teleurgesteld in vader

13-10-2010 16:38 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van mij afschrijven. Ben een beetje verdrietig.

Mijn dochtertje wordt volgende maand 1 jaar. En nou had ik net mijn vader aan de telefoon. Die heeft op de dag/avond voor de verjaardag van mijn dochtertje een feest van zijn werk wat voor hem en een collega georganiseerd wordt.

Leuk voor hem en ik snap dat hij daar veel zin in heeft.

Maar nou houdt mijn vader wel van een biertje op een feestje en nou denkt hij niet dat hij op mijn dochtertjes verjaardag kan komen. Want waarschijnlijk is hij dan brak de volgende dag.

Nu snap ik dat het een speciaal feestje is en dat je dan geen zin hebt om de volgende dag ergens vroeg te zijn. We wonen op iets meer dan een uur van elkaar af. Maar het tijdstip maakt niet uit voor mij,als hij (en zijn vriendin) maar komt.

Is het raar dat ik hier verdrietig over ben?

Ik denk dan, je kan je toch wel een beetje inhouden, en als je lang uitslaapt dan kan je in de middag of einde van de middag toch wel op verjaardagsbezoek?

Ik heb net boos de hoorn er opgegooid(?), heel kinderachtig,maar ik was zo boos.
Ik zou heel boos en teleurgesteld zijn. Maar ik denk wel dat ik hem terug zou bellen om te vertellen dat ik boos ben en teleurgesteld, verder zou ik niets zeggen, mag hij doen.

Maar mijn vader en ik belanden niet in zo'n situatie.
quote:Rogue_22 schreef op 13 oktober 2010 @ 16:49:

Nee fleur, TO is teleurgesteld dat papa liever gaat stappen dan naar een verjaardag te gaan. Op zich snap ik dat wel. Maar ik zou me er bij neerleggen. Misschien komt het ook omdat ik een opa had die nooit naar mij omkeek en die ook niet altijd op mijn verjaardag kwam. en ik miste hem ook totaal niet.Hij gaat niet zomaar stappen, er is een feest voor hem georganiseerd.
quote:fleurtje schreef op 13 oktober 2010 @ 16:49:

Maar als het echt om een feest voor hém gaat, kan ik het van zijn kant ook weer begrijpen.Ach komop! 's Nachts een vent bij dag een vent hoor.
Dolly; speelt er niet meer mee (zowel bij jou als bij hem)?

Geen moeilijke omgang tussen je vader en je moeder ( mocht je die hebben ) , geen vriendin van pa die jaloers is dat hij bij zijn natuurlijke kind al opa is, oid? Liet hij jou vroeger vaak zitten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Vl43inder schreef op 13 oktober 2010 @ 16:52:

[...]

Ach komop! 's Nachts een vent bij dag een vent hoor.En dat is ook weer zo.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 oktober 2010 @ 16:48:

[...]

Ik zou misschien nóg pislinkeriger zijn als iemand zo gek is op zijn kleindochter dat hij elke week langskomt en dan op zulke dagen niet-thuis geeft.

Dat zou ik namelijk moeilijker vinden om met elkaar te rijmen.Maar dit komt er op neer dat hij zijn kleinkind nou zo'n 4 keer gezien heeft in haar hele leven. Dat snap ik toch ook niet helemaal.
Ik zou ook woest zijn. En ik zou ook denken: dus dat feestje en dat bier die avond ervoor zijn belangrijker? En: dus je kunt je niet over een beetje brak voelen vermoeidheid heen zetten de dag erna? En weet je nu al dat je dat dag erna je zo zult voelen? En zo ja, dan kun je dat dus ook voorkomen.

Ik vind het eigenlijk niet eens echt kinderachtig dat je de hoorn erop hebt gegooid, ik zou het ook doen, als ondersteuning van mn nijd...
quote:Vl43inder schreef op 13 oktober 2010 @ 16:51:

Ik zou heel boos en teleurgesteld zijn. Maar ik denk wel dat ik hem terug zou bellen om te vertellen dat ik boos ben en teleurgesteld, verder zou ik niets zeggen, mag hij doen.

.

Zo zou ik het ook doen.

Ik zou geen maanden stommetje gaan zitten spelen, in ieder geval.

Hup, die telefoon pakken!
Ik begrijp niet waarom je zo heftig reageert. Je dochter zal er niets van meekrijgen en je vader informeert je op voorhand dat hij denkt niet te kunnen komen. Wat let je om je vader & aanhang voor een ander moment uit te nodigen? Dan hebben zij tenminste nog de kans om iets mee te krijgen van je dochter. Ik neem althans aan dat zij niet de enige genodigden waren voor de "hoofd-"verjaardag?
quote:Letgo schreef op 13 oktober 2010 @ 16:53:

[...]

Maar dit komt er op neer dat hij zijn kleinkind nou zo'n 4 keer gezien heeft in haar hele leven. Dat snap ik toch ook niet helemaal.Nee, snap ik ook niet, maar het geeft wel aan hoe diep de band dus ( niet ) is.
Tuurlijk, 's avonds een vent, 's ochtends een vent, maar ik kan me bést voorstellen dat de beste man gewoon lekker wil kunnen feesten als het een feestje speciaal voor hem is.

Wat is de reden? Jubileum bij de zaak, gaat hij met pensioen?

Want als ze op de zaak een feestje voor je organiseren, is het meestal iets belangrijks, en dan kan ik me wel voorstellen dat hij zoiets zou hebben van "het kind merkt het niet, ik kom wel op een andere dag". Zeker als het lang rijden is en hij ziet zijn kleindochter niet zo veel. Dan komt hij misschien liever een andere keer als hij niet brak is en hij dus echt lekker bij zijn kleindochter kan zijn.
668, the neighbour of the Beast
Tuurlijk, 's avonds een vent, 's ochtends een vent, maar ik kan me bést voorstellen dat de beste man gewoon lekker wil kunnen feesten als het een feestje speciaal voor hem is.

Wat is de reden? Jubileum bij de zaak, gaat hij met pensioen?

Want als ze op de zaak een feestje voor je organiseren, is het meestal iets belangrijks, en dan kan ik me wel voorstellen dat hij zoiets zou hebben van "het kind merkt het niet, ik kom wel op een andere dag". Zeker als het lang rijden is en hij ziet zijn kleindochter niet zo veel. Dan komt hij misschien liever een andere keer als hij niet brak is en hij dus echt lekker bij zijn kleindochter kan zijn.
Op zich was één keer genoeg.
Ik zou ook teleurgesteld zijn. Andere plannen op mijn verjaardag vind ik niet erg, maar het niet de moeite waard vinden om op je kleinkinds verjaardag te komen (biertje is een slap excuus, dan ga je maar brak zitten zijn), tjsa dan ben je bij mij ook aan het verkeerde adres. Ik vind dat het iets zegt over de band die je hebt met het kind. Mijn (schoon)ouders zijn allen heel betrokken bij hem en ik weet zeker dat zij dit nooit zullen overwegen.
Ik zou denken "nou, dan kom je toch lekker niet als je het niet belangrijk vindt" om vervolgens wel even heel verdrietig te zijn over zoveel desinteresse...
Beetje veel reacties, dus kan niet op iedereen reageren.

Ik heb op zich wel een goede relatie met mijn vader.Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 was, dus het is niet heel vertrouwd. Ik kom daar niet thuis en pak zelf mijn drinken ofzo.

Ik ben niet zo goed met getallen en maanden, dus denk dat hij haar wel vaker heeft gezien dan 4 keer. En ik kan op zich ook wel merken dat hij er gek op is. Toen ze geboren is, is hij ook gelijk gekomen ook bij mijn zoontje, gelukkig geen feestje avond van te voren

Maar vind het gewoon vervelend dat hij dronken worden belangrijker vindt. Ik vind namelijk ook dat je je wel in kan houden. En s middags ben je dan toch wel weer een beetje mens.

Ze doen wel vaker moeilijker met verjaardagen, gaan liever eerder weg enzo, maar dat ligt meer aan mijn stiefmoeder volgens mij.
quote:wuiles schreef op 13 oktober 2010 @ 16:54:

Ik begrijp niet waarom je zo heftig reageert. Je dochter zal er niets van meekrijgen en je vader informeert je op voorhand dat hij denkt niet te kunnen komen. Wat let je om je vader & aanhang voor een ander moment uit te nodigen? Dan hebben zij tenminste nog de kans om iets mee te krijgen van je dochter. Ik neem althans aan dat zij niet de enige genodigden waren voor de "hoofd-"verjaardag?

Ohja, fijn, is het kind net één en begin je al in etappes de verjaardagen te vieren. Dan zou ik zeggen, graag of helemaal niet. Wie kan die kan, wie niet kan die komt niet.

Ik snap gewoon niet dat hij niet wil komen. Hij kan toch én een leuk feestje hebben én naar de verjaardag? Waarom moet je persé brak zijn? En waarom kan hij niet aan het eind van de middag komen en de rest van de dag in bed blijven? Een uurtje rijden is het eind van de wereld niet. En op kinderverjaardagen blijf ik ook echt niet lang. Anderhalf uur vind ik wel prima.
Als ik aan mijn eigen kinderen denk en mijn vader kan ik het me totáál niet voorstellen.

Dat je op een feest, georganiseerd voor jou, een drankje neemt snapt iedereen. Maar dat je dan niet 's middags de dag erna om een uur of 3 een stukje taart bij je kleindochter kunt eten.... Nee daar snap ik echt niks van.
quote:wuiles schreef op 13 oktober 2010 @ 16:54:

Ik begrijp niet waarom je zo heftig reageert. Je dochter zal er niets van meekrijgen en je vader informeert je op voorhand dat hij denkt niet te kunnen komen. Wat let je om je vader & aanhang voor een ander moment uit te nodigen? Dan hebben zij tenminste nog de kans om iets mee te krijgen van je dochter. Ik neem althans aan dat zij niet de enige genodigden waren voor de "hoofd-"verjaardag?Wat zij zegt. Dat bedoel ik dus. Maar het gaat ook niet om de dochter Wuiles het gaat om TO, die het jammer vind dat hij niet komt.
quote:dolly76 schreef op 13 oktober 2010 @ 16:58:

Ze doen wel vaker moeilijker met verjaardagen, gaan liever eerder weg enzo, maar dat ligt meer aan mijn stiefmoeder volgens mij.Misschien heeft zij iets anders die dag.
Ik snap je boosheid. Hier valt de verjaardag van de jongste in de (oudevandagen)vakantieperiode: september. Opa's & oma's v an beide kanten presteren het elk jaar om op zijn verjaardag of de dag ervoor weg te gaan of de dag na zijn verjaardag thuis te komen. En niemand die iets boekt of ergens aan vastzit hoor, gewoon, omdat het nu eenmaal in september is. Dit jaar presteerde schoonzus/zwager het om hetzelfde te doen met als gevolg dat er op zoons verjaardag bijna niemand kwam (de week erna had iedereen al plannen, want zoon was immers al jarig geweest daar hadden ze geen rekening meer mee gehouden). Bij dochter komt altijd iedereen en bij zoon dus bijna niemand, begint nu hij groter wordt (werd dit jaar 3) op te vallen, vooral bij grote zus, en het wordt hier ook ehct niet gewaardeerd, dit jaar was ik er ehct heel verdrietig over in elk geval.
Hij zit dan 25 jaar in het onderwijs en dat is in twente, dus zuiperds

Ik moet me er inderdaad maar gewoon bij neerleggen, maar het voelde gewoon even rot.
@Sunemom, ah dat kan ik me voorstellen, wat sneu. Mijn zoontje is in spetember 3 geworden en die vindt het erg leuk met de opa's (zijn er 3) en oma.

Ik hou sowieso al rekening met de verjaardagen van de mensen om me heen, familie.
quote:dolly76 schreef op 13 oktober 2010 @ 17:01:

Hij zit dan 25 jaar in het onderwijs en dat is in twente, dus zuiperds

Ik moet me er inderdaad maar gewoon bij neerleggen, maar het voelde gewoon even rot.

Mijn uiteindelijke mening:

Ik kan me voorstellen dat hij bij voorbaat zegt niet te komen. Ik zou dan ook niet relaxed op zo'n avond zitten, als ik weet dat ik de volgende dag fris en fruitig moet zijn.
Zijn er serieus echt mensen die verwachten dat andere mensen hun vakanties om alle verjaardagen heen plannen?

Ongelovelijk...

* Nee, wij gaan nooit op vakantie. Tsjah, verjaardagen heh... *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven