Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring met VP3?

07-08-2009 16:13 683 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.

Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:

tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano

champiognsoep: verse peterselie

kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie

aardappelsoep: peper

Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.

broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen

crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)

shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje

thee brandnetel (zonnatura)

elke kruidenthee

verse munt

rooibos

groene thee (pickwick)
Hoe vergaat het jullie allen met de VP3?
Iedereen waarschijnlijk op vakantie... Ik ben nog steeds aan het afbouwen. Af en toe een dag VP3 en dan een dag "gewoon". Blijf wel iedere dag op die weegschaal staan en vind het lastig VP3 helemaal los te laten. Ben toch bang aan te komen. Graag hoor ik van mensen die al een poosje helemaal gestopt zijn hoe het hen vergaat. Blijven jullie op gewicht?
Hallo lieve mensen,

ik schaam me een beetje

Zo lang niets laten horen.

Ben ook net terug van een vakantie MET VP3.

3 weken Frankrijk, iedere dag ontbijt genomen en op advies van Jeanette (consulente in Den Haag) een uur later weer de dag doorgegaan met VP 3. Meegedaan met het avondeten (natuurlijk wel opgelet!!!!) en uur daarna weer VP3 tot het slapen gaan.

Heb een heerlijke vakantie gehad op de camping daar en voelde mij op de eerste plaats heerlijk, aangezien ik al bijna 15 kilo afgevallen ben. Maar bovenal is dit voor het eerst van mijn leven dat ik in de vakantie ook nog een kilo afgevallen ben. Ben nu ongeveer 95,5 kilo.

Helemaal super.

Thuisgekomen heb ik weer de draad opgepakt van alleen VP3.

Wil dit doen tot mijn eerstvolgende consult op 9 augustus.

Had het nooit verwacht, maar ik wil zeker nog 10 kilo verder afvallen.

Ik hoop dat het iedereen hier op het forum net zo goed vergaat en dat we met zijn allen maar zo gemotiveerd en enthousiast mogen blijven.

Misschien is het leuk om eens bijelkaar op te tellen wat we al zijn afgevallen.

Succes allemaal en kom op, we gaan er weer tegenaan met zijn allen.

groetjes Marijke
Hallo beste mensen van het forum....Ben vandaag voor de 3e dag bezig, voel me goed en ben tot nu toe enthousiast!! Hoop dat het zo blijft, ik heb heel wat ervaring op "lijn"gebied maar zo lekker heb ik mij nog niet gevoeld de 3e dag van een dieet. Blijkt ook nog goed te zijn voor je gezondheid, je blijft wel energiek...da's een nieuwe ervaring hoor...althans voor mij, ik wil jullie graag op de hoogte houden van mijn ervaring met het VP3 dieet...fijn dat er zo'n forum is, heb je toch wat steun aan elkaar. Wil graag 10 kg afvallen, so we will see...als ik de reacties van anderen lees, kan ik alleen maar heel positief zijn...Tot snel!!
Vandaag dag 5 van VP3, gaat steeds nog goed,gisteren een feestje maar was zelfs in staat op alleen mijn VP3 koekjes te eten en natuurlijk veel water...Heb trouwens al wel weer een nieuwe zak met aardappel spelt koekjes besteld...die vullen naar mijn idee het beste...iedereen succes, want het week-end is altijd moeilijker, toch??..
Jammer dat er zo weinig nieuwe mensen hun ervaringen delen, dat zou toch veel leuker zijn....Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik de enige ben die pas geleden gestart is met dit dieet en het wil delen via een forum??? Kom op mensen laat eens wat van je horen.....Met mij gaat het in ieder geval zoals ik gehoopt maar niet verwacht had Ben gisteren weer bij de consulent geweest en ik was 4 kg afgevallen....Bovendien waren de waardes weer eigenlijk zoals ze zouden moeten zijn...Het heerlijke is dat het zo goed vol te houden is, wat mij bij vorige lijnpogingen niet lukte, voelde me vaak slap en sneeuw voor de ogen en snakkend naar iets hartigs, nu voel ik me energiek en vol met spirit...Hopelijk blijft het zo... Succes iedereen die met hetzelfde bezig is...AFVALLEN...
Hallo allemaal,

Ik wist niet eens dat er een forum bestond voor vp3! Maar natuurlijk heb ik mezelf gelijk geregistreerd om ook mijn vorderingen te delen (en diepte punten)!

Ik ben nu 6 en halve week bezig en 13 kg kwijt! Ik voel me super goed, bruis van de energie! Ook ik heb moeilijke momenten meegemaakt in de afgelopen weken en heb er soms aan toegegeven... daarna gelijk weer mezelf opgepakt en er weer voor gegaan... mijn gedachte hierbij is.. Het is best prijzig, moet ik dat dan weggooien wat ikheb bereikt voor die kroket of frikandel die ik hiervoor wel 100 keer heb gegeten? Ik heb genoeg gesnoept en vettigheid op voor lange tijd!!!!

Ook heb ik al 1000 verschillende dieeten geprbeerd... en ja ook sporten en gezond eten... dan kwam die bui weer... snoepen en het liefst stiekum en snel...!

Hoop nu dat ik echt kwijt ga raken wat ik wil... voor ik 40 jaar ben. Was begonnen met 110 kg nu 97 kg, en ik wil naar de 80 en het liefst naar de 75... maar laat ik eerst onder de 90 komen!

Iedereen succes, en volhouden.. geef jezelf die spreekwoordelijke schop onder de kont!
Hey Lijster, Wat goed dat je aan dit forum meedoet, het is altijd motiverend om je vorderingen van anderen, die met hetzelfde bezig zijn, te volgen, zodat je zelf ook weer een "boost"krijgt!!! Keep on going strong...Dat doe ik ook, ben zelf in 4 weken 6 kg afgevallen, iets wat me eerder niet lukte en pas weer een wat mooie jurkjes, die nu tenminste lekker zitten i.p.v. veel te strak..Ik ben best trots dat me dat is gelukt en inderdaad je voelt je niet vervelend of lusteloos. Zijn bij jou ook alle waardes genoteerd?? Nou voor nu heel veel succes...ennuhh het gaat je lukken....
Hallo mensen hoe gaat het ermee?? Waar blijft iedereen, gaat het niet goed? Met mij gaat het aardig. Ik vind het moeilijk blijven. Ik ben in totaal 13 kilo afgevallen en na 3 maanden en een vakantie achter de rug en ben inmiddels 2,5 kilo aangekomen. Een paar keer per week eet ik een dag soep als avondeten in de hoop de kilo's in de hand te houden. Ik wil persé niet boven de 3 kilo aankomen maar nogmaals het blijft moeilijk. Ik ben heel benieuwd naar anderen die al een poosje gestopt zijn. Succes allemaal.
Hallo!

Ik ben alweer ruim 2 maanden gestopt met VP3. Ik ben 17 kg afgevallen in 3 maanden. Door VP3 ben ik me heel erg bewust van mijn eetpatroon geworden. Ik eet heel regelmatig, ik eet kleinere porties en heel gezond! Ik heb (op pure chocoloade af en toe) geen zoetigheid meer aangeraakt. Ik merk dat ik dat ook echt niet wil omdat ik bang ben dat mijn suikerspiegel daarmee weer uit balans raakt en daarmee het hek van de dam is... Ik probeer verder vooral uit te kijken met koolhydraten. Als ik uit eten ga, of als ik weet dat ik te veel heb gegeten, laat ik 's avonds de pasta en rijst staan. En dat is helemaa niet moeilijk.

Ik ben de eerste tijd heel goed op gewicht gebleven, maar ben nu 2 kg aangekomen sinds ik fanatiek aan het hardlopen ben. Ik ga er van uit dat dit spiermassa is, maar leuk is het natuurlijk niet. Ik probeer me nu niet te veel te focussen op de weegschaal. Zolang ik me goed voel, moet het goed zijn!

Veel succes iedereen!
Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen de sint goed en "slank" is doorgekomen. Ik ben inmiddels bijna een half jaar geleden gestopt, het blijft oppassen en af en toe een avond maaltijd vervangen door een soepje maar al die tijd nog maar 2 kilo aangekomen. Ik wens iedereen heel veel succes om de feestdagen goed door te komen!

Hele fijne dagen gewenst met (hopelijk) lekker eten.
Hallo allemaal,

Is er nog iemand bezig met VP3? Of ben ik de enige die vandaag begonnen is...?

Hoop van jullie te horen!

Groetjes!
Hallo MissNina, welkom. Stoer om nu al te beginnen. Hoeveel wil je kwijt? Ik ben zelf 12 kilo afgevallen en nu weer dikke 2 kilo aangekomen. Ga volgende week ook weer even streng aan de gang. Veel succes en fijne jaarwisseling!
Hallo knappe VP3ers,

Het jaar 2011, gaat het worden ik voel het! We kunnen het met zijn alle, althans dat gevoel heb ik nu, na 2 dagen vp3....nog maar net, maar wel blij dat het me goed af gaat. De eerste dagen zijn de moeilijkste, en ik heb er al 2 achter de rug!!

Knap he? Hoe zit het met jullie goed voornemens?

Hoeveel kilo`s willen jullie kwijt? Voor mij is dat de bedoeling om enkele tientallen kilo`s af te gaan vallen, ik ben het zat, ik wil de komende zomer een paar maatjes minder, laten we hopen dat het lukt. Willen jullie me ondersteunen??

Erg fijn om hier dagelijks wat rugdekking te kunnen geven en te delen wat jullie ervaringen zijn...

tot morgen! XX en succes he
Hoi Provinciaaltje,

Wat leuk dat je even hebt gereageerd op m'n berichtje! Inmiddels ben ik 2 weken bezig met VP3 en het gaat super! Ik voel me goed en heb nog geen echt moeilijke momenten gehad gelukkig. De zondag is wel het moeilijkste, lekker stokbroodjes met soep en lekker frietjes eten enzo, maar ik wil liever afvallen dan de friet, dus ik kan het weerstaan gelukkig . Woensdag ga ik weer naar de consulente en dan weer meten en wegen. Ik ben zo benieuwd! Ik heb me nog niet thuis gewogen, dus woensdag weet ik wat ik ben afgevallen en of er echt iets af is... Hoop het! Maar hoor van verschillende mensen dat het in m'n gezicht wel iets te zien is... Maar goed, eerst zien. In ieder geval, dit gaat goed, en is echt goed voor mij vol te houden. Nog een week of 10-12 en dan hoop ik bij m'n streefgewicht van 60-58 kilo te zijn. Dan hoop ik de zwangerschapskilootjes kwijt te zijn en kan ik weer lekker de zomer in .

Hoi Brabodora,

Knap dat je ook begonnen bent! Hoop dat je je streefgewicht ook gaat halen, heb je een bepaald doel? Ga je ook sporten erbij? Wat vind jij het lekkerste om te eten? Ik de kaaskoekjes, chocokoekjes, ik heb broodjes gebakken van de broodmeel ook echt super lekker en de tomatensoep vind ik lekker. De soep maak ik beetje aan met boullion van Knorr, mmm...

Ook vind ik de bananenshake wel lekker.

Nou succes en tot mails!

X Nina
HOI Hoi,

Ik schaam me een beetje, vind het nu al moeilijk, vooral in de weekenden. Ga ook wel eens overstag om dat gewoon mee te eten....de dag daarna begin ik dat weer met volle moed! dat lukt dan weer een paar dagen...maar dan komt dat weekend weer...jee wat een gevecht!!

Brabodora
Hoi Brabodora!

Leuk om van je te horen! En niet schamen hoor! Nergens voor nodig, het is ook best moeilijk!

Bij mij gaat het gelukkig nog goed, hoewel ik heeeel erg zin heb in een frietje ... 'Derde' kerstdag begonnen en still going strong... Nog niets anders gegeten en het gaat nog goed. Inmiddels van 83 kg naar 76 kilo. Ik heb mezelf beloofd dat als ik in de 60 weeg, dus bijvoorbeeld 69,9 kg (haha) dan mag ik een frietje, zonder saus uiteraard . Ik vind het erg goed vol te houden, zeker ook omdat ik resultaat zie en ook omdat ik gewoon weer m'n 'normale' lichaam van 63 kg weer wil (liefst 60 kg natuurlijk haha)

Ik vind het weekend ook het moeilijkste hoor, vooral de zondag! Lekker soep, stokbroodjes en andere lekkere hapjes op tafel... maar goed, mijn discipline is nu groter. Ik weet van mezelf dat als ik me laat gaan, dat het hek van de dam is. Dus eerst zeker 10 kg er nog af!

Kom op, we gaan ervoor! Wat is jou streefgewicht?

Nina
Ps. sinds vorige week ook weer begonnen met sporten! Krachttraining en cardio (crosstrainer)... Pittig hoor! Totaal geen conditie meer haha... Doe jij ook aan sport?
Vandaag gewogen: 74 kilo! Vanaf de kerst dus 9 kilo kwijt, yeeeehoe! Kan niet wachten tot ik weer in m'n eigen vertrouwde lijf van 63 kilo zit! Door het sporten gaat het nu nog beter, voel me super fit en heb veel energie! En totaal geen honger en lekkere trek, valt me echt mee! Maar het valt of staat natuurlijk wel met discipline en ik wil het gewoon graag weer naar 63 kilo hebben! En dat gaat ook lukken ... Hoe gaat het met jullie? Ik hoor/lees niks meer... Ben ik de enige nog?

X Nina
Vandaag gewogen: 74 kilo! Vanaf de kerst dus 9 kilo kwijt, yeeeehoe! Kan niet wachten tot ik weer in m'n eigen vertrouwde lijf van 63 kilo zit! Door het sporten gaat het nu nog beter, voel me super fit en heb veel energie! En totaal geen honger en lekkere trek, valt me echt mee! Maar het valt of staat natuurlijk wel met discipline en ik wil het gewoon graag weer naar 63 kilo hebben! En dat gaat ook lukken ... Hoe gaat het met jullie? Ik hoor/lees niks meer... Ben ik de enige nog?

X Nina
Hoi Nina,

Nee je bent niet de enige, maar het vergaat jou stukken beter als mij.....helaas.....ik wil het zo graag, waarom kan ik het toch niet volhouden????

brabadora
Hoi Nina,

Nee je bent niet de enige, maar het vergaat jou stukken beter als mij.....helaas.....ik wil het zo graag, waarom kan ik het toch niet volhouden????

brabadora
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw. Ben nu een weekje aan de slag met VP3 en tot nu toe gaat het goed. Soms wel moeilijke momenten maar ook al minus 3 kilo. Ik schrok wel van de eerste reacties op dit forum. Wat een negativiteit allemaal. Gelukkig daarna ook een hoop succesverhalen. Ben benieuwd hoe het andere VP3ers vergaat.
Hoi Brabadora,

Jammer dat je de motivatie nog niet zo goed kunt vinden. Als je eenmaal de knop om weet te zetten, weet ik zeker dat je wordt gemotiveerd door de kilo's die eraf gaan! Ik hoop dat je nog een poging wilt wagen, want het werkt echt zo goed!!

Ik heb me vorige week donderdag gewogen en toen woog ik 72 kilo! Dus nu 11 kilo kwijt yieeehooeee :)! Nog 9 kilo te gaan en dan weeg ik weer hetzelfde als voor mijn zwangerschap. Ik voel me ook per dag energieker, heerlijk! Het sporten gaat ook weer veel makkelijker en m'n conditie gaat weer omhoog. Als het zomer is, dan is de oude Nina er weer, super!

Hoi Ano123,

Leuk dat je ook even een berichtje schrijft! En stoer dat je begonnen bent! De eerste dagen is het even wennen, hoe en wat met eten, maar daarna went het zo snel. Heb je veel variatie in eten? Dat helpt namelijk wel vind ik, dat je wat keuze hebt om te eten, vind ik makkelijker vol te houden.

Ik ben zelf ´3e Kerstdag´ begonnen en ben nu 11 kilo kwijt. Nog niet 1 keer gesmokkeld en ben nog steeds erg gemotiveerd omdat ik zie dat het werkt! Nu ik weer meer ga sporten gaat het nog iets sneller merk ik, dus dat is fijn! Sport jij ook? En wat is je doel precies, hoeveel wil je afvallen?

Hoor graag je ervaringen!

Succes en tot schrijfs,

Nina
Hallo allemaal,

Ik ben 12 dagen geleden begonnen en ik ben nu 3 kg kwijt. Ik moet toegeven dat ik begin het soms moeilijk te vinden. Ik heb een beetje genoeg van steeds hetzelfde te eten..

Ik moet nog mnstens 17 kg kwijt! Ik hoop dat het met jullie steun makkelijker zal worden. Het is goed om jullie enthousiaste berichten te lezen.

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven