Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats mag dit???

14-10-2010 21:31 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen, want ik ben eigenlijk echt best een beetje heel erg boos!

Op MP heb ik 2 kinderstoelen gekocht voor een X bedrag. Dit zijn de verkoopster en ik overeengekomen en ik heb dit ook in een email staan. Morgen zou ik de stoelen halen en het geld contant overhandigen. Nu krijg ik van de verkopende partij vandaag een email dat zij een bod heeft gekregen dat 30 euro hoger ligt dan dat van mij en dat zij mij de kans wil bieden om ditzelfde bedrag te bieden. Zij kan het geld namelijk goed gebruiken! Uh ja? En ik veeg mijn kont af met dat geld ofzo? Ik kan die extra 30 euro ook heel goed gebruiken! Ik heb die stoelen toch al gekocht? Zij kan toch niet opeens 30 euro extra vragen? Ik ben echt zo stomverbaasd over deze gang van zaken dat ik werkelijk even niet weet hoe ik hier mee om moet gaan.

Mag dit zomaar?
quote:Marielle1410 schreef op 15 oktober 2010 @ 10:01:

Iemand een plakje cake? Net gebakken...

lekker

Als ik het hier zo allemaal lees, ben ik blij dat ik toch vaak mensen tref die wel redelijk zijn.

Zo had ik gereageerd op een artikel en na wat mailcontact waren we tot een akkoord gekomen. Verkoper sturut zijn rekeningnr en ik maak geld over...dacht ik. Ik had een typefoutje gemaakt en het geld kwam weer terug bij mij. Al met al heeft het meer dan een week geduurd voor het geld over was gemaakt en in de tussentijd kreeg hij nog hogere biedingen ook. Ik was blij dat hij het niet onder mijn kont vandaan aan een ander verkocht.
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 10:07:

[...]

Dat gebeurt heel soms ook. Als je bv een bieding uit het buitenland krijgt, stuurt MP bv vaan een automatisch mailtje: OPPASSEN!

ging in 1 geval over thuiswerk, ja stom dat ik erin trapte. ik moest ¤10 overmaken en dan kreeg ik de gegevens om aan t werk te kunnen. enige wat ik kreeg was een mail waarin werd uitgelegd hoe ik dezelfde advertentie kon maken en waarin ik die allemaal kon plaatsen en wat voor antwoorden ik kon sturen.

is weinig geld, ik heb het wel teruggekregen van haar, maar ik weet dat veel mensen zoeken naar thuiswerk en dit vind ik gewoon oplichting. ik herken de advertenties nu, maar ik had gehoopt dat MP hier iets mee zou doen.
Weet ik. Maar ik vind het vaak zo moeilijk om te bepalen wat je product nog waard is... Laat liever mensen zelf de prijs bepalen. Maar dat moet uiteraard wel een beetje reeel zijn. Ga er atijd maar vanuit dat mensen net zo denken als ik. Dat is wel een beetje naief, want iedereen wil natuurlijk het onderste uit de kan.

Heb trouwens ook hele goede ervaringen met MP hoor! Zowel koop als verkooptechnisch. Gelukkig komen dit soort excessen niet zo vaak voor.
quote:Celeone schreef op 15 oktober 2010 @ 10:10:

Misschien kan je eens kijken op www.mijnpolitie.nl, onderaan de pagina.Met deze link is echt helemaal niets veranderd. Ook nu doet de politie pas wat als er meerdere aangiftes zijn. Jammer. Maar ook wel weer begrijpelijk.
Ja, maar dan heb je wel makkelijk en snel je aangifte.
Ik zet zelf nooit de minimum-biedfunctie aan, maar ik noem altijd wel een richtprijs. Ik heb gemerkt dat dat helpt bij de verkoop, mijn waardebepaling doet het product voor mensen in waarde stijgen (en dat boost de verkoop, mits het geen irreeel bedrag is natuurlijk ).

Ik hou erg van Marktplaats. Ik doe voornamelijk meubels, en ik heb tot nu toe al mijn meubels voor de aankoopprijs kunnen verkopen (en er toch een paar jaar lol van gehad). Mijn laatste aankopen zijn kinderspeelgoed. Vooral houten speelgoed vind ik leuk: het aanbod is meestal nog van goede kwaliteit en kost weinig, terwijl die dingen nieuw idioot veel geld kosten. Ja, ik vind Marktplaats echt een leuke hobby
quote:Celeone schreef op 15 oktober 2010 @ 10:15:

Ja, maar dan heb je wel makkelijk en snel je aangifte.

Ja, dat is wel weer zo.

Maar goed, er wordt beoordeeld, men besluit etc... Ik denk dat ze vooral achter die Ipod-blackberries en laptop-oplichters aan zullen gaan en niet achter zielige mensjes uit Tiel.
Tja Marielle, er staan zoveel kinderwagens op MP, dan is 200 euro ervoor vragen gewoon niet reeël (25 is weer een ander uiterste).

Nou ja, ik had het laatst met een paar schoenen. Teab stond erbij. Nou dan begin ik met een tientje. Later als ik de advetentie nog even goed door en zag ik dat de schoenen ongedragen waren (aan de foto te zien klopte dat wel ja).

Vond mezelf achteraf een krent dat ik een tientje bood, maar ja, zij zeggen teab en ze hadden mijn bod kunnen negeren, verwijderen of mailen dat ze liever 20 euro wilde.

Anyway, ik heb gister betaald en ik hoop ze vandaag of morgen in ontvangst te kunnen nemen (was wat te ver om op te halen), ik zal nog wel laten weten of ze ècht nog zgan zijn.
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 10:19:

[...]

Ja, dat is wel weer zo.

Maar goed, er wordt beoordeeld, men besluit etc... Ik denk dat ze vooral achter die Ipod-blackberries en laptop-oplichters aan zullen gaan en niet achter zielige mensjes uit Tiel.
Tuurlijk doen ze er niks mee, maar dat weten die mensjes uit Tiel misschien niet.
quote:Celeone schreef op 15 oktober 2010 @ 10:29:

Tuurlijk doen ze er niks mee, maar dat weten die mensjes uit Tiel misschien niet.Haha, bij sommige mensjes is het voldoende om te zeggen dat je hun naam op bepaalde sites gaat zetten en ze dus altijd als oplichter te boek zullen staan via google.
Mwoah, die kinderwagen was echt nog wel 200 euro waard. Of er nou veel te koop staan of niet. Voor 25 euro geef ik hem liever weg aan iemand hier in de buurt die hem goed kan gebruiken.

Had trouwens mijn babybadje er ook op staan. 2 keer gebruikt inclusief standaard. Dacht dat iker nieuw 100 euro voor betaald had. Er stonden ongeveer 10.000 badjes te koop, dus vermoedde dat er niet veel uit zou komen. Belde er een uur later een vrouw die hem wel wilde kopen voor 40 euro... Verkocht! Een half uur later stond ze voor de deur. Ik later nog maar eens op de aankoopbon kijken. Blijkt dat ik er maar 50 euro voor betaald had.

Toen voelde ik me ook wel ietwat bezwaard....
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 10:36:

[...]

Haha, bij sommige mensjes is het voldoende om te zeggen dat je hun naam op bepaalde sites gaat zetten en ze dus altijd als oplichter te boek zullen staan via google.Oh hahahaha.... Zal ik het doen?
quote:Marielle1410 schreef op 15 oktober 2010 @ 10:37:

Mwoah, die kinderwagen was echt nog wel 200 euro waard. Of er nou veel te koop staan of niet. Voor 25 euro geef ik hem liever weg aan iemand hier in de buurt die hem goed kan gebruiken.

Zoiets doe ik ook met kinderkleding. Als de biedingen te laag zijn, gaat het in de doos voor Suriname. Als je dat de te laag-bieders mailt, worden ze vaak redelijk pissig
quote:Marielle1410 schreef op 15 oktober 2010 @ 10:38:

[...]

Oh hahahaha.... Zal ik het doen? nee, want ze heeft jou niet opgelicht :-)

[...]

Oh hahahaha.... Zal ik het doen? Nee joh, ze is gewoon niet zo netjes, geen oplichter.
Wel mooi van dat badje Op Marktplaats is een product datgene waard wat de koper ervoor wenst te betalen. Als dat 40 euro is, is dat prima toch?

[...]

Oh hahahaha.... Zal ik het doen? Nee natuurlijk niet. Laat je niet zo kennen joh! Dit is nou eenmaal het risico van marktplaats. You win, you loose.
quote:Marielle1410 schreef op 15 oktober 2010 @ 10:37:

....

Kan wel zijn, maar als het aanbod groot is, geeft dat kopers meer ruimte om flink te onderhandelen en het onderste uit de kan te halen.

Zo is het aanbod van voorstoeltje voor op de fiets erg groot. Voor een tientje kun je er al een krijgen. Achteropstoeltjes daarentegen zijn er maar weinig. Ik had er een te koop en kreeg er zo 35 euro voor (had hem zelf van een aanbieding voor 45 dus dat was niet gek).
quote:SeptemberGirl schreef op 15 oktober 2010 @ 10:43:

[...]

Nee natuurlijk niet. Laat je niet zo kennen joh! Dit is nou eenmaal het risico van marktplaats. You win, you loose.

Hahahaha, zou ik nooit doen hoor! Don't worry!

Ben er alweer overheen...

Misschien toch maar een beuken kopen en die zelf wit verfen. Beuken stoelen zijn nou eenmaal een stuk goedkoper...
quote:Starshine schreef op 14 oktober 2010 @ 23:06:

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen Jolieke.

Ga jij dure advocaten inschakelen voor een paar stoelen (en 30 euro)?

Ik kreeg gelijk omdat ik gewoon gelijk had.

Simpel zat.

Heeft de verkoper later ook in redelijkheid erkent.

Wij hadden verdorie nog aan toe onze agenda helemaal op die afspraak aangepast; was nogal belangrijk; in ieder geval voor ons.

Schijnbaar voor de verkoper niet, terwijl hij er een paar leuke euro's aan zou gaan verdienen.

Ja, wij hadden hem echt aangepakt als hij de gemaakte afspraken niet was nagekomen.

Een overeenkomst per mail is ook rechtsgeldig.

In geval van TO had ik zeker een mail gestuurd, nee ik had geen dure advocaten ingeschakeld, maar de andere partij was nog niet klaar met mij geweest!
Ik heb haar ook echt wel laten weten hoe ik over haar en haar handelswijze denk. Nu hoor ik natuurlijk niks meer. Maar dat had ik in haar geval ook niet meer gedaan.

Goed, ook weer gehad. We leven lang en gelukkig door.
Had net iets raars (heeft verder niet met rare verkopers te maken, maar toch raar ). Vestje gekocht op MP, verkoopster rekende 2.65 verzendkosten. Teveel, ik weet het, maar toch gedaan. Komt het net binnen via pakketpost. Vestje ziet er perfect uit, dat is het niet. Maar de frankering was 1.76 (dus toch raar van verkoopster), en op de envelop staat dat het ondergefrankeerd is en ik krijg dan ws morgen een kaartje in de bus dat ik bij moet betalen. Maar het POSTKANTOOR heeft dit gefrankeerd, dus dit is wel 'bijzonder'.
Tjaaaa, ik ben heel asociaal denk ik. Heb exact hetzelfde als de verkoper in de OP ook al eens gedaan.

Had iets te koop staan, er zou iemand komen kijken (en had ook al een bod gedaan) en er belt iemand anders die eerder kon komen kijken en 250 euro meer bood.

Heb de eerste teruggebeld en de situatie voorgelegd, dat ik toch heel graag die 250 euro extra zou krijgen, maar dat hij de eerste was dus dat het aan hem was om met dat bedrag mee te gaan. Wilde hij niet en man werd heel erg boos. Ja, sorry. Lullig, vervelend, maar ik moet ook maar afwachten of de goede man komt opdagen en of hij het artikel in kwestie dan überhaupt nog koopt. Als ik dan toch die gok moet nemen, dan liever met iemand die meer biedt en het eerder op komt halen.

Marktplaats is nu eenmaal onzeker tot het moment dat je je centen in de hand hebt en het artikel weg is. Ik zit daar ook niet om leuk, gezellig en sociaal te doen, maar ook gewoon op centen te verdienen met wat ik te koop zet. En als je dan van een ander fiks meer centen kunt krijgen.... Misschien niet netjes, maar een ander gaat ook niet netjes en lief zitten doen. Die gaat ook voor de meeste centen en degene die het het snelst af komt halen.

Zelf genoeg het deksel op mijn neus gehad, dus ik doe het niet meer, ik speel 't spelletje net zo hard als al die anderen.
668, the neighbour of the Beast
Als die bieder alleen maar kwam kijken of het product zijn geld wel waard was, ben je nog geen koop aangegaan. Vind ik toch anders... Dan is het net als met een huis kopen. Dan kunnen kijkers toch ook bieden en nog een keer kijken. Als er tussendoor een koper komt die meer bied dan ben je vrij om op dat bod in te gaan.

Wij zaten echter al in de fase voorlopig koopcontract. Ze had al ingestemd met verkoop voor overeengekomen bedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven