Relatieprobleem
donderdag 14 oktober 2010 om 13:37
Ik heb haar gevraagd hoe ze daar tegenaan kijkt (professioneel iemand) maar daar heeft ze totaal geen behoefte aan. Ik ga haar wel vragen of ze niet met haar tweelingzus of met haar moeder kan praten over dit probleem. Dan bedoel ik niet de abortus maar meer hoe ze zich nu voelt. Of is dat totaal geen goed idee?
Wat betreft de abortus. Het is niet zozeer dat ze het moet vertellen, maar ik denk dat er wel een last van haar schouders zal vallen als ze het haar ouders heeft verteld. Ik dring het haar ook niet op hoor. Ik heb het 2x gevraagd in deze 4 maanden.
Wat betreft de abortus. Het is niet zozeer dat ze het moet vertellen, maar ik denk dat er wel een last van haar schouders zal vallen als ze het haar ouders heeft verteld. Ik dring het haar ook niet op hoor. Ik heb het 2x gevraagd in deze 4 maanden.
donderdag 14 oktober 2010 om 17:36
Ja zolang je vriendin zelf niet het idee heeft dat het beter is om met een professioneel iemand te praten houdt het een beetje op. Jij kan alleen maar eengeven dat je je zorgen maakt, er voor haar wilt zijn maar dat je niet precies weet hoe en of jij wel in staat bent haar goed te helpen.
Tweelingzus of ouders kan (al weet ik niet of die laatste een optie zijn omdat ze niks weten van de abortus).
Kunnen er ook niet andere dingen spelen waarvan jij niks af weet?
Ik vind het maar lastig, je kan niet meer doen dan je best, bent nog hartstikke jong en jij kan deze verantwoordelijkheid ook niet alleen opnemen.
Tweelingzus of ouders kan (al weet ik niet of die laatste een optie zijn omdat ze niks weten van de abortus).
Kunnen er ook niet andere dingen spelen waarvan jij niks af weet?
Ik vind het maar lastig, je kan niet meer doen dan je best, bent nog hartstikke jong en jij kan deze verantwoordelijkheid ook niet alleen opnemen.
donderdag 14 oktober 2010 om 17:39
quote:Bert44 schreef op 14 oktober 2010 @ 13:37:
Ik heb haar gevraagd hoe ze daar tegenaan kijkt (professioneel iemand) maar daar heeft ze totaal geen behoefte aan. Ik ga haar wel vragen of ze niet met haar tweelingzus of met haar moeder kan praten over dit probleem. Dan bedoel ik niet de abortus maar meer hoe ze zich nu voelt. Of is dat totaal geen goed idee?
Wat betreft de abortus. Het is niet zozeer dat ze het moet vertellen, maar ik denk dat er wel een last van haar schouders zal vallen als ze het haar ouders heeft verteld. Ik dring het haar ook niet op hoor. Ik heb het 2x gevraagd in deze 4 maanden.Ik vind dat geen goed idee. Zij is geen patiënt maar, hoewel jong, een volwassen vrouw die zelf haar beslissingen neemt. Neem afstand dus.
Wat betreft de abortus. Het is niet zozeer dat ze het moet vertellen, maar ik denk dat er wel een last van haar schouders zal vallen als ze het haar ouders heeft verteld. Ik dring het haar ook niet op hoor. Ik heb het 2x gevraagd in deze 4 maanden.Ik vind dat geen goed idee. Zij is geen patiënt maar, hoewel jong, een volwassen vrouw die zelf haar beslissingen neemt. Neem afstand dus.
vrijdag 15 oktober 2010 om 13:34
Ze komt vanavond langs en ook al krijg ik veel adviezen dat ik afstand moet nemen lijkt het me wel erg moeilijk om dat te doen. Ik zal vragen wat ze daarvan vind maar uiteraard zeg ik er wel bij dat ik dat wel heel moeilijk zal vinden.
@ elizaar: Nee er spelen geen dingen waar ik niets van af weet. Ze is altijd eerlijk en open tegen me en ik weet alles wat er speelt;).
@ elizaar: Nee er spelen geen dingen waar ik niets van af weet. Ze is altijd eerlijk en open tegen me en ik weet alles wat er speelt;).
vrijdag 15 oktober 2010 om 13:44
Als ze zich gekwetst voelt dan is dat spijtig maar dat betekend niet dat je iets verkeerd hebt gedaan. Je kan beter eerlijk en duidelijk zijn en het risico haar te kwetsen voor lief nemen. Kwetsen zegt vaak meer over degene die zich gekwetst voelt dan over degene die als veroorzaker wordt gezien. Als jij duidelijk bent en kenbaar maakt dat het in jouw ogen beter is voor beiden om wat afstand te nemen zodat ze rust krijgt om na te denken en orde op zaken te stellen en daarbij eerlijk en vriendelijk bent dan heb je gedaan wat je kan om gekwetste gevoelens bij haar te voorkomen.