Gezondheid alle pijlers

PCOS en Eetgewoonte

14-10-2010 20:21 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik zeer waarschijnlijk PCOS heb.

Ik ben ong een jaar geleden gestopt met de pil om toch optijd de hormonen uit mijn lijf te halen aangezien wij niet over al te lange tijd willen proberen om zwanger te worden.

Na het stoppen ben ik nog 3 keer ongesteld geworden wel vaak rond de 2 weken te laat. Nu is het zo dat ik al 5 maanden niet ongesteld wordt. Aan mijn linker eierstok heb ik al meer dan een jaar een cyste van 4cm ong. Aan mijn rechter (en linker) eierstok waren allemaal blaasjes (sorry weet het woord er niet voor) te zien.

Ook heb ik veel lichaamsbeharing en ben ik erg moe.

Ik heb ook overgewicht 72 kg en ben 1.66 lang.

Nou kreeg ik van mijn gynaecoloog te horen dat de enige manier om te zorgen dat ik af en toe wel een bloeding krijg. Natuurlijk moet ik dan weer stoppen als ik zwanger wil worden.

Ik vindt het erg jammer als ik mijn hele leven aan de pil moet zitten, ben namelijk erg gevoelig voor de hormonen.

Nou las ik dat je ook met voeding erg veel kan doen. Ik wil dit graag eerst proberen. Hebben jullie ervaring? En sowieso ook ervaring met PCOS?

Alvast bedankt, Laura
Laura, ik heb me even wat verder ingelezen over pcos en idd overbeharing en overgewicht heeft er mee te maken. Ik heb me er nooit in verdiept omdat dat bij mij niet speelt. Verder kijken dan je neus lang is enzo...

Wat ik mij afvraag; je hebt dus geen bloeding en dat vindt ze oke. Vind ik zo vaag...wat heeft ze gezegd over het weer beginnen met de pil? Zegt ze dat, als je dan weer stopt, je de kans loopt om wel weer een cyclus te krijgen? Waarom heeft ze je geen bijvoorbeeld primolut gegeven? Dit is een pil die je bloeding opgang helpt. Het kan zijn dat het bij jou om medische reden niet kan hoor, maar ik probeer even met je mee te denken. Ik zou vertrouwen opde Gyn, die heeft er voor gestudeerd

Ik kan me voorstellen dat je nu nog niet zwanger wil worden, maar bedenk ook dat het niet te plannen valt. Om je een idee te geven: ik ben nu 2 jaar onderweg, 8 Clomid kuren, 1 HSG onderzoek, 1 miskraam en ga binnenkort beginnen met IUI. Ik denk in jouw geval dat uberhaupt het krijgen van een cyclus al een stap is. Als je namelijk een cyclus hebt kan je gaan temperaturen en dan weet je ook of je een ei-sprong hebt. Van daar uit kan je weer verder kijken.

KikiD: ik gebruik niets en ga binnenkort beginnen met IUI, maar eerst even langs de gyn om na te laten kijken of alles wel schoon is.

Sanseveria dat is moeilijk maar ook moedig...
.
@sanseveria: mijn verzekering vergoedt 300,- per jaar aan alternatieve geneeswijzen.. das dus nog best veel. Als je mocht kiezen om naar een homeopaat te gaan, wens ik je veel succes!
De gyneacoloog heeft mij geadviseerd op de pil te gaan slikken zodat ik weer bloedingen krijg. Ze vind dit dus niet oke.

Ze heeft ook niet gezegd dat ik als ik stop mijn cyclus weer krijg.

Dit is dus alleen een oplossing om weer bloedingen te krijgen en zodra ik zwanger wil worden en het gaat niet lukken moeten er andere stappen genomen worden.

Sanseveria13 jammer dat dit voor jou niet werkt.. en naar.

Ik denk ook niet dat ik een jaren lang traject in wil gaan.

Ik hoop dat het mij lukt zonder teveel ziekenhuis bezoeken, en anders moet ik mijn toekomstplannen toch veranderen.

Plannen wil ik het niet. Maar meer plannen wanneer te starten met proberen. Gelukkig ben ik 22 en heb ik dus nog de tijd.

Tikker ik vind het ook heel moedig van je, erg moeilijk allemaal zeg.. Maar wel voor iets wat je graag wilt..
quote:Sanseveria13 schreef op 15 oktober 2010 @ 13:54:

Het is dus geen trauma ofzo (gelukkig). Hoewel, als ik dan lees dat een dieet de oplossing is, vind ik dat niet zo leuk. Als het zo eenvoudig was, had ik dat natuurlijk allang gedaan.

Sorry meid, het was niet mijn bedoeling. Ik heb alleen het een en ander gegoogled naar aanleiding van de OP.

Ik zelf moet donderdag naar de gyn, dan gaan ze kijken of mijn klachten ook daadwerkelijk komen van PCOS. Ik denk dat ik (mede door alles wat ik van jullie lees) mezelf misschien ook te vast gebeten heb ik de teksten van die site.

Sorry als ik je daar mee gekwetst heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven