Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Ik denk dat ik zou beginnen met samen op 1 kamer Charmant, misschien met een kamerscherm of halve wand een beetje afscheiden, maar niet meer. Zo'n kleintje heeft heel weinig nodig tenslotte. Enige nadeel is wel dat je zoon dan tijdens alle slaapjes vd baby niet op zijn kamer kan spelen, dan zou je voor hem een hoekje in de woonkamer ofzo moeten maken. Hebben jullie daar plek voor? En babyspullen: al wat mooi was heb ik nog en nu net over laten komen naar Aruba, maar ik heb toch bij de hema lekker frisse lakentjes en hydrofielluiers besteld, die hebben ze nu ook in leukere kleuren dan alleen wit. Verder niet veel aangeschaft, komt allemaal tzt wel, het belangrijkste is er: een kinderwagen, een bedje en de basics qua kleren.
Wat zijn nu precies hydrofielluiers en waarom heb je die nodig?

Ik lees er her en der dingen over maar nergens staat precies hoe en wat!
hydrofielluiers zijn lekkere dunne katoenen doekjes, en heel geschikt om je babyy mee af te drogen of droog te deppen, in het begin zijn handdoeken nog te ruw. Verder ook fijn om op het hoofdeinde te leggen, vangt alle spuugjes enzo op en hoef je niet steeds het bedte verschonen. Zo ook op de commode. Genoeg mee te doen dus!
Haha, dus het zijn helemaal geen luiers?
Hai meiden,

zag dat het al bijna twee weken gelden was dat ik heb geschreven.Wat gaat de tijd toch hard zeg!!!!!

Ik heb gister een echo gehad bij de gyn en de uitgerekende datum is bijgesteld naar 2 juni.Ik ben dus vandaag 13wkn en 1 dag.Kon echt al van alles zien.We konden zelfs al teentjes tellen!!!!!En alles zag er ook heel goed uit.Ze nam echt de tijd om alles goed te bekijken.Het was alleen erg jammer dat mn litteken een beetje in de weg zat.Het kindje lag er met het hoofd net onder.Op de foto's kun je als je goed kijkt ook een zwarte streep zien lopen.Ik heb een heleboel foto's meegekregen.Geloof wel 7 ofzo.Ik scheel nu op een dag na 10 weken met min vriendin.Erg gezellig.Kunnen we straks lekker vd zomer met elkaar wandelen enzo want ze woont maar een straat verder.

Ga eerst maar eens even op iedereen reageren want dat is ook alweer zo lang geleden.

Charmant:Ik heb inmiddels al wel iets gevonden.Osseworst.Mn vriendin heeft het aan de vk gevraagd en dat mag je hebben.Nu haal ik dus kleine osseworstjes en die kan je per stuk voor twee boterhammen gebruiken.Zo blijft het niet te lang liggen en is de kans op bacteriën erg klein.Want het is volgens mij gewoon een rauw product.Maar als ik twee boterhammen pw met osseworst heb gehad is dat weer geweest hoor.Ik weet het geoon niet.Ben alles zo snel zat.Ik wissel ook veel af met cornflakes en yoghurt met muesli en cruesli en met beschuit.Nu heb ik vandaag met de boodschappen weer sesamcrackers mee genomen en sambalsmeerkaas.Dat vind ik erg lekker op brood met (nu zullen de meesten heel erg gaan gruwelen!!!) appel.Al zal dat ook wel weer iets tijdelijks zijn.Net als de rest.

Fijn dat je "gezwellen" allemaal weg zijn.De mijne gelukkig ook want we leipen echt voor joker.Ik heb nu wel alleen veel last van kleine pukkeltjes in mijn decolleté.

Je vroeg hoe iedereen het deed met spulletjes kopen enz.Ik heb alles nog van mijn dochter dus qua wagen,wieg etc hoef ik niks meer te kopen.Ik ga tegen de tijd dat het bijna zover is alle kleertjes eens uitzoeken of er geen vlekken op zitten (het schijnt dat spuugvlekken na een tijd liggen gewoon weer boven kunnen komen) en hoe het eruit ziet.En als het een jongetje wordt kunnen zowiezo alle kleren weg want het zijn allemaal meidenkleren.

Je vroeg ook of wij misschien een oplossing wisten.Is het niet een idee om het eerlijker te verdelen qua ruimte?Bv. 7,5 m2 voor de babykamer om 8,5 m2 voor je zoons kamer?Of iets in die richting? En ik weet natuurlijk niet in wat voor huis je woont maar is de mogelijkheid er niet om een kamer op zolder of een dakkapel te maken?

Leeuwedraak:Ik slik ook visolie capsules.Ik doe het omdat het goed zou zijn voor de groei van de hersenen van je kind en misschien helpt het mij om niet zo vergeetachtig te worden/zijn.

En wat gaaf dat je dat luisterding van je collega mag lenen!Lijkt me heerlijk om te kunnen luisteren naar je kleine wanneer je dat wilt.

Lot:Spannend hoor met de punctie.Zit je er erg over in spanning?Ik hoop voor je dat er een goede uitslag komt.Maar daar gaan we maar van uit toch?!!!En van harte gefeliciteerd met je nieuwe huis!!!Doe je wel rustig aan want je bent natuurlijk wel zwanger en voor je het weet doe je teveel!Goed naar je eigen lijf luisteren en een stapje terug doen als het nodig is.

Priek:Jeetje man,over drie weken alweer de 20 weken echo...wat gaat de tijd toch snel.Geniet er allemaal maar van want voor je het weet is het alweer voorbj en hou je je kleine in je armen.Je zult je buik en het schoppen nog wel gaan missen als de kleine er is.

Plevier:Je haar is dus leuk geworden?Ik heb het twee weken terug zelf gekleurd.Wat een pokkeklus is dat zeg.Maar ik ben te gierig om er geld aan te spenderen bij de kapper aangezien ik zelf ook kapster ben.Knippen laat ik wel door de kapper doen.Ik ga altijd naar mn oude collega's.Daarvan mag er maar eentje mij knippen.Als zij het knipt zit het namelijk gewoon 3 of 4 maanden goed!Ik ben nu half augustus geweest en het zit nog!En dat wil ik gewoon.Heb geen zin om elke 6 weken te moeten.

Bowie:Hoe was je controle bij de gyn?Alles goed?Hebben jullie eigenlijk wel verloskundigen daar of is het gewoon zo dat je standaard naar de gyn gaat?Wel grappig dat er in twee dagen tijd 3 man bij de gyn moeten zijn.

Melissa:Hoe was jouw controle bij de gyn?Ook alles goed?Waarom moet jij eigenlijk bij de gyn op controle?Ik ben daar nu trouwens klaar.De verdere zs kan ik gewoon bij de vk af.

Je schreef dat je bang was dat je kleur anders uit zou pakken.Ik ben dus zelf kapster en moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit heb mee gemaakt.Wel dat een permanent niet pakte vanwege de hormonen maar een kleurtje dat anders werd heb ik nog nooit gezien.En als je geen al te gekke dingen van plan bent.....Dan kan het best.

Ik ben het ook met plevier eens dat het verstandig is om eens langs de HA te gaan of langs de fysio.Die zullen hier vast al wel eens meer van gehoord hebben.En ik denk ook dat die je verder kunnen helpen.Je hebt niks aan pijn als je zwanger bent.Ook niet als je niet zwanger bent trouwens.

Milagro:Ik vind het knap dat je nog in je gewone kleding past met 16 weken!!!Ik heb nog welgeteld 3 broeken die ik aankan en de rest pas ik allemaal niet meer.Ik probeer dus de broeken die ik nog pas zo snel mogeijk te wassen want mn positiebroeken zijn op 1 na eigenlijk allemaal nog te groot.Ik loop wel al een week of 3 met zs truitjes want al mn truitjes waren te kort geworden.Ik heb vandaag wel een hele mooie buikband gekocht bij miss etam.Die hebben zulke leuke liggen.Ze verkopen alleen niet in alle filialen zskleding.Maar bij prenatal en H&M kun je ook heel erg goed voor zs kleding shoppen.Vind het ergens wel jammer dat ik nog best veel heb.Vind het zo leuk om te kunnen kopen.Er zal vast nog wel een buikband bijkomen denk ik.Daar kun je toch je outfit mee opleuken.

Regina:Alweer de griep?????!!!!Doe jij wel een beetje rustig aan meisje????Ik weet dat een verbouwing erg druk is maar je moet wel echt om je zelf denken hoor!Want voor de tweede keer griep in een maand tijd dat is wel erg veel.

Leeuwedraak had het over viscapsules slikken.Ik slik op het moment ook probioticapillen ivm met mijn darmen (heb Colitis Ulcerosa.Dat is een broertje van de ziekte van Crohn.) want die zijn weer aan het opspelen.Ik heb weer bloed bij de ontlasting en ik hoop dat die pillen helpen.Ik wil eerst kijken of ik het zelf kan stoppen want dan hoef ik niet aan de echte medicijnen (ontstekingsremmers enzo).Het is misschien stom om niet naar een dokter te gaan maar dat kan altijd nog.Ik wil het nog een paar weekjes aankijken.Want ontstekingsremmers ed zijn altijd weer een risico voor de zwangerschap.Ik heb besloten mezelf weer op een dieet te zetten met meer groenten en fruit,geen frisdranken en koffie,zo weinig mogelijk suiker en gekruid eten en geen chips ed meer.En ik moet van mezelf meer gaan bewegen.Meer wandelen vooral want dat schijnt heel erg goed voor je darmwerking te zijn.Misschien dat die vermoeidheid ook uit mn darmen komt.Dat is heel goed mogelijk.Ik pak ook zoveel als ik kan mn rust.

Zo,ik geloof dat ik nu wel weer aardig bij ben hahaha.Het is ook wel een hele lap tekst geworden.Ik zit ook al een uur te tikken nu.Er zullen hier en daar wel wat foutjes in zitten maar we hebben een nieuw toetsenbord met een "wave" erin dus ik moet er nog een klein beetje aan wennen.Ik barst van de hoofdpijn dus ik ga twee paracetamolletjes nemen en dan mn bed opzoeken.Morgen mag dochterlief afzwemmen voor een waterwendiploma (dat is de voorloper op de echte zwemles.Zo raken ze heel erg vertrouwd met water en leren ze al een beetje de zwemslagen) en word het dus een spannende dag.Mn moeder gaat mee om foto's te maken en een stukje te filmen.Want ik lig met dochterlief in het water.Ik zal proberen om niet weer zo lang weg te blijven.

Groetjes moon.
nog even een berichtje van mij..... schreef ik gistermiddag nog niets te voelen, gisterenavond heb ik de baby gevoeld hoor! Lag op de bank en opeens voelde ik iets, van he, wat is dat nou? Aaaaah, dat was de baby! Echt superleuk, en inderdaad, dat gevoel herkende ik echt meteen!

@Moon: Wat leuk dat je zo'n uitgebreide echo hebt gekregen! En als ik je niet met iemand anders door de war haal ( sorry), heb je dus zo'n 4 dagen ingelopen? Want het was toch 6 juni? Moet je eerlijk zeggen dat de combi sambalsmeerkaas met appel me heel lekker lijkt, ga het ook eens proberen...

En de kamer precies door de helft kan niet, zit een raam in de weg...

Bowie's optie is ook goed, een half muurtje als afscheiding plaatsen, kunnen we altijd nog weghalen en na de verbouwing hebben we een hele grote woonkamer.

En Moon, als je zelf meezwemt met je dochter, is dat heel toevallig bij de oerbron in het revalidatiecentrum op de overtoom ( of haal ik je nu echt heel erg door de war met een andere zwangere, en kom jij helemaal niet uit amsterdam! Ben ook echt heel warrig!)?

@Milagro: Nee, het zijn eigenlijk meer een soort van hele dunne witte theedoeken....
Hi Moon,

Jeetje, wat balen van je darmen. Ik hoop voor je dat je het zelf weer onder controle krijgt, zodat je niet aan de ontstekingremmers hoeft. Volgens mij zijn er overigens wel 'veilige' onstekingsremmers te krijgen hoor, dus als het nu niet gaat, gewoon lekker naar de huisarts gaan! Wat betreft de visolie-pilletjes. Ik slik ze niet, maar eet elke week een lekkere haring.

Charmant, gaaf dat je je kleintje hebt gevoeld. Ik denk dat ik het ook al af en toe voel, maar zeker weten doe ik het niet. Bij mijn zoontje voelde ik het voor het eerst met 18.5 week en dan was dat omdat ik stil op mijn bed ging liggen met mijn handen op mijn buik en dan voelde ik 'schopjes' zeg maar. Ik lig nu dus al een week elke dag een tijdje met mijn handen op mijn buik te wahten op de schopjes, maar voel nog niks....maar elke dag heb ik wel vanuit het niets opeens gekriebel in mijn buik gevoeld...ik denk dus dat dat de kleine is, want het voelt net als in het begin bij mijn zoontje. Mijn buik begint nu ook opeens te groeien. Ik kan nog wel de meeste van mijn gewone broeken aan, maar dan zonder riem en vooral 's avonds op de bank met mijn knoop open!

Hebben jullie eigenlijk al bedacht of je nog iets gaat doen aan zwangerschapscursussen oid? Ik zit eraan te denken om dit keer op zwangerschapsyoga te gaan. Ik zal eens gaan informeren wanneer ik daar mee zou kunnen beginnen.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met TO (Sabrina) is en of ze haar huis al verkocht heeft.....
Hoi hoi,

Wat leuk dat er weer zoveel geschreven is

Even een berichtje van mij, ik ben vanmiddag toch maar naar de HA gegaan omdat de pijn in mijn rug uitstraalt naar mijn been. Het blijkt een beginnende bekkeninstabiliteit te zijn tesamen met rugpijn. Vooralsnog geen hernia, maar de HA heeft wel gezegd,dat ze niet met zekerheid kan zeggen dat ik die niet krijg :(

Nu doorgestuurd naar Cesartherapie. En goed opletten of de pijn niet erger gaat worden.....

Kortom even goed balen.... Maandag heb ik een gesprek op mijn werk over wat nu te doen ivm uren enz.

Wel een troost, voor mij, niet leuk voor jullie ;) iedereen die zwanger is krijgt op de den duur rugpijn,maar dat is vaak veel later in de zwangerschap en niet met 15 weken zo heftig.

Ik ga zo maar naar mijn waterbed, die is lekker warm en dat is wel fijn.

Ik reageer de volgende keer weer op jullie berichtjes meiden
Goedemorgen allemaal!

Hier een berichtje van een blije Priek! Ik ben vandaag 18 weken zwanger, en volgens de boeken is mijn wurmpie nu 20,5 cm. Tjee, als je eens op je liniaal bekijkt hoe groot dat is! Jammer genoeg voel ik hem nog steeds niet, maar goed, dat zal wel komen nog. Voor de ervaren moeders onder ons: duurde het bij jullie ook zo lang bij de eerste zwangerschap?

Melissa, goed dat je naar de huisarts geweest bent. Het lijkt me echt vervelend, bekkeninstabiliteit. Ik hoop voor je dat de therapie wat uithaalt (wat is eigenlijk cesartherapie, wat doen ze dan?)

Regina, ik denk ook aan yoga. In eerste instantie leek me dat niks, ben namelijk een onwijze hark. Maar ik hoorde van anderen dat je er niet lenig voor hoeft te zijn, en dat het vooral erg gericht is op ontspanning. Dat lijkt me dan wel weer lekker! Ik wil sowieso wel iets gaan doen waar ik kan leren ontspannen, en leren hoe ik straks weeen kan opvangen.

Ik ga lekker een kopje thee drinken en aan het werk, gelukkig nog 1 dag en dan is het alweer weekend!

Groetjes!
Hallo!

Zo, het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was... Goed om te lezen hoe het met iedereen gaat.

De afgelopen weken ben ik vooral 's avonds echt heeeeel moe gewest. Viel om half negen als een blok in slaap. Het was ook heel erg druk op het werk, zal ook mee hebben geteld. Nu gaat het wel weer, maar mijn buik is de afgelopen week ook enorm gegroeid. Alsof ik echt heb zitten ' broeden' en de baby een groeispurt heb doorgemaakt. Leuk! Ook ben ik al een maand nu zwaar verkouden. Ik snotter echt complete wc-rollen erdoorheen, keelpijn en soms ook een warm hoofd. Maar ik heb amper tijd om ziek te zijn. Het is nu zo belachelijk druk, word er een beetje gek van. Kijk erg uit naar de kerstvakantie, beetje bijtanken.... Want dit is (eigenlijk) niet leuk meer.

Ik voel de baby overigens inmiddels goed. Niet heel vaak, maar het is nu wel onmiskenbaar de baby. Dat is dus echt super! En laatst lag ik 's morgens in bed en toen kon ik echt voelen dat de baby rechts in mijn buik lag, want daar was het harder, en links kon ik mijn buik helemaal indrukken. Dat vond ik zo gaaf. ben nu ook veel meer dan bij de eerste bezig met dingetjes kopen. Toen dacht ik; ach, ik heb toch alles al gekregen. Maar nu vind ik het heel leuk om kleertjes te kijken en te kopen (al heb ik dat laatste nog niet echt veel gedaan). Wel heb ik alvast een pakje gekocht wat de ' eerste officiele outfit' gaat worden. Heb ik voor mijn dochter ook gedaan en wil dat ieder z'n eigen pakje heeft zeg maar. Omdat het geslacht nog onbekend is (en blijft), heb ik voor veilig grijs gekozen.

Over 2 weken de 20-weken echo, 13 december om precies te zijn. Net als jij Priek. Wil jij trouwens wel het geslcht vantevoren weten?

Andere praktische vraag: ik zie het schema hierboven nooit. Weet iemand hoe dit komt, ziet iedereen dit niet? Hoe maak je eigenlijk zo'n schema, ik wil het best doen, maar heb geen idee hoe. Lijkt me toch wel handig, want er zijn zoveel zwangere ladies in da house!

Dan wilde ik Lot nog heeel veel sterkte wensen tijdens deze onzekere tijd. nog even geduld en je heb de uitslag (wat duurt het lang he?). Ik duim voor je!

oeps, hoor dochterlief hard huilen in d'r bed. Moet stoppen!

gr.

Valdispert
Even korte reactie op Valdispert, over de 20-weken echo. Wij willen het niet weten, tenminste, dat zeggen we nu. Er bestaat een kleine kans dat we daar zitten, en dan allebei heel hard roepen : Zeg het! Zeg het! Maar in principe zijn we er wel uit. Ik vind het wel erg leuk als het een verrassing blijft, hoewel ik de praktische voordelen van wel weten ook wel zie. Ik begrijp dat jij het ook niet wilt weten? Ik heb trouwens ook al het 'eerste pakje' gekocht, en dat is bij ons ook grijs! Toevallig zeg..
Hier ook een blije moeder-in-spé: afgelopen vrijdag heb ik de baby gevoeld!! Wat ik voelde had ik al eerder gevoeld, maar afgedaan als darmborrels ofzo. Maar dit keer wist ik het zeker, en nu voel ik het ook vaker. 't Is net of er een popcorntje tegen de deksel van de pan springt ofzo, heel grappig. Ik voel het niet vaak, maar als ik het voel vind ik het toch zó bijzonder!!

Wij hebben onze 20-weken echo op 24 december, dus nèt voor Kerstavond, hopelijk kunnen we dan zien wat het wordt. Vorige week heb ik met mijn tante gependeld, en de pendel wist het zeker: een meisje. Hij sloeg echt helemaal uit, en als we vroegen naar een jongetje hing hij meteen stil. Frappant. Pendelen is natuurlijk geen exacte wetenschap, maar het verschil was echt duidelijk. We zullen het zien...

Wanneer we weten wat het wordt, gaan we nog snel een blauwe of roze kerstbal kopen (die zijn te koop, hoop ik...?) en die pakken we in voor Kerstavond (dan doen we cadeautjes bij mijn broer en schoonzus met m'n ouders). Mijn vader mag hem uitpakken, maar verder zetten we er niets op of bij. Kijken bij wie het kwartje het snelst valt...

Ik ga bij Babyview ook een afspraak maken voor een pretecho. Ik denk dat ik zo'n pakket neem van 2 keer. Is niet zo heel veel duurder dan 1 echo, en via mijn ziektekostenverzekering ben ik ongevraagd lid gemaakt van Kindje op Komst. Via die site krijg je blijkbaar 10% korting. Dan kan ik 2 keer voor ¤ 126 (1x gewoon, 1x 3D, inclusief 2x alles op DVD en zwartwit + kleurenprintjes).

Moon, jij slikt dus ook visolie. Dat van het geheugen is een mooie bijkomstigheid, maar bij mij helpt het niet (of toch wel, en zou het zonder visolie nog erger zijn geweest...?!? Aarrggh!!). Vergeet soms echt de domste dingen, zet spullen terug in de koelkast die ik nog nodig heb, bel mensen met een vraag en moet een uur later terugbellen omdat ik het antwoord niet meer weet... Niets schokkends hoor, eerder grappig.

Iemand al bezig met een geboortekaartje? Ik snuffel soms wat op internet (nog tijd zat immers), maar ik ben nog niet echt gegrepen door een bepaald kaartje. Wil in ieder geval niet te lief. Zijn hier ook creatievelingen die zelf aan het ontwerpen willen slaan?

Groetjes en een fijne week,

Leeuwedraak
Ha, ook ik weet het nu zeker! Zelfde als bij Leeuwedraak, iets wat ik al die tijd heb afgedaan als darmen, daarvan heb ik vandaag de conclusie getrokken dat je niet zó vaak op telkens dezelfde plek een darmborreltje kunt hebben.

Hoera, mijn kindje schopt me! Haha, nu kunnen we daar nog blij om zijn...

Spannend Leeuwedraak, nog even afwachten wat het wordt! Ik moet volgende week donderdag, ik heb er zo'n zin in! Wij willen niet weten wat het wordt, maar het lijkt me heerlijk om lekker lang naar junior te kunnen kijken. De laatste echo is met 8 weken gemaakt, dus hij zal wel wat gegroeid zijn.

Tjee, ik ben de afgelopen heel hard op zoek naar een winterjas, waar mijn buik zometeen ook nog inkan. Pfff, die krengen zijn overal uitverkocht! Nu eindelijk een webwinkel gevonden die degene die ik wil nog verkoopt, in de goede maat. Afwachten maar of het ook nog aankomt allemaal. Iemand anders ook zo'n probleem?

Over de visolie, ik slik niets, maar heb ook niet zo erg last van geheugenverlies. Ik laat wel veel dingen uit mijn handen vallen, geen idee wat ik daartegen kan slikken...
Hahaha, dat doe ik ook Priek. Gek kun je er van worden, vooral als het om dingen als boter of een pak bloem gaat!

Vanmorgen weer hartje gehoord, zo schattig. Baarmoeder zit nu 1 vinger onder mijn navel. Maandag 20 weken echo, en wij willen graag weten wat het wordt. Binnenkort moet ik mijn suiker laten prikken ivm overgewicht.

Ik slik 1000mg vitamine c, multizwangertablet en drink me gek aan cranberry. Verder niks, maar dat vind ik ook wel genoeg.

Baby plopt nu ook al af en toe tegen mijn buikwand aan, maar ik voel hem nog niet van buiten.

Fijne avond,

Plevier 19w2d
haha priek, erg herkenbaar van je jas.... ik kan mijn jas nog net dichtdoen, ik denk dat ik m nog zo'n twee/drie weken aankan.

En dan een nieuwe kopen.....blegh! Ik hou van kleren kopen, maar winterjassen shoppen vind ik echt verschrikkelijk. Zag vorig jaar ook een hoogzwangere vrouw met een enorme buik die wel een melige oplossing had: een zwarte badjas van fleece in maat grooooot. Toch, met de mooie tas en de UGGs die ze eronder droeg stond het geheel nog best wel leuk, maar ik ga het niet nadoen!

@Leeuwedraak: ja, bij de eerste heb ik het kaartje ook zelf gemaakt, en dat wil ik nu ook doen. Mocht het echt niet vlotten met het ontwerp, dan heb ik ook nog een grafisch ontwerper als broer... Ik zit inderdaad ook wel op internet te snuffelen, gewoon om te zien wat mensen eigenlijk allemaal als geboortkaartje sturen! Wat ik ook wel een leuke site vind is www.grootzus.nl

@Valdispert: Inderdaad, het eerste pakje is toch altijd wel speciaal!

Ik heb ook nog ( ergens op zolder...) het eerste omslagtruitje wat zoon aanhad.

Woensdagochtend mag ik weer naar de verloskundige, eindelijk weer een beetje echt iets voor de baby, ben nu meer bezig met Sinterklaas en werk.

Iedereen, fijne avond!
ha plevier, ik zie nu net je bericht!

Heb je ook last van blaasontsteking? Of is het preventief? Ik moest vorige week drie keer naar het toilet tijdens de halfjaarlijkse controle bij de tandarts, toen besloot ik dat het tijd werd om er ook even een zooi 1000mg vitamine C en cranerry pillen tegenaan te gooien. Gelukkig is het al minder aan het worden!
Hallo iedereen,

Ben hier al een poosje niet geweest, heb ook niet alle berichten gelezen maar van de laatste pagina wel... Even een update over mijzelf...

Ben vandaag voor de 18 weken echo geweest. Ivm suiker eerder omdat wij over 2 weken nog een echo krijgen in een ander ziekenhuis of alles goed is en er geen afwijkingen zijn. Bij mijn eigen ziekenhuis was alles goed, dus dat is zeer gunstig, in dat andere ziekenhuis hebben ze net iets ander apparatuur waardoor ze nog meer kunnen zien. We nemen het zekere voor het onzekere daarom toch maar nog een echo...

We weten inmiddels ook wat het wordt, maar dat wisten we eigenlijk ook al met 11 weken. Toen heeft onze echoscopist dit al goed gezien. Heel leuk om het weer te weten, wisten we bij mijn dochter ook.

Ik lees iedereen over dikker worden. Allemachtig, ik groei toch. Elke week lijk ik weer flink te groeien. Ben veel dikker al als bij mijn dochter met 18 weken. Ben ook al 3 a 4 kilo gegroeid. Hoe zit dat bij jullie? Ben zeer benieuwd!

Lot, hou ons op de hoogte! Ik duim voor je dat alles helemaal goed is!

Ben benieuwd naar jullie verhalen over dikker worden!

Groetjs Angela
Zo, het is hier weer gezellig druk

@Melissa: wat vervelend, die beginnende bekkeninstabiliteit. Hopelijk werkt je therapie goed.

Zelf ben ik er ook even bang voor geweest, maar de pijn trok hier weer weg, denk dat het gewoon bandenpijn was.

@Valdispert: bij mij op het werk is het ook zo druk en dat blijft zo tot de kerstvakantie. Had het liever nu ook anders gezien, maar ja.

Over het schema: Sabrina kon dat om een of andere reden niet meer bij houden, misschien kun je haar een berichtje sturen om het over te nemen en vragen hoe het moet?

@Leeuwedraak: Ik ben heel benieuwd of het inderdaad een meisje wordt!

Wij zijn nog niet concreet met geboortekaartjes bezig, maar mijn vriend gaat er waarschijnlijk zelf eentje ontwerpen. Hij heeft vaker dat soort dingen gedaan en we hebben op dat vlak een soortgelijke smaak, dus ik heb er wel vertrouwen in dat er iets moois uit de bus komt.

@Priek: Hmmm, een winterjas, daar zat ik ook al over na te denken. Nu pas ik nog in een van mijn oude jassen, maar dat zal in januari, februari waarschijnlijk niet meer zo zijn. Maar om voor die paar maanden een nieuwe te gaan kopen... ik weet nog niet precies hoe ik dat ga aanpakken.

@Angela: ja, mijn buik groeit ook razendsnel op dit moment. Het begint mensen op mijn werk nu echt op te vallen dat ik zwanger ben (werk in een groot bedrijf dus heb niet iedereen persoonlijk op de hoogte gesteld).

Leuk dat je al weet wat het gaat worden, ben jaloers!! Hopelijk krijgen wij het 19 december te horen met de 20-wekenecho. Enne... wat wordt het eigenlijk?

Verder gaat het hier allemaal zijn gangetje. Ik kijk erg uit naar de kerstvakantie, want dan gaan we een week naar New York. De laatste vakantie met zijn tweetjes! Ga daar eens even flink shoppen voor babykleertjes!
wat leuk, iedereen die echo's krijgt, kan zien wat het is, en nu echt de groei begint in te zetten! Hier eigenlijk niet anders. Ineens begint iedereen het toch wel te zien, al durven op mijn werk lang niet alle collega's ernaar te vragen. Ik merk nu ook aan mijn rug dat mijn buik zwaarder wordt. Vandaag van 8 tot 6 in een meeting gezeten...auw auw auw! lig nu ook lekker op bed, zometeen een warm bad en dan lekker slapen! Is bij jullie de pukkeltijd nu ook zo'n beetje afgelopen? Ik krijg ineens te horen dat i ker zo goed uit zie! Wel even wat anders dan een paar maanden geleden! Wie van ons zit er nu nog in spanning voor uitslagen van onderzoek, echo's etc? Lot natuurlijk...alweer een week om meis, nog eentje te gaan. Voel je je goed verder, geen napijn van de punctie gehad? We duimen hard verder dat alles goed is, kun je helemaal niet eerder dan die 3 weken terecht voor een uitslag?

groetjes allemaal en ik krijg graag meer tips over leuke sites voor geboortekaartjes!

bowie
Ik slik alles preventief. Welke pillen slik jij Charmant? De vk zei dat je niet zomaar alles mocht slikken en op de bijsluiters staat maar weinig. Cranberrysap van Oceanspray mocht wel en werkt erg goed, gewoon bij de supermark verkrijgbaar.

Wij gaan het geboortekaartje zelf maken, bij onze dochter ook gedaan. Wij willen er weer een tekst uit een bepaald lied op. Mijn man maakt dan het grafisch ontwerp en ik keur dit goed of af:)

Angela: fijn dat alles goed was.

Een winterjas ook hier een probleem. Ik pas nu nog in mijn oude, maar als die buik zo doorgaat haalt hij net de kerst!

Op mijn werk( basisschool) natuurlijk ook drukke tijden. Morgen het grote feest, kinderen zijn helemaal overstuur ervan. Gelukkig daarna de betrekkelijke rust en gezelligheid van kerst.

Fijne dag allemaal.
Hallo!

Vanmorgen bij de vlos geweest. Alles was prima. Hartje weer gehoord en dat blijft leuk, zucht! Ik zie dat verschillende zwangeren hier ook voedingssupplementen slikken en ik wilde de vlos graag vragen wat ik het beste kan doen op dit gebied, maar dus helemaal vergeten. Ik zit ook te denken aan visolie-tabletten oid, schijnt goed voor jezelf en voor de beeb te zijn. Hebben jullie van tevoren nog advies gevraagd of zijn jullie gewoon gaan slikken? Laatst was ik nl. bij de schoonheidsspecialiste en die deed een beetje spastisch over voedingssupplementen (over vitamine b bijv.), sommige dingen moet je juist weer niet teveel slikken. Anyways, door haar raakte ik een beetje onzeker.

Vandaag heeel goed geshopt. Zat in een complete kleding-crisis, wist elke ochtend niet wat ik aan moest doen. Dingen van de vorige zwangerschap vind ik nu niet leuk of zit nog niet goed. Vandaag es goed geshopt bij de H&M en Zara. Bij Zara stretch jurkjes gekocht die helemaal mee kunnen groeien (waarschijnlijk niet tot het bittere eind, maar goed), ben ik wel blij mee. En een wijd jurkje, past sowieso. Bij H&M echte positiekleding gekocht en zowaar een spijkerborek gescoord die veel weg heeft van een skinny jeans (ik weet niet of jullie mijn klaagzang hierover nog kunnen herinneren? The problem is solved!). Omdat ik voor het werk ook soms er netjes uit moet zien, ook nog een wat keuriger setje en ik kan vooruit de komende maanden. pak van mijn hart!

Oooh en Milagro gaat naar New york!! Daar was ik in oktober en het is zooo cool daar! Was er al eens geweest, maar het blijft een indrukwekkende stad. Shoppen is nu extra leuk vanwege de gunstige koers, dus ik zou zeggen: ga lekker los! Mag ik je 1 shoppingtip geven? Century 21 (pal tegenover Ground Zero, ben daar ook nog wezen kijken, de metro komt hierop uit: heel triest en indrukwekkend, helemaal als je dat grote bord ziet met alle namen vd overledenen...)

Goed, Century 21 dus is een megawinkel met allerlei designkleding van vorige seizoenen. Geen positiekleding, maar wel kinderkleding en ik heb er hele leuke dingen gescoord voor dochter en haar toekomstige broertje of zusje.

In ieder geval alvast heeel veel plezier!! (maar dat moet lukken, ik ben jaloers!).

Oja, dan nog het laatste kledingding (en dan hou ik erover op): de winterjas! ik pas hem nog net, maar van de vorige zwangerschap heb ik een kort jasje en dat was echt een leuk ding. Die viel tot de buik (dus wel een dikke trui eronder) en de mouwen waren ook niet te lang, dus droeg ik er lange leren handschoenen bij. Als ik dat jasje aanhad, kreeg ik altijd complimenten (klinkt suffer dan ik het bedoel) en dat was dus 1 vd wienige dingen waar ik echt blij mee was. Gaat deze winter weer in de herkansing. Hoewel ik net ook andere jasjes zag die vrij ' klokkend' waren en dus strak boven en wat wijder bij de buik... wie weet...?

Geboortekaartje: mijn man heeft een creatief beroep in de vormgevingsferen (ga niet zeggen wat precies ivm herkenning) en vorige kaartje is zelf gemaakt en dat gaan we nu dus weer doen. Komt wel goed tzt!

Zit net te denken dat zo meteen de tijd eraan komt dat bekend wordt of het jongetjes of meisjes zijn! Dan is o'n schema dus helemaal leuk en ik zal Sabrina eens een mailtje sturen om te vragen of ze me kan uitleggen hoe zo'n schema moet worden gemaakt? Dan zal ik een poging wagen!

gr.val
Hahaha, ivm de herkenning! Ben je zo bang dat je herkend wordt op het forum Val? Ik had het gisteren ook hoor, wilde schrijven waar ik op dit moment voor werk ben en toen dacht ik: "nee, dan kan die en die daaruit opmaken dat...." Stom eigenlijk he, maar ik ben al een paar keer door domme dingen gevonden op internet terwijl ik anoniem wou blijven.

Anyway, geen winterjasprobleem voor mij, en daar ben ik blij om. Heb in plaats daarvan wat mooie bikini's gekocht, die me door de middagen thuis en de weekenden gaan helpen! verder is het shirtjes/rokken-werk en wel een mooie broek voor werk gekocht want ik moet elke dag wel netjes naar werk.

Goed idee van die visoliepillen, heb ik een tijd geleden gekocht maar ik neem ze niet zo vaak. Zo, die kleine frummel in mijn buik zit wel de hele dag te trappelen zeg, lekker altijd zo'n momentje dat je merkt dat je niet alleen bent, en dat terwijl ik temidden van 35 collega's naar een of andere reuze interessante presentatie luisterde

ik heb een vriendin die al 2 keer het kaartje heeft gemaakt en ook nu wel weer wil ontwerpen. nou vond ik gisteren een hele leuke site die wel in haar stijl kaartjes erop heeft staan, dus daar ga ik denk ik een idee uit opdoen, want ik wil nu wel zelf een beetje bepalen in welke richting het ontwerp gaat (vorige keren had ze volledig vrije hand, maar toen wist ze en naam en geslacht van tevoren en dit keer denk ik geen van beide).
Haha, Bowie, bikini's om je de middagen door te helpen. Het is hier zoooooo herfst!!!

Ik geniet ook zo van de baby, hij is nu echt aan het schoppen af en toe. Vanavond pakjesavond, ik heb meteen maar rompertjes gekocht en ingepakt. Gedichtje erbij van 2 regels, en de baby is weer voorzien.

Fijne sinterklaasdag iedereen!
Vanmorgen bij de verloskundige geweest, alles was goed en ik heb het hartje gehoord, was de eerste keer dus dat was heel fijn!

Oh en Plevier, ik heb meteen aan de verloskundige gevraagd of ik die vitamine C1000 en de cranberrypillen mocht, was geen probleem zei ze. Maar nu moet ik even gaan kijken hoe het heet.... De verloskundige vertelde trouwens ook dat je wel echt op moet passen met blaasontstekingen, als je er te lang mee doorloopt kan dat tot een vroeggeboorte leiden, dat wist ik niet!

wow, Milagro, ook lekker naar New York! Ben wel een beetje jaloers hoor! In ieder geval heel veel plezier!

Ik ben zoooooo moe, ik slaap de laatste dagen echt ontzettend slecht ( hoofd blijft maar malen over onzin...) en als loop nu half te spacen van de vermoeidheid, ook niet echt goed. Maar, vanavond hebben we Sinterklaas gehad, hopelijk wordt het dan wat rustiger...

@Valdispert: als het jou lukt om een schema te maken, zou wel superleuk zijn, ik ben er zelf echt te a-technisch voor om het zo maar te zeggen maar ik vind het wel jammer om het schema te missen!

Ik denk dat ik ergens volgende week eens tijd ga maken om wat te shoppen, heb al een beetje in mijn hoofd wat ik wil hebben, en ik wil er met de kerst ook een beetje feestelijk bij lopen. Nou, eerst morgen lekker naar de kapper!

@Bowie: heerlijk, bikini's ipv winterjassen.... net door de regen gefiets om zoon op te halen, echt weer lekker Nederlands weer hier!!

Lieve allemaal, fijne pakjesavond!
Wie van ons kreeg er eigenlijk een tweeling? Ben wel heel benieuwd hoe het daar mee gaat.

Charmant: ik weet het, ik lever regelmatig mijn urine is, maar alles is schoon.

Hier ook malen om niks, zucht. En dan te weten dat het slapen er niet beter op zal worden de komende maanden haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven