Ervaring met VP3?
vrijdag 7 augustus 2009 om 16:13
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.
Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:
tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano
champiognsoep: verse peterselie
kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie
aardappelsoep: peper
Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.
broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen
crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)
shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje
thee brandnetel (zonnatura)
elke kruidenthee
verse munt
rooibos
groene thee (pickwick)
Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:
tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano
champiognsoep: verse peterselie
kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie
aardappelsoep: peper
Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.
broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen
crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)
shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje
thee brandnetel (zonnatura)
elke kruidenthee
verse munt
rooibos
groene thee (pickwick)
maandag 24 maart 2014 om 10:22
Hallo.
Ben in 2014 begonnen met VP3 en na 2 weken ongeveer 5kg er af. Daarna was ik het even zat en in 1 week zat er weer ruim 2a3kg bij(bah). De 4e week weer gelijnd en nu weer terug op het gewicht van na 2 weken; verder dus maar weer want ik wil er meer af.
Duur spul maar geen honger en het werkt wel.
Voordeel je hoeft niet echt na te denken over wat je gaat eten en geen honger ondanks de lekker etende gezinsleden waar ik zelf ook nog voor kook. Volhouden moet ik pff.
Dat stabipan brood heb ik gister voor het eerst gebakken in veel kleine bolletjes ; doe er volgende keer inderdaad maar iets van tomaat /ui/olijven (op water)/kruiden of noten in in!
Ben in 2014 begonnen met VP3 en na 2 weken ongeveer 5kg er af. Daarna was ik het even zat en in 1 week zat er weer ruim 2a3kg bij(bah). De 4e week weer gelijnd en nu weer terug op het gewicht van na 2 weken; verder dus maar weer want ik wil er meer af.
Duur spul maar geen honger en het werkt wel.
Voordeel je hoeft niet echt na te denken over wat je gaat eten en geen honger ondanks de lekker etende gezinsleden waar ik zelf ook nog voor kook. Volhouden moet ik pff.
Dat stabipan brood heb ik gister voor het eerst gebakken in veel kleine bolletjes ; doe er volgende keer inderdaad maar iets van tomaat /ui/olijven (op water)/kruiden of noten in in!
zondag 30 maart 2014 om 10:22
zondag 27 april 2014 om 16:58
Hallo allemaal,
Eindelijk een forum gevonden met vp3 als onderwerp.
Ik ben op 9 januari begonnen en heb een traag werkende schildklier en diabetes type 1. Ik hoopte in ieder geval iets van 10 kilo te kunnen afvallen. Het ging allemaal zoooo makkelijk, dat ik na 10 kilo heb besloten nog een poosje door te gaan. Inmiddels ben ik ruim 20 kilo kwijt en ben na 20 jaar weer net zo slank als voor de zwangerschappen. Ik voel me helemaal top en heb energie voor 10!!!! Nu afbouwen en ik denk dat ik eens in de zes weken een weekje vp3 inplan.
Eindelijk een forum gevonden met vp3 als onderwerp.
Ik ben op 9 januari begonnen en heb een traag werkende schildklier en diabetes type 1. Ik hoopte in ieder geval iets van 10 kilo te kunnen afvallen. Het ging allemaal zoooo makkelijk, dat ik na 10 kilo heb besloten nog een poosje door te gaan. Inmiddels ben ik ruim 20 kilo kwijt en ben na 20 jaar weer net zo slank als voor de zwangerschappen. Ik voel me helemaal top en heb energie voor 10!!!! Nu afbouwen en ik denk dat ik eens in de zes weken een weekje vp3 inplan.
zaterdag 10 mei 2014 om 13:56
Hallo diabeetje. ik wilde je even zeggen dat ik het geweldig vindt dat je zoveel kilo's bent afgevallen, Ik wist vanuit het verleden al dat VP3 goed werkt bij diabetici en voor het cholesterol en de bloeddruk werkt het ook heel goed, Heel fijn voor je en vasthouden zou ik zeggen, dat wil ik ook, Ik moet nog een paar kilootjes en dan ga ik ook afbouwen. Sterkte voor iedereen die mee doet en dit leest.
zondag 15 juni 2014 om 11:37
zaterdag 9 mei 2015 om 18:10
Ga weer beginnen met VP3... Ben tijdens de winter zo'n 5 kilo aangekomen zonder duidelijke reden (overgang?). In januari begonnen met 3 x per week sporten en nog meer op mijn eetpatroon letten. Er is geen gram vanaf. Ben er zeer gefrustreerd over. Had gehoopt dat ik dit "crashen" niet meer nodig zou hebben ik ga dus maandag weer beginnen. Wie is er ook nog bezig? Misschien kunnen we ervaringen weer delen.