerdance schreef op 13 oktober 2010 @ 18:38:
Ik vind dat niet soft, ik vind het heerlijk!Precies, Summerdance, ik heb ook zo'n relatie (duurt bij mij al ruim 11 jaar) en geniet daar ook zo van. Ik kan niet begrijpen waarom mensen zo nodig iemand moeten 'veroveren' om hem aantrekkelijk te vinden. Bij mij werkt het net omgekeerd.
Ik vind dat niet soft, ik vind het heerlijk!Precies, Summerdance, ik heb ook zo'n relatie (duurt bij mij al ruim 11 jaar) en geniet daar ook zo van. Ik kan niet begrijpen waarom mensen zo nodig iemand moeten 'veroveren' om hem aantrekkelijk te vinden. Bij mij werkt het net omgekeerd.
woensdag 13 oktober 2010 om 19:43
quote:HansHier schreef op 13 oktober 2010 @ 19:11:
SD,
Wat een leuke ontroerende post!
Houden zo!
Wat leuk dat je dat zegt!
Dank je wel, word er helemaal verlegen van!
Reiger, ik herken dat veroveren wel hoor
Ik heb ook zo'n periode gehad
Het nadeel van dat jagen vond ik persoonlijk dat het eigenlijk altijd op mannen was die een kronkel hadden
Vaak players....
Want nu besef ik dat jagen eigenlijk een spel ik, en waarom zou je een spelletje spelen met gevoel?
Dus nee hoor, doe mij mijn goeierd maar!
SD,
Wat een leuke ontroerende post!
Houden zo!
Wat leuk dat je dat zegt!
Dank je wel, word er helemaal verlegen van!
Reiger, ik herken dat veroveren wel hoor
Ik heb ook zo'n periode gehad
Het nadeel van dat jagen vond ik persoonlijk dat het eigenlijk altijd op mannen was die een kronkel hadden
Vaak players....
Want nu besef ik dat jagen eigenlijk een spel ik, en waarom zou je een spelletje spelen met gevoel?
Dus nee hoor, doe mij mijn goeierd maar!
donderdag 14 oktober 2010 om 01:14
Gaat het hier niet om twee manieren van 'lief' zijn?
Een ex van mij was ook 'te' lief, hij droeg me op handen, ik kreeg steeds kadootjes en hij vond alles wat ik wilde prima. Ook zo'n type dat 'maakt mij niet uit, wat jij wil' antwoordde als ik hem vroeg naar welke film hij wilde.
En dat was helemaal niet fijn, want hij had geen eigen mening en gaf nooit tegengas. En omdat ik op zoek ging naar een beetje tegengas werd ik zelf een heel naar persoon in die relatie, want ik ging steeds botter tegen hem doen, en hij bleef maar lief tegen mij doen. Uiteindelijk heb ik het dan ook uitgemaakt.
Mijn huidige vriend is lief zoals de vriend van Summerdance, zorgzaam en knuffelig, maar hij heeft wel een eigen mening en geeft zijn grenzen aan. En inderdaad, we hebben respect voor elkaar, hij voor mij maar ik ook voor hem. Dat respect had ik niet voor mijn ex die zo over zich heen liet lopen.
TO, vraag je zelf eens af op welke manier jouw vriend lief is. Gaat het je nou echt om dat veroveren, of pikt je vriend teveel van je?
Een ex van mij was ook 'te' lief, hij droeg me op handen, ik kreeg steeds kadootjes en hij vond alles wat ik wilde prima. Ook zo'n type dat 'maakt mij niet uit, wat jij wil' antwoordde als ik hem vroeg naar welke film hij wilde.
En dat was helemaal niet fijn, want hij had geen eigen mening en gaf nooit tegengas. En omdat ik op zoek ging naar een beetje tegengas werd ik zelf een heel naar persoon in die relatie, want ik ging steeds botter tegen hem doen, en hij bleef maar lief tegen mij doen. Uiteindelijk heb ik het dan ook uitgemaakt.
Mijn huidige vriend is lief zoals de vriend van Summerdance, zorgzaam en knuffelig, maar hij heeft wel een eigen mening en geeft zijn grenzen aan. En inderdaad, we hebben respect voor elkaar, hij voor mij maar ik ook voor hem. Dat respect had ik niet voor mijn ex die zo over zich heen liet lopen.
TO, vraag je zelf eens af op welke manier jouw vriend lief is. Gaat het je nou echt om dat veroveren, of pikt je vriend teveel van je?
donderdag 14 oktober 2010 om 02:03
Hi, ik vind de reacties in de trant van 'je bent niet verliefd' erg kort door de bocht. Voor mij is dit erg herkenbaar...9 jaar samen geweest met een absolute hork (zacht uitgedrukt) en nu juist een hele lieve vriend...en ja, dat is soms benauwend en wekt allerlei nare twijfels op. Maar wat ik denk is dat het gewoon eng is..in relaties ga je nou eenmaal op zoek nr oude patronen; op gedrag en gevoelens die je al kent. Dit is nieuw, wat er uitkomt weten we niet....dat heeft niets te maken met wel of niet verliefd zijn, maar eerder met het maken van een nieuwe ervaring....take your time...
donderdag 14 oktober 2010 om 07:33
quote:Summerdance schreef op 13 oktober 2010 @ 18:38:
Uh...jij vertelt mij ook niks he? Ik verwacht vandaag een berichtje in mijn hyves met het hele verhaal
Ik heb ook zo'n lieve vriend. Nu bijna een jaar. Ik moest ook erg wennen in het begin, twijfelde of ik dit wel wilde. Wat ben ik blij dat ik het heb doorgezet. Het is gewoon heel fijn als iemand zo lief voor je is, heel veel voor je over heeft, je nog steeds lief vindt als je een rotbui hebt. En hij is zo heerlijk verzorgend.
Nee, ik zou niet meer anders willen.
Uh...jij vertelt mij ook niks he? Ik verwacht vandaag een berichtje in mijn hyves met het hele verhaal
Ik heb ook zo'n lieve vriend. Nu bijna een jaar. Ik moest ook erg wennen in het begin, twijfelde of ik dit wel wilde. Wat ben ik blij dat ik het heb doorgezet. Het is gewoon heel fijn als iemand zo lief voor je is, heel veel voor je over heeft, je nog steeds lief vindt als je een rotbui hebt. En hij is zo heerlijk verzorgend.
Nee, ik zou niet meer anders willen.
donderdag 14 oktober 2010 om 08:20
Ik snap het wel! Zo iemand ben ik ook tegen gekomen. Via internet, maar hij was dan ook wel het andere uiterste.. Wilde al na 3 ontmoetingen van me horen of we nu wat hadden of niet..Na mijn idee erg despered. Ook idd hele tijd aan het stralen, en vooral neurién erbij pfff..Ik ergerde me mateloos. Heb het ook niet lang volgehouden. Maar volgens mij was dit ook een geval appart. Na de derde ontmoeting vond hij het nl al vanzelfsprekend om elk weekend, het hele weekend bij mij en mijn kids te zijn.. Pfff not...
Als je geen vlinders voelt, dan denk ik ook niet dat ze nog komen. Of ik zit ernaast natuurlijk
Heel veel succes
Als je geen vlinders voelt, dan denk ik ook niet dat ze nog komen. Of ik zit ernaast natuurlijk
Heel veel succes
donderdag 14 oktober 2010 om 10:53
quote:DeKenau schreef op 14 oktober 2010 @ 10:11:
Nou als ik dit zo lees zijn er bij TO echt geen vlinders. Zie alleen maar rationele redenen om 'm leuk te vinden.
Lijkt me niet eerlijk voor hem.Dat is ook wat ik beetje denk: zonde, want een andere vrouw zou wellicht heel erg gelukkig met hem zijn. Het is waarschijnlijk geen goede match.
Nou als ik dit zo lees zijn er bij TO echt geen vlinders. Zie alleen maar rationele redenen om 'm leuk te vinden.
Lijkt me niet eerlijk voor hem.Dat is ook wat ik beetje denk: zonde, want een andere vrouw zou wellicht heel erg gelukkig met hem zijn. Het is waarschijnlijk geen goede match.
donderdag 14 oktober 2010 om 11:05
Zit me nu ineens af te vragen, is lief een graadmeter voor aantrekkelijk dan?
Hoe minder lief, hoe aantrekkelijker?
Want als dat zo is, dan hebben vele vele vrouwen hier op de relatie pijlerT waarschijnlijk een hele aantrekkelijke man
Want lief zijn die kerels naar mijn bescheiden niet!
Vreemdgaan, niet terugbellen, drank, drugs, geweld..
dat is dus aantrekkelijk?
Hoe minder lief, hoe aantrekkelijker?
Want als dat zo is, dan hebben vele vele vrouwen hier op de relatie pijlerT waarschijnlijk een hele aantrekkelijke man
Want lief zijn die kerels naar mijn bescheiden niet!
Vreemdgaan, niet terugbellen, drank, drugs, geweld..
dat is dus aantrekkelijk?
donderdag 14 oktober 2010 om 11:10
Tuurlijk geldt niet hoe minder lief hoe minder aantrekkelijk.
Denk dat lief en onderdanig hier wel door elkaar gehaald worden, een onderdanige man is voor veel vrouwen niet aantrekkelijk en een lieve man weer wel, maar dan wel met eigen mening die zijn grenzen aangeeft (zonder eigen mening/ grenzen vind ik iemand heel onderdanig overkomen).
Denk dat lief en onderdanig hier wel door elkaar gehaald worden, een onderdanige man is voor veel vrouwen niet aantrekkelijk en een lieve man weer wel, maar dan wel met eigen mening die zijn grenzen aangeeft (zonder eigen mening/ grenzen vind ik iemand heel onderdanig overkomen).