Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval

27-09-2010 17:00 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
...
Zit er een witpuntje aan de haarpunt? Dat is vreemd. Is het haar daar niet gespleten of beschadigd?

Aan de andere kant is dat helemaal normaal. Daar is de haar gestopt met groeien en afgestoten.
...
Het witte puntje aan het uiteinde (dus het eind uit de hoofdhuid) van een haar is normaal. Bij jou zit het witte puntje dus aan de andere kant (knipkant, zeg maar). NOrmaal in het algemeen, dus.

Die korte haren kun je niet veel van zeggen. Het kunnen ook nieuwe haren zijn. Zijn ze normaal van kleur? Dunner dan de andere haren? Of dikker?

Toen mijn haar weer begon te groeien, dachten mensen dat ik laagjes had laten knippen, omdat overal kortere haren groeiden.
...
Het lijkt me dan meer een afgebroken haarpunt o.i.d.
...
Ja, vreemd.
Ik heb ook sinds mei/juni veel meer haaruitval dan normaal. Op m'n hoofdhuid zie ik geen plekken, dus het is wel gelijkmatig verdeeld. Ik heb tegenwoordig halflang haar , dus het zal ook wel meer opvallen dan toen ik korter haar had. Maar omdat m'n haar heel stijl en fijn van structuur is begin ik nu zo'n beetje zorgen te krijgen of dit nog binnen het normale patroon valt; m'n staartje wordt dunner etc.

Ik heb hier al mee zitten lezen en mogelijke oorzaken afgestreept.

Wat overblijft is: hormoonschommelingen (ik ben 43 en heb al wat pre-overgangsklachten), medicijngebruik (sinds mei slik ik een heel lage dosis amitriptyline, maar weet niet of haaruitval een bijwerking daarvan kan zijn).

Misschien dat ik binnenkort toch maar eens de huisarts bel, ook al is het niet ernstig.
Hormoonschommelingen zijn vaak een orozaak. Voor zover ik kan zien,v eroorzaakt amitriptyline geen haaruitval (de bijsluiter staat hier: http://www.apotheek.nl/Me ... ne.aspx?mId=10698&rId=267).

Vraag aan de huisarts een verwijzing naar een dermatoloog. Huisartsen weten er helaas erg weinig van.
Dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb veel informatie gevonden op haaruitval informatie Ze hebben ook een aparte site over haaruitval bij vrouwen.
...
quote:DavW schreef op 17 oktober 2010 @ 16:23:

Dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb veel informatie gevonden op haaruitval informatie Ze hebben ook een aparte site over haaruitval bij vrouwen.Nogal onvolledige info.
Vervelend, VivaRune, dat seborrisch eczeem. Ik hoop dat het snel overgaat en dat het weer goed gaat met je haar.
...
Ik hoop het voor je vivarune!!

Ik hoop ook dat mijn haaruitval wat minder wordt, ik denk dat het voornamlijk komt door wisseling van seizoen.

Ik ben ook een paar maanden geleden gestopt met de pil, ben bang dat dat ook wat invloed heeft gehad.

Ik heb nu echt een minder bos dan een paar maandjes geleden!
...
Ik las overigens vorige week, dat bijv. een pijnstillers als Aleve (naproxennatrium) ook haaruitval kan veroorzaken. Dat staat ook in de bijsluiter. Misschien iets om op te letten.
Hoi Vivarune,

Mijn haar is ook sinds een paar jaar een stuk dunner geworden. Eigenlijk is dit in de periode gekomen toen ik onder narcose ben geweest, 2 keer over (in juni en november 2007). Ik heb in die tijd ook veel stress gehad, paniekaanvallen, angstaanvallen etc. Hiervoor in therapie (waar ik in december voor het laatst heen hoef) geweest.

Toen ik zwanger werd (augustus 2009) is mijn haar weer helemaal bijgetrokken, dankzij de hormonen en ik was tijdens mijn zwangerschap ook super relaxed!! maar nu is mijn haar weer super veel uitgevallen en het valt nog steeds uit (heb beste inhammen gekregen, die ik zelfs voorheen nog niet had!).

Dus of het dan met mijn hormonen te maken heeft of met de narcoses en stress toendertijd weet ik niet!!

Maarja, ik blijf nog wel hoop houden dat mijn haar weer terug komt!
Stress kan echt killing voor je haar zijn. Ik had last van stress en eczeem op m'n hoofdhuid dus ik had verschrikkelijk veel haarverlies. Op aanraden van de dermatoloog ging ik Eucerin shampoo gebruiken en een (roze) shampoo die hij voorschreef. Ik mocht ook geen schuim en normale shampoo meer gebruiken omdat daar alcohol in zit. Ook heb ik ruim 2 maanden mijn haar niet geverft. Mijn eczeem is inmiddels verdwenen maar mijn haar werd ontzettend droog. Toen kocht ik, alweer op aanraden van de dermatoloog, cremespoeling (banaan) van de Body Shop. En dat is superspul. Het ruikt heerlijk, je hebt maar een klein beetje nodig en mijn haar ziet er supergezond en glanzend uit. Echt een aanrader dus.
bah, ik baal zo, hoop dat het echt een deze dagen minder gaat worden.

En ik hoop echt dat het gewoon komt door seizoenwisseling.

Ik heb er wel dagen tussen zitten dat het lijkt mee te vallen.

Misschien komt het bij mij ook door stress heb net als Lieke een angststoornis dus veel stress.

En stressen over je haar helpt natuurlijk ook niet echt mee...
Ik ben nog steeds op zoek naar amla olie... kan het helaas niet vinden.

ik had op een website (iets van kruidenie ofzo) voor 15 euro 100 ml gekocht maar dat vind ik wel erg duur...

ik zou het liefst gewoon zo`n fles willen kopen bij een toko

maar geen het is nog niet gelukt.

Hoe gaat het verder bij jullie met de haaruitval??

ik verlies nog bossen...
Kan goed door de seizoenswisseling komen .Ik heb rond deze tijd ook altijd weer meer dan 'normaal', maar dat neemt nu weer af.

Stoppen met de pil heeft natuurlijk ook invloed, dat effect kan wel een half jaar duren. Sterkte!
Mijn zusje heeft ook een periode haar uitval gekregen.. Maar zo erg dat er gewoon een deken op de grond lag als m,n moeder dr haar ging borstelen.. Toen hoorde m,n moeder van een vriendin dat die het ook was en dat het bij haar door de shampoo pantene kwam.. Het schijnt veel voor te komen bij die shampoo.. Dus misschien ligt het aan de shampoo (moet eerlijk zeggen dat ik niet alles heb kunnen lezen dus sorry als ik een reactie geef die al gewest is..
Weet iemand een goede dermatoloog in de buurt van Groningen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven