Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.



* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?



Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.



* Waar blijft een reactie van de angels?



De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.



* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?



Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).



* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?



Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.



Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.



Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.



groetjes, Naomi
quote:ihildehuit schreef op 21 oktober 2010 @ 23:36:

[...]



Ik moet van Floor zeggen dat ze het net goed vindt dat de scooter van Luun stuk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 21 oktober 2010 @ 23:39:

Gewoon ontkennen

Je was even gehackt duidelijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 21 oktober 2010 @ 23:31:

Mensen hier heb ik ff de aandacht zo leuk open net mijn mail. Heb tijd geleden meegedaan aan een prijsvraag van de metro. Je moest daar omschrijven wat jij zou dan als je de jackpot wint van de staatloterij. 3 mensen wonnen dan een staatlot en ik heb gewoon gewonnen!!!



Zo cool kom zelfs met mijn foto in de krant!!!



Gefeli!
quote:rosanna08 schreef op 21 oktober 2010 @ 23:40:

[...]





kssst jij was allang afgemeld! Sorry ik ben gehakt
quote:rosanna08 schreef op 21 oktober 2010 @ 23:34:

[...]



dat is goed hoor, die heb ik ook



Vangen! Ik was net op tijd, thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 21 oktober 2010 @ 23:40:

Kijk, dat Floor terug moet lijkt me helder. Maar wees een wijf en neem die beslissing, in plaats van een vraag te stellen.

Zeg; "Sorry, ik heb een hoerige kutfout gemaakt, ik had je niet mogen bannen.". Dan heb je ballen vleugels. Maar dit is een zwaktebod.



Naomi, naar aanleiding van een ander topic... Wat gebeurd er met de bannengeschiedenis van een forummers als deze zijn account laat evrwijderen, en later onder een ander account terugkomt? Worden deze gelinkt? En zo ja... hoe garandeer je dan dat andere gegevens niet gelinkt worden? Hoe waarborg je de privacy van de betreffende forummer?

Vor de duidelijkheid; ik vind het goed dat je niet zomaar kunt nickhoppen om bannen te ontlopen, maar tegelijkertijd blijft onze privacy mij zorgen baren.Mims je bent een lekker wijf en eigenlijk ben ik stiekum verliefd op je maar doe es alsjeblieft niet zo serieus om deze tijd ja?
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 21 oktober 2010 @ 23:38:

[...]





Moet je ook niet doen Nou ik leer mezelf aardig kennen door terug te lezen wat ik wilde vergeten dus het is eigenlijk therapeutisch schamen zegmaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 21 oktober 2010 @ 23:40:

Kijk, dat Floor terug moet lijkt me helder. Maar wees een wijf en neem die beslissing, in plaats van een vraag te stellen.

Zeg; "Sorry, ik heb een hoerige kutfout gemaakt, ik had je niet mogen bannen.". Dan heb je ballen vleugels. Maar dit is een zwaktebod.





(Uit mijn toetsenbord komt geloof ik niks anders vanavond dan )
quote:mimsey schreef op 21 oktober 2010 @ 23:40:

Kijk, dat Floor moderater van libelles brei groepje moet worden lijkt me helder. En mischien kan ze de blaf en miauw club er ook bij nemen.

Maar wees een wijf en neem die beslissing, in plaats van een vraag te stellen.

Zeg; "Sorry, ik heb een hoerige kutfout gemaakt, ik had je niet mogen bannen.". Dan heb je ballen vleugels. Maar dit is een zwaktebod.



Sorry Mimsey

Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 21 oktober 2010 @ 23:40:

Kijk, dat Floor terug moet lijkt me helder. Maar wees een wijf en neem die beslissing, in plaats van een vraag te stellen.

Zeg; "Sorry, ik heb een hoerige kutfout gemaakt, ik had je niet mogen bannen.". Dan heb je ballen vleugels. Maar dit is een zwaktebod.



Naomi, naar aanleiding van een ander topic... Wat gebeurd er met de bannengeschiedenis van een forummers als deze zijn account laat evrwijderen, en later onder een ander account terugkomt? Worden deze gelinkt? En zo ja... hoe garandeer je dan dat andere gegevens niet gelinkt worden? Hoe waarborg je de privacy van de betreffende forummer?

Vor de duidelijkheid; ik vind het goed dat je niet zomaar kunt nickhoppen om bannen te ontlopen, maar tegelijkertijd blijft onze privacy mij zorgen baren.Eens! En eens!
Vivamod: reageer je weer een keertje? Vóór minstens 5 december...



Vivamod, kun je jezelf niet beter splitsen in een:

- Kletstopic@Vivamod

- Vragen @ Vivamod

- Kletstopic over Vivamod en aanverwante Angels



Ik zou het wel weten.

Maar mijn broek is dan ook definitief afgezakt als oud wief.
Alle reacties Link kopieren
En ook deze vraag maar even gekopieerd vanuit een ander topic:quote:Viva Angel1 schreef op 21 oktober 2010 @ 23:34:

BGB, voor het geval je vraag geen grapje is, de ban van FF is niet verscheurd maar ingekort aangezien a. de strijdbijl echt begraven is nu (als ik de dames mag geloven) en b. de periode van een week nu wel erg onevenredig lang is. Het 'vervelende' voor FF is alleen dat als ze weer ergens uit 'r plaat gaat, er een ban van 4 weken volgt. En dan wordt echt niet meer gekeken naar de onevenredigheid. Voor nu heeft ze er een ban van ruim een dag op zitten.

Jouw waarschuwing blijft staan, net als de ban van FF, met het oog op de toekomst.Hoe kan dat nou weer. Na een ban van een week volgt toch maximaal een ban van twee weken?
Alle reacties Link kopieren
Naomi, voortbordurend op wat Capi eerder al schreef, vind jij dit nou echt kunnen, dat een Angel zó met een ban om gaat?quote:Viva Angel1 schreef op 21 oktober 2010 @ 23:34:



BGB, voor het geval je vraag geen grapje is, de ban van FF is niet verscheurd maar ingekort aangezien a. de strijdbijl echt begraven is nu (als ik de dames mag geloven) en b. de periode van een week nu wel erg onevenredig lang is. Het 'vervelende' voor FF is alleen dat als ze weer ergens uit 'r plaat gaat, er een ban van 4 weken volgt. En dan wordt echt niet meer gekeken naar de onevenredigheid. Voor nu heeft ze er een ban van ruim een dag op zitten.

Jouw waarschuwing blijft staan, net als de ban van FF, met het oog op de toekomst.



Nogmaals, ik gun FF het ontbannen best, maar er worden om mindere èn onduidelijkere vergrijpen (inhoudelijke vragen stellen in een modtopic bijvoorbeeld) bans uitgedeeld.

Hoe kan een Angel dit met droge ogen uit d'r toetsenbord krijgen, al helemaal in een tijd dat de wijze van modereren enorm onder vuur ligt, en hoe kun jij nog achter dit team blijven staan?
Alle reacties Link kopieren
Maar je mag niet zeggen dat er met twee maten gemeten wordt hoor, pas op!
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara schreef op 21 oktober 2010 @ 23:49:

Maar je mag niet zeggen dat er met twee maten gemeten wordt hoor, pas op! Maar dat zegt toch ook niemand? Er worden verschillen in modereren aangeduid, da's toch heul wat anders? *insert onschuldig kijkende smiley*
Alle reacties Link kopieren
Dus....samenvatting: Als ik geband word dan ga ik opnieuw inloggen onder een andere naam, het liefst één van mijn koters, en dan ga ik sorry of iets in die strekking zeggen en dan wordt mijn ban ongedaan gemaakt?



Klopt dit?



En zo ja, mogen we dit dan als soort van jurisprudentie onder de rechtermuisknop houden?
anoniem_112366 wijzigde dit bericht op 21-10-2010 23:56
Reden: met dank aan Werper
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:BadAss schreef op 21 oktober 2010 @ 23:44:

[...]





Mims je bent een lekker wijf en eigenlijk ben ik stiekum verliefd op je maar doe es alsjeblieft niet zo serieus om deze tijd ja?



Oh BA, wat een heerlijkheid. Dank u, dank u.



(een lekker wijf... mmmmm. Vandaag kekke lingerie proberen te kopen. Allemaal leuke niemanddalletjes meegenomen het zweterige pashokje in, en uiteindelijk blozend een aantal correctieslips in maatje Grootmoeder afgerekend. Dus dank, ik had het nodig, dat lekkere wijf, ).
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik net al zei, het precedent is geschapen



( welcome back Floortje, en dit alles is uiteraard niet aan jou persoonlijk gericht maar kloppen doet het niet)
quote:Capibara schreef op 21 oktober 2010 @ 23:46:

En ook deze vraag maar even gekopieerd vanuit een ander topic:





[...]



Hoe kan dat nou weer. Na een ban van een week volgt toch maximaal een ban van twee weken?Is al hersteld, Inderdaad 2 weken
Alle reacties Link kopieren
Het blijkt steeds meer dat HPL wel degelijk gelijk had, en dat er heel veel schort aan de integriteit van de Angels. Ik vind dat HPL ook gewoon ontband moet worden. En Etosha! Aangezien het tegenwoordig blijkbaar normaal is om forummers naar hun mening te vragen over het al dan niet ontbannen van gebanden zeg ik: HPL en Ethosha terug!
Floor heeft een immuniteitsamulet ingeleverd!



Gewoon omdat het kan!



Dus Welcome back Floris
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaana schreef op 21 oktober 2010 @ 23:55:

Floor heeft een immuniteitsamulet ingeleverd!





Ik wíst 't!! Die zaten tussen de Dungans zeker he?

Allemaal weggegeven.... Nou da's de laatste keer geweest, de volgende keer bescherm ik die krengen met m'n leven!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net doorgefluisterd dat Floor meneer mevrouw Hoogerhand is.
Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 21 oktober 2010 @ 19:43:

Drie weken broeden op een natte wind.

Wat mij betreft de beste samenvatting van de reactie van Naomi.

Ik maak er d'r verder ook geen woord aan vuil.
Alle reacties Link kopieren




Minny heeft me gevraagd om te zeggen dat ze nu net pas thuis komt en dat zij niet Gwennie gemaild of gehacked heeft en dat ze dit serieus niet cool vind
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven