Vroeger was alles beter

15-10-2010 21:44 225 berichten
Denken jullie ook niet dat wij het vroeger makkelijker hadden dan onze kinderen nu. Geen gesleep naar bso. Moeder gewoon altijd thuis. Ik kan me niet herinneren dat ik stuiterballen in de klas had en ouders gingen nooit scheiden. Of zie ik mijn verleden door een roze bril?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 oktober 2010 @ 23:12:

[...]

Een internaat lijkt me werkelijk hel! Ik las overigens wel altijd graag die engelse kostschoolboekjes, maar fictie is natuurlijk altijd veel spannender dan werkelijkheid. Zou gillend gek geworden zijn.

Heb die boekjes ook gelezen het ging er iets anders aan toe , tuurlijk zijn er minder leuke dingen gebeurd, gebrek aan privacy daar baalde ik wel eens van, vond het op mezelf wonen daarna een verademing. Maar een internaat had ook voordelen, altijd leeftijdgenootjes om je heen om mee te spelen en te sporten, sportaccomodatie (voetbalveldje, tennisbaan) veel vrijheid, geen vader en moeder in je buurt, iets wat maandag voorviel is de week erna niet meer interessant om te melden.

Er zijn genoeg mensen die een slechtere jeugd gehad hebben (mishandeling, verslaafde ouders, verwaarlozing, armoede, weeskinderen.) En voor sommige kinderen zal een internaat juist heel goed zijn structuur, zo laat opstaan, zo laat ontbijten, zo laat naar school, eten (wat op het menu staat), studie uren, en zo laat naar bed, recreatie middagen, Kinderen die zich "asociaal" gedragen worden gecorrigeerd door de groep. Leuke herrinneringen aan de kampen (kano, pony, surfen)
quote:w00t schreef op 15 oktober 2010 @ 23:21:

[...]

Verlang je nu voor jezelf naar zo'n leven, of voor je kinderen?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Voor mijzelf zou ik niet naar zo'n leven verlangen, maar mijn kinderen 'gun' ik het wel. Vooral omdat ik het zelf als kind erg heb kunnen waarderen. En omdat ik zie dat mijn kinderen graag thuis zijn.

Vandaar dat ik een situatie nastreef die er dichtbij komt. Me daarbij realiseren dat mijn kinderen andere personen zijn dan ikzelf. En ondanks dat zij graag thuis zijn, hebben ze ook plezier op creche en bso. Ze leren er ook dingen, oa het omgaan met andere kinderen, het brengt ze ook wat..
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 23:23:

[...]

'Grappig', hoe dat zo kan verschillen.***
quote:lavendelbloem schreef op 15 oktober 2010 @ 23:26:

[...]

Ja , dat vind ik ook. En wat ik me dan altijd afvraag,is het nou eerlijk verdeeld. de een hele leuke jaren 80, geen leuke jaren 90 en geweldige jaren de rest van je leven. Of zouden sommigen altijd maar aanmodderen en anderen het altijd maar goed hebben.Oh, mijn jaren negentig waren geweldig hoor, al was 1999 vrij kut
quote:bosaapje schreef op 15 oktober 2010 @ 23:27:

[...]

Ik las jouw reactie en dacht precies hetzelfde. Vandaar mijn "ode" aan de jaren 80.

De jaren 90 zijn voor mij grauwe, vervelende jaren geweest en die wis ik het liefste uit behalve de komst van mijn 2e kind alhoewel de grauwigheid toen wel begonnen is.

Fors uit de hand gelopen PND.

Sorry dat ik even grinnik. Maar ik las deze post pas ná mijn post over de jaren '90.

En hoe was het met jou tussen 2000 en 2003?
Oh, 1992 was uiteindelijk ook weer niet zo leuk.
@Bosaapje

Hm, ook best ruk dus. Zachtjes uitgedrukt.

Ik merk nu dat zoveel jaren bij mij zo raar eindigen, zal wel iets met de herfst te maken hebben.

Toen was politiek nog leuk.
Jaren later, tenslotte zitten we nu in 2010 kan ik schrijven dat alles op z'n pootjes terecht is gekomen.

Aardig stabiel, fijne relatie, goede band met mijn kinderen en hun vader en ook lichamelijk gaat het vrij goed.

Bij mij zjn de "moeilijke tijden" november en februari-maart.

Hopelijk gaat het dit jaar normaal Fleur.

Ik ga bij vriend hangen. Trusten Moppetoet en Fleur.

En links

(die politiek dus)
Later is nu
Truste Bosaapje

Vroeger.. toen ging m'n vader met de hond uit, als het hard regende. Nu ben ik zelf degene die dat moet doen. En het is net begonnen te hózen.
Later is nu
Oops, kom ik met mijn plaatje aankakken is het hier serieus, sorry!
quote:dreamer schreef op 15 oktober 2010 @ 23:41:

En links

(die politiek dus)Zelfs Dries lachte!
En toen negeerden ze Janmaat wat ze misschien beter niet hadden kunnen doen.

Welterusten Bosapie!
-
WE hadden ook nog écht communisme!
Later is nu
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 23:45:

En toen negeerden ze Janmaat wat ze misschien beter niet hadden kunnen doen.

Welterusten Bosapie!Ja dat was zo dom, maar weer wel in de jaren 80!
Vroeger schreven ministers nog leuke kinderboeken!
Later is nu
quote:dreamer schreef op 15 oktober 2010 @ 22:33:

[...]

Alléén maar tv op de woensdag en zaterdagmiddag Géén pc??? Wat déden jullie dan

Tv????????????? Nee moeders werkte fulltime, dus wij werden op en woensdagmiddagknutselclub geparkeerd.

Ik speelde met playmobil, lego en mecano van m'n broer.

Bussie trap op de kruising en oudere kinderen die verkering hadden bespieden hoe ze speeksel uitwisselden
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik was dus op woensdagmiddag bij m'n oma op een flat. We wandelden een uurtje met de honden, bakten koekjes en/of pannenkoeken en dan was het tijd voor tv. Soms nog voorlezen (Pinkeltje, In het warme Vossehol) en een spelletje vlooien.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 15 oktober 2010 @ 23:53:

Ik was dus op woensdagmiddag bij m'n oma op een flat. We wandelden een uurtje met de honden, bakten koekjes en/of pannenkoeken en dan was het tijd voor tv. Soms nog voorlezen (Pinkeltje, In het warme Vossehol) en een spelletje vlooien.Oh ja! Vlooien was leuk, en mikado.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat kon écht niet op het hoogpolig tafelkleed
Later is nu
quote:dreamer schreef op 15 oktober 2010 @ 22:33:

Alléén maar tv op de woensdag en zaterdagmiddag Géén pc??? Wat déden jullie dan Hoezo TV op woensdag- en zaterdagmiddag. Dat was er alleen als er schaatsen was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven