Mode & Beauty alle pijlers

Pus

13-10-2010 13:53 54 berichten
Ik heb een grote puist met pus op me wang maar ik wil die niet uitknijpen omdat ik dan anders een vlekje/litteken krijg.

Ik dacht als ik onder de douch stond dat het vanzelf weg zou gaan, door de warmte, maar het ging niet weg

Gaat het op een gegeven moment zelf weg? Wat kan ik er aan doen om geen litteken te krijgen?

Ik loop nu met een grote puist met pus rond :(
Dat is niet waar Kikker. Hydrocortison (en andere hormoonzalven) mag niet op acné worden gebruikt. Fucidine wel. Dat is een ontstekinsremmende zalf en kan op een ontstoken puist geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
getver dat filmpje....

heb het echt niet tot het einde kunnen zien hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 13 oktober 2010 @ 19:54:

Dat is niet waar Kikker. Hydrocortison (en andere hormoonzalven) mag niet op acné worden gebruikt. Fucidine wel. Dat is een ontstekinsremmende zalf en kan op een ontstoken puist geen kwaad.

Is de fucidin die jij gebruikt een andere dan die ik van internet had geplukt? Ik kon geen andere vinden namelijk.

En is de zalf die jij gebruikt gewoon vrij verkrijgbaar?
Kikker, op mijn werk gebruiken we heel veel fucidine, vandaar dat ik het weet. Jij hebt de bijsluiter van een combinatiezalf hier neergezet. Dus met hydrocortison, in dit geval. Terwijl fucidine normaal gesproken een op zichzelf staande zalf is. Antibacterieel, dus prima voor puistjes en andere huidontstekingen.

Maar... Het is niet vrij verkrijgbaar. Je moet het op recept krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven