Is het vreemd als je als vrouw niets hebt met kinderen?

13-10-2010 16:12 594 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik dit onderwerp wel onder Psyche moet plaatsen maar ik weet even geen betere plek. Vanaf mijn 30e zijn er steeds meer mensen in mijn omgeving die kinderen krijgen of mensen die van mening zijn dat ik een 'geweldige' moeder zou zijn. Inmiddels ben ik 33 en tot op de dag van vandaag heb ik niet het gevoel dat ik iets mis en mijn vriend denkt er net zo over. Wat is je probleem dan? Nou ik heb geen probleem maar het schijnt ABNORMAAL te zijn als ik eerlijk aangeef dat ik weinig heb met kinderen. Het is niet zo dat ik een hekel aan ze heb want op afstand zijn ze best leuk maar ik moet er gewoon niet aan denken om ze zelf te hebben. Maar het is nog steeds een onderwerp wat heel gevoelig ligt bij heel veel vrouwen. Ben van mening dat je beter bewust voor geen kinderen kan kiezen dan dat je toch wel overstag gaat en er spijt van hebt want ik lees de laatste tijd steeds meer verhalen over moeders die zeggen 'was ik er maar nooit aan begonnen'. Zijn er meer vrouwen die mijn 'gevoel' met mij delen?
Ik heb ook niks met 'kinderen', maar heb er zelf wel vier, haha. Mijn eigen kinderen vind ik (meestal) heel leuk, maar met andermans kinderen heb ik echt helemaal niks. Gek toch! Zelfs niet met nichtjes en neefjes. Snap ook heel goed dat mijn kinderen voor anderen niet zo speciaal zijn als voor mij, want ook ik heb een gruwelijke hekel aan dat gezanik en opgehemel van eigen kinderen.
quote:Confiture schreef op 13 oktober 2010 @ 17:04:

[...]

Weet je wat bizar is? Dat zelfs de grootste dwaas/smeerlap/vrije invulling naar keuze zich ongestraft MAG vermenigvuldigen!Juist! Tegenwoordig moet je overal een bewijsje, papiertje, vergunning bladiebladie voor hebben. Maar een kind ter wereld brengen mag zelf de meest hersenloze mens, zomaar.
Haha, ik vind er ook geen bal aan hoor, baby's en kleine kinderen, maar ze schijnen reuze vertederend te zijn.

Wat ik alleen jammer vind is dat je dus ook nooit iets van de opvoeding mag zeggen, ook niet in het algemeen, want je bent geen moeder en dus heb je blijkbaar geen idee.
Mensen hebben trouwens altijd wel iets te zeuren, is mijn ervaring. Ik heb één dochter samen met mijn vriend. Ik zie het niet gebeuren dat er nog een kind bij komt. Mijn vriend en ik zijn gelukkig zo, en we willen onze dochter alles geven wat in onze macht ligt. Maar geen broertje of zusje. Mensen vinden dat zielig. 'Eén kind is geen kind, één kind is maar alleen.' Dat soort opmerkingen krijg ik geregeld om de oren. Of de dooddoener: 'wacht maar, over een tijd beginnen je eierstokken vanzelf weer te rammelen.'

Ik laat het van me afglijden en kies mijn eigen pad.

(Bovendien heeft wetenschappelijk onderzoek uitgewezen dat enige kinderen gemiddeld genomen gelukkiger en socialer zijn dan kinderen met broertjes en zusjes. Dat kan ik altijd nog als extra argument erin gooien.)
quote:viennas schreef op 13 oktober 2010 @ 17:06:

Ik heb trouwens ook weinig met andermans kinderen. Best lief en leuk hoor, maar ik verveel me nogal snel met ze. En op kraambezoek hoef ik echt niet persee dat kind vast te houden. of de fles te geven.

En ik snap ook niet zo goed waarom je nou eigenlijk kinderen zou willen? En waarom persee van jezelf? Om nog zo'n wezentje hier neer te zetten, terwijl er al zoveel zijn die niets hebben of ongewenst zijn. Dan zou ik nog eerder kiezen voor adoptie, scheelt ook weer een bevalling...

Het is een oergevoel, denk ik. Nooit helemaal uit te leggen.

Wat heb je trouwens een mooi motto:

De modder op des naasten mantel kan nimmer zeep zijn voor Uw eigen kleed.
@ Rogue

M'n schoonmoeder heeft er al zes!!! En denk dat het achterkleinkind geen jaren meer gaat duren. M'n moeder heeft er overigens ook al 2 (+2 stief) maar die zeurt er nooit over.

Vraag me af wat "dat gevoel" dan is als het mij zo vreselijk van m'n stuk kan brengen dat ik mezelf ineens wil voort planten...
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2010 @ 17:03:

[...]

Waarom is dat een rotopmerking? Wij zijn toch de uitzondering, dus dat levert onbegrip op.

ik vind het een rot opmerking omdat:

Het niet iedereen gegeven is om kinderen te krijgen

Dat door het niet hebben van kinderen je blijkbaar je "taak" niet hebt volbracht

Dat het niet hebben van kinderen bizar is, om welke reden dan ook

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb ook geen kinderen (37) en zelf lig ik niet wakker van de opmerking van Noa, maar ik kan me voorstellen dat anderen er wel last van hebben, zoals TO, Zij opend niet voor niets een topic hierover.

Onbegrip is geen reden om iets bizar te noemen. Ik begrijp het niet dat zij wel kinderen heeft of wil, maar zeg ook niet dat zij bizar is. Haar keuze en fijn dat zij de mens in stand wil houden.
quote:Confiture schreef op 13 oktober 2010 @ 17:06:

Oh! Nog zoiets. Baby- taal.

Kiekkiek, koekkoek, a-gooooooo. Wat een bizarre dingen kunnen mensen toch uitkramen als ze kinderen zien.Misschien wel irritant in jouw oren, maar hogere tonen worden door baby's beter opgenomen dan lagere tonen. Vandaar dat gekir.
Ongeveer 2 keer per week wordt hier een topic over geopend.... dus zo abnormaal is het niet hoor
quote:Melpomene schreef op 13 oktober 2010 @ 17:09:

[...]

Het is een oergevoel, denk ik. Nooit helemaal uit te leggen.

daar was ik al bang voor...

Wat heb je trouwens een mooi motto:

De modder op des naasten mantel kan nimmer zeep zijn voor Uw eigen kleed. Heerlijk oudbollig en belerend issie hé!
quote:Demissionair schreef op 13 oktober 2010 @ 17:10:

[...]

ik vind het een rot opmerking omdat:

Het niet iedereen gegeven is om kinderen te krijgen

Dat door het niet hebben van kinderen je blijkbaar je "taak" niet hebt volbracht

Dat het niet hebben van kinderen bizar is, om welke reden dan ook

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb ook geen kinderen (37) en zelf lig ik niet wakker van de opmerking van Noa, maar ik kan me voorstellen dat anderen er wel last van hebben, zoals TO, Zij opend niet voor niets een topic hierover.

Onbegrip is geen reden om iets bizar te noemen. Ik begrijp het niet dat zij wel kinderen heeft of wil, maar zeg ook niet dat zij bizar is. Haar keuze en fijn dat zij de mens in stand wil houden.

Ik kan er zelf total niet van wakker liggen, al vind ik de term "bizar" nogal sterk gekozen, maar blijkbaar vind Noa dat echt zo aangezien zij dat oergevoel wel heeft.

Zolang mensen als zij mij hier niet dagelijks mee om de oren slaan vind ik het al lang best .
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2010 @ 17:13:

[...]

Ik kan er zelf total niet van wakker liggen, al vind ik de term "bizar" nogal sterk gekozen, maar blijkbaar vind Noa dat echt zo aangezien zij dat oergevoel wel heeft.

Zolang mensen als zij mij hier niet dagelijks mee om de oren slaan vind ik het al lang best . ik ook, maar ik kom even op voor TO.
quote:isabon schreef op 13 oktober 2010 @ 17:11:

Ongeveer 2 keer per week wordt hier een topic over geopend.... dus zo abnormaal is het niet hoorHet is eerder twee keer per maand hoor en als je het zet tegenover de honderden kinder- en zwangerschapstopics zijn we nog steeds veruit in de minderheid.
Ik vind het zeker niet bizar als je geen kinderen wil en anderen moeten zich daar met hun botte kop niet mee bemoeien. Als het niet lukt om kinderen te krijgen en je vermomt dat door te zeggen ze niet te willen kan het heel pijnlijk zijn.

Maar de opmerkingen van 'wacht maar, dat verandert nog wel' zijn niet zo heel vreemd. Ik heb zelf ook lang gedacht geen kinderen te willen en nu toch mijn spiraaltje laten verwijderen... Maar goed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurt, en dat is je goed recht.

Leef lekker je eigen leven en trek je niets van dat soort opmerkingen aan. Jij bent niet degene met een probleem, dat zijn de mensen die hier iets van willen zeggen.
quote:Melpomene schreef op 13 oktober 2010 @ 17:06:

[...]

Als je in een huurhuis woont, en mensen vragen of je nog eens in een koophuis wilt gaan wonen, vind je dat dan ook onbeschoft? Waarom uitgaan van iets negatiefs? Dat is een andere grote stap voor velen.Ja, dat vind ik onbeschoft.
quote:Demissionair schreef op 13 oktober 2010 @ 17:15:

[...]

ik ook, maar ik kom even op voor TO.Dat is lief van je. Het was vroeger bij mij ook een rode lap op een stier hoor, maar tegenwoordig begrijp ik gewoon wat beter hoe het overkomt op (potentiële) moeders én interesseert het me geen bal meer wat een ander hierover denkt.
[quote]iris1969 schreef op 13 oktober 2010 @ 17:15:

[...]

Het is eerder twee keer per maand hoor en als je het zet tegenover de honderden kinder- en zwangerschapstopics zijn we nog steeds veruit in de minderheid.[/q

Wie opent het topic op de kinderpijler? Vanaf oktober 2010: bewust kinderloos!
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2010 @ 17:15:

[...]

Het is eerder twee keer per maand hoor en als je het zet tegenover de honderden kinder- en zwangerschapstopics zijn we nog steeds veruit in de minderheid.

Iris, we openen gewoon elke maand een topic dat we nog steeds kinderloos zijn. dat heft het misschien een beetje op allemaal!

Of topic, geplant kinderloos in Maart 2011, die kan ook jaaaaaaren duren.
Ik snap zelfs waarom er getwijfeld wordt aan de woorden van een jonge vrouw die zegt geen kinderen te willen, want meestal verandert ze alsnog van mening en is er slecht een kleine hoeveelheid vrouwen die ze echt nooit zal willen en krijgen.
Haha, een maandgroepje voor iedere maand dat we geen kinderen hebben, dat worden er vast een hoop .
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2010 @ 17:21:

Haha, een maandgroepje voor iedere maand dat we geen kinderen hebben, dat worden er vast een hoop .
El Ninjoo heeft vandaag wel gepost, dus ik snap niet waarom ze hier niet is. Ze doet het erom.

Of zou ze..? Nee toch! Nien!!!! Waar ben je?
Het vervelende is dat de meeste gesprekken over dit onderwerp voor mij (34, relatie, geen kinders), volgens onderstaand stramien verlopen. Saaaaai...

Vraag 1. Hoe is het??

goed: Ooooh wat fijnnnn! ga naar 2

slecht: loop weg

Vraag 2. En hoe is het met JULLIE?

goed: Ooooh wat fijnnnnn!! ga naar 3

slecht: koppel me aan een kennis of loop weg

Denken 3. Denken jullie al aan verhuizen naar een groter huis?

ja: Ooooh wat spannennnnnnnnnd! ga naar 4

nee: Oh? Oh? Gaat het niet goed financieel? Heeft je vriend last van de crisis? En jij, jij hebt toch ook een vast contract?

4. Denken jullie ook aan ehhh, gezinsuitbreiding?

Ja: Ooooh!!! wat leuk! Ga je eerst trouwen of daarna???!!

Nee: Oh? Nóg niet bedoel je?
Meerdere mensen in mijn omgeving over de 40 hebben geen kinderen en willen ze niet. Gewoon om dat gevoel er nooit is geweest. Niets mis mee! Ik merk wel dat mensen met kinderen hun vaak erg ondervragen. Waarom niet, krijg je daar geen spijt van etc.. Vind dat persoonlijk een beetje raar zo'n kruisverhoor. Men vraagt mensen met kinderen toch ook niet het hemd van het lijf waarom ze wel kinderen hebben. Zelf ben ik 35 en wil ik graag kinderen, maar mijn vriend en ik zijn pas 1.5 jaar samen en ik ben er nog niet klaar voor. Zoveel mensen beginnen dan ook nou zou maar eens beginnen, kan je ze niet krijgen, de kans is zoveel kleiner om gezonden kinderen te krijgen als je jong bent etc.. AAHHHH soms denk je toch waar bemoeien mensen zich mee!!!
Sterker nog Iris, ik eis een "geen kinderen pijlerT" Dan open ik topics dat ik deze maand alweer geen draagdoek heb gekocht en zo.

Dat ik alweer geen kind heb geslagen of geknepen en dat mijn vriend vandaag ook niet om heeft gezien naar zijn kinderen die er niet zijn. De lulhannes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven