Gezondheid alle pijlers

Vagina stank

14-10-2010 11:53 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die een top middel weet om een vaginale stank te bestrijden? Het kan geen schimmel of iets dergelijks zijn, heb al jaren geen (sex-)partner.

En hoe meer het gaat stinken, hoe sneller je geneigd bent het met een hele fles shampoo te lijf te gaan!

Dank jullie wel, groetjes Coco
quote:Coco2010 schreef op 14 oktober 2010 @ 12:49:

Haha aan sommige reacties te zien heeft gelukkig niet iedere meid last van deze vervelende kwaal.

Bedankt voor de Bioclin-tip, dat eerst maar eens proberen voordat ik naar de huisarts stap.

Groetjes

Waarom zou je NIET naar de huisarts gaan?

Ik denk dat de huisarts per dag de helft van alle vrouwen die op het spreekuur komen met dit soort kwalen ziet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lactacyd zou ik ook toen ook mogen gebruiken volgens de gynaecoloog. Maar het was dat die vaginale douches nergens meer te vinden waren. En die van Bioclin dus wel. Maar ik denk dat er wel een goede reden moet zijn om het te gaan gebruiken. Niet zomaar, voor de dagelijkse verzorging. Maar alleen als de balans daadwerkelijk verstoord is.

Daarom zou ik toch naar de huisarts gaan en niet zelf gaan klooien. Ben je er waarschijnlijk sneller vanaf. Okee, je moet even met de billen bloot, maar dat is toch niet zo'n probleem?
quote:theekransje schreef op 14 oktober 2010 @ 12:21:

Yoghurt is idd goed voor de vagina. Het heeft nl. de juiste zuurgraad. Dus een tampon een poosje in de Yoghurt drenken en dan inbrengen. Vla is natuurlijk grote onzin, het gaat hier om de zuurgraad.

Er wordt hier wel wat lacherig gedaan, maar het is een methode die ze ook gebruiken bij het academisch ziekehuis rotterdam.

Niet doen! Is volkomen achterhaald, en kan het zelfs erger maken. Yoghurt kan een voedingsbodem vormen voor andere bacteriën.

Quotje:

Onderzoekers richten hun speren op probiotica: goedaardige bacteriën, die het gevecht moeten aangaan met ongewenste gisten en bacteriën in de vagina. De yoghurt-tampon, welke vrouw herinnert zich die niet? Veel vrouwen met vaginale klachten kregen hem in de jaren 80 en 90 voorgeschreven door de huisarts. Immers, melkzuur en de melkzuurbacteriën in yoghurt zouden de beruchte Candida-infectie bestrijden. Inmiddels zijn gynaecologen tot de conclusie gekomen dat de yoghurt-tampon een misser was. Een volstrekt zinloos wapen tegen de infectie, oordeelt gynaecoloog Maarten Schutte van het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis in Amsterdam. ,,Candida gedijt juist goed op allerlei andere bestanddelen uit yoghurt. Bovendien was de yoghurt-tampon eigenlijk bedoeld voor de Bacteriële vaginose, een ander type infectie. Maar ook daartegen bleek deze niet te helpen.''
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 14 oktober 2010 @ 12:56:

Lactacyd zou ik ook toen ook mogen gebruiken volgens de gynaecoloog. Maar het was dat die vaginale douches nergens meer te vinden waren. En die van Bioclin dus wel. Maar ik denk dat er wel een goede reden moet zijn om het te gaan gebruiken. Niet zomaar, voor de dagelijkse verzorging. Maar alleen als de balans daadwerkelijk verstoord is.

Daarom zou ik toch naar de huisarts gaan en niet zelf gaan klooien. Ben je er waarschijnlijk sneller vanaf. Okee, je moet even met de billen bloot, maar dat is toch niet zo'n probleem?Maar als je dan toch graag echt wil wassen voor de "frissigheid"dan kun je beter een wastablet van lactacyd gebruiken ipv douchespul.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Lactacyd helpt bij mij overigens ook prima. Bij problemen een paar keer gebruiken, en de klachten zijn over.

Ik gebruik het nooit dagelijks, en heb al een paar jaar keer geen afscheiding e.d. gehad, sinds ik het elke keer na het vrijen gebruik.

Het herstelt de zuurgraad van de vagina, net als Bioclin.
Quotje:

Onderzoekers richten hun speren op probiotica: goedaardige bacteriën, die het gevecht moeten aangaan met ongewenste gisten en bacteriën in de vagina. De yoghurt-tampon, welke vrouw herinnert zich die niet? Veel vrouwen met vaginale klachten kregen hem in de jaren 80 en 90 voorgeschreven door de huisarts. Immers, melkzuur en de melkzuurbacteriën in yoghurt zouden de beruchte Candida-infectie bestrijden. Inmiddels zijn gynaecologen tot de conclusie gekomen dat de yoghurt-tampon een misser was. Een volstrekt zinloos wapen tegen de infectie, oordeelt gynaecoloog Maarten Schutte van het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis in Amsterdam. ,,Candida gedijt juist goed op allerlei andere bestanddelen uit yoghurt. Bovendien was de yoghurt-tampon eigenlijk bedoeld voor de Bacteriële vaginose, een ander type infectie. Maar ook daartegen bleek deze niet te helpen.''[/quote]

Weer wat geleerd, ik had hem idd uit de jaren 90......
Jeetje wat klink je onbenullig... wist niet dat je sex moest hebben om een schimmelinfectie te krijgen.

Je krijgt het juist van te vaak/veel wassen met een hoge ph waarde in bv shampoo of zeep.

Bij de dokter super makkelijk op te lossen ja.... ze kijken er even naar maar daarna krijg je een zetpil mee naar huis even inbrengen en een nachtje met de benen tegen elkaar aan slapen volgende dag voel je al 100% verschil!!!
Een fles cola er doorheen spoelen,

Of Tea-tree oil..
3 x per dag 3 lepels appelazijn vermengd met water helpt bij mij (en bij een aatal andere vrouwen die op een zelfde soort topic hebben gereageerd)
quote:vooroverdepasta schreef op 14 oktober 2010 @ 12:03:

Als je je vagina wast met zeep, verstoor je de zuurgraad van je vagina. Hierdoor kunnen de 'slechte' bacterien en schimmels de overhand nemen.

Stap 1: niet meer wassen met zeep/shampoo

Stap 2: Dokter bellen voor een afspraak

Stap 4: inlegkruisjes weggooien (gaat alleen maar broeien)

Stap 4: Even geen synthetisch ondergoed, maar katoenen slips dragen.

Dit is het enige juiste antwoord op de vraag.

.
quote:Zwuppeliennn schreef op 14 oktober 2010 @ 11:58:

Zo, had je deze vraag niet op een iets fatsoenlijkere manier kunnen stellen? Stank

quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 12:23:

[...]

Is dat zo? Ik dacht dat dat allang achterhaald was.

Is het dan geen speciaal soort ( biologisch oid ) yoghurt?Dat dacht ik ook hoor, dat dat achterhaald en een soort 'fabeltje' was en dat yoghurt dus juist helemaal niet goed is.....
quote:Just Julie schreef op 14 oktober 2010 @ 14:29:

[...]

Dat dacht ik ook hoor, dat dat achterhaald en een soort 'fabeltje' was en dat yoghurt dus juist helemaal niet goed is.....

Ik post 'm nog een keer:

Onderzoekers richten hun speren op probiotica: goedaardige bacteriën, die het gevecht moeten aangaan met ongewenste gisten en bacteriën in de vagina. De yoghurt-tampon, welke vrouw herinnert zich die niet? Veel vrouwen met vaginale klachten kregen hem in de jaren 80 en 90 voorgeschreven door de huisarts. Immers, melkzuur en de melkzuurbacteriën in yoghurt zouden de beruchte Candida-infectie bestrijden. Inmiddels zijn gynaecologen tot de conclusie gekomen dat de yoghurt-tampon een misser was. Een volstrekt zinloos wapen tegen de infectie, oordeelt gynaecoloog Maarten Schutte van het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis in Amsterdam. ,,Candida gedijt juist goed op allerlei andere bestanddelen uit yoghurt. Bovendien was de yoghurt-tampon eigenlijk bedoeld voor de Bacteriële vaginose, een ander type infectie. Maar ook daartegen bleek deze niet te helpen.''[/quote]
Tjemig zijn er werkelijk nog mensen die denken dat yoghurt helpt? We leven in het jaar 2010!!

Btw ik mocht me vroeger niet wassen van mijn schoonmoeder als ik ongesteld was bllllggghhh ik wil niet weten hoe dit geroken moet hebben als ze het was..............
quote:Zwuppeliennn schreef op 14 oktober 2010 @ 11:58:

En wie gaat er zijn vagina nou met shampoo te lijf?

Vrouwen met uitzonderlijk lang schaamhaar

Conditioner is trouwens wel heel handig met het scheren
Gorix??? Ga dan op zijn minst voor HG schimmel plekken verwijderaar.

(Zucht, kan nog steeds geen plaatjes plakken)
Hoi Coco,

Je kunt wel degelijk een schimmelinfectie hebben zonder sexueel actief te zijn geweest. Je kunt jezelf 'besmetten' vanuit je darmen.

Volgens mij zijn vaginale douches en zepen nergens voor nodig, gewoon met water wassen en (ouderwets) 'van voor naar achter'.

Stank van de vagina hoort i.i.g. niet en is op z'n minst errug onprettig lijkt me.

Vandaag kwam dit onderwerp toevallig ter sprake en uit dat gesprek kon ik concluderen dat er ook sprake kán zijn van andere oorzaken die minder onschuldig zijn.

Ik zou er hoe dan ook mee naar de huisarts gaan, je laten onderzoeken en het indien nodig laten behandelen.

groet en beterschap, Iep
Heerlijke reacties weer
Geen yoghurttampons!!! Echt, je helpt de balans nog meer naar de kl*** dan ie klaarblijkelijk al is. Naar de huisarts moet je gaan. En op de terugweg even een paar potjes mosterd, pak vla en kwarktaart halen om op te eten jummmmmmmmmmmmmm
Oh en een puddingbroodje natuurlijk. Duh!
Ik vind het openingsbericht wel ietwat gefrustreerd klinken. Vaginale stank en al jaren geen sexpartner (verband???). Des te meer reden voor een puddingbuks uh, puddingbroodje!
Bezoekje aan de dokter kan nooit kwaad ;)
Je huisarts heeft hier waarschijnlijk wel een oplossing voor, dus snel een afspraak maken! En zeker niet experimenteren met allerlei middeltjes..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven