Gezondheid alle pijlers

HAP bellen hiervor?

15-10-2010 20:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even advies nodig:

ik heb sinds een week een anti biotica kuur. Ik voel nu (sinds vanavond) een duidelijke schimmelinfectie opkomen. Dat heb ik vaker bij een AB kuur.

Maar een schimmelinfectie is erg vervelend, is dit een reden om de huisartspost te bellen en een recept te vragen?

Of moet ik wachten tot maandag? Het is natuurlijk niet ernstig, levensbedreigend of zo. Enkel vervelend..

Wat zouden jullie doen?

Mijn vriend zegt: bellen! Maar ik heb dan een beetje het gevoel dat het niet 'erg' genoeg is om voor te bellen..

Ik hoor graag meningen van anderen!
Gewoon bellen, de HAP beslist of het erg genoeg is om je te laten komen.
Vaginaal? Bij de apotheek en de drogist kan je miconazolnitraat halen en dat alvast gaan smeren. Maandag kan je altijd nog je huisarts bellen voor een echt kuurtje.

Ik zou niet de HAP bellen.
Je kunt altijd bellen, toch?

Op dit tijdstip bel je niemand wakker.

Als je tot maandag dient te wachten hoor je dat vanzelf.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
@GeorgetteDansLeTaac (wat een nick...;)) Ik wist niet dat je dat ook kunt gebruiken bij vaginale schimmelinfectie.

Maar dan probeer ik dat gewoon eerst even, wie weet is het voldoende tot maandag.

Andere keren is een belletje naar de assistente van mijn huisarts voldoende geweest, ik hoefde er niet voor langs te komen.
ik zou ook even bellen, kun je daar even overleggen.
Ik zou niet bellen.
Ik zou toch even bellen, dan kun je altijd aangeven dat je graag gewoon even een receptje wil. Kans is groot dat zij die dan even voor je naar de apotheek sturen en dan kun je daar gelijk de juiste medicijnen halen zonder te moeten wachten tot maandag. Het is niet ernstig, maar wel erg lastig.

Succes!
Eiram, ik krijg altijd zo'n tube erbij van de huisarts om de buitenkant mee in te smeren. Dat verzacht ontzettend, als het zo jeukt. Naast een kuurtje dus. De apothekersassistente attendeerde mij erop dat die tubes eigenlijk zonder recept zijn. Kan je gewoon kopen.
Vandaar dat ik niet zou bellen. De HAP is voor zaken die niet kunnen wachten. Een schimmelinfectie is vervelend, maar wachten kan geen kwaad (en je kan zelf wat doen ter verzachting).
Ik zou wel bellen.
Wel bellen. Vaak kun je langs komen om een recept op te pikken. Onderzoek is dan niet nodig en jij bent van die gekmakende-kruip-tegen-de-muren-op jeuk af.

Heb ooit hetzelfde met een blaasontsteking gehad. Ik kwam binnen, kreeg recept voor een kuur in de handen gedrukt en klaar.
Ja, dat vind ik echt.
Dank voor jullie reacties!

Ik heb toch even gebeld en assistente faxt een recept. Morgen kan ik het dan ophalen bij mijn eigen apotheek.

Was helemaal geen probleem, ze gaat nog wel even overleggen met de arts (moet altijd), maar als ik niets hoor dan ligt het morgen klaar.

Toch ook wel een fijn idee, we zijn net weer gestart met een ICSI poging en ik wil liever niet te veel lopen 'klooien' en afwachten, maar zoiets gelijk de kop indrukken. Puur gevoelsmatig lijkt mij dat beter op dit moment. Als die behandeling nu niet was, had ik misschien wel gewacht met bellen. Maar voor nu voelt het fijner zo.
Goed zo
Ja, dat vind ik echt.
Als je het vaker hebt bij een AB kuur dan kun je dat beter de volgende keer aangeven als je dat voorgeschreven krijgt, vaak krijg je dan ook een recept tegen schimmelinfectie mee zodat je het op kunt halen indien nodig.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Dank je Saaar! Toch wel fijn om bevestiging te krijgen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven