pestosaus met courgette

21-10-2010 17:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil vanavond graag een pestosaus maken met courgette en ui, aangevuld met een scheutje kippeboullion en een heleboel pesto, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik de courgette het beste kan bereiden. hetidee is wel om het uiteindelijk allemaal te pureren.

iemand tips?
in blokjes snijden en even in de koekenpan aanbakken met een scheutje olijfolie? samen met de gesnipperde ui?
Je wilt de courgette als basis voor je saus gebruiken.

Dan zou ik hem lekker in de oven grillen met een scheut olijfolie . Ui kan je erbij doen

Daarna in de blender met pijnboompitjes, basilicum, knoflook en heel veel parmesan of pardano, peper en zeezout en olijfolie.

Waar ga je het voor gebruiken?
Eerst uitje aanbakken. Vervolgens courgette erbij. Afblussen met de bouillon (zou niet teveel doen) en dan naar smaak pesto erbij (en peper en zout) Scheutje room erdoor.
thanks, ik ga het nu maken!
zo ik heb gekookt en gegeten, en dit is wat ik heb gedaan:

ui en knoflook fijn gesneden en in de koekepan gebakken, dan de courgette erbij, deksel erbij en even laten pruttelen.

ui/knoflook/courgette in de blender, samen met een kopje kokend water en een half boilionblokje. in de pan vervolgens 2 eetlepels verse pesto erbij, en even laten pruttelen. vervolgens over de pasta gekieperd en wat oude kaas eroverheen!

was erg lekker, maar het was niet de fijnste textuur en kleur..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven