Mode & Beauty alle pijlers

bijwerkingen microdermabrasie

15-10-2010 17:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb 4 dagen geleden mijn derde microdermabrasie behandeling laten doen. Bij de eerste was er weinig resultaat, bij de tweede en derde had ik dezelfde symptomen. Meteen na de behandeling prachtig mooie en gladde huid, wel rood. Volgende dag minder rood maar dan trekkend gevoel en beginnend vervellend. Derde dag nog steeds huidschilvertjes en ook een koortslip onder mijn lip gekregen. Kent iemand zulke bijwerkingen?
Wat is een mircodermabrasie? Geen zin om te googlele..
Heb je niet aan de behandelaar gevraagd wat de 'bijwerkingen' kunnen zijn?
Dat kan, de bovenste huidlaag, dode huidcellen wordt middels "zandstralen" van je gezicht gehaald. Je moet uit de zon blijven, geen zonnebank en speciale producten gebruiken om vochttekorten aan te vullen, dat is wat ik er van weet, je beschadigd als het ware je huid zodat de collageen aanmaak weer gestimuleerd wordt. Ik heb ooit een proefbehandeling gehad.
tja het is niet echt een natuurlijk gebeuren dat zandstralen, je lichaam reageert daar op. Huid is een orgaan, huid aantasten betekent een aantasting van de weerstand en dus koortslip
het rode kan komen doordat de doorbloeding op gang is geholpen maar dat je er een koortslip aan overhoudt kan alleen als de salon niet hygienisch werkt. zeker dus een punt om in de gaten te houden
quote:Ingeborg1965 schreef op 15 oktober 2010 @ 23:07:

het rode kan komen doordat de doorbloeding op gang is geholpen maar dat je er een koortslip aan overhoudt kan alleen als de salon niet hygienisch werkt. zeker dus een punt om in de gaten te houdendat is echt onzin, een koortslip heeft niks te maken met hygiëne, een koortslip is een virus wat af en toe uitbreekt omdat je weerstand verzwakt
Waar heb je het laten doen?

Bij Bergman?

Bij mij werkt het heel goed. Heb daarna een babyhuidje. Doe 1 keer per kwartaal zo een behandeling. En heb ook een thuiskit, die ik soms gebruik als ik een oppepper kan gebruiken. Zeg 1 keer in de maand a 1,5 maand. Mag veel vaker, maar voor mij hoeft dat niet. Andere keren scrub ik gewoon. Misschien van salon veranderen.
Ik laat ook regelmatig md doen, heb veel last van koortslip, maar heb er nog nooit een na md gehad. Die hele rode huid en schilfers kan komen doordat de stand die ze gebruiken misschien te heftig is voor je huid. Bij md wordt de eerste laag huid eraf gehaald en dan mag je juist geen velletjes zien.

Bij mijn gevoelige huid is ze op stand laag begonnen en na elke behandeling moest ik melden hoe het geweest was ( dat was steeds ok) en dan deed ze bij de volgende een standje hoger.

Heb je het al aangekaart bij de salon?
Staat er los van, lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven