Wat eten we vandaag?
zaterdag 16 oktober 2010 om 17:09
@ Hahah age, jij hebt veel opties!
@ Japi: Is er een nieuwe allerhande Shit en morgen is het weer net zondag natuurlijk..
Vanavond wordt het de pork in soy sauce van kay's, maar dan met kip. En met meer saus! Als je naar de verhoudingen kijkt lijkt mij dat het maar een paar lepeltjes saus per persoon zijn, toch?
@ Japi: Is er een nieuwe allerhande Shit en morgen is het weer net zondag natuurlijk..
Vanavond wordt het de pork in soy sauce van kay's, maar dan met kip. En met meer saus! Als je naar de verhoudingen kijkt lijkt mij dat het maar een paar lepeltjes saus per persoon zijn, toch?
zaterdag 16 oktober 2010 om 18:52
Lekker Marels, n-joy it!
Pannenkoeken veranderen in tosti met een soepje en de pannenkoeken schuiven door naar morgen.
Net nogal afgesnauwd door een C1000 kassameisje. Dat ben ik daar echt niet gewend. Delifrance afbakbrood was in de aanbieding met de euroweken. Ik had, volgens de folder ok, 2 x 2 baguettes maar volgens haar gold het alleen voor 2 x 4 pistoletjes. Toen ik zei, scan ze er dan maar weer van af, werd ze soort bozig. Jammer dan. Thuis folder weer nagekeken en ik had dus WEL gelijk. Of 2 x 2 b of 2 x 4 p. De man na mij soort zelfde iets met ander product.
Ja, het kan niet goed in de kassa staan, maar daar kan ik niks aan doen. Ga toch echt niet ineens het dubbele betalen, ook al gaat het maar over 1 euro.
Zo, dat ben ik kwijt
Pannenkoeken veranderen in tosti met een soepje en de pannenkoeken schuiven door naar morgen.
Net nogal afgesnauwd door een C1000 kassameisje. Dat ben ik daar echt niet gewend. Delifrance afbakbrood was in de aanbieding met de euroweken. Ik had, volgens de folder ok, 2 x 2 baguettes maar volgens haar gold het alleen voor 2 x 4 pistoletjes. Toen ik zei, scan ze er dan maar weer van af, werd ze soort bozig. Jammer dan. Thuis folder weer nagekeken en ik had dus WEL gelijk. Of 2 x 2 b of 2 x 4 p. De man na mij soort zelfde iets met ander product.
Ja, het kan niet goed in de kassa staan, maar daar kan ik niks aan doen. Ga toch echt niet ineens het dubbele betalen, ook al gaat het maar over 1 euro.
Zo, dat ben ik kwijt
zaterdag 16 oktober 2010 om 19:19
zaterdag 16 oktober 2010 om 19:51
Dit was trouwens de eerste keer dat ik dit maak. Recept van mijn buurman
Ik kan erg scherp eten maar dit was super heet. Ik heb een halve peper gebruikt. Verder smaaktte het erg goed.
Hier komtie het is niet precies dus doseer het op eigen smaak.
Hete kip (surinaams)
- kip (kluifjes, wings, bouten naar keuze)
- ui
- groente (snijbonen, haricots verts)
- kwart madame jeanet peper (zeer pittig!!)
- 4 mini maggiecubes
- pak tomatenpuree
- blikje mais
Kruid de kip en braad ze aan tot het mooi bruin en gaar is. Snipper de ui en snij madame jeanett in kleine stukjes (niet aanraken dus gebruik vork en mes). Voeg ui en MJ toe bij de kip. Even aanfruiten en voeg groenten doe naar keuze. Voeg daarna de tomaten puree en verkruimel de maggieblokken. Laat het even pruttelen en voeg daarna een schepje suiker toe (voor evenwicht met de zure puree) en beetje water, daarna mogen de mais erin. Laat het nog even 10 minuten pruttelen en serveer het met rijst. Eetsmakelijk!
Beetje vaag getypt door mijn mobiel,sorry
Ik kan erg scherp eten maar dit was super heet. Ik heb een halve peper gebruikt. Verder smaaktte het erg goed.
Hier komtie het is niet precies dus doseer het op eigen smaak.
Hete kip (surinaams)
- kip (kluifjes, wings, bouten naar keuze)
- ui
- groente (snijbonen, haricots verts)
- kwart madame jeanet peper (zeer pittig!!)
- 4 mini maggiecubes
- pak tomatenpuree
- blikje mais
Kruid de kip en braad ze aan tot het mooi bruin en gaar is. Snipper de ui en snij madame jeanett in kleine stukjes (niet aanraken dus gebruik vork en mes). Voeg ui en MJ toe bij de kip. Even aanfruiten en voeg groenten doe naar keuze. Voeg daarna de tomaten puree en verkruimel de maggieblokken. Laat het even pruttelen en voeg daarna een schepje suiker toe (voor evenwicht met de zure puree) en beetje water, daarna mogen de mais erin. Laat het nog even 10 minuten pruttelen en serveer het met rijst. Eetsmakelijk!
Beetje vaag getypt door mijn mobiel,sorry
zaterdag 16 oktober 2010 om 20:23
Welkom Orisu, je recept wordt al gelijk door mij opgeslagen! Klinkt heerlijk zeg, ik ben niet zo een vleeseter maar kip vindt ik wel lekker. Vooral als het lekker pittig is
Ben blij dat ik nog op school zit want heb nu een lekker weekje vakantie.
Ruza, ik heb ook een keer borek met filodeeg gemaakt maar ik vond het echt niet lekker. Omdat je elk laagje moet invetten werd het heel vet en ik vind het persoonlijk te krokant. Met zelfgemaakt (blader)deeg is het veel lekkerder. Officieel wordt borek toch ook met bladerdeeg gemaakt? Of maakte jij sigara borek?
Ben blij dat ik nog op school zit want heb nu een lekker weekje vakantie.
Ruza, ik heb ook een keer borek met filodeeg gemaakt maar ik vond het echt niet lekker. Omdat je elk laagje moet invetten werd het heel vet en ik vind het persoonlijk te krokant. Met zelfgemaakt (blader)deeg is het veel lekkerder. Officieel wordt borek toch ook met bladerdeeg gemaakt? Of maakte jij sigara borek?
zaterdag 16 oktober 2010 om 20:31
Het is nasi geworden Gewoon zilvervliesrijst en vega-wokblokjes van de AH, met zo'n zak japanse wokgroente (prei, champignons, rode ui, peultjes). Op smaak gebracht met sambal, sojasaus, ketoembar, kurkuma, djinten en djahé (en bedenk me nu dat ik de knoflook ben vergeten).
Geserveerd met satésaus, gebakken uitjes, seroendeng en cassave kroepoek.
Het was heerlijk!
Geserveerd met satésaus, gebakken uitjes, seroendeng en cassave kroepoek.
Het was heerlijk!
zaterdag 16 oktober 2010 om 20:50
Ik kook nog niet zo heel lang maar de recepten zoals nasi en pasta met tomatensaus heb ik al vaak genoeg gemaakt. Daarom ben ik de laatste weken allemaal nieuwe recepten aan het uitproberen. Denk dat ik maandag nasi ga maken. Heerlijk met een eitje en sate. Of met zoetzure komkommer en atjar.
En nu ga ik witte chocolade brownies met kaneel maken! Weekend!
En nu ga ik witte chocolade brownies met kaneel maken! Weekend!
zaterdag 16 oktober 2010 om 20:52
zondag 17 oktober 2010 om 11:46
Ik heb gisteren samen met een vriendin boeuf bourguignon a la Julia Child gemaakt (uit de film Julie & Julia). Hele klus, maar ontzettend lekker. Daarnaast hebben we carrot cake gemaakt, waar ik net heerlijk mee ontbeten heb . En natuurlijk hebben we ook de film nog een keer gekeken, ik houd van eetfilms
.
Nog geen idee wat ik vanavond ga eten eigenlijk.
Nog geen idee wat ik vanavond ga eten eigenlijk.
zondag 17 oktober 2010 om 13:34
@yette: volgens mij is butternut squash inderdaad een soort pompoen. Noemen we dat in Nederland geen flespompoen?
@koreveen: klinkt lekker, je hartige taart.
Ik heb geen idee wat ik vanavond eet want ik eet bij mijn ouders. Mijn moeder mailde me gisteren al dat ze vandaag al dingen ervoor moest voorbereiden, ze houdt me graag nieuwsgierig .
Net even geluncht, met o.a. een gerechtje dat ik wilde uitproberen voor de meet van volgend weekend. En ik vind het erg lekker, dus het is een blijvertje (vijgen met o.a. parmaham).
@koreveen: klinkt lekker, je hartige taart.
Ik heb geen idee wat ik vanavond eet want ik eet bij mijn ouders. Mijn moeder mailde me gisteren al dat ze vandaag al dingen ervoor moest voorbereiden, ze houdt me graag nieuwsgierig .
Net even geluncht, met o.a. een gerechtje dat ik wilde uitproberen voor de meet van volgend weekend. En ik vind het erg lekker, dus het is een blijvertje (vijgen met o.a. parmaham).