Pus
woensdag 13 oktober 2010 om 13:53
Ik heb een grote puist met pus op me wang maar ik wil die niet uitknijpen omdat ik dan anders een vlekje/litteken krijg.
Ik dacht als ik onder de douch stond dat het vanzelf weg zou gaan, door de warmte, maar het ging niet weg
Gaat het op een gegeven moment zelf weg? Wat kan ik er aan doen om geen litteken te krijgen?
Ik loop nu met een grote puist met pus rond
Ik dacht als ik onder de douch stond dat het vanzelf weg zou gaan, door de warmte, maar het ging niet weg
Gaat het op een gegeven moment zelf weg? Wat kan ik er aan doen om geen litteken te krijgen?
Ik loop nu met een grote puist met pus rond
woensdag 13 oktober 2010 om 20:24
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 13 oktober 2010 @ 19:54:
Dat is niet waar Kikker. Hydrocortison (en andere hormoonzalven) mag niet op acné worden gebruikt. Fucidine wel. Dat is een ontstekinsremmende zalf en kan op een ontstoken puist geen kwaad.
Is de fucidin die jij gebruikt een andere dan die ik van internet had geplukt? Ik kon geen andere vinden namelijk.
En is de zalf die jij gebruikt gewoon vrij verkrijgbaar?
Dat is niet waar Kikker. Hydrocortison (en andere hormoonzalven) mag niet op acné worden gebruikt. Fucidine wel. Dat is een ontstekinsremmende zalf en kan op een ontstoken puist geen kwaad.
Is de fucidin die jij gebruikt een andere dan die ik van internet had geplukt? Ik kon geen andere vinden namelijk.
En is de zalf die jij gebruikt gewoon vrij verkrijgbaar?
donderdag 14 oktober 2010 om 16:21
Kikker, op mijn werk gebruiken we heel veel fucidine, vandaar dat ik het weet. Jij hebt de bijsluiter van een combinatiezalf hier neergezet. Dus met hydrocortison, in dit geval. Terwijl fucidine normaal gesproken een op zichzelf staande zalf is. Antibacterieel, dus prima voor puistjes en andere huidontstekingen.
Maar... Het is niet vrij verkrijgbaar. Je moet het op recept krijgen.
Maar... Het is niet vrij verkrijgbaar. Je moet het op recept krijgen.