Kenia

13-10-2010 19:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoooi!

Ik weet niet of die hier op de goede plek staat, maar ik waag het er maar op!

Voor school ( Laboratoriumtechnieken HLO) kan ik uitgezonden worden voor 4 maanden naar Kenia.

Dit is onwijs gaaf en ik wil ik natuurlijk heel graag naar toe. Er is alleen 1 maar.

Dat zijn de kosten bij elkaar zou je rond de 3500/4000 euro mee moeten nemen.

Nu ben ik 19 jaar, en doe een voltijd opleiding en werk braaf op zaterdag. Maar ik kan dit voor mij enorme bedrag niet voor volgend jaar september bij elkaar werken.

Mijn vraag aan jullie, hebben jullie nog ideeen voor leuke sponsor acties ?

Zelf zat ik al te denken aan oppassen, appelflappen verkopen bij het zangkoor van mijn oma. Sponsering vragen aan natuurlijk familie en vrienden + wat bedrijven waar ik gewerkt heb en stage gelopen heb. Maar dan nog blijft het een hoop geld. En heb ik jullie nodig!

Ideetje? Let meee know!

Alvast hardstikke bedankt!
Kunnen je ouders je geen renteloze lening geven? Als je dan afgestudeerd bent, en een baan hebt kun je het terug betalen. Al ga je als HLO-er niet zo veel verdienen... (weet ik helaas uit ervaring)
Ik wil niet heel lullig doen, maar waarom zouden bedrijven/mensen jouw studiereis moeten sponsoren?
Ook op de avonden en zondagen gaan werken? Bijlenen?

Sponsoren zoek je toch meestal voor een goed doel? En niet voor jezelf?

O, 1 keer was wel genoeg.
Wat denk je van een weekje Singapore?

call-girl?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou echt geen geld durven vragen aan familie en vrienden voor een studiereis. Vind het nogal brutaal/verwend om er maar van uit te gaan zomaar geld te krijgen voor iets wat jij graag wil en een ander geen enkel voordeel bij heeft. Ook geld vragen bij bedrijven vind ik geen goed idee.

Als jij echt heel graag die studiereis wil maken zal je er voor moeten werken. Oppassen is dus wel een goed idee kan je vaak nog studeren ook als je makkelijke kinderen hebt.
http://www.fondswervingonline.nl/taxonomy/term/294

Zit hier niets bij?
http://www.steun.nl/index.php
http://www.hetgrootedesdi ... w=article&id=13&Itemid=14
http://www.tanzania2009.nl/sponsor-acties/
Ja sorry

Misschien handig als ik vertel wat ik hier ga doen. Ik ga naar een on-ontwikkeld dorpje toe. En hier onderzoek naar het water doen en een project opstarten over hoe het water gezuiverd kan gaan worden en dit opstarten en aan de bevolking leren hoe zij zelf voor beter drinkwater kunnen zorgen.

Daarbij ga ik daar mensen die ook studeren tevens les geven over hoe water te onderzoeken e.d.

Dit is dus ontwikkelingshulp, en geen snoepreisje. Natuurlijk is het super gaaf en een hele mooie ervaring. Maar het is puur werk en geen vakantie.
Het is een reis om jezelf verder te ontwikkelen in mijn ogen. Tuurlijk doe je goed werk, maar in mijn ogen niet sponsorwaardig.

Wat houd je tegen om zelf gewoon even aan te poten om dat bedrag bijelkaar te verdienen. Zo groot is dat bedrag nou ook weer niet. Is het niet een idee om of een beter betaald baantje te zoeken of om iets meer te gaan werken? Bijvoorbeeld ook op donderdagavond?
Nouja, voor mij is het een groot bedrag.. aangezien ik mijn opleiding, kleding, kostgeld e.d. ook moet betalen maar dat staat hier buiten aangezien ik zelf heb besloten dat ik daar heen wil.

En het is vrij logisch dat als ik daar heen wil dat ik er dan ook extra voor ga werken. Daar ben ik allang mee bezig, maar als student verdien je nu eenmaal het minimum.

Er zullen vast wel beter betaalde baantjes zitten maar waar ik nu werk heb ik het heel erg naar mijn zin en heb ik een onwijs goede baas.

Ik wil hier niet zielig lopen doen en als een bedelaar geplaatst worden, ik was alleen benieuwd of jullie nog wat ideeen hadden wat ik zelf kan gaan doen, en zelf mijn geld mee kan verdienen. Elk extra idee kan een hoop uit maken voor mij nu
Je zou ook kunnen kijken of je voor een beurs in aanmerking komt. Daar zijn er tig van. Ik weet niet of die ook zijn voor HBO-ers, maar in ieder geval wel voor WO. Misschien is dat een optie?
In het algemeen fondsenboek zijn alle fondsen te vinden incl. de voorwaarden die er te vinden zijn in NL. Kijk daar eens in zou ik zeggen.
Of zelf sparen of niet doen, lijkt mij.

Als ze in Kenia nu al niet meer zonder een negentienjarige hbo leerling kunnen dan is het land ook niet meer te redden, lijkt me.
Waar gaat dat geld naar toe? Naar de stichting/dorp. Of is het voor je reis/verblijf/eten enz? Ik ben in Kenia/Oeganda/Tanzania geweest en dit bedrag is echt absurd
ga in een bar werken, dan kun je alle dagen van de week terecht. (zorg er alleen voor dat deze niet aangesloten is bij de zooi van Kooistra en zorg ervoor dat je een vinger op de pols houdt wat betalingen betreft)

Uit nieuwsgierigheid: waar ga je precies heen? Ik zit van Juni tot December in Nairobi en ben afgelopen februari tot juli in Kilifi (mombasa) geweest.
Sorry voor de late reactie,

Maar ik ga naar Kitui, op zo'n 3.5 uur rijden van Nairobi

Dat geld gaat naar de stichting zelf, voor overige kosten zoals eten verblijf e.d. draai ik zelf op. Daar ga ik logischerwijze geen sponsoren voor vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven