Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats mag dit???

14-10-2010 21:31 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen, want ik ben eigenlijk echt best een beetje heel erg boos!

Op MP heb ik 2 kinderstoelen gekocht voor een X bedrag. Dit zijn de verkoopster en ik overeengekomen en ik heb dit ook in een email staan. Morgen zou ik de stoelen halen en het geld contant overhandigen. Nu krijg ik van de verkopende partij vandaag een email dat zij een bod heeft gekregen dat 30 euro hoger ligt dan dat van mij en dat zij mij de kans wil bieden om ditzelfde bedrag te bieden. Zij kan het geld namelijk goed gebruiken! Uh ja? En ik veeg mijn kont af met dat geld ofzo? Ik kan die extra 30 euro ook heel goed gebruiken! Ik heb die stoelen toch al gekocht? Zij kan toch niet opeens 30 euro extra vragen? Ik ben echt zo stomverbaasd over deze gang van zaken dat ik werkelijk even niet weet hoe ik hier mee om moet gaan.

Mag dit zomaar?
Ik denk dat in het verhaal van marels, met kopen en kijken hetzelfde bedoeld wordt.
Neuh, in principe zou hij het ding ook voor dat geld op zijn kome halen. Maar ik vond 250 euro een beetje teveel geld om dan maar te laten schieten.

Voor de duidelijkheid; het ging om een motor. Dan kun je dus wel een overeenkomst hebben (en toegegeven, we hadden min of meer een afspraak), maar is de kans nog vrij reeel aanwezig dat de koper dan uiteindelijk toch niet de motor meeneemt.

Kijk, voor vijf euro had ik ook niet moeilijk gedaan hoor, dan was het jammer geweest, maar als het om meer geld gaat (en ik vind dertig euro best veel geld), tja, sorry, dan ga ik voor het geld. Een ander zal ook niet zeggen "ik heb al een afspraak, dus jammer van dat extra geld". Heb ik tenminste nog nooit meegemaakt Elke Marktplaatsverkoper heeft zijn eigen belang voorop staan. En begrijpelijk.

Maar goed, had het om een kleiner bedrag gegaan, had ik waarschijnlijk wel gedacht "da's dan jammer van die *** euro", maar ik ga wel voor mn eigen portemonnee. En 't ligt ook nog aan hoe de persoon met wie ik een afspraak heb over komt. Als iemand mij eerlijk lijkt, en ik heb normaal mailcontact met iemand, ben ik ook eerder geneigd om me aan die eerste afspraak te houden dan bij het zoveelste vage bod/mailtje.
668, the neighbour of the Beast
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 15:01:

Ik denk dat in het verhaal van marels, met kopen en kijken hetzelfde bedoeld wordt.

We hadden een afspraak. Maar het ging dus wel om een motor en een bedrag van ruim 2000 euro, dus dat koop je pas als het naar je zin blijkt te zijn.

Dus ja, niet netjes dat ik die afspraak niet nagekomen ben, maar goed, het ging om 250 euro en ik ben heel egoïstisch voor mijn eigen portemonnee gegaan. Vervelend voor die andere meneer, maar ja.

Ik vind het pas écht asociaal als je het artikel dan aan nummer 2 verkoopt zónder nummer 1 de kans te geven mee te gaan in de "nieuwe" prijs.
Een deal kan dan wel via mail afgesproken zijn

maar als de verkoper er dan veel meer voor kan krijgen, is het best normaal dat hij voor meer gaat

is mij ook eens gebeurt, ik wou niet mee bieden

nou ja dan heb ik pech en de verkoper mazzel

maar om dan de verkoper lastig te gaan vallen

met mailtjes en weet ik wat nog meer

pfff dan laat je je wel kennen voor wat geld
Nou dan zal ik wel gek zijn...
Yup shoppen. En ik snap echt dat het voor de koper niet leuk is enzo, maar ik vind het wel begrijpelijk dat de verkoper dat extra geld pakt. Zeker als het om een redelijk bedrag gaat.
quote:Marielle1410 schreef op 15 oktober 2010 @ 15:28:

Nou dan zal ik wel gek zijn...Zegt iemand dat dan? Ikke niet hoor. Ik snap best dat je pissig bent, maar ik snap de verkoper in dit geval ook wel. Omdat 30 euro gewoon veel geld is. En als je dat meer kunt krijgen, tja. Ik weet niet of ik zo correct geweest was om dan toch bij de eerste bieder te blijven. Ik vrees ervoor.
Dit is dus precies de reden waarom ik mijn advertentie van marktplaats afhaal zogauw ik een deal met iemand heb gemaakt. Dan kan niemand er meer overheen bieden.

Ik vind dat een deal een deal is. Ik heb laatst iets verkocht waar iemand uiteindelijk bijna het dubbele voor wou betalen, maar goed, ik had al een deal met iemand en die kan er niks aan doen dat ik die ene keer vergeten was om mijn advertentie meteen te verwijderen.
Nou niet gek, maar ik zou echt de verkoper niet lastig gaan vallen, zo van, ja het is afgesproken staat in de mail, ik eis bla die bla bla

Hell No!

Zou denken stik er in en hup weer lekker verder neuzen op marktplaats
@Sugarbaby; heel netjes, maar ik gok toch dat je één van de héél weinig bent.

Persoonlijk verwijder ik mijn advertentie niet vóór ik geld gezien heb of de boel afgehaald is. Ik zet 'm altijd op gereserveerd, als ik een deal heb.
Ik laat de advertentie ook staan, en als het me te lang duurt dat wachten op betalen, dan verkoop ik het aan de volgende

mocht het geld vd eerste er dan toch eindelijk op staan, gaat het weer retour

je wilt iets, nou dan betaal je toch direct!

Heb je het gauw in huis

maar om nu een advocaat in te schakelen en klagen ja ik had een planning gemaakt in mijn agenda.... Haha wat kan een mens zich ergeren
Ik laat 'm ook staan. Ik blíjf die dingen niet plaatsen.
Jeetje, wat ben jij naief zeg, natuurlijk MAG dat.

Het is alleen een beetje ongeloofwaardig van die verkoper dat ze nu het dubbele zou kunnen krijgen. Gewoon laten gaan en niet meer reageren. Dat is MP. Ik kom eigenlijk nooit meer op die site, heel soms nbog.
quote:shoppen schreef op 15 oktober 2010 @ 15:46:

maar om nu een advocaat in te schakelen en klagen ja ik had een planning gemaakt in mijn agenda.... Haha wat kan een mens zich ergeren

Als die verkoper zich niet had gehouden aan de gemaakte afspraak had ons dat heel veel meer gekost dan enkel de dienst die wij van hem af zouden nemen.

Mijn man werkt zich de pleures en had ook die dag een leuk bedragje kunnen verdienen, maar omdat iets anders wat hij zelf niet kon echt even voorging hadden we dat inderdaad zo gepland ja.

Deze verkoper had echt een probleem gehad als hij zich niet had gehouden aan de gemaakte afspraak.
Wij werken ons ook de pleuris maar betalen dan wat meer of zoeken iets anders wat ons bevalt

no way dat ik mezelf zo zou gaan inspannen voor die paar tientjes
Marielle, als jij nou dezelfde stoelen op Marktplaats gezien had voor 30 euro minder. Zou je ze dan ook niet daar gekocht hebben?

Het is misschien niet netjes van de verkoper maar ik begrijp het wel. Als je 30 euro meer kunt krijgen. Dat is Marktplaats nu eenmaal.
Ik heb ook een keer gezeur gehad om iets voor een paar tientjes.

Heb toen de verkoper erop aangesproken en een klacht ingediend bij marktplaats. Niet dat het wat hielp, want dan had ik inderdaad een advocaat in moeten huren.

Voor een paar tientjes zou ik dat ook niet doen.

Wel zoals in het geval van laatst.

Dat had ik er niet bij laten zitten als verkoper niet over de brug was gekomen.

Dat ging wel om iets meer dan een paar tientjes.

Vandaag weer een goedkope aankoop gedaan op marktplaats, helemaal naar wens verlopen.
Niet netjes, maar er is volgens mij geen MP wet. Niettemin, heeel irritant. Snel andere stoelen zoeken en niks meer kopen bij zo'n figuur.
quote:RosaP schreef op 15 oktober 2010 @ 20:19:

Niet netjes, maar er is volgens mij geen MP wet. Niettemin, heeel irritant. Snel andere stoelen zoeken en niks meer kopen bij zo'n figuur.

Geen MP wet, maar het burgerlijk wetboek is gewoon van toepassing. Dit hoort niet en in juridisch nederlands is het wanprestatie. Niet dat je er iets mee opschiet hoor, voor dat geld ga je niet naar de rechter.

maar jee, ik schrik wel een beetje van het gemak waarmee vele reacties het normaal lijken te vinden dat dit gebeurt. Zegt wel iets over de moraal in NL.
Oh, maar als gekochte spullen bv niet aankomen maak ik er echt wel werk van hoor. En dan maakt het mij geen donder uit of het drie of dertig euro heeft gekost. Het is niet vaak voorgekomen, maar ze hebben dan wel net iets te laat ontdekt dat ze de verkeerde getroffen hebben.

Maar zo'n geval van TO.... Tsja, take your lossen volgende keer beter. Al zou ik er wel van balen. En als verkoper had ik ws hetzelfde gedaan. Had alleen niet gevraagd of Marielle ook maar even dat bedrag wilde betalen, had gewoon eerlijk gezegd hoe het zat.
Maar als verkoper beweert dat hij het wel heeft gepost, hoe los je het dan op?

Ik kreeg een track en trace nummer, maar als ik die intikte samen met postcode en hyuisnummer dan kreeg ik een soort van error.

Pakketje (65 euro voor betaald) is nooit aangekomen.

Heel veel gemaild, uiteindelijk heeft verkoper 30 euro (de helft volgens hem!) teruggestort.
quote:Starshine schreef op 15 oktober 2010 @ 10:19:

Nou ja, ik had het laatst met een paar schoenen. Teab stond erbij. Nou dan begin ik met een tientje. Later als ik de advetentie nog even goed door en zag ik dat de schoenen ongedragen waren (aan de foto te zien klopte dat wel ja).

Vond mezelf achteraf een krent dat ik een tientje bood, maar ja, zij zeggen teab en ze hadden mijn bod kunnen negeren, verwijderen of mailen dat ze liever 20 euro wilde.

Anyway, ik heb gister betaald en ik hoop ze vandaag of morgen in ontvangst te kunnen nemen (was wat te ver om op te halen), ik zal nog wel laten weten of ze ècht nog zgan zijn.hhier ben ik weer. Ze zijn er en ze zijn echt gloednieuw. Super goed !
Marielle, kwam die advertentie uit Leimuiden?
quote:Sugarbaby schreef op 15 oktober 2010 @ 15:36:

Dit is dus precies de reden waarom ik mijn advertentie van marktplaats afhaal zogauw ik een deal met iemand heb gemaakt. Dan kan niemand er meer overheen bieden.

Ik vind dat een deal een deal is. Ik heb laatst iets verkocht waar iemand uiteindelijk bijna het dubbele voor wou betalen, maar goed, ik had al een deal met iemand en die kan er niks aan doen dat ik die ene keer vergeten was om mijn advertentie meteen te verwijderen.

Ik vind 't gewoon stom om je advertentie te verwijderen voor je je geld in handen hebt. Een koper waarmee je 'n deal hebt, laat jou ook zonder pardon vallen als ie bij 'n ander 'n betere deal kan krijgen. En 't staat jou ook vrij 'n betere deal aan te nemen terwijl je al ''n andere afspraak had gemaakt.
quote:fleurtje schreef op 16 oktober 2010 @ 22:36:

Marielle, kwam die advertentie uit Leimuiden?Nee hahaha! Heb je daar nu 200 euro op geboden? Hahaha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven