Is het vreemd als je als vrouw niets hebt met kinderen?

13-10-2010 16:12 594 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik dit onderwerp wel onder Psyche moet plaatsen maar ik weet even geen betere plek. Vanaf mijn 30e zijn er steeds meer mensen in mijn omgeving die kinderen krijgen of mensen die van mening zijn dat ik een 'geweldige' moeder zou zijn. Inmiddels ben ik 33 en tot op de dag van vandaag heb ik niet het gevoel dat ik iets mis en mijn vriend denkt er net zo over. Wat is je probleem dan? Nou ik heb geen probleem maar het schijnt ABNORMAAL te zijn als ik eerlijk aangeef dat ik weinig heb met kinderen. Het is niet zo dat ik een hekel aan ze heb want op afstand zijn ze best leuk maar ik moet er gewoon niet aan denken om ze zelf te hebben. Maar het is nog steeds een onderwerp wat heel gevoelig ligt bij heel veel vrouwen. Ben van mening dat je beter bewust voor geen kinderen kan kiezen dan dat je toch wel overstag gaat en er spijt van hebt want ik lees de laatste tijd steeds meer verhalen over moeders die zeggen 'was ik er maar nooit aan begonnen'. Zijn er meer vrouwen die mijn 'gevoel' met mij delen?
Het kind in mij heeft mij al diverse malen gemaand dat ik naar een pretpark moest. Ik ben dan ook al 2x in Disney world geweest en meerdere malen naar de Efteling. En ik wil WEER want ik krijg er geen genoeg van. Het kind in mij en ik zelf zijn 40 jaar.
quote:iones schreef op 13 oktober 2010 @ 18:46:

[...]

Wat mij opgevallen is, is dat kindervrijen behoefte hebben aan hun persoonlijke vrijheid. Dat is het eerste dat je er aan moet geven als je kinderen krijgt en dat vind ik een groot offer. Voor mij een te groot offer in ieder geval.

wat mij ook is opgevallen is dat kindervrijen van dieren houden en de meesten hebben ook dieren. En daar krijgen zij heeeeeeeeel veeeeeeel van terug.

En ik heb ook niet bijzonder veel met kinderen maar gelijk nou weer anti kind.... nope. Absoluut niet. Ik ben zelf nog half kind. Mijn schoonzus kan het bevestigen want die heeft dat al een paar maal gezegd. Laatst nog heerlijk het spook uitgehangen op een spooktocht voor kinderen. Geweldig! En dan zijn kinderen echt heel leuk hoor!

Dit vind ik leuk. Dat je in ieder geval geen aversie hebt en zelf ook nog half kind bent.

Ik ken iemand die voorbij rennende kinderen het liefst een gestrekt pootje geeft. Dat vind ik treurig en abnormaal. Mensen die zulke rare ideeen met dieren hebben sporen toch ook niet.
quote:iones schreef op 13 oktober 2010 @ 18:54:

Het kind in mij heeft mij al diverse malen gemaand dat ik naar een pretpark moest. Ik ben dan ook al 2x in Disney world geweest en meerdere malen naar de Efteling. En ik wil WEER want ik krijg er geen genoeg van. Het kind in mij en ik zelf zijn 40 jaar.ik 41 en van 't voorjaar nog in Disney LA geweest
Wat voor rare ideeen met dieren?

Ik vind het niet sporen als je een mens of dier iets aan wilt doen of wilt kwetsen, terwijl die jou nooit iets misdaan heeft. Of dat nu een hond is, een marokkaan, een kind, een moeder of wat dan ook. Ik snap dat ook niet.
de biologische klok, bestaat die eigenlijk wel? Als in wetenschappelijk aangetoond?

Ik heb soms het idee dat het meer n bedacht iets is. Noodzakelijk is ie niet, neuken=kindjes, tenzij maatregelen genomen.

Dat laatste bestaat nog maar kort, in vergelijking tot duizenden jaren van vanzelfsprekende voortplanting.

Die vragen zijn toch met name bedoeld als interesse tonen/veinzen/making conversation? Ik heb er geen problemen mee.

De 1 krijgt het oprechte antwoord van me (heb de behoefte niet aan de rol van moeder) en de ander scheep ik af met n 'tja wie weet' ofzo. Als ik het niet in het midden laat komen er vervolgvragen en daar heb ik geen zin in.

Overigens heb ik juist wel iets met pasgeboren, baby, peuter.

De leeftijd van lagere school en middelbare sla ik dan ff over en dan spreek ik ze weer als ze 20 zijn haha

Het varieert erg per kind, sommige mag ik erg graag, een enkeling vind ik ronduit stom en de meesten, tja, neutraal? Het zijn net mensen he. Kan vaak wel om ze lachen
quote:elninjoo schreef op 13 oktober 2010 @ 18:56:

[...]

ik 41 en van 't voorjaar nog in Disney LA geweest

In de spacemountain geweest? Man wat machtig mooi, als ik daar weer aan denk.... Vooral het vertrek....

(het kind in mij zit nu op de stoel heen en weer te wippen).
Ik, 36, kwam van mijn werk, zag een speeltuin en ben zonder schaamte gaan schommelen, kon het niet laten hahaha.
Yep, als een schommel mijn volwassen gewicht kan houden, schommel ik nog altijd. Heel normaal.
Nou dat dacht mijn buurvrouw die langs liep niet, je had haar gezicht moeten zien hihi.
quote:iones schreef op 13 oktober 2010 @ 18:58:

[...]

In de spacemountain geweest? Man wat machtig mooi, als ik daar weer aan denk.... Vooral het vertrek....

(het kind in mij zit nu op de stoel heen en weer te wippen).

Haha, en daarna nog 'n half uur lopen zwalken.

Vond de attractie van Indiana Jones het mooist en de achtbaan Frontier het leukst. Tegenover Disney was ik ook nog in dat andere park geweest (combi ticket) maar die achtbaan daar heb ik toch maar aan me voorbij laten gaan: *slik*
quote:Iwannalive schreef op 13 oktober 2010 @ 18:55:

[...]

Dit vind ik leuk. Dat je in ieder geval geen aversie hebt en zelf ook nog half kind bent.

Ik ken iemand die voorbij rennende kinderen het liefst een gestrekt pootje geeft. Dat vind ik treurig en abnormaal. Mensen die zulke rare ideeen met dieren hebben sporen toch ook niet.Ik hoef ze ook geen pootje te lichten (al heb je er wel bij die het bloed onder je nagels vandaan halen), maar ik vind ze ook niet overdreven leuk, lief of aandoenlijk. Ik vind ze gewoon gewoon en vooral vaak ontzettend druk en lawaaierig.
Oh nee, ik word misselijk van schommelen... Dus dat doe ik niet. Ben ook geen fan van pretparken, maar vind bijvoorbeeld hinkelen heel leuk, spelen met waterballonnen, bordspellen en dat soort dingen. En ik lees bovengemiddeld veel kinderboeken... Dus ook hier is iemand niet helemaal groot gegroeid...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:MsFoShizzle schreef op 13 oktober 2010 @ 19:01:

Nou dat dacht mijn buurvrouw die langs liep niet, je had haar gezicht moeten zien hihi.

Die is waarschijnlijk het kind in haar verloren en daarmee heel oud geworden (oud kun je ook zijn zonder hoge leeftijd).

quote:Hasse88 schreef op 13 oktober 2010 @ 19:02:

spelen met waterballonnen, ...Waterballonnen! Daar had ik mijn neefjes voor nodig om die te ontdekken. En klojo die ik ben, ik breng ze graag op het idee en het is geen enkele moeite om ze voor ze te vullen. En een lol dat ik dan heb! Vooral als ze op de volwassenen gaan gooien. Yep, weer dat kind in mij he.
het kind in jezelf, herkenbaar! Laatst op n braderie nog met mn neefje op n springkussen geweest. Van dat soort kinderlijke speeldingen blijf ik plezier hebben *bloos*
Ik ben ook niet zo erg volwassen, maar vooral lang niet zo zorgelijk als vele moeders. Ik zie wel wat er op mijn pad komt en ik doe mijn ding, wanneer ik wil en waar ik wil.

Dat geeft me een heerlijk gevoel van vrijheid en zorgeloosheid.
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2010 @ 19:05:

Ik ben ook niet zo erg volwassen, maar vooral lang niet zo zorgelijk als vele moeders. Ik zie wel wat er op mijn pad komt en ik doe mijn ding, wanneer ik wil en waar ik wil.

Dat geeft me een heerlijk gevoel van vrijheid en zorgeloosheid.

Het is inderdaad een aspect wat ik in veel moeders niet terugzie.

Enerzijds begrijpelijk want het is ook een hele zorg. Het verandert je leven voorgoed, de komst van een kind. Ze leven daarna nog meer voor hun kinderen dan voor zichzelf, nemen minder risico dan voorheen omwille van het welzijn van hun kinderen.

anderzijds onbegrijpelijk want hun kinderen kunnen ze juist weer terughalen in de kinderwereld. Middels pretparken, sinterklaas etc. Ze zitten er met die kinderen toch heel dichtbij.
Ik laat ook gerust het kind in mezelf los als ik die behoefte voel, daar heb ik zelf geen kind bij nodig.

Herstbladeren opgooien, van 'n duin afrollen, schelpen zoeken. Misschien door mijn passie voor fotografie dat ik nog steeds oog heb voor alledaagse dingen. Ook daar heb ik geen jong ontdekkend kind voor nodig om me daar weer van bewust te maken.
quote:iones schreef op 13 oktober 2010 @ 18:57:

Wat voor rare ideeen met dieren?

Ik vind het niet sporen als je een mens of dier iets aan wilt doen of wilt kwetsen, terwijl die jou nooit iets misdaan heeft. Of dat nu een hond is, een marokkaan, een kind, een moeder of wat dan ook. Ik snap dat ook niet.

Katten de nageltjes uittrekken omdat ze anders het parket bekrassen, staart afknippen of in de fik steken, weet ik veel wat je allemaal leest.

Maar dat is mijn punt, als je bij jezelf elke keer denkt ik sta echt te koken als ik kinderen zie of heb de behoefte om een pootje te strekken, is het tijd voor een pilletje.

Enfin ik lees het al, jullie willen Disney World gewoon voor jezelf
Ik denk dat pilletjes dan niet meer helpen Iwannalive....

Mogelijk een rondje Disney wel....

paar honderd rondjes in Space Mountain bijvoorbeeld....
Ik ben nog zeer regelmatig kinderachtig bezig. Heerlijk. Een pretpark krijg je mij met geen stok in, want ik vind er geen ruk aan, maar schommelen: heerlijk! Regelmatig nog even hier in de speeltuin. Zit zelfs met man nog wel eens op de wip.:-).

Wij worden vrees ik nooit volwassen. En dat vind ik wel een verschil: wie kinderen heeft, wordt automatisch ouder/verzorger, en zal dus ook een 'volwassener' rol hebben. Die noodzaak is er bij ons niet.
Nou de Efteling een hele dag voor mezelf, ff wegdromen hoor.....
ik denk stiekem wel eens dat dat voor meer volwassenen goed zou zijn om af en toe eens op wip/schommel/glijbaan te gaan. Sommigen zijn zo ontzettend verantwoord en serieus, om niet te zeggen ietwat 'vreugdeloos'.
[quote]iones schreef op 13 oktober 2010 @ 19:02:

[...]

Die is waarschijnlijk het kind in haar verloren en daarmee heel oud geworden (oud kun je ook zijn zonder hoge leeftijd).

Klopt, zag er wss vreemder uit doordat ik nog in kantoortenue was, als ik gewoon casual was gekleed had ze mss niet zo raar opgekeken haha. Valt me wel op dat de mensen hier die geen kinderwens hebben zo overeenkomen, leuk maar ook jammer dat ik mensen zoals wij niet vaak tegenkom.
quote:MsFoShizzle schreef op 13 oktober 2010 @ 19:19:

[quote]iones schreef op 13 oktober 2010 @ 19:02:

[...]

Klopt, zag er wss vreemder uit doordat ik nog in kantoortenue was, als ik gewoon casual was gekleed had ze mss niet zo raar opgekeken haha. Valt me wel op dat de mensen hier die geen kinderwens hebben zo overeenkomen, leuk maar ook jammer dat ik mensen zoals wij niet vaak tegenkom. Lang leve de wereld van het www, MsFoShizzle: probeer eensch: http://kindervrij-forum.nl/phpBB3/index.php
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Oh men ik geniet er met mijn kinderen juist zo van om al die dingen te doen, schommelen, pretparken, sinterklaas, kerst. We zijn nu druk bezig met de halloween versieringen, heerlijk. En het zijn idd erg handige hulpjes,

Een vriendin van mij heeft ook bewust geen kinderen. Op een gegeven moment vroeg ze of ik het erg vond dat ze niet meer naar de kinder verjaardagen kwam, ze heeft daar gewoon niks mee. Al die krijsende kinderen, vol spanning, high op verschillende suikers. Nee, kan het me goed voorstellen dat je als bewust kinderloos stel geen zin hebt om op een gezellige kinder verjaardag te gaan zitten. Mijn vriendin komt op een andere dag, als de rust is wedergekeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven