Ervaring met VP3?
vrijdag 7 augustus 2009 om 16:13
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.
Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:
tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano
champiognsoep: verse peterselie
kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie
aardappelsoep: peper
Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.
broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen
crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)
shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje
thee brandnetel (zonnatura)
elke kruidenthee
verse munt
rooibos
groene thee (pickwick)
Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:
tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano
champiognsoep: verse peterselie
kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie
aardappelsoep: peper
Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.
broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen
crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)
shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje
thee brandnetel (zonnatura)
elke kruidenthee
verse munt
rooibos
groene thee (pickwick)

vrijdag 7 augustus 2009 om 16:44
vrijdag 7 augustus 2009 om 16:53
Wat ga je dan op vakantie doen? Lekker 'los', zodat je minstens 5 van de verloren (vocht!) kilo's er weer aan eet? Of ga je dan de vp3 firma spekken door een megavoorraad aangepaste koekjes en aangepaste shakes mee te nemen? (ik neem aan dat het speciale koekjes en shakes zijn met toegevoegde mineralen en vitaminen en eiwitten en al die andere dingen die je ook prima uit producten als groente, fruit en zuivel kunt halen)
En wat doe je wanneer je je streefgewicht hebt bereikt? Ga je dan ineens weer normaal eten?
En wat doe je wanneer je je streefgewicht hebt bereikt? Ga je dan ineens weer normaal eten?
vrijdag 7 augustus 2009 om 17:19
Pfoei... je hebt wel geld over... E65,- voor een intake en E190,- voor het startpakket.
"Doel van de kuur
* lichamelijk en geestelijk fitter en vitaler voelen
* afvoeren van gifstoffen
* activeren van de stofwisseling
* afbouw van depotvet
* afname van het (overtollige) gewicht
* versterken van het immuunsysteem
Het VP3-programma kan helpen bij:
* overgewicht
* hoge bloeddruk
* chronische vermoeidheid, prestatievermindering
* hoog cholesterolgehalte
* suikerspiegelwisselingen, diabetes type 2
* problemen met de stofwisseling
(o.a. het functioneren van de schildklier en moeilijke stoelgang)
* verwijderen van afvalstoffen uit het lichaam, ontgiften"
Ik heb het wat zitten doorlezen. Het is de bedoeling dat je tijdens je hele afvalperiode alleen maar vp3-producten eet en drinkt. Je mag hooguit nog koffie of thee, maar verder NIETS anders. De 'maaltijden' bestaan uit een soep, frumo, frappé of muesli, de 'tussendoortjes' zijn koekjes en toastjes. Er zijn ook recepten die je later mag maken, maar voor alles heb je wel echte vp3-ingrediënten nodig. Oja, en je moet minstens 4 liter water per dag drinken, dan kun je lekker ontgiften.
Nadat je je gewicht hebt bereikt, moet je nog minstens 6 tot 8 weken afbouwen en weer wennen aan gewoon eten.
He bah... Alleen maar producten van hun, niks anders... Met als motto "100% vp3, 100% succes". Lijkt me ongezond, duur, niet blijvend, onmogelijk om niet te zondigen, en erg lastig te combineren met... eehm, je hele leven.
Zou je niet iets anders overwegen? Bijvoorbeeld minder snoepen en meer bewegen?
"Doel van de kuur
* lichamelijk en geestelijk fitter en vitaler voelen
* afvoeren van gifstoffen
* activeren van de stofwisseling
* afbouw van depotvet
* afname van het (overtollige) gewicht
* versterken van het immuunsysteem
Het VP3-programma kan helpen bij:
* overgewicht
* hoge bloeddruk
* chronische vermoeidheid, prestatievermindering
* hoog cholesterolgehalte
* suikerspiegelwisselingen, diabetes type 2
* problemen met de stofwisseling
(o.a. het functioneren van de schildklier en moeilijke stoelgang)
* verwijderen van afvalstoffen uit het lichaam, ontgiften"
Ik heb het wat zitten doorlezen. Het is de bedoeling dat je tijdens je hele afvalperiode alleen maar vp3-producten eet en drinkt. Je mag hooguit nog koffie of thee, maar verder NIETS anders. De 'maaltijden' bestaan uit een soep, frumo, frappé of muesli, de 'tussendoortjes' zijn koekjes en toastjes. Er zijn ook recepten die je later mag maken, maar voor alles heb je wel echte vp3-ingrediënten nodig. Oja, en je moet minstens 4 liter water per dag drinken, dan kun je lekker ontgiften.
Nadat je je gewicht hebt bereikt, moet je nog minstens 6 tot 8 weken afbouwen en weer wennen aan gewoon eten.
He bah... Alleen maar producten van hun, niks anders... Met als motto "100% vp3, 100% succes". Lijkt me ongezond, duur, niet blijvend, onmogelijk om niet te zondigen, en erg lastig te combineren met... eehm, je hele leven.
Zou je niet iets anders overwegen? Bijvoorbeeld minder snoepen en meer bewegen?
anoniem_10739 wijzigde dit bericht op 07-08-2009 17:23
Reden: het vp3-startpakket was nóg duurder...
Reden: het vp3-startpakket was nóg duurder...
% gewijzigd
vrijdag 7 augustus 2009 om 17:20
"Uiteraard wilt u uw gezondheidswinst na het programma behouden. Vaak is het dan noodzakelijk om een ander eetpatroon aan te nemen. Uw VP3-therapeut kan u daarbij helpen. Die geeft uitleg over gezonde voeding en gezonde lifestyle. Zo leert u om etiketten van voedingsmiddelen goed te interpreteren. Op die manier kunt u de goede keuzes maken. Als u het gewenste resultaat hebt behaald, kunt u het VP3-programma langzaam afbouwen. Dat proces duurt ongeveer zes tot acht weken."
bron: www.vp3.nl
Waarom zou je wachten met informatie over gezond eten tot NADAT je bent afgevallen???
bron: www.vp3.nl
Waarom zou je wachten met informatie over gezond eten tot NADAT je bent afgevallen???
vrijdag 7 augustus 2009 om 18:32
vrijdag 7 augustus 2009 om 18:41
quote:grasspriet schreef op 07 augustus 2009 @ 16:13:. Ik krijg de knop niet om. Veel te druk met werk, verbouwing e.d. om veel tijd aan eten/voorbereidingen enz te kunnen besteden.
Waarom zou het dan wel lukken met zo'n stom afval product? Werk toch eerst aan die knop omzetten, maak tijd voor sporten en gezond eten, ga naar een diëtiste en verwacht niet dat je in 10 weken 15 kilo afvalt. (het kan wel, maar het kan ook wel eens langzamer gaan) Als je je levenspatroon maar verandert, anders wordt je een eeuwige jojo en dat is erg slecht voor je lichaam. En je hebt maar 1 lichaam!
Succes.
Waarom zou het dan wel lukken met zo'n stom afval product? Werk toch eerst aan die knop omzetten, maak tijd voor sporten en gezond eten, ga naar een diëtiste en verwacht niet dat je in 10 weken 15 kilo afvalt. (het kan wel, maar het kan ook wel eens langzamer gaan) Als je je levenspatroon maar verandert, anders wordt je een eeuwige jojo en dat is erg slecht voor je lichaam. En je hebt maar 1 lichaam!
Succes.
vrijdag 7 augustus 2009 om 18:56
Koop zelf het kookboek: MIJN MAAT. Daarin staan gewone gezonde recepten voor 12 weken. Als je daarbij sport en beweegt, val je ook af. Niet zo snel, maar het komt tenminste ook niet terug als je stopt met een crashdieet.
Ik heb een collega die doet ELK jaar weer opnieuw dat dieet, waarbij ze zichzelf moet injecteren met urine van zwangere vrouwen (HCG?). Jazeker, ze valt elke keer 20 kilo....wat er daarna ook weer bijkomt! Als je je eetpatroon niet verandert, val je dus met elk dieet wel af, maar als je dan stopt, zit het (of meer) zo weer aan...
Ik heb een collega die doet ELK jaar weer opnieuw dat dieet, waarbij ze zichzelf moet injecteren met urine van zwangere vrouwen (HCG?). Jazeker, ze valt elke keer 20 kilo....wat er daarna ook weer bijkomt! Als je je eetpatroon niet verandert, val je dus met elk dieet wel af, maar als je dan stopt, zit het (of meer) zo weer aan...
vrijdag 7 augustus 2009 om 19:49
quote:eimmer schreef op 07 augustus 2009 @ 19:40:
[...]
Is het eigenlijk echt een arts?Ik denk het niet... Op de website stond "Het is raadzaam om contact te houden met u VP3-therapeut om u te helpen bij u nieuwe voedingspatroon en lifestyle."
Afgezien van de spelfout, denk ik dat ze niet het woord "therapeut" zouden gebruiken als het om een arts met licentie zou gaan.
[...]
Is het eigenlijk echt een arts?Ik denk het niet... Op de website stond "Het is raadzaam om contact te houden met u VP3-therapeut om u te helpen bij u nieuwe voedingspatroon en lifestyle."
Afgezien van de spelfout, denk ik dat ze niet het woord "therapeut" zouden gebruiken als het om een arts met licentie zou gaan.
vrijdag 7 augustus 2009 om 20:00
quote:grasspriet schreef op 07 augustus 2009 @ 16:13:
16 oktober ga ik op vakantie en heb dus 10 weken en dan wil ik toch wel min. 15 kilo afvallen.
Ja.. ik weet het... het is beter om het langzaam aan te doen. Maar dat lukt me dus gewoon niet!
Lieve grasspriet,
zoals je ziet, heb ik me intussen flink ingelezen. Ik ben heel benieuwd wat je van de reacties vindt, of het iets verandert aan je plannen, of helemaal niet.
Ik wil je dit nog meegeven: volgens diezelfde geweldige site is het startpakket (E190,-) goed voor 2 weken. Omdat je in je afvalfase alléen maar vp3-producten mag eten, heb je dus ongeveer 5x dat startpakket nodig.
Dus E950,- voor 10 weken... En dan ben je nog niet de helft van je kilo's kwijt. Ik weet niet hoe ik daar nog iets verstandigs over moet zeggen...
16 oktober ga ik op vakantie en heb dus 10 weken en dan wil ik toch wel min. 15 kilo afvallen.
Ja.. ik weet het... het is beter om het langzaam aan te doen. Maar dat lukt me dus gewoon niet!
Lieve grasspriet,
zoals je ziet, heb ik me intussen flink ingelezen. Ik ben heel benieuwd wat je van de reacties vindt, of het iets verandert aan je plannen, of helemaal niet.
Ik wil je dit nog meegeven: volgens diezelfde geweldige site is het startpakket (E190,-) goed voor 2 weken. Omdat je in je afvalfase alléen maar vp3-producten mag eten, heb je dus ongeveer 5x dat startpakket nodig.
Dus E950,- voor 10 weken... En dan ben je nog niet de helft van je kilo's kwijt. Ik weet niet hoe ik daar nog iets verstandigs over moet zeggen...
zaterdag 8 augustus 2009 om 09:08
Ik weet precies hoe ik gezond moet eten. Maar er is een verschil tussen weten hoe ik gezond moet eten en het daadwerkelijk doen. Heb het uitgebreid geprobeerd en het is dus niet gelukt. Ik zoek dus naar een andere methode die mij kan helpen en wat een goed begin kan maken.
Mijn vakantie is een avontuurlijke rondreis, dan val ik ook alleen maar af eigenlijk. Wil me beter voelen. Het scheelt natuurlijk een hele berg als je 20k minder weegt
Sport min. 3 keer per week en ook dat gaat makkelijker wanneer ik een beginnetje heb van -20k.
De kosten zijn EUR 190 voor 2 weken. Daarna ong. EUR 10,00 per dag. Nou dat is maar iets meer dan wat ik normaal kwijt ben aan eten vanuit de supermarkt. En ik hoef dus geen boodschappen te doen, niet elke morgen een stapel bakkies klaar te maken met salade, lichte tussendoortjes etc.
Ben een paar jaar geleden gestopt met roken en toen flink aangekomen. Stoppen met roken doe je gelijk en is duidelijk. Niet meer roken. Eten gaat lastiger. Je kunt niet stoppen met eten maar moet blijven eten. Dus minder duidelijk.
Verder het enige waar ik me zorgen om maak is hoe dat gaat met sporten. Wil wel voluit blijven sporten en vraag me af hoe dat gaat met die ienimieni beetjes. Dat ga ik dus nog eens navragen bij die huisarts.
In mijn vrienden en kennissen kring zijn een aantal mensen die dit gedaan hebben en die daarna na een jaar nog steeds op gewicht zijn. Zonder honger!
Ben benieuwd. Ondanks jullie reacties, die ik zelf ook al had bedacht en overwogen, ga ik het dus toch doen.
En inderdaad; therapeut... iedereen kan zich therapeut noemen dus dat zal wel niet teveel voorstellen. Maar ga absoluut proberen me begeleidbaar op te stellen~!
Mijn vakantie is een avontuurlijke rondreis, dan val ik ook alleen maar af eigenlijk. Wil me beter voelen. Het scheelt natuurlijk een hele berg als je 20k minder weegt

Sport min. 3 keer per week en ook dat gaat makkelijker wanneer ik een beginnetje heb van -20k.
De kosten zijn EUR 190 voor 2 weken. Daarna ong. EUR 10,00 per dag. Nou dat is maar iets meer dan wat ik normaal kwijt ben aan eten vanuit de supermarkt. En ik hoef dus geen boodschappen te doen, niet elke morgen een stapel bakkies klaar te maken met salade, lichte tussendoortjes etc.
Ben een paar jaar geleden gestopt met roken en toen flink aangekomen. Stoppen met roken doe je gelijk en is duidelijk. Niet meer roken. Eten gaat lastiger. Je kunt niet stoppen met eten maar moet blijven eten. Dus minder duidelijk.
Verder het enige waar ik me zorgen om maak is hoe dat gaat met sporten. Wil wel voluit blijven sporten en vraag me af hoe dat gaat met die ienimieni beetjes. Dat ga ik dus nog eens navragen bij die huisarts.
In mijn vrienden en kennissen kring zijn een aantal mensen die dit gedaan hebben en die daarna na een jaar nog steeds op gewicht zijn. Zonder honger!
Ben benieuwd. Ondanks jullie reacties, die ik zelf ook al had bedacht en overwogen, ga ik het dus toch doen.
En inderdaad; therapeut... iedereen kan zich therapeut noemen dus dat zal wel niet teveel voorstellen. Maar ga absoluut proberen me begeleidbaar op te stellen~!
zaterdag 8 augustus 2009 om 10:54
quote:grasspriet schreef op 08 augustus 2009 @ 09:08:
Ik weet precies hoe ik gezond moet eten. Maar er is een verschil tussen weten hoe ik gezond moet eten en het daadwerkelijk doen. Heb het uitgebreid geprobeerd en het is dus niet gelukt.
Waarom denk je dat het ná dit crashdieet dan wel gaat lukken om gezonder te eten? Omdat je na die ieniemienie beetjes dolblij bent dat je weer iets normaals mag eten? Een gedragsverandering in je eten is inderdaad moeilijker, maar wel het enige dat op de lange termijn helpt.
quote:Mijn vakantie is een avontuurlijke rondreis, dan val ik ook alleen maar af eigenlijk.
Behalve wanneer je van tevoren je hele stofwisseling om zeep hebt geholpen.
quote:De kosten zijn EUR 190 voor 2 weken. Daarna ong. EUR 10,00 per dag. Nou dat is maar iets meer dan wat ik normaal kwijt ben aan eten vanuit de supermarkt.
Ik zie dat je het toch gaat doen... Ik hoop oprecht dat het je lukt om ná dit dieet gezonder te gaan eten. En ik hoop dat je je lichaam niet teveel schade toebrengt.
Ik weet precies hoe ik gezond moet eten. Maar er is een verschil tussen weten hoe ik gezond moet eten en het daadwerkelijk doen. Heb het uitgebreid geprobeerd en het is dus niet gelukt.
Waarom denk je dat het ná dit crashdieet dan wel gaat lukken om gezonder te eten? Omdat je na die ieniemienie beetjes dolblij bent dat je weer iets normaals mag eten? Een gedragsverandering in je eten is inderdaad moeilijker, maar wel het enige dat op de lange termijn helpt.
quote:Mijn vakantie is een avontuurlijke rondreis, dan val ik ook alleen maar af eigenlijk.
Behalve wanneer je van tevoren je hele stofwisseling om zeep hebt geholpen.
quote:De kosten zijn EUR 190 voor 2 weken. Daarna ong. EUR 10,00 per dag. Nou dat is maar iets meer dan wat ik normaal kwijt ben aan eten vanuit de supermarkt.
Ik zie dat je het toch gaat doen... Ik hoop oprecht dat het je lukt om ná dit dieet gezonder te gaan eten. En ik hoop dat je je lichaam niet teveel schade toebrengt.
zaterdag 8 augustus 2009 om 11:03
Mmmmhum, als je je geld in de vuilnisbak gooit, kom het dan in de mijne gooien.
Ik heb ook al zoveel van die dingen gedaan, elke keer verzinnen ze net weer ff iets anders.
Hangen er een duur prijskaartje aan, dan is het geloofwaardig, en verdienen goed, met iets wat niet helpt.
Crashdieeten zijn NIET goed voor je stofwisseling.
Over een paar jaar ben je nog dikker dan nu, en ik heb geen glazen bol.
Vraag het een dieetist, hoe het met je stofwisseling gaat met die crashdieeten.
Als ik alles van te voren had geweten, had ik die bullshit nooit geloofd.
Puur misbruik maken van mensen die wanhopig proberen af te vallen.
Van mij krijgen ze geen stuiver meer.
Niente nada.
Ik heb ook al zoveel van die dingen gedaan, elke keer verzinnen ze net weer ff iets anders.
Hangen er een duur prijskaartje aan, dan is het geloofwaardig, en verdienen goed, met iets wat niet helpt.
Crashdieeten zijn NIET goed voor je stofwisseling.
Over een paar jaar ben je nog dikker dan nu, en ik heb geen glazen bol.
Vraag het een dieetist, hoe het met je stofwisseling gaat met die crashdieeten.
Als ik alles van te voren had geweten, had ik die bullshit nooit geloofd.
Puur misbruik maken van mensen die wanhopig proberen af te vallen.
Van mij krijgen ze geen stuiver meer.
Niente nada.
zaterdag 8 augustus 2009 om 11:26
Een vriendin van me is nu al een jaar bezig met allerlei dieten.. En ik vind dat zo moeilijk om te zien, het werkt allemaal gewoon niet en is niet vol te houden. En ze is zwaarder dan een jaar geleden. Maar toch wil ze het niet op een andere manier proberen, want die dieten geven wel houvast; gewoon precies eten wat er staat...
Grassprietje, lees de posting van chicatjoe nou nog eens door, denk er goed over na. Voordat je je geld en je gezondheid weggooit.
Grassprietje, lees de posting van chicatjoe nou nog eens door, denk er goed over na. Voordat je je geld en je gezondheid weggooit.
zaterdag 8 augustus 2009 om 11:28
Grasspriet je moet het zelf weten maar die zogenaamde kilos die kwijt gaat raken komen dubbel zo hard terug. Zolang er tussen je oren niks veranderd zal je blijven jo-jo en. Zelf weten hoor, maar voor veel minder geld, eigenlijk kost het niks, gewoon aanpassen van je boodschappen raak je die kilo's ook kwijt.
zondag 9 augustus 2009 om 08:44
Beste Grasspriet,
Volgens mij is het heel goede keuze. Ik ken een aantal mensen die het hebben gedaan en die zijn er naast flink te zijn afgevallen ook een stuk gezonder op geworden en zitten een stuk beter in hun vel. VP3 heeft helemaal geen jojo effect en is geen crashdieet. Het is verantwoorde voeding, die de stofwisseling verbeterd. Ik heb het ook twee weken gedaan (hoefde niet af te vallen) en voelde me erg goed op dit dieet. Mijn gezondheid heeft toen een goede sprong gemaakt. VP3 staat ook echt onder Medische controle. Het gaat je lukken! Veel eetplezier.
Volgens mij is het heel goede keuze. Ik ken een aantal mensen die het hebben gedaan en die zijn er naast flink te zijn afgevallen ook een stuk gezonder op geworden en zitten een stuk beter in hun vel. VP3 heeft helemaal geen jojo effect en is geen crashdieet. Het is verantwoorde voeding, die de stofwisseling verbeterd. Ik heb het ook twee weken gedaan (hoefde niet af te vallen) en voelde me erg goed op dit dieet. Mijn gezondheid heeft toen een goede sprong gemaakt. VP3 staat ook echt onder Medische controle. Het gaat je lukken! Veel eetplezier.

zondag 9 augustus 2009 om 08:54
quote:2012 schreef op 09 augustus 2009 @ 08:44:
Beste Grasspriet,
Volgens mij is het heel goede keuze. Ik ken een aantal mensen die het hebben gedaan en die zijn er naast flink te zijn afgevallen ook een stuk gezonder op geworden en zitten een stuk beter in hun vel. VP3 heeft helemaal geen jojo effect en is geen crashdieet. Het is verantwoorde voeding, die de stofwisseling verbeterd. Ik heb het ook twee weken gedaan (hoefde niet af te vallen) en voelde me erg goed op dit dieet. Mijn gezondheid heeft toen een goede sprong gemaakt. VP3 staat ook echt onder Medische controle. Het gaat je lukken! Veel eetplezier.Jij bent zeker de bedenker van dit product
Beste Grasspriet,
Volgens mij is het heel goede keuze. Ik ken een aantal mensen die het hebben gedaan en die zijn er naast flink te zijn afgevallen ook een stuk gezonder op geworden en zitten een stuk beter in hun vel. VP3 heeft helemaal geen jojo effect en is geen crashdieet. Het is verantwoorde voeding, die de stofwisseling verbeterd. Ik heb het ook twee weken gedaan (hoefde niet af te vallen) en voelde me erg goed op dit dieet. Mijn gezondheid heeft toen een goede sprong gemaakt. VP3 staat ook echt onder Medische controle. Het gaat je lukken! Veel eetplezier.Jij bent zeker de bedenker van dit product